بازدید 5567

توافقنامه نتانیاهو و گانتز برای تشکیل «کابینه ائتلافی»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رقیب انتخاباتی وی روز دوشنبه توافقنامه تشکیل کابینه ائتلافی اضطراری را امضا کردند.
کد خبر: ۹۷۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۶ 21 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، سرانجام با گذشت یک سال از بروز بن بست در عرصه سیاسی رژیم اشغالگر قدس «بنیامین نتانیاهو» و رقیب انتخاباتی اش، «بنی گانتز» روز دوشنبه توافقنامه ای را برای تشکیل یک کابینه ائتلافی اضطراری امضا کردند.

نتانیاهو از حزب راستگرای «لیکود» و گانتز از «ائتلاف آبی و سفید» بیانیه ای مشترک را صادر کردند که تصریح می کند دوطرف توافقنامه ائتلاف را قطعی کردند؛ توافقنامه ای با هدف خروج از بن بست سیاسی که محصول شکست دو طرف در تشکیل کابینه اکثریت در کِنِست (پارلمان رژیم صهیونیستی) بود.

با آنکه هنوز جزئیات رسمی و موثقی از این توافقنامه تقسیم قدرت در دست نیست، یک منبع آگاه در ائتلاف آبی و سفید اعلام کرد که دو طرف توافق کرده اند تا زمانی که گانتز در اکتبر ۲۰۲۱ زمام امور را در دست گیرد، نتانیاهو در سمت نخست وزیر رژیم صهیونیستی باقی بماند.

تا آن زمان مقرر، گانتز که فرمانده پیشین نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی است، در سمت وزیر جنگ ایفای نقش می کند و تعدادی از متحدان سیاسی وی، از جمله دوتن از اعضای حزب کارگر اسرائیل نیز عهده دار سمتهای وزارتی می شوند.

بنابر گزارشها، در جریان مذاکرات دوطرف شماری از موضوعات از جمله طرح الحاق شهرکهای یهودی نشین اسرائیل در کرانه باختری و همچنین تنظیم فرآیندی برای تعیین قضات به بحث گذاشته شد.

شایان ذکر است که مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین تاکنون نسبت به این توافق واکنشی نشان نداده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل