بازدید 4180

قیمت سکه طرح جدید ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹/ پیش بینی‌های متفاوت از آینده طلا

قیمت سکه طرح جدید امروز، هفتم در معاملات بازار آزاد تهران به ۶ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان رسید
کد خبر: ۹۷۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 26 April 2020

قیمت سکه طرح جدید ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹/ پیش بینی‌های متفاوت از آینده طلا

قیمت سکه طرح جدید امروز، هفتم اردیبهشت ۱۳۹۹ در معاملات بازار آزاد تهران به ۶ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان رسید

به گزارش تابناک اقتصادی، قیمت سکه طرح جدید امروز، هفتم اردیبهشت ۱۳۹۹ در معاملات بازار آزاد تهران به ۶ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان رسید

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۷۰ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۳۰ دلار و ۵۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۴۰ هزار و ۶۰۸ تومان است.

پیش بینی‌های متفاوت از آینده طلا

ورای وضعیت قیمت نفت، تحلیلگران کالا می گویند که جهان لبریز از نفت به نفع رشد اقتصادی کوتاه مدت نیست. بازار نفت منعکس کننده اقتصاد جهانی است که به دلیل شیوع پاندمی کووید ۱۹ فلج شده است.

نفت در اینجاست که با طلا ارتباط پیدا می کند. بازار نفت سیگنالهای تورم منفی را نشان می دهد به این معنی که بانکهای مرکزی و دولتهای جهان همچنان فضا برای ادامه تزریق نقدینگی به بازارهای مالی دارند.

به نقل از ایسنا؛ به گفته مایک مک گلان، استراتژیست ارشد بازار در بلومبرگ اینتلیجنس، ریسک تورم وجود ندارد و تا زمانی که چنین است، بانکهای مرکزی به چاپ پول ادامه می دهند.

جالب است که شاهد موج پیش بینیهای مثبت از افزایش قیمت طلا همزمان با فروپاشی قیمتهای نفت بوده ایم. بانک امریکا مریل لینچ با پیش بینی تحلیلگرانش از صعود هر اونس طلا به ۳۰۰۰ دلار تا ۱۸ ماه آینده بیشترین توجهات را جلب کرد. پس از آن بانک دانمارکی ساکسو صعود قیمت هر اونس طلا به ۴۰۰۰ دلار را تا چند سال دیگر پیش بینی کرد.

شرکت تی دی سکیوریتیز هفته گذشته به مشتریانش توصیه کرد طلا را در ۱۷۰۰ دلار خریداری کنند و پیش بینی کرد که بهای این فلز ارزشمند تا سه ماه آینده به ۱۹۰۰ دلار می رسد.

فهرست بلند بالایی از تحلیلگرانی وجود دارد که پیش بینی می کنند طلا تا پایان امسال یا اوایل سال میلادی آینده به بالاترین اوج قیمتش صعود خواهد کرد.

اما تنها طلا نیست که توجه سرمایه گذاران را به خود معطوف کرده و نقره هم از این موج بی نصیب نمانده است. موسسه نقره گزارش "نظرسنجی نقره جهان ۲۰۲۰" را منتشر کرد که بر اساس آن، تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز ممکن است قیمت هر اونس نقره را به ۱۹ دلار افزایش دهد.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، بانک امریکا مریل لینچ هم پیش بینی جدیدی برای قیمت نقره داشته و انتظار دارد هر اونس این فلز تحت تاثیر تجدید فعالیت اقتصادی و اقدامات محرک مالی بانکهای مرکزی و مداخلات دولتی در ۱۲ ماه آینده به ۲۰ دلار صعود کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل