بازدید 7408

ادامه حملات ائتلاف سعودی به یمن برای دومین روز

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از دفع حملات ائتلاف سعودی-اماراتی به این کشور و کشته شدن شماری از متجاوزان طی امروز خبر داد.
کد خبر: ۹۷۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ 10 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از ادامه حملات و تجاوزات ائتلاف سعودی- اماراتی به این کشور به رغم ادعای آن‌ها مبنی بر آتش‌بس یک طرفه خبر داد.

او امروز جمعه در حساب توییتری خود نوشت که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن جلوی شش پیشروی نیرو‌های ائتلاف سعودی را از صبح امروز در چندجبهه گرفته اند. به گفته وی، از این عملیات پیشروی، سه مورد در جبهه «قالنیه»، «الجریبات» و «ناطع» در استان «البیضاء» (جنوب) بوده است و دو عملیات دیگر در شهرستان «صراوح» استان مأرب (مرکز) و یک عملیات دیگر در استان تعز (جنوب غربی یمن) بوده است.

سرتیپ سریع تأکید کرد که تلاش‌های متجاوزان برای پیشروی نتیجه‌ای جز وارد شدن خسارات جانی و تجهیزاتی برای آن‌ها نداشته و بر اساس تخمین‌ها، ده‌ها تن از متجاوزان کشته و زخمی شده‌اند. او گفت که جنگنده‌های سعودی همانند دیروز مواضعی را در استان جوف بمباران کرده اند.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی-امارتی چهارشنبه این هفته از اعلام آتش‌بس یکجانبه در یمن خبر داد و گفت که این آتش‌بس از دیروز پنجشنبه آغاز شد و قرار است به مدت دو هفته ادامه داشته باشد.

دولت نجات ملی یمن، اما این اقدام را ناکافی دانست و گفت که آتش‌بس شامل لغو محاصره پنج‌ساله یمن نیز باشد و بدون پایان دادن به محاصره، آتش‌بسی در کار نخواهد بود؛ چرا که تبعات این محاصره سنگین‌تر از خود جنگ است.

عربستان سعودی و امارات عربی متحده بعد از پنج سال لشکرکشی و گسیل ارتش‌های اجاره‌ای به یمن با هدف سرکوب انقلاب مردم این کشور که ثمره‌ای جز رسوایی و شکست و ناکامی برای سران ریاض و ابوظبی نداشته، این روزها کرونا را بهانه قرار داده تا حملات خود به فقیرترین کشور عربی را اقدامی انسانی نشان دهند؛ به ویژه اینکه سازمان ملل طرفین درگیر را در یمن و سایر جا‌ها مانند لیبی به توقف درگیری‌ها و تمرکز بر روی مقابله با کرونا دعوت کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل