بازدید 9472

باران در اغلب مناطق کشور از ۲۸ فروردین

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه ۲۸ فروردین دما در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد که ضرورت دارد کاربران جاده‌ای حتما به هشدار‌های سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی توجه کنند.
کد خبر: ۹۷۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 14 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در برخی مناطق جنوب شهر و جنوب کشور، شرق و شمال شرق، غرب و شمال غرب و هم چنین دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور بارش باران و وزش باد شدید موقت داریم که شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان جنوبی، غرب خراسان رضوی، ارتفاعات استان سمنان و شمال شرق استان تهران است.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه در جنوب کشور، شرق و مرکز خلیج فارس و جزایر آن، تنگه هرمز و هم چنین مناطقی از سیستان و بلوچستان و استان‌های کرمان، فارس، هرمزگان و بوشهر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود که در مناطق مستعد با بارش تگرگ و در مناطق مرتفع البرز مرکزی با بارش پراکنده همراه است.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز پنجشنبه ۲۸ فروردین بر شدت بارش‌ها در مناطقی که ذکر شد افزوده می‌شود، هم چنین دما در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد. در این راستا کاربران جاده‌ای حتماً به هشدار‌های سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی توجه کنند.

ضیائیان افزود: اواخر وقت روز پنجشنبه ۲۸ فروردین سامانه بارشی دیگری از شمال غرب وارد کشور می‌شود که موجب بارش باران در این منطقه از کشور خواهد شد و روز جمعه این سامانه موجب بارش در استان‌های شمال غرب، مرکز کشور، شرق و شمال کرمان، هم چنین دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز می‌شود.

وی اضافه کرد: روز شنبه ۳۰ فروردین این سامانه بارشی در سواحل خزر نیز فعال خواهد بود، هم چنین در شرق و شمال شرق و مرکز کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، هم چنین شمال کرمان، اردبیل و زنجان موجب بارش باران خواهد شد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده بندر عباس با بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان افزود: امروز در تهران آسمان نیمه ابری است، هم چنین جهت باد غربی و سرعت آن ۲۹ کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۳۴ درصد است.

وی ادامه داد: آسمان پایتخت فردا صاف تا قسمتی ابری، گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۸ و ۸ درجه خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار