بازدید 9991

مشاوره حقوقی چیست و چرا باید استفاده کنیم

همه ما کم یا زیاد در زندگی مشکلاتی را داشته ایم مشکلاتی که اگر با یک مشاور مشورت میکردیم میتوانست آن مشکل به سود ما تمام شود . ولی به دلیل  اینکه مشاوره در ایران کمرنگ است از ان استفاده نمی کنیم .افراد موفق همیشه قبل از هر اقدامی از مشاوره حقوقی استفاده می کنند .
کد خبر: ۹۷۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 13 April 2020

همه ما کم یا زیاد در زندگی مشکلاتی را داشته ایم مشکلاتی که اگر با یک مشاور مشورت میکردیم میتوانست ان مشکل به سود ما تمام شود . ولی به دلیل  اینکه مشاوره در ایران کمرنگ است از ان استفاده نمی کنیم .افراد موفق همیشه قبل از هر اقدامی از مشاوره حقوقی استفاده می کنند . مشاوره حقوقی که میتواند میلیون ها تومان به شما سود برساند . یا فرایند کاری تان را با توجه به قانون سریع تر کند .

آشنایی با وکالت:

قراردادی که بر اساس آن شخصی، برای انجام اموری، نایب شخص یا ااشخاص دیگری می‌شود، عقد وکالت گفته می‌شود

تنظیم وکالت نامه‌ مقرراتی دارد که بخشی از آنها، در همۀ وکالت نامه‌ها یکسان و ثابت بوده و بخشی دیگر توسط موکل و وکیل تنظیم می‌شود.

مشاوره حقوقی کیفری:

دعاوی کیفری یکی از پیچیده‌ ترین دعاوی مطرح شده در محاکم کیفری هستند که وکیل باید حتما با تخصص کامل در این پرونده ها وارد شده تا بتواند به بهترین شکل ممکن از حقوق موکل خویش دفاع نماید. دعاوی نظیر کلاهبردی ،قتل اعم از عمد و غیر عمد،ضرب و جرح،اختلاص،سرقت و … از جمله دعاوی کیفری هستند  که پیچیده بوده و قانون برای این جرائم، مجازات‌های سنگینی قرارداده است در نتیجه کوچک ترین اشتباه می‌تواند در صدور قرار مجرمیت و یا صدور قرار منع تعقیب موثر باشد.

وکیل دادگستری با تسلط کامل بر قوانین کیفری و با هوش و ذکاوت خود می‌تواند شرایط پرونده را به نفع موکل خود تغییر داده و حتی با ارائه دلایل قوی و قاطع حکم صادره را در مرجع تجدیدنظر تغییر دهد. بسیاری از افراد بدون مشورت با وکیل دادگستری اقدام به ثبت شکوائیه نموده و به دلیل طرح اشتباه پرونده ،موجب ضرر و زیان به خود می‌شوند و همچنین متهمین پرونده‌ها نیز می بایست توجه داشته باشند که عدم مشاوره حقوقی و یا اعطای وکالت به وکیل کیفری ممکن است موجب ورود ضرر‌های جبران ناپذیر از جمله از دست رفتن مال، جان و یا آبروی خود گردند. 

مشاوره حقوقی خانواده:

مشاور حقوقی گروه وکلای حکمت تخصصی خانوداه شخصی است ،که در مصادیق مختلف دعاوی خانواده نظیر انواع طلاق (اعم از طلاق توافقی، طلاق از سمت زوجه، طلاق از سمت زوج)، مهریه، نفقه، اجرت المثل، حضانت، الزام به تمکین و … به صورت تخصصی فعالیت می‌نماید. در بسیاری از پرونده های خانواده به خصوص طلاق، زوجین آسیب‌های زیادی را متحمل می شوند و اگر مشاور حقوقی درزمینه روانشناسی نیز حرفه ای باشد می تواند این بار عصبی را کاهش دهند که تحت عنوان یک دوست و هم صحبت علاوه بر حل کردن مشکلات حقوقی بتواند مشکلات روحی انان را نیز درمان نماید .

مشاوره حقوقی ملک و املاک :

وکیل ملکی در دعاوی ملکی نظیر دعاوی موجر و مستاجر، تخلیه،خلع ید، الزام به تنظیم سند رسمی، افراز ملک مشاعی، الزام به ایفای تعهد و یا الزام به تحویل مبیع و … به صورت تخصصی فعالیت می نماید.دعاوی ملکی به دلیل نوع ماهیت و شکل خود معمولا طولانی بوده و نیازمند تسلط به قوانین ماهوی و شکلی مدنی و قوانین ثبتی دارد که این امر برای افراد عادی ممکن نیست. در بسیاری از موارد، افراد بدون استفاده از راهکارهای وکیل دادگستری ملکی تقدیم دادخواست نموده و یا پرونده خود را در مراجع قضائی  پیگیری نموده و متاسفانه پس از طی چند ماه و یا حتی چند سال متاسفانه از گرفتن حق خود باز می‌مانند و متحمل هزینه هایی ازجمله هزینه های سنگین دادرسی می شوند ، بنابراین وکیل ملکی می‌تواند در این زمینه هم خسارات ناشی از تاخیر را کاهش داده و پرونده را با استفاده از تجارب و تخصص خویش به سمت پیروزی ببرد.

مشاوره حقوقی چک:

برخی از وکیل دادگستری به طور تخصصی بر روی دعاوی وصول مطالبات اعم از چک، سفته، رسید بانکی و یا سند عادی فعالیت کندو در این زمینه تبحر دارند. دعاوی مطالبه وجه چک و یا مطالبه وجه سفته یکی ازدعاوی مبتلا به و  شایع‌ در مراجع قضایی وکیل دادگستری  چک می تواند با تخصص و تبحر خویش حکم محکومیت خوانده را اخذ نموده و علاوه بر آن با درخواست قرار تامین خواسته، اموال خوانده را توقیف کرده تا خواهان در صورت محق بودن به اموال از دست رفته خود دست پیدا کند.

مشاوره حقوقی چیست و چرا باید استفاده کنیم

خدماتی که گروه وکلای حکمت ارائه می دهد:

کلیه دعاوی حقوقی

کیفری

ملکی

خانواده

مالیاتی

تامین اجتماعی و اداره کار

ثبت شرکت ها و برند و ثبت طرح های صنعتی

بازرگانی

قراردادها

کتاب و نشریات حقوقی

مزایای استفاده از مشاوره حقوقی :

1-کم کردن فشار و استرس: همیشه درگیر شدن با معضلات، آرامش و قدرت تصمیم گیری درست را از ما خواهد گرفت. زمانی که به مشاور حقوقی یا وکیل برای مشورت گرفتن مراجعه می کنیم چون هنوز درگیر مسأله و دعوای حقوقی نشدیم آرامش بیشتری برای شنیدن نظرات وکیل دادگستری داریم و با تأمل بیشتری به راهکارهای ایشان عمل می نماییم..

2-متحمل ضرر نشدن: فرض کنیم ما برای یا بستن قرارداد و یا خرید و فروش ، در جلسه ای قرار است حاضر شویم. استفاده از حضور یک مشاور حقوقی و بهره مندی از نظرات وی، موجب خواهد شد در قرارداد یا مذاکره از هرآنچه بعدها موجب ضرر به ما می شود را پیشگیری کرده و یا در قرارداد وجه التزام یا حدود خسات را تعیین کرد  که گاهی به علت عدم رعایت مسائل حقوقی قابل وصول و مطالبه نباشد حال وکیل یا مشاور حقوقی می تواند با اقدامات به موقع از خسارات و تحمیل ضرر جلوگیری نماید

3-مشاوره گرفتن های به موقع، موجب طرح دعاوی کمتر در مراجع قضائی بوده و درنتیجه رسیدگی دقیق تر و سریع ترصورت می گیرد. در حال حاضر همه ی اشخاصی که گمان می کنند در یک رابطه ی حقوقی متضرر شده اند که غریب به اتفاق آنها از مشاوره ی مشاور حقوقی بهره نبرده اند، فکر می کنند که با طرح دعوا به حق خود خواهند رسید و در خیلی از موارد به نتیجه گرفتن از دعوا امیدوارند. حال آنکه یا آن دعوا اشتباه طرح شده که دادخواستشان توسط دادگاه رد می شود، یا احتمال حصول نتیجه از طرحِ آن ضعیف و در برخی موارد نزدیک به صفر است.

4-عدم دخالت افراد غیر متخصص: اگر فرهنگ استفاده از مشاوره از وکیل دادگستری یا نهادینه شود مراجعه به افراد متخصص  بیشترشده و مراجعه به وکلاء برای گرفتن مشاوره ی حقوقی، مشکلات و معضلات حقوقی جامعه را کمترنموده و افراد سودجو و فرصت طلب ، عرصه ای برای فریب و تطمیع آنها برای حل معظل حقوقی انها یا دروغگویی برای القای فساد گسترده در قوه ی قضائیه ندارند. زیرا کسانی که با مشکل حقوقی  مواجه شده اند به دلیل فشار و اضطراب بالا راحت تر فریب افراد کلاهبردار را خورده و در دام آنها گرفتار می شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل