بازدید 14316

رئیس و دادستان دیوان محاسبات به مجلس می‌روند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ کل کشور گفت: قرار است رئیس و دادستان دیوان محاسبات سه‌شنبه هفته جاری برای ارائه گزارش و توضیحاتی درباره تفریغ بودجه ۹۷ در کمیسیون برنامه و بودجه حاضر شوند.
کد خبر: ۹۷۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹ 19 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدرضا رضایی عضو کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال ۹۷ و به دنبال آن مطرح شدن مباحثی همچون حقوق‌های نجومی به مدیران و همچنین ابهام در موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی و انحراف بودجه‌ای ۴/۸ میلیارد دلاری، اعتراضات و انتقادات بسیاری از نمایندگان را در پی داشت.

وی افزود: در همین رابطه برخی نمایندگان به هیأت رئیسه مجلس درخواست برگزاری جلسه‌ای مجدد با حضور رئیس دیوان محاسبات دادند چرا که اخیرا بیانیه عادل آذر در این خصوص ابهامات و انتقادات نمایندگان را پررنگ‌تر کرد.

نماینده مردم جهرم با تاکید بر اینکه تکلیف انحراف بودجه‌ای ۴/۸ میلیارد دلاری در بوجه ۹۷ باید روشن شده و دولت در این خصوص پاسخگو باشد، تصریح کرد: هیأت در راستای درخواست نمایندگان اعلام کرد که قرار است سه‌شنبه هفته جاری جلسه‌ای با حضور عادل آذر رئیس دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه برگزار شود.

رضایی کوچی با بیان اینکه قرار است در این جلسه دادستان دیوان محاسبات نیز حضور یابد، گفت: در این جلسه گزارش مبسوطی از تفریغ بودجه ۹۷ در راستای رفع ابهامات ارائه می‌شود و منتشر هستیم تا نتیجه این گزارش به اطلاع نمایندگان مجلس برسد.

به گزارش فارس، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور در ۲۶ فرودین ماه سال جاری گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ را در صحن علنی مجلس قرائت کرد که طی آن به انحراف ۴/۸ میلیارد دلاری دولت در بودجه ۹۷ و همچنین حقوق ۵۳ میلیونی یک مدیر دولتی اشاره کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل