بازدید 14189

فرماندار نیویورک به ترامپ: تو پادشاه نیستی

فرماندار نیویورک در واکنش به ادعای دونالد ترامپ مبنی بر این که او برای صدور فرمان لغو قرنطینه و بازگشایی کسب و کارها "اختیار تام" دارد، اظهار کرد آمریکا قانون اساسی دارد، نه پادشاه.
کد خبر: ۹۷۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 14 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، چند ساعت پس از رونمایی فرمانداران چند ایالت از جمله نیویورک از طرحی برای همکاری در زمینه هماهنگی از سر گیری فعالیت‌ها در ایالاتشان، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در کنفرانسی خبری در کاخ سفید گفت، او در خصوص قرنطینه اعمال شده به دلیل شیوع کروناویروس "قدرت مطلق" دارد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، ترامپ در واکنش به این طرح به خبرنگاران گفت: وقتی کسی رییس جمهوری آمریکاست، اختیارش تام است.

اندرو کومو، فرماندار نیویورک اما به دنبال این اظهارات از سوی ترامپ آن را "لغو قانون اساسی" دانست و گفت: ترامپ هیچ مبنای قانونی یا در راستای قانون اساسی برای پشتیبانی از ادعای اختیار انحصاری‌اش برای بازگشایی جامعه ندارد.

وی افزود: طبق قانونی اساسی، ما پادشاه نداریم. این که گفته شود من بر کشور اختیار تام دارم چون رییس جمهوری هستم و قدرتم مطلق است، از سوی یک پادشاه مطرح می‌شود. ما پادشاه جورج واشنگتن نداشتیم، رییس جمهوری جورج واشنگتن داشتیم.

کومو در ادامه گفت، در واقع این فرمانداران بودند که دستور قرنطینه خانگی را طبق قانون اساسی صادر کردند، نه دولت فدرال.

این فرماندار افزود: ترامپ می‌خواهد بگوید ممنوعیت مسافرتی برای چین قرنطینه بوده اما نبوده و تنها ممنوعیت مسافرتی برای چین بوده است. قرنطینه به فرمانداران واگذار شد تا شخصا و به طور ایالت به ایالت این کار را انجام دهند. حالا بازگشایی باید تحت اختیار تام باشد؟ این منطقی نیست.

کومو همچنین هشدار داد که اگر ترامپ اقدامی مانند بازگشایی زودهنگام صورت دهد که احتمالا جان مردم نیویورک را در خطر قرار دهد، دست به اقدام حقوقی خواهد زد.

او همچنین تاکید کرد: ما نه یک پادشاه، بلکه یک رییس جمهوری منتخب داریم. این چیزی است که پدران بنیانگذار کشور ما در قانون اساسی نوشته‌اند. این قانون اساسی می‌گوید قدرت‌هایی که به طور مشخص برای دولت فدرال ذکر نشده‌اند، مربوط به ایالت‌ها هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان