بازدید 16263
پیامد‌های مثبت و منفی ابتلای خفیف چیست؟

آیا ممکن است بدون آنکه بدانیم به کرونا مبتلا شده‌باشیم؟

همه گیری کرونا باعث شد بسیاری از ما در مورد بیماری‌های اخیر خود به خصوص بیماری‌هایی که علائم مشابه با کرونای خفیف داشتند فکر کنیم. بسیاری از ما از خود می‌پرسیم که آیا بیماری ما سرماخوردگی بود یا آنفولانزا یا شاید COVID-۱۹؟ این نوع تفکر حتی برای بسیاری از افراد نوعی توهم مصنوعیت ایجاد کرده و باعث شده اصول بهداشتی را رعایت نکنند. اما آیا واقعا ممکن است تعداد زیادی از افراد جامعه بدون آن که بدانند به کرونا مبتلا شده باشند؟
کد خبر: ۹۷۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰ 22 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از انتخاب، دانشمندان بر این باورند که ویروس کرونا در دسامبر سال ۲۰۱۹ در چین ظهور کرده است و سپس در سراسر ژانویه سفر‌های بین المللی ویروس ادامه یافت، زیرا موارد دیگری در مقاصدی از جمله استرالیا، بانکوک، کره جنوبی، فرانسه، انگلیس، ژاپن و روسیه رخ داد. ایالات متحده اولین مورد ابتلای COVID-۱۹ خود را در تاریخ ۲۱ ژانویه تأیید کرد. اما ویروس قبلاً در جا‌های دیگر نیز گسترش یافته بود.

با این مقدمه بسیار امکان پذیر است که این ویروس پیش از جلب توجه افکار عمومی، در بسیاری از افراد دیده شده باشد، بدون آن که تشخیص داده شود. بخشی از مشکل در پیگیری ویروس، مشخصات مبهم آن است، که تقریباً شبیه به علائمی است که شما با سرماخوردگی یا آنفولانزا تجربه می‌کنید، به ویژه در اشکال خفیف‌تر ویروس که سرفه خشک، فشار و درد در قفسه سینه، تنگی نفس، حالت تهوع و اسهال دیده می‌شود.

همه گیری با سرعتی کند شروع شد، اما با ورود به اجتماعات به سرعت جهش یافت. طبق گفته‌های گرگ شرانک، یک اپیدمیولوژیست سرشناس در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند و فرمانده مبارزه با COVID-۱۹، این ویروس هفته‌ها تا ماه‌ها قبل از هشدار‌های رسمی، دیده شده است.

احتمال دارد این ویروس از همان اوایل سال در ایالات متحده شیوع داشته، حتی شاید در اوایل ژانویه یا اواخر دسامبر، جگ خاچندانی، عضو هیئت علمی و استاد بهداشت علمی در دانشگاه بال ایالت ایندیانا، می‌گوید: «با توجه به زمان بندی و دوره شیوع گزارش شده توسط مطالعات، این امکان وجود دارد که بسیاری از آمریکایی‌ها این بیماری را از مدت‌ها پیش تجربه کرده اند، اما متوجه نبوده اند.»

در اوایل دوران شیوع این ویروس احتمالاً دور شیوع به حدی کند بوده که در حالت پنهان افراد را هدف می‌گرفته و با سایر بیماری‌های شایع تنفسی اشتباه گرفته می‌شده است. بسیاری از متخصصان معتقدند اگر به COVID-۱۹ مبتلا شوید و متعاقباً با ویروس مبارزه کنید در برابر ابتلای مجدد مصون می‌شوید. مانند کروناویروس‌های مشابه، آنتی بادی‌ها برای کمک به بدن شما در شکست بیماری ایجاد می‌شوند و بدن ایمنی کوتاه مدت ایجاد می‌کند. اما حتی این فرضیه نیز صد در صد نیست.

ویلیام شافنر، استاد پزشکی، در بخش بیماری‌های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه وندربیلت در تنسی، می‌گوید: «بسیاری از افراد آلوده خواهند شد. سوال این است، آیا ما قادر خواهیم بود که مشخص کنیم چه کسی به این بیماری آلوده شده است و چه کسی مستعد است؟ ما باید همه را آزمایش کنیم تا ببینند آیا مدارکی در جریان خون و پروتئین هایشان وجود دارد که نشان می‌دهد آن‌ها در معرض بیماری قرار گرفته اند یا خیر.»

البته دانستن اینکه در معرض بیماری بدون علامت قرار گرفته اید یا خیر می‌تواند از این جهت مثبت باشد که افراد بتوانند سر کار برگردند. آلمان در تلاش بوده است تا ایمنی را به طور گسترده آزمایش کند، بنابراین آن‌ها می‌توانند افراد خاصی را زودتر از موعد دوباره به کار خود بازگردانند. برخی از رهبران در انگلستان نیز طرح "گذرنامه مصونیت" را پیشنهاد داده اند.

شناسایی افرادی که قبلاً دچار این بیماری شده اند مفید است، زیرا می‌توان از آنتی بادی‌ها برای درمان COVID-۱۹ نیز استفاده کرد. با همه این‌ها حتی اگر بهبود یافته باشید بازهم رعایت فاصله اجتماعی و سایر موارد مهم است. چرا که اولا به نظر می‌رسد نرخ پادتن و مصونیت در بدن هر فرد متفاوت است و دوم این که شاید شما با رفتار‌های بی قید خود زمینه ساز بیماری دیگران شوید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار