بازدید 9190

چین تیمی از متخصصان پزشکی به کره شمالی اعزام کرد

همزمان با افزایش گمانه زنی ها در خصوص وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی، دولت چین تیمی متشکل از متخصصان پزشکی را برای مشاوره درمانی به این کشور اعزام کرد.
کد خبر: ۹۷۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۲ 25 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، پس از آنکه سی اِن اِن در گزارشی مدعیِ «عمل جراحی» رهبر کره شمالی شد و بدین ترتیب به گمانه زنی‌ها در خصوص وضعیت سلامتی «کیم جونگ اون» دامن زد، دولت چین تیمی متشکل از متخصصان پزشکی را برای ارائه مشاوره درمانی به این کشور روانه کرد.

در همین ارتباط، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که روز پنج شنبه هیأتی به ریاست یک عضو بلندپایه از وزارت ارتباط بین المللی حزب کمونیست چین پکن را به مقصد کره شمالی ترک کرد.

گفتنی است که عدم حضور کیم جونگ اون در پوشش اخبار رسانه‌ها، بویژه مراسم زادروز پدربزرگش که یکی از مهمترین تعطیلات در کره شمالی به شمار می‌رود، گمانه زنی‌ها در خصوص وضعیت سلامتی وی افزایش یافت. پیونگ یانگ در مورد وضعیت سلامتی رهبر این کشور هنوز هیچگونه اظهارنظر رسمی نکرده است.

لازم به ذکر است که پیونگ یانگ و پکن دارای روابط دیپلماتیک مستحکمی هستند و چین با حمایت از اقتصاد این کشور، امکان دسترسی کره شمالی به کالاهای ضروری و اساسی را با وجود تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور فراهم می‌سازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس