بازدید 10188
۱

سرمازدگی۸۰درصد باغ‌های زردآلو در سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با تأکید بر لزوم پرهیز از تک‌کشتی برای کاهش خسارت ناشی از سرمازدگی گفت: ۸۰ درصد باغ‌های زردآلو در استان سرمازده شدند.
کد خبر: ۹۷۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ 12 April 2020

 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سیدحسن میرعماد با بیان اینکه در چند سال گذشته همواره در اواخر فروردین و روزهای آغازین اردیبهشت‌ماه شاهد کاهش دمای هوا و سرمای زیر صفر درجه به‌ویژه در شاهرود هستیم، اظهار کرد: در جریان برودت و کاهش دمای هوا در روزهای پایانی هفته سوم فروردین ۹۹ نیز بسیاری از باغ‌ها و محصولات کشاورزی استان سمنان دچار سرمازدگی شدند.

‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر لزوم پرهیز از تک‌کشتی به‌ویژه برای کشاورزان معیشتی که خرج سالانه معیشت خود را از این راه تأمین می‌کنند، بیان کرد: با تک‌کشتی در صورت سرمازدگی کل محصول یک کشاورز از بین می‌رود اما با چند نوع کشت می‌توان میزان خسارت‌های ناشی از این امر را کاهش داد.

میرعماد با اشاره به اینکه بیمه محصولات کشاورزی از دیگر تمهیداتی است که باید از سوی کشاورزان برای جبران خسارت‌های احتمالی انجام شود، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ درصد از باغ‌های زردآلو در استان بیمه هستند.

وی اضافه کرد: پیگیری برای تسریع در پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت‌دیده در اولویت نخست این نهاد قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
سمنان زرد الوش کجا بوده .... این باغات همه شاهرد هستند و باز سمنان جایی که به نفعشه یا بعدا قراره بودجه ای بگیره از اسم استان استفاده میکنه و جایی که مثلا قطار از ریل خارج شده نزدیک سمنان و مدیریت راه اهن در شاهروده خبرها اسم شاهرود رو میاره ..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار