بازدید 10328
معاون وزیر بهداشت

کمک به مراکز درمان، چه نقدی و چه غیر نقدی، مالیات محسوب می‌شود/ کمک ۴۰ میلیاردی مردم به وزارت بهداشت/ سهام «کرونا یک» و «کرونا دو» در فرابورس/ نقش تفاوت دو سهم در استقبال از خریدشان

قرار بر این شد که در قالب ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم، کمک‌های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی که در اسفند ماه و سه ماهه ابتدایی سال ۹۹ برای تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز دولتی و مراکز تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح انجام شده، به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی این افراد محسوب شود.
کد خبر: ۹۷۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 25 April 2020
تابناک اجتماعیمعاون توسعه مدیریت، منابع  و برنامه ریزی وزارت بهداشت، گفت: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان کمک مردمی به وزارت بهداشت اهدا شده است.

به گزارش «تابناک»، سیدکامل تقوی‌نژاد در نشست آنلاین خبری گفت: در پی اقدامات دولت برای مبارزه با کرونا قرار بر این شد که در قالب ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم، کمک‌های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی که در اسفند ماه و سه ماهه ابتدایی سال ۹۹ برای تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز دولتی و مراکز تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح انجام شده، به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت برای این افراد محسوب شود.

وی افزود: این ماده قانونی حکمی را دارد که بر اساس آن، طبق ضوابطی که چهار وزیر بهداشت، اقتصاد، آموزش عالی و آموزش و پرورش تنظیم می‌کنند، مواردی که صرف تقویت مراکز آموزشی و درمانی کشور شود، به عنوان هزینه قابل قبول در منبعی که مودیان اعلام می‌کنند، قرار می‌گیرد.
 
کمک به مراکز درمان، مالیات محسوب می‌شود/ کمک ۴۰ میلیاردی مردم به وزارت بهداشت/ سهام «کرونا یک» و «کرونا دو» در فرابورس/ نقش تفاوت دو سهم در استقبال از خریدشان
 
معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: بر این اساس از مردم عزیز و افرادی که می‌توانند تقاضا می‌کنم چه با مشارکت در انجام پروژه‌ها که در استان ها و شهرستان ها در دست اقدام است و چه با خرید لوازم و تجهیزات مصرفی و قرار دادن آنها در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، از هزینه‌های مالیاتی شان بکاهند و هم کار خیری انجام داده باشند و هم از مالیاتشان کاسته شود. خصوصا آنکه باید توجه کنیم که برخی از تجهیزات برای ماه های آینده مورد نیاز بیمارستان هایمان است و نیازم داریم که تخت های ویژه را گسترش دهیم و بخش های ویژه را به ونتیلاتور تجهیز کنیم و آزمایشگاه ها را تجهیز نماییم.

وی در ادامه گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته این بود که به کمک فرابورس، دو نماد نیکوکاری تعریف شد؛ «کرونا یک» و «کرونا دو». در کرونا یک، مردم سهام را خریداری کرده و رشد این سهم برای مبارزه با کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد. در مورد کرونا دو، سهام خریداری می‌شود، اما منافع حاصل از آن در اختیار حوزه بهداشت و درمان قرار می‌گیرد و تاکنون ۳۰ هزار نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی از این نماد استقبال کرده‌اند. افراد حقیقی بیشتر کرونا یک را خریداری کرده و حقوقی‌ها بیشتر به کرونا دو مراجعه داشته‌اند.

تقوی نژاد افزود: تاکنون ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از کرونا یک دریافت شده و ۱۵ میلیارد تومان خیرین در کرونا دو سرمایه گذاری کرده‌اند. این سهم در جا‌هایی هزینه می‌شود که مورد نیاز و اولویت وزارت بهداشت است. در زمینه گزارش دهی و شفافیت، هیات ۹ نفره از افراد شناخته شده در حوزه سلامت و معتمدین بازار سرمایه به عنوان هیات امنای این نماد تعریف شده و کلیه هزینه‌ها تحت نظر این افراد صورت می‌گیرد و اولویت پروژه ها را هم این افراد مشخص می‌کنند. البته اگر افراد خریدار سهام بخواهند که عواید ناشی از خریدشان در یک منطقه خاص یا کار خاص سرمایه گذاری شود، این توصیه ها و عمل به آنها امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: از سال ۲۰۰۷ میلادی به این طرف، جهت گیری برای پدیده تامین مالی خرد در جهان، خصوصا با توجه به تکنولوژی و ابزاری که وجود دارد و به طور ویژه فین تک ها و اپلیکیشن هایی که در این زمینه تعریف می شود، قابل توجه است. در سال ۲۰۱۸ شاهد بودیم که در دنیا ۱۰ میلیارد دلار از این بابت توسط سرمایه گذاران بخش حقیقی و خیرین به بخش سلامت کمک شده و  افق ۲۰۲۵ در این زمینه برای حدود ۳۰ میلیارد دلار پیش بینی شده است. این مساله از منظر تامین دارو و کاهش پرداخت از جیب مردم برای ما هم مهم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: آنچه در نماد نیکوکاری به دست آوردیم و خواهیم آورد، ریال به ریال آن با سازوکار هیات امنای ۹ نفره در سایت‌های مختلف از جمله کدال و سایت بورس گذاشته در رویت دید عموم گذاشته خواهد شد و مردم می‌توانند مراجعه کرده و نوع اعتبار و پروژه‌های در نظر گرفته شده را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، مردم حدود ۴۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت کمک کرده‌اند. البته باید جدای مردم از اتاق های بازرگانی، خیرین مستقل، مجمع خیرین کشور، مجمع خیرین سلامت، موسسات مردم نهاد و... تشکر کنم. جدای ایشان مردم در بسیج محلات و ادارات و مساجد و گروه‌های خودجوش هم کمک‌های ویژه‌ای مبذول داشته اند.

تقوی نژاد در پایان گفت: از ابتدای دولت قبل و این دولت تاکنون، 6 هزار و 600 پروژه بهداشتی تعریف شده که مردم ۷۰ میلیارد تومان به صورت نقدی کمک کردند و ۶ هزار قطعه زمین نیز به متراژ ۵۵۰ هزار مترمربع به ارزش ۲۶۰ میلیارد تومان توسط مردم کمک شد. همچنین حدود ۳ هزار پروژه درمانی تعریف کردیم که تا کنون ۸۵ میلیارد تومان توسط خیرین برای این پروژه‌ها خرج شده و حدود ۷۷ میلیارد تومان نیز توسط دولت به این پروژه‌ها اختصاص داده است.
 
وی افزود: در مجموع در بخش درمان حدود ۱۶۰ میلیارد تومان و در بخش بهداشت حدود ۲۳۰ میلیارد تومان توسط خیرین کمک شده و بیش از 70 درصد پروژه ها به بهر برداری رسیده است. امیدواریم هرچه سریعتر باقی پروژه ها به بهره برداری برسند. این در حالی است که خوش بختانه  ۳۰۸ تخت بیمارستانی در استان‌های مختلف به کمک خیرین در حال ساخت است.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
بجای اینکارها اون چند ده هزار میلیاردتومانی که وزیر سابقتون از سازمان هدفمندی گرفت و ریخت به جیب جراحان برگردونین به چرخه بهداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
جناب معاون وزیر بهداشت،
لطفا توضیح دهید که کیت هایی که اعلام کردید که ساخته اید و کیفیت و سرعت بالاتری از نمونه خارجی دارد
و حتی قصد صادرات را دارید
الان کجا هستند ؟
و چرا به قولی که به افغانستان برای ارسال آنها داده شده
هیچ توجهی نکرده اید ؟
و چرا ، کیت هایی که خودتان میتوانید بسازید !؟
را همچنان دارید در تعداد زیاد وارد می کنید ؟
کدام را باور کنیم ؟
خبرنگار عزیز تابناک! هزینه‌های قابل قبول مالیاتی با مالیات فرق داره. با تیتر اشتباه مردم و کسب و کارها را گمراه نکنید.
امروز يكي از خيرين شهرستان خوي براي بيمارستان دستگاه سي تي اسكن خريده خدا امواتش را بيامرزد
با سلام مالیات با هزینه قابل قبول تفاوت اساسی دارد تیتر خبرخواننده را گمراه میکند. در واقع اگر خیری مبلغ 100 ریال کمک کند از مالیات قطعی او 100 ریال کسر نمیشود بلکه بعنوان هزینه قابل قبول از درامد مشمول مالیات او کسر میشود
هیچ اعتمادی به حرفهای مسئولین نیست. گفته بودند پیش فروش سکه مالیات ندارد (میشه در اینتر نت پیدا کرد) ولی بعدا نه تنها زدن زیرش بلکه خریداران را نقره داغ کردند.
تعداد معاون های وزیر بهداشت از کارمنداش بیشتره
مطمئن باشید بعد از این که مشکلشان حل شد زیر حرفشان می زنند و هیچ تخفیفی در مالیات نمی دهند. هنوز اجحافی که در گذشته در حق صاحبان حسابهای ارزی و اخیراً به طریقی غیرقانونی و شدیداً تبعیض آمیز در حق کسانی که به وعده های مسوولان دل خوش کرده و به جای بازار آزاد به بانک مرکزی اعتماد و سکه را به قیمتی نه چندان پایین تر از قیمت آن روز بازار از دولت به طور یکساله پیش خرید کرده بودند را فراموش نکرده ایم. اعتماد کنندگان به شدت پشیمان خواند شد.
تیترهای هماهنگ وسفارشی روزنامه های زنجیره ای سینه چاک بورس درتاریخ یکشنبه هفتم اردیبهشت :
عقبگرد مسکن زیر سایه بورس
سقوط بیسابقه معاملات مسکن
سود ۵۰ درصدی بورس در یک ماه
درهیچکدام از این روزنامه ها هرگز نمیتوانید یک مقاله در باره هشدارهای کارشناسان شریف اقتصادی درباره حباب عظیم بورس بیابید
اینها همه مصداق عملی پروپاگاندا هستند
آیا کمک های مادی و غیر مادی کارمندان هم قابل کسر کردن از بیمه و مالیات آنان هست؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر