بازدید 50567

رهبر کره شمالی مرده است؟! / چرا هیچ واکنش رسمی از سوی پیونگ یانگ انجام نشده است؟ کره جنوبی: «کیم جونگ اون» زنده است!

در چند روز گذشته، خبرها و گزارش های مختلفی از وضعیت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی منتشر شده و بسیاری از ناظران و رسانه های بین المللی از احتمال مرگ رهبر جوان کره شمالی خبر می دهند. در حالی که بازار شایعات درباره وضع سلامتی رهبر کره شمالی گرم شده، مقامات و رسانه‌های این کشور هیچ توضیحی درباره گزارش‌ها درباره بیماری یا سلامتی کیم جونگ اون نمی‌دهند. سکوت کره شمالی، که می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد، راه را برای انتشار انواع شایعات و گمانه‌ها هموار کرده است.
کد خبر: ۹۷۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳ 26 April 2020

رهبر کره شمالی مرده است!؟ چرا هیچ واکنش رسمی از سوی پیونگ یانگ انجام نشده است؟/ جانشین احتمالی «کیم جونگ اون» چه کسی است!؟

بین الملل تابناک: در چند روز گذشته خبرها و گزارش های مختلفی از وضعیت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی منتشر شده و بسیاری از ناظران و رسانه های بین المللی از احتمال مرگ رهبر جوان کره شمالی خبر می دهند.

در حالی که بازار شایعات درباره وضع سلامتی رهبر کره شمالی گرم شده است، مقامات و رسانه‌های این کشور هیچ گونه توضیحی درباره گزارش‌ها درباره بیماری یا سلامتی کیم جونگ اون نمی‌دهند. سکوت کره شمالی، که می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد، راه را برای انتشار انواع شایعات و گمانه‌ها هموار کرده است.

در این رابطه، «چانگ این مون» مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور کره جنوبی یکشنبه شب به وقت تهران به شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت که رهبر کره شمالی زنده و در تفرجگاه خود است.

این مقام دولت کره جنوبی افزود: «موضع دولت ما استوار است."کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی زنده و خوب است. وی از سیزدهم آوریل (دوشنبه 25 فرودین) در منطقه ونسان است. تا این لحظه هیچ مورد مشکوکی از او گزارش نشده است.»

برخی رسانه های ژاپنی شنبه بعدازظهر مدعی ناموفق بودن عمل اولیه جراحی رهبر کره شمالی شدند و به نقل از منبع نزدیک به تیم معالجه کننده کیم جونگ اون نوشتند که عمل جراحی نخست روی وی موفق نبوده است.

آخرین حضور رهبر ۳۶ ساله کره شمالی در مجامع رسمی به روز ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) برمی گردد. کیم جونگ اون در آن روز در جلسه دفتر سیاسی حزب کارگران کره شرکت کرد. غیبت او در مراسم سالگرد تولد کیم ایل سونگ، پدربزرگش در روز ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) برای بسیاری از تحلیلگران سوال برانگیز بود. مراسم سالگرد تولد بنیانگذار حکومت فعلی کره شمالی مهمترین روز در تقویم سیاسی این کشور محسوب می شود.

شایعات درباره رهبر کره شمالی زمانی شروع شد که روزنامه «دیلی ان‌کی»، یک رسانه مستقر در کره جنوبی با محوریت مسائل کره شمالی، در گزارشی اختصاصی مدعی شد که کیم جونگ اون، در ۱۲ آوریل در بیمارستانی خارج از پیونگ یانگ عمل جراحی قلب انجام داده و تحت نظر پزشکان در حال بهبودی است. غیبت کیم جونگ اون از انظار عمومی، خصوصا عدم حضور وی در جشن تولد پدر بزرگش، خبر روزنامه مزبور را باورپذیر کرد. اندکی بعد از انتشار این خبر، شبکه آمریکایی سی ان ان، ضمن تایید عمل جراحی کیم جونگ اون، به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کرد که رهبر کره شمالی در خطر جدی است.
 
ادعا‌های دیلی ان‌کی و سی‌ان‌ان، تکذیب شدند، اما نه از سوی کره شمالی؛ بلکه از سوی مقامات چین و کره جنوبی. همین امر این سوال را مطرح کرد که چرا کره شمالی اقدامی برای پایان دادن به شایعات انجام نمی‌دهد. مثلا بیانیه‌ای صادر یا اینکه تصویر جدیدی از کیم جونگ اون منتشر کند.

به دنبال انتشار برخی گزارش‌های تایید نشده از از احتمال مرگ و یا زندگی نباتی رهبر کره شمالی، سناتور لیندسی گراهام گفت: اگر این شایعات به واقعیت نرسد متعجب خواهد شد.

وی در گفتگو با فاکس نیوز اظهار داشت، به رغم ماهیت بسته کره شمالی، رهبری این کشور در نهایت مجبور به پاسخگویی به این اظهار نظرها خواهد شد.

گراهام گفت: آنجا یک جامعه بسته است. من چیز مستقیمی نشنیده‌ام. اما اگر او نمرده باشد یا در وضعیت وخیمی نباشد متعجب خواهم شد، چون در جامعه بسته‌ای، چون کره شمالی حتی انتشار چنین شایعه‌ای محال است؛ علاوه بر آن پاسخ ندادن به چنین شایعاتی هم عجیب است؛ بنابراین تا حد زیادی اطمینان دارم او مرده و یا در شرایط عادی نیست.

او ابراز امیدواری کرد که مردم کره شمالی با مرگ کیم جونگ اون بتوانند "نفس راحتی بکشند" و گفت که رئیس جمهور ترامپ حاضر به معامله با کره شمالی در شرایط برد-برد است.

گراهام افزود: بنابراین اگر مرگی در کار باشد امیدوارم جانشین او با ترامپ کار کند و کره شمالی را جای بهتری برای همگان تبدیل سازد.

این در حالی است که کازبک تیسریف، قانونگذار روس اخیرا در گفتگو با سفیر کره شمالی در روسیه گفت: هنوز خیلی زود است بخواهیم درباره وضعیت سلامت کره شمالی اظهار نظر کنیم، باید منتظر بیانیه رسمی از سوی پیونگ یانگ باشیم.

 چند فرض 
 
سکوت خبری کره شمالی درباره کیم جونگ اون می‌تواند چند دلیل داشته باشد؛ یک دلیل می‌تواند این باشد که کیم جونگ اون سالم است و می‌خواهد پس از مدتی شایعات را رد کند. رسانه‌های کره شمالی ممکن است عامدانه سکوت کرده و منتظرند که با حضور کیم جونگ اون در انظار عمومی، شایعه خود به خود تکذیب شود. این امر می‌تواند جلوی شایعه پراکنی در آینده را بگیرد.

دلیل دوم این است کیم جونگ اون واقعا مریض است و نمی‌توانند شایعات پیرامون سلامتی وی را تکذیب کنند. دلیل سوم نیز می‌تواند این باشد که کیم جونگ اون مرده یا در آستانه مرگ است و مقامات کره شمالی درگیر بحث جانشینی هستند و بنابراین نمی‌خواهند با تایید خبر بیماری شدید یا مرگ رهبر، روند جانشینی را مختل کنند. خصوصا که بحث جانشینی در کره شمالی با تسلیحات هسته‌ای این کشور در ارتباط است. برخی کشور‌ها مانند کره جنوبی، آمریکا و ژاپن، مایل اند رهبری سر کار بیاید که به خلع سلاح هسته‌ای تمایل داشته باشد.

هنوز نمی‌توان با قاطعیت گفت که کدام یک از این دلایل درست است. با این حال، اوضاع کره شمالی بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسد. در این کشور اتفاق بزرگی رخ داده، ولی هنوز رسما کسی نمی‌داند این اتفاق چیست. آیا این اتفاق با سلامتی کیم جونگ اون مرتبط است؟ این سوال ذهن بسیاری از ناظران را به خود مشغول کرده است. در غیاب نقش آفرینی موثر و فعال رسانه‌های کره شمالی، ابهامات بیشتر شده است.
 
جانشین احتمالی
 
کیم جونگ اون که بیش از هشت سال پیش به دنبال درگذشت پدرش قدرت را در کره شمالی به دست گرفت برای خود جانشینی تعیین نکرده است. فرزندان کیم جونگ اون همچنان کودک هستند و هر کدام از اعضای بزرگسال خاندان کیم نیز با موانعی برای به دست گرفتن زمام امور روبرو هستند.
 
کیم یو جونگ

خواهر ۳۲ ساله رهبر کره شمالی یکی از گزینه های اصلی جانشینی اوست. کیم یو جونگ یکی از مشاوران کلیدی برادرش محسوب می شود. او از سال ۲۰۱۷ تاکنون یکی از اعضای علی البدل دفتر سیاسی حزب کارگران کره شمالی بوده است. به این ترتیب کیم یو جونگ تنها عضو خاندان کیم به استثنای کیم جونگ اون است که جایگاهی سیاسی دارد.

رهبر کره شمالی مرده است!؟ چرا هیچ واکنش رسمی از سوی پیونگ یانگ انجام نشده است؟/ جانشین احتمالی «کیم جونگ اون» چه کسی است!؟

کیم یو جونگ سابقه همراهی برادرش در دیدارهای او با دونالد ترامپ و شی جین پینگ، روسای جمهوری آمریکا و چین را دارد. رهبری کیم یو جونگ ممکن است با مقاومت سران ارشد حکومت کره شمالی روبرو شود. آنها ممکن است حاضر به پذیرش رهبری زنی جوان نشوند.

پسر کیم جونگ اون
 
رسانه های کره شمالی تاکنون به فرزند یا فرزندان رهبر کره شمالی اشاره ای نکرده اند. با این حال رسانه های کره جنوبی پیش از این گزارش کرده بودند که اولین فرزند کیم جونگ اون پسری است که در سال ۲۰۱۰ متولد شده است. فرزند پسر رهبر کره شمالی در حالت عادی در کره شمالی طبیعی ترین گزینه برای جانشینی پدرش محسوب می شود. کیم جونگ اون به همین ترتیب جانشین کیم جونگ ایل، پدرش شد. کیم جونگ ایل نیز پس از درگذشت پدرش جانشین او شده بود.

با این حال سن کم پسر کیم جونگ اون احتمالا باعث خواهد شد که یا سنت جانشینی فرزندان پسر به عنوان رهبر کره شمالی شکسته شود و یا اینکه فرد یا شورایی تا زمان بزرگسالی پسر ۱۰ ساله کیم جونگ اون به جای او رهبری کشور را برعهده گیرد.

یکی از احتمالات پیش رو در صورت درگذشت کیم جونگ اون یا ناتوانی او از انجام وظایفش پایان دوران حکمرانی اعضای خاندان کیم است. بسیاری از تحلیلگران آمریکایی احتمال می دهند که خلع ناگهانی قدرت در کره شمالی می تواند به بیش از هفت دهه زمامداری این خاندان پایان دهد. هر چند آنها از احتمال فروپاشی حکومت کره شمالی و تبعات احتمالی آن سخن می گویند تصاحب قدرت از سوی یکی از سران سیاسی یا نظامی این کشور نیز منتفی نیست.

کیم جائه ریونگ، نخست وزیر کره شمالی می تواند یکی از گزینه ها برای پر کردن خلع قدرت باشد. برخی کارشناسان کره شمالی در روزهای گذشته همزمان با غیبت کیم جونگ اون از افزایش تمجید و ستایش رسانه های دولتی از کیم جائه ریونگ سخن گفته اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸۰
جانشین، کیم دوقلو
پاسخ ها
احسان
| Belgium |
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
دیکتاتور به پایان سلام کن
عاقبت همه مرگه
نابودی و محو شدن
ولی افسوس که حرص قدرت و ثروت اگه تو این دنیا براش راحتی و اسودگی ظاهری آورده
وقتی که از صفحه ی روزگار پاک میشه جز نفرین و رنجی که تحمیل کرد خاطره ای ازش نمیمونه
بره به جهنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
به شدت موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
تا حالا دیدی دیکتاتورها کمتر از صد سال عمر کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
نمیدانم بعضیها چه مشکلی با رهبر کره شمالی دارن؟ تنهاکشوری که درزمان جنگ به ایران
کمگکردوموشک دادکه پایه واساس صنایع موشکی ایران شد وتنها رهبری که اعلام کرددرصورت درگیری آمریکا وایران درکنار ایران خواهد بود اوبود. .درمورد مسائل داخلی آن کشور مطمئن باشید خیلی ازادعاها تبلیغات دشمنان بویژه عوامل امریکاست که نمیتوانند ببینند یک رهبرهست که دربرابرزورگوییها وتوقعات بیجای آنها می ایستدوتسلیم نمی شود.
خخخخ
به فنا رفت
انشالله مردم کره با مرگ این خاندان مستکبر آزاد گردند و دو کره با هم متحد شوند.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
آمریکا باعث تجزیه کره است
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
دوست عزیز برادر من سال هاست در کره جنوبی زندگی میکنه و اینکه چرا و به چه دلیل این کشور تجزیه شد رو کار نداریم اما میگه نه دولت کره شمالی نه دولت کره جنوبی و نه مردم این دوکشور دیگه خودشون رو یکی نمیدونن و هیچ کدوم علاقه ای به یکی شدن ندارن
شمالی ها چون فکر میکنن از استقلال شون کم میشه و جنوبی ها چون فکر میکنن باید منابع و سرمایه امکانات کشورشون که یکی از پیشرفته ترین و توسعه یافته ترین کشورهاست رو با یک کشور عقب مونده و جهان سومی شریک بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
آن عزیزی که نوشته :(آمریکا باعث تجزیه کره ) بهتر است تاریخ جنگ کره را بخواند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
نه بابا ، آزاد نمیشن چون آبجی اون میشه حاکم جدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
امریکا دو کره رو تجزیه کرد ، بعدش تو فکر کردی امریکا میزاره؟ یک کشور به لحاظ اقتصادی خوب و دیگری نظامی، یعنی جز تخیلاته که امریکا چشمسو روی این واقعیت ببنده ، پس اول باید امریکا تجزیه بشه تا کل مردم جهان رنگ اسایش را به خودشون ببینند
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
ناشناس 05:02 تو رو خدا برو در مورد معني ايالات متحده تحقيق کن. وقتي ترامپ رئيس جمهور شد يکي از ايالت هاي امريکا ميخواست اعلام استقلال کنه. و ضمنا قوانين هر ايالت با ايالت ديگه فرق ميکنه. بنابراين تجزيه شدن امريکا يک جمله
بي معني است. چون الان هم اسم يک کشور روشون نيست.
خیلی مسخره است که اسم حزبشان حزب کارگر است و آنوقت حاکمیت موروثی به راه انداخته‌اند. از نام شریف کارگر دارند به نحوی مشمئز کننده سوء استفاده می‌کنند.
أَینََما تَکونُوا یدْرِککمُ الْمَوْتُ وَلَوْ کنتُمْ فِی بُرُوجٍ مُشَیدَةٍ
هر جا باشد، مرگ شما را در می یابد، هر چند در برجهای محکم باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
احسنت
یک دیکتاتور کم بشه دنیا بهتر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
متاسفانه کم نمیشه یکی دیگه جاش میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
کی میشه دیکتاتور ترامپ سقط شه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
بعضی بدانند که علیرغم تمامی القاب منفی که به رییس جمهور آمریکا داده اند، هیچکس تا کنون او را "دیکتاتور" نخوانده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
بله ، موافقم ، مثلا یکی ترامپ ، نتانیاهو ، اره بدون اینها دنیا قشنگ تره
به احتمال زیاد بدست ترامپ وقتی دست دادن مسموم شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
انگار به مرگ باور ندارید که گمون می کنید ترامپ مسمومش کرده اگر این کار را کرده بود که خودش هم مسموم شده بود که
همه یک روز خواهیم مرد فقط نام نیک و بد باقی خواهند ماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
خوشا بحال کسی که پس از ۸۰ سال مردن
هنوز ۵ نسل بعدش برایش درود و سلام و روحت شاد حواله میکنند
این شایعه ساخته و پرداخته خود حکومت کره شمالی است

چند روز دیگر سر و کله رهبر کره شمالی پیدا خواهد شد

وانگیزه و هدفش این است

تا به مردمش القا کند که هرچه از ضعف و ناتوانی کره شمالی می گویند و دروغ و نتیجه دشمنی و شایعه امپرالیزم است !!!

مثل شایعه مرگ من
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
ولی خداییش، خیلی ها مشتاق مرگ او هستند و از شنیدن و خواندن این خبر خوشحال شدند
دوست دارم مردم تو صلح و صفا با هم زندگی کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
صلح و صفا بدون قدرت نظامی صرفا یک جوک روزانه است ، امریکا رو ببین ، به همه جا لشکر کشی میکنه به نام صلح ! پس یک کشور قبل از صلح باید قدرت نظامی داشته باشه
سلام اگه مرده باشد شرط می بندم در دیدار با ترامپ اتفاقی برایش افتاده بی دلیل نیست که رهبر عزیزمان احتمال دادند کرونا کار آمریکایی هاست و از ورود تجهیزات و پزشکان به کشور جلوگیری شد. به آمریکا هیچ و هیچ اعتمادی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
برو بخواب بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
پس چه قدرتی دارن این آمریکایی ها... خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
خرافاتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
ناله و نفرین میلیونها نفر از مردم کره شمالی
هر ۲۴ ساعت واسش حواله شده
و شاید اثر کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
عافیت باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
جمع کن بابا
امیدوارم خداوند نحوه نگرشه منصفانه رو بهت یاد بده
تا هر چی دره گوشت خواندن باور نکنی
چین حرومزاده خیلی به پخش کرونا نزدیک تره تو چهان تا آمریکا
آمریکا نزدیکه یک میلیون نفر از مردمش کرونا گرفتن چین چند نفر کرونا گرفتن به نظرت؟؟؟
ماسکایی که از چین به کشورایه اروپایی صادر شده بود آلوده به کرونا ویروس بود.
و جالبه الان به چین میگن بزار بیایم تو کشورت تحقیق کنیم ببینیم منشاء کرونا از کجاست اجازه نمیده؟؟؟؟
چرا؟؟؟چون یه جایه کار میلنگه
و دقیقا چینم میدونه یه مشکلی داره که اجازه نمیده
بن سلمان هم چند ماهی ناپدید بود که آقای شریعتمداری کیهان خبر فوت او شدیدا تقویت میفرمودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
شریعتمداری را جدی نگیرید
هر چه گفت را برعکس کنید
به حقیقت خواهید رسید
واقعا مهمه در صورتی که مردن یک دیکتاتور از زنده بودنش برای دنیا بهتره
کیم جونگ چول؟؟ لامصبا تمامی ندارن!
هر كسى اين دو روزه نوبت اوست
انشاله به درک واصل شده باشه.
به امید خدا به درک واصل شده
از بس غذای چرب و چیلی خورد، میگن پنیر سوئیسی خیلی دوست داشته! مردمش در فقر، خودش در ناز و نعمت
اگر کیم جونگ بیمار شده یا مرده باشد ؛ دست سازمان مخوف ( سیا ) و ترامپ در کار است . شاید غزل خدا حافظی خواندن ترامپ و همدستان و نوچه هایش هم نزدیک باشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
به همین خیال باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
در این روزگار کرونایی جنس خوب از کجا گیر میاری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
حالا شما چرا از مردن یک دیکتاتور اینقدر ناراحت شدی؟
اینقدر با وجود فقر مردم کره شمالی پنیرهای سوئیسی خورد که رگ هاش بخاطر وجود پالم عمدی در این پنیرها بسته شد و به علت فن آوری قدیمی پزشکی و عدم مهارت پزشکان در کما هستند. سیستم باید عوض بشه وگرنه یکی دیگه بدتر میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
اونوقت کی و چجوری باید عوض کنه؟
یه چیزی میگیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
کوفتش بشه
تابناک عزیز شما که مرگ رهبر کره شمالی را بطور لحطه ای پوشش میدهید چرا درگدشت ریاست محترم بانک مسکن را پوشش نمیدی شیطون؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
منتشر كرد. شما رويت نكردى.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
رئیس بانک مسکن چه اهمیتی در معادلات دنیا و سرنوشت مردم داره ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
یعنی این دوتا در یک سطح هستند؟ خدایا یک عقلی بهش عنایت فرما
بر به جهنم
کمونیست بی خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
کمونست باخدا خوبه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
ما ادم های مدعی خدا پرستی زیاد داریم که از این دیکتاتور هم برای بشریت بد تر بودند
مثل داعشی ها یا طالبان یا صدام
همین صدام یادته با مردم ما چه کرد ؟ چقدر ادم بی گناه در عراق و ایران کشت ؟؟؟
بی جهت از موضوع را ایدئولو›یک نکن
خدا پرستی اگر موجب انسان دوستی و رحم و شفقت نشه از کافر بودن بد تره چرا که به نام خدا جنایت انجام می شه

بیدار شو برادر !
شهین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
صدام با خدا بود؟
ادای خداپرستی با خداپرستی فرق نداره؟
خون مردم رو تو شیشه کرده

امیدوارم اگر نمرده باشه هم، ترامپ به درک واصلش کنه
خلا را خلع نوشتید اونم دوبار. لطفا تصحیح کنید تا باب نشده
برای مردم ایران ،زنده بودن ،و یا مردن رهبر کرهٔ شمالی چه تفاوتی دارد ؟ نهایت در قدرت ماندن ترامپ هم چهار سال دیگر است ، که بعد آن باید برود هتلداری کند ؟،، آیا میدانید چرا به این دنیا گفته میشود دار فانی ؟پس به هیچ چیز آن دلخوش نباش ؟ که عاقبت فنا میباشد ؟‌آنچه باقی است طی کردن سلوک است که بعد فنا ،‌بقأ‌ حاصل میشود ؟ یقینا عطار نیشابوری تا قیامت در بقا میباشد ؟،،
قبافه اش به دلقک ها بیشتر شبیه بود تا یک رییس جمهور، البته مردم کره شمالی لایق چنین رهبرانی هستند
چون که کرونا اومده ، ایشونم توی یه محیط بسته قرار داره تا مبتلا نشه
همین که دو دقیقه غیبش میزنه غرب میگه کیم مرده !
تا الان هزار بار گفتن مرده
امیدوارم که مرگش سرآغاز رهایی مردم کره شمالی از این استبداد و خفقان و فقر و بدبختی باشه
خودش و حزبش با هم بروند تا ملت کره شمالی از این قفس رها بشن
این هم میخواهد جلب توجه کند وبگوید من هنوز زنده ام.درحالیکه مردم کره شمالی بیش از نیم قرن در قرنطینه هستند
٠٠:٠٨ زندگي كيم جانگ اون ابعاد قابل بحث بسيار دارد كه با يك كامنت نمي شود نتيجه گيري كرد. در كل سيستم مترقي براي هدايت سرزمين كره نيست. به دليل اينكه هم وطنانشان در كره جنوبي نشانگر اين هستند.
به درک واصل شد... البته اگه به درک اعتقادی داشته بود...
طبق پیش بینی های باباونگا در سال 2020 یک رهبر قدرتمند کشته خواهد شد. همه فک میکردن ترامپ یا پوتینه اما گویا این بنده خدا بوده. رهبری جوان و بسیار قدرتمند که بمب هیدروژنی داشت و از هیچچیزم واهمه نداشت. این پیرزن پیش گو هم عجب قدرتی داشته.
چر اینقدر به این شخص بها می دهید
چقدر بده که همه منتظر خبر مرگ یه نفر و انتشارش باشن تا سلامتیش!
یه انسان چقدر میتونه حقیر بشه که اکثریت آرزوی عدم وجود براش داشته باشن!
دنیا دوستی،پول و قدرت پرستی تا کجا؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
مطمئنی انسان بود؟
هر دو پایی که انسان نمی شه
به ما چه!
تابناک جان این غیر قابل انتشارت منو کشته اخه چرا پدرجان
او یک نماد است ولی گروهای کناریش چه سالها خوردن و دزدیدند و ملت را فریب دادند . تمام منتقدان را کشتند و زندانی کردند. .ولی مرگ برای همه هست حتی دیکتاتورها و گروهای مخوفش
احتمالاً بدست نزدیکان در قدرت ترور شده باشه.
امیدوارم یک روزی بیایید که هیچ دیکتاتوری در جهان نباشد .از شرق تا غرب ,خاورمیانه تا خاور دور همه در آرامش و امنیت باشند. اما حیف که این فقط یک آرزو دور از دسترس است...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل