بازدید 17045

وضعیت خطرناک امروز متروی تهران

از امروز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند به اجرا درآمده و دو سوم کارمندان و مشاغل کم ریسک فعالیت کاری خود را آغاز کرده‌اند اما ازدحام جمعیت در متروی تهران نشان دهنده اوضاعی وخیم و نگران کننده است که مسئولان مربوطه باید برای آن تدبیری بیندیشند.
کد خبر: ۹۷۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 11 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، بعد از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که از هشتم فروردین آغاز شد و هدف آن اعمال محدودیت‌هایی برای فعالیت‌های روزانه مردم در راستای قطع رنجیره انتقال ویروس بود،‌ فاصله‌ گذاری اجتماعی هوشمند از امروز جایگزین طرح قبلی شد تا شرایط تدریجی بازگشت جامعه به حالت عادی فراهم شود.

بر این اساس مقرر شد دو سوم کارمندان و مشاغل کم ریسک فعالیت خود را از امروز آغاز کنند.

علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسید همه چیز برای آغاز فعالیت کاری شهروندان فراهم است و تدارکات لازم دیده شده، وضعیت متروی تهران گویای چیز دیگری بود و ازدحام جمعیت در قطارها نه تنها بر خلاف سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی است بلکه نشان می‌دهد مترو همه ظرفیت و توان خود را برای خدمت رسانی به کار نگرفته است!

ازدحام جمعیت در برخی ایستگاه‌های مترو و قطارها در حالی است که انتظار داشتیم با توجه به اینکه قرار است دو سوم کارمندان به محل کار خود عزیمت کنند و برقراری طرح ترافیک نیز می‌تواند مسافران زیادی را به مترو جذب کند، پیش‌بینی لازم برای افزایش تعداد مسافران اندیشیده شود و پیش از اینکه نگرانی‌ها برای تشدید شیوع کرونا به وجود آید، اقدامات مناسب انجام می‌شد.

در حالی که بر اساس ابلاغیه ستاد ملی در طرح فاصله گذاری هوشمند، قرار بوده مترو تهران به گونه ای برنامه ریزی کند که نه تنها هیچ ازدحام در واگنهای مترو ایجاد نشود بلکه هیچ مسافری در قسمت راهروهای واگنهای مترو سرپا نباشد و هر واگن صرفا به اندازه نصف تعداد صندلی های خود مسافر پذیرش کند!

وضعیت وخیم متروی تهران در حالی است که در بسیاری از کشورهای درگیر شیوع کرونا مانند کره جنوبی شکل متفاوت و قابل توجهی از اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو اجرایی شده و با وضعیت فعلی ما تفاوت از زمین تا آسمان است!

کره جنوبی پس از چین دومین کشوری بود که گرفتار ویروس کرونا شد و در ابتدا با افزایش تعداد مبتلایان روبرو بود اما به تدریج با اتخاذ تدابیری توانست شیوع کرونا را مهار کند.

در خط یک متروی شهر دائگو(چهارمین شهر پرجمعیت کره جنوبی) علامت‌هایی در کف واگن‌های مترو نصب شده که میزان فاصله‌ای که مسافران هنگام نشستن باید آن را رعایت کنند مشخص شده است. میزان استفاده مردم از مترو در کره جنوبی پس از شیوع کرونا به یک سوم کاهش یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲۳
ایران باید سه هفته تعطیل و قرنطینه با حکومت نظامی شود
پاسخ ها
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
انوقت چي بخورند دوست عزيز
ف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
همه برنامه ریز شدن برای کل مملکت، ولی در زندگی خود هیچ برنامه ای ندارند
اینو باید به مسئولانی نشون داد که به طرح فاصله گذاری هوشمندشون مینازند!!!
گشنگی نکشیدی کرونا یادت بره
الان خیلی هوشمنده؟ فقط یه سایتی درست کردین میگین مردم اونجا بگن موارد بهداشتی رو رعایت میکنن یا نه، بعدش برن سر کارشون. این شده سیستم هوشمند شما. ولی اینکه تا بخوان برسن محل کار رو هیچ فکری براش نکردین. شماها نوبرین
نه خدا رو شکر ماسک دارن! آقا حله، مشکلی نیست
ساعت ۳ بعدازظهر شنبه ۲۳ فروردین تهران
من الان ازکاربرمیگردم چنان ترافیک سنگینی شده که قابل توصیف نبست بیشترازیکساعته که توترافیکم
واقعا جواب تلفات وحشتناک روزهای پیش رو را چه کسی خواهد داد؟!!!!!!
خدایا خودت به داد این ملت برس
پاسخ ها
/
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
از شما که ترافیک را ایجاد کردید
آیا میدانید چه تعداد واگن مترو برای اجرای صحیح طرح فاصله گزاری مورد نیاز است؟ آیا میدانید که متروی تهران هم اکنون چه تعداد واگن دارد؟ آیا از علت کمبود واگنهای متروی تهران مطلعید؟
همه را میدانید اما باید سرو ته مقاله به هم برسد. این روش شما همان روشی است که متولیان اجرای طرح فاصله گزاری در پیش گرفته اند.
حتما کرونا را شکست میدهیم..........
آخه اگه بخوان فاصله گذاری رو رعایت کنند بعد از یک ساعت تو ایستگاه جایی برای ایستادن پیدا نمیشه.
انگار دست اندرکاران بدشون نمیاد تعداد زیادی ادم کشته بشن، با این راهکارهایی که ارایه میدهند و آنچه که در واقعیت دیده میشه واقعا باید شک کرد به خیلی از چیزها
پاسخ ها
/
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
فکر می کنم مردمی که قوانین را رعایت نمی کنند بیشتر
‌همه زحمات مردمي كه قرنطينه كشيدن و عزيزانشون رو نديدن و همه ي پزشكان و پرستاران رو به راحتي به باد فنا دادين رفت با اين حجم از اشتباه
اون شخصی که طرح ترافیک را در این شرایط برقرار کرده حتما باید مشخص بشه که تمام عواقب این کار به گردن ومسئولیت چه کسی بوده.وحتما باید جوابگو باشه.
کرونا.....
متروی ما........... و متروی بعضی ها................
مهم تهیه تایپ و ابلاغ پروتکل های بهداشتی بود که بحمدالله به خوبی این کار عظیم توسط وزارت بهداشت و دولت انجام شده طبق پروتکل نباید در متروها کسی ایستاده سوار میشد تقصیر. دولت چیه که مردم رعایت نمی کنند
مسئولان خودشان بیان در مترو بین مردم . چین لعنتی چه بلایی سر مردم اورد
طرح فاصله گذاری هوشمند تبریک و خسته نباشید
بریم سرکارازکرونامیمیریم
نریم ازگشنگی !!!
فرافکني و دروغهاي دولتمداران باعث اين کار شده مثل کشورهاي ديگر از بيت المالي که در اختيار نهادها و سازمانهاي خاص هست را به مردم و کارگران ميداد اينها به فکر سلامت ملت نيستند....
مرد حسابی مگه تعداد واگنهای مترو نامحدوده یا مترو میتونه مانع سوار شدن مسافر بشه که میگی همه توانشو نذاشته!!!کجا سیر میکنی عامو؟؟دولت باید تعطیل کنه و قرنطینه ...والسلام
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر