بازدید 6617

اختلافات میان فراکسیون‌های سنی‌ عراق

یک رسانه سعودی از شکل‌گیری دوباره اختلافات میان فراکسیون‌های سنی‌ عراق بر سر سهم مناطق آزاد شده در کابینه دولت و نیز جدا شدن شماری از نمایندگان از ائتلاف سنی "القوی العراقیه" پرده برداشت.
کد خبر: ۹۷۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ 19 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، روزنامه الشرق الأوسط فاش کرد که به دنبال منتشر شدن اخباری از جدا شدن شماری از نمایندگان از ائتلاف سنی "القوی العراقیه" به ریاست محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق و پیوستن آنها به ائتلاف تازه تأسیس شده "المدن المحرره" (شهرهای آزاد شده) به ریاست خمیس الخنجر و اسامه النجیفی، اختلافات میان فراکسیون‌های سنی‌ عراق نیز بار دیگر بالا گرفته است.

طبق این گزارش، اختلاف میان سنی‌ها بار دیگر مسأله مناطق آزاد شده و نحوه نمایندگی از آنها را مجدداً مطرح کرده است و به دنبال آن جبهه مخالف الحلبوسی از تشکیل جبهه جدیدی تحت عنوان جبهه "المدن المحرره" خبر داده است.

الشرق الأوسط به نقل از "یحیی غازی"، نماینده ائتلاف القوی العراقیه در پارلمان عراق نوشت: جبهه‌ای که مدعی نمایندگی مناطق آزاد شده است همیشه و همزمان با مکلف شدن هر فردی برای تشکیل دولت اعلام موجودیت می‌کند و درصدد است تا با ارائه خدمات، به مناصب سیاسی دست یافته و تشکیلاتی را برای خودشان ایجاد کنند، اما عکس این مسأله صحیح است، چراکه نمایندگانی طی دوره گذشته از ائتلاف ما خارج شدند اما اکنون به نزد ما بازگشته‌اند و به عبارت دیگر ائتلاف ما درحال حاضر یکپارچه و متحدتر از قبل شده است.

هدی جارالله، نماینده پارلمان عراق شنبه در گفت‌وگو با پایگاه خبری شفق نیوز از تشکیل یک ائتلاف سنی جدید به ریاست خمیس الخنجر تحت عنوان ائتلاف المدن المحرره خبر داد.
وی در این باره گفت: اغلب اعضای این ائتلاف، پیش‌تر از اعضای ائتلاف القوی العراقیه بودند.

جارالله تصریح کرد که تاکنون، ۲۵ نماینده پارلمان به عضویت این ائتلاف سنی در آمده‌اند. این ائتلاف تحت عنوان المدن المحرره در پارلمان فعالیت خواهد داشت و از ائتلاف الحلبوسی جدا خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی