رئیس جدید سازمان بورس اوراق بهادار انتخاب شد

حسن قالیباف اصل کیست؟

پس از آن که خبر پذیرفته شدن استعفای شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس اوراق بهادار از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی رسانه ای شد، گمان زنی ها در مورد رئیس جدید سازمان بورس آغاز شد. سرانجام حسن قالیباف اصل به عنوان رئیس سازمان بورس اوراق بهادار انتخاب شد.
کد خبر: ۹۷۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 11 April 2020

مدتی است که زمزمه تغییر رئیس سازمان بورس اوراق بهادار مطرح شده است. زمزمه ای که با پذیرفته شدن استعفای شاپور محمدی قوت گرفت.

به گزارش بورس تابناک، شاپور محمدی از مرداد ماه 1395 جانشین محمد فطانت شد و به عنوان سومین نفر به صندلی ریاست سازمان بورس تکیه زد و سکاندار بازار سرمایه شد. وی که می توانست با تمدید 30 ماهه (در دی ماه 1397) شورای عالی بورس تا پایان تابستان 1400 در این سمت باقی بماند، با حاشیه های ایجاد شده تصمیم به استعفا گرفت. استعفایی که با تایید فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد همراه شد.

خبرها حکایت از آن داشت که شورای عالی بورس جهت تغییر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز مورخه 23 فروردین ماه 1399 جلسه ای را راس ساعت 16 برگزار کرد.

ساعاتی پیش خبرهایی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه با تماس امروز وزیر اقتصاد، حسن قالیباف اصل از ریاست دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا (س) خداحافظی کرده است تا بعد از حدود 18 ماه با برگشت به بازار سرمایه، سکاندار سازمان بورس شود.

خبری که یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار دقایقی قبل در صفحه شخصی خود در شبکه‌های مجازی آن را تایید کرد و از موافقیت شورای عالی بورس با استعفای شاپور محمدی و جایگزین شدن حسن قالیباف اصل خبر داد.

در جلسه شورای عالی بورس چه گذشت؟

در جلسه شورای عالی بورس که با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورای عالی بورس برگزار شد، وی ضمن قدردانی از تلاش های شاپور محمدی در مدت حضور 45 ماهه خود در پست ریاست این سازمان، استعفای وی را پذیرفت و حسن قالیباف اصل را با توجه به حدود 30 سال تجربه به عنوان رئیس این سازمان پیشنهاد کرد.

این پیشنهاد با اکثریت آرا پذیرفته شد و حسن قالیباف اصل برای یک دوره 30 ماهه به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.

حسن قالیباف اصل کیست؟

رئیس جدید سازمان بورس اوراق بهادار انتخاب شد؟

حسن قالیباف اصل که در سال 1348 در شهر مراغه از شهرهای استان آذربایجان شرقی متولد شد. وی تحصیلات خود را در سه مقطع کارشناسی مدیریت بازرگانی در دانشگاه تهران ۱۳۷۱، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران ۱۳۷۳و دکترای مدیریت مالی، دانشگاه تهران، ۱۳۸۱ گذراند.

از جمله سوابق حسن قالیباف اصل در گذشته، می توان به مدیرعاملی و عضو هیات مدیره شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید، مدیرعاملی و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان، مدیریت سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی، کارشناس سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر، کارشناس اعتبارات خارجی بانک توسعه صادرات ایران، کارشناس صادرات شرکت سیمان فارس و خوزستان و عضو هیات مدیره شرکت‌های تامین سرمایه امین، تراکتورسازی ایران و سرمایه‌گذاری سپه اشاره کرد.

شایان ذکر است که قالیباف اصل، 12 سال مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران بوده و از مدیران خوشنام بازار سرمایه محسوب می شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
مراغه از شهرهای استان آذربایجان شرقی هست
مراغه در آذربایجانشرقی است و بعد از تبریز دومین شهر بزرگ آذربایجانشرقی است.
اسکلمون نکنید.
بد قیافه است
خودتی
اگر اون قالیباف بود. این اصل قالیباف هست!!! چه شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار