بازدید 43006
هزار و نهصد و هفتاد و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

صندلی ریاست مجلس از آن کیست؟ / دعوای چهره اصلاح‌طلب و دهباشی / کنایه سردار حاجی زاده به غربی‌ها درباره کرونا / خبر خوش برای کولبران

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: آخرین وضعیت جسمی لاریجانی پس از ابتلا به کرونا / حمله افراد مسلح به هنگ مرزی مهران / راه‌حل دائمی مشاور لاریجانی برای بحران یمن و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 10 April 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

گاف بد اپلیکیشن پرسپولیس برای پرسپولیسی‌ها شر شد!

چند روز پیش بود که انتشار تصویری از حضور و تمرین چند بازیکن پرسپولیس در ورزشگاه شهید کاظمی، حواشی زیادی به همراه داشت. حالا امروز انتشار تصویری جدید از ورزشگاه شهید کاظمی باز هم حاشیه ساز شده. در این تصویر که اپلیکیشن رسمی باشگاه منتشر کرده، مشخص است که مهدی ترابی برای اهدای جایزه هواداری که برنده جایزه‌ای از سوی باشگاه شده در ورزشگاه شهید کاظمی حضور پیدا کرده.

زمان بازگشایی مدارس به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا بستگی دارد

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: زمان بازگشایی مدارس به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا بستگی دارد. از پنجم اسفند مدارس تعطیل و از همان زمان پیگیری آموزش‌ها با صدا و سیما آغاز شد و از دهم اسفند اولین کلاس‌های آموزشی پخش شد و شبکه‌های دیگر نیز وارد شدند. ۹۰درصد دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش‌های تلویزیونی و مجازی معلمان قرار داشتند، البته قبل از شیوع کرونا در کشور ۷۰ درصد محتوای آموزشی به دانش‌آموزان آموزش داده شده بود و اکنون بیش از۸۰درصد محتوا آموزش داده شده است و در برخی دروس این عدد به ۸۵ درصد می‌رسد؛ در پایه دوازدهم نیز ۹۰ درصد محتوا‌ها آموزش داده شده است. / ایرنا

واضح‌ترین تصاویر خورشید منتشر شد

محققان دانشگاه مرکزی "لانکاشایر" (Lancashire) با همکاری محققان مرکز پرواز‌های فضایی "مارشال" به مطالعه تصاویری از خورشید پرداختند که توسط تلسکوپ "Hi-C" ناسا ثبت شده‌اند. این تصاویر نشان می‌دهد، بخش‌هایی از اتمسفر خورشید که تصور می‌شد تاریک و یا عمدتا خالی هستند، با رشته‌هایی از گاز‌های الکتریکی گرم پر شده‌اند که وسعت آن به ۳۱۱ مایل می‌رسد. به گفته محققان، هر یک از این رشته‌ها تا ۱.۸ میلیون درجه فارنهایت حرارت دارند و بزرگ‌تر از مسافت میان «لندن» و «بلفاست» (پایتخت ایرلند شمالی) هستند. تلسکوپ "Hi-C" ناسا توانست رشته‌های مغناطیسی شگفت‌انگیز در نواحی تاریک را رصد کند و محققان می‌گویند که این رشته‌ها از پلاسمای بسیار گرم که میلیون‌ها درجه گرم هستند، ساخته شده‌اند. تیم تحقیقاتی دانشگاه «لانکاشایر» گفته‌اند، آنچه دقیقا این رشته‌ها را ساخته، هنوز نامشخص است و تمرکز اصلی ستاره‌شناسان برای بررسی این موضوع خواهد بود. / ایسنا

اینفانتینو: اولویت فیفا حفظ سلامت افراد است

رییس فدراسیون جهانی فوتبال گفت: به خطر انداختن زندگی انسان‌ها به خاطر فوتبال، رقابت و لیگ، هیچ ارزشی ندارد و همه فدراسیون‌ها باید این موضوع را در نظر داشته باشند. شروع دوباره لیگ‌ها، با توجه به همه‌گیری کرونا و بحران‌هایی که برای انسان‌ها به وجود آمده است، اقدامی غیرمسئولانه خواهد بود. از فدراسیون‌های فوتبال می‌خواهم که از شروع زودهنگام لیگ‌ها خودداری کنند. / ایرنا

تصمیمات جدید هیات‌رئیسه مجلس برای برگزاری جلسات علنی

سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس گفت: طبق تصمیم هیات‌رئیسه مجلس مقرر شده که جلسات علنی قوه‌مقننه با رعایت پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود، به این نحو که پیش برگزاری جلسات، نحوه چیدمان و قرارگیری نمایندگان می‌بایست به تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا برسد. طبق آخرین تصمیماتی که در هیات رئیسه مجلس و جلسات مشترک با وزیر بهداشت گرفته شده، فعلا جلسات علنی به حضوری برگزار می‌شود و از نمایندگان نیز پیش از ورود به صحن تست‌ها و آزمایش‌های لازم گرفته خواهد شد. /تسنیم

بخاطر کرونا به چین حمله می‌کنند تا مسئولیت خود را فرافکنی کنند

عباس عبدی درباره حواشی پیش آمده بر سر نقد‌های یک مقام دولتی به چین به خبرآنلاین گفت: م️واقعیت این است که وضعیت کنونی ایران و کشور‌های غربی در ماجرای کرونا عمدتاً ناشی از خطا‌های خودشان است. حملاتی که ترامپ به چین می‌کند، بیش از آنکه ناشی از تقصیر‌های چین باشد برای پوشاندن ضعف‌های خود اوست. چرا در ایران اعلام پذیرش کرونا بعد از مرگ و میر صورت گرفته است؟ به جای اینکه به این سوال پاسخ دهند به چین حمله می‌کنند؛ بنابراین، بخشی از قضیه فرافکنی مسئولیت از خود به دیگران است. نحوه مواجهه چین با کرونا آمریکا را متعجب نمود و فکر کردند یک بازی است. نقد حق طبیعی است، اما سخنگوی وزارت بهداشت نمی‌تواند به این راحتی این کار را انجام دهد، چون سیاست خارجی ایران سیاست نزدیکی با چین است. این انتقاد را دارم که ایران باید در سیاست خارجی خود تنوع داشته باشد و نباید کاری کند که یک وابستگی ایجاد شود. مجموعه دولت باید ذیل سیاست خارجی کار کند. خب اگر کسی قبول ندارد استعفا دهد و کنار برود. چینی‌ها بی تقصیر نیستند، اما عده‌ای نیز به دنبال گربه می‌گردند تا زنگوله مشکلات را به گردن او بیندازند.

خبر خوش برای کولبران

پرویز فتاح در تویتر خود نوشت: ان‌شاءالله هفته آینده با تأمین مالی بنیاد مستضعفان و با همکارى استانداران آذربایجان‌غربی، کردستان و کرمانشاه، کارت هدیه‌اى حداکثر تا سقف یک میلیون تومان به همه کولبران عزیز و زحمتکش که به‌ دلیل بحران کرونا از نظر معیشتی دچار آسیب شده‌اند، تقدیم می‌شود.

نقض ماده ۴۱ قانون کار با مصوبه شورای عالی

«خدایی» نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: مصوبه شورای عالی کار در مورد حداقل حقوق کارگران در سال جاری به امضای هیچ یک از نمایندگان کارگران نرسید. تکلیف ماده ۴۱ قانون کار این گونه است که باید حداقل دستمزد کارگران با توجه به هزینه زندگی آن‌ها و نرخ تورم تعیین شود که این دو مؤلفه در مصوبه فعلی شورای عالی کار رعایت نشده است. حداقل دستمزد کارگران به اندازه مصوبه کمیسیون تلفیق برای کارمندان و بازنشستگان دولت هم نشد./ فارس

کاتب: دولت به کسانی که بیکار شده‌اند یارانه بدهد

یک نماینده مجلس گفت: برای عبور از مشکلات و معضلات در دوران پساکرونا نیاز به عزم ملی داریم. غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با ایلنا، درباره اینکه پس از این‌که موج بیماری کرونا از کشور خارج و به اصطلاح دوران پساکرونا آغاز شد، چه اقداماتی باید صورت گیرد تا ضرر‌های اقتصادی و اجتماعی که این بیماری رسانده جبران شود، گفت: در دوران پسا کرونا باید به یک عزم ملی درون کشور شکل برای رفع آن‌چه اتفاق افتاد، برسیم. دولت هم باید به کارگاه‌های تولیدی به هر شکلی که ممکن است کمک کند تا بتوانیم چرخه تولید را مجدداً راه‌اندازی کنیم. نماینده مردم گرمسار در دهمین مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی کارگاه‌های تولیدی، بیان کرد: باید بتوانیم بخش‌های مختلفی که تعطیل شده‌اند را دوباره راه بیندازیم، تا به فعالیت‌های خودشان ادامه دهند. وی خاطرنشان کرد: شیوع کرونا در کشور عملاً سرمایه‌گذاری را تعطیل و مشارکت در تولید کاهش پیدا کرده است. این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بتوانیم در دوران پساکرونا ظرفیت‌های واحد‌های تولیدی‌مان را افزایش دهیم و واحد‌های نیمه تمام را به سرعت تکمیل کنیم، نه تنها می‌توانیم ضرر‌هایی که ایجاد شده را جبران کنیم بلکه ظرفت‌های جدیدی را هم به وجود خواهیم آورد. وی تاکید کرد: با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری مخصوصاً در بخش فناوری‌های نوین می‌توانیم در دوران پساکرونا اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

کنایه سردار حاجی زاده به غربی‌ها درباره کرونا

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: یکی از سرمایه‌های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران، مردم فهیم و جوانان پرشور و انرژی است. سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه از ستاد مردمی مبارزه با کرونای گروه جهادی شهید اصغر پاشاپور در شهرک شهید محلاتی تهران بازدید کرد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه در این بازدید از نزدیک در جریان روند اقدامات این گروه جهادی شامل تولید و توزیع اقلام بهداشتی اعم از ماسک، مایع ضدعفونی کننده، شیلد، تهیه اقلام ضروری برای خانواده‌های نیازمند و ... قرار گرفت. سردار حاجی زاده در این بازدید به تمام دست‌اندرکاران و جهادگران عرصه سلامت خداقوت گفت و خاطرنشان کرد: یکی از سرمایه‌های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران، مردم فهیم و جوانان پرشور و انرژی است. وی با اشاره به فراگیری بیماری کرونا در کشور‌های غربی، ادامه داد: در برخی کشور‌های غربی برای چند عدد دستمال کاغذی مردم در فروشگاه‌ها باهم درگیر می‌شوند یا محبور می‌شوند برای کامیون‌های حمل ماسک و مواد بهداشتی اسکورت بگذارند تا مورد هجوم واقع نشوند.

دعوای چهره اصلاح‌طلب با دهباشی

حسین دهباشی سازنده‌ی مستند تبلیغاتی حسن روحانی، کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان، در انتخابات ۹۲ که در سال ۹۶ حامی میرسلیم، کاندیدای اصولگرایان شد، در توییتر نوشت: «‏امیرعباس هویدا در همه‌پرسی جمهوری اسلامی رای مثبت داد و یک‌هفته بعد (توسط یکی از اصلاح‌طلبان فعلی) کشته شد. او دو ماه قبل‌تر خود را تسلیم جبهه ملی کرد، ولی بلافاصله تحویل دادگاه انقلاب شد. پیش از آن شاه در نهایت نامردی او که سیزده سال نخست‌وزیرش بود را زندانی و حتی هنگام فرارش از کشور آزاد نکرد!» احمد پورنجاتی نماینده‌ی مجلس ششم که در آن مجلس رییس کمیسیون فرهنگی بوده، در پاسخ به حسین دهباشی در توییتر نوشت: «جناب حسین آقا! آن غلط کاری‌ها، کینه توزانه و گاه جنایتکارانه بوده. نه بخشودنی و نه فراموش شدنی. اما شما که در دامان پر مهر و دستان گشاده به حمایت‌های مادی و معنوی دستگاه‌های گوناگون این نظام، بالیده‌اید در روایت تاریخ، انصاف نیست که خلخالی و غفاری را چماق انتقام از یک جریان سیاسی کنید».

صندلی ریاست مجلس از آن کیست؟

«محمدعلی نمازی»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، درباره گزینه‌های احتمالی ریاست مجلس یازدهم گفت: چهار نفر مدعی ریاست مجلس هستند. به ترتیب آقایان قالیباف، میرسلیم، زاکانی و حاجی‌بابایی. از لحاظ تجربه و زیرکی حاجی‌بابایی از مابقی زیرک‌تر و تواناتر است. او پنج دوره در مجلس نماینده بوده، با مجلس راست و چپ و میانه کار کرده است. اینکه چقدر از او استقبال کنند مشخص نیست او یک دوره هم در وزارت آموزش و پرورش نقش اجرایی داشته است، اما شاید نمایندگان تهران نخواهند، سمت او بروند. نمازی درباره ریاست قالیباف بر مجلس یازدهم، توضیح داد: اگر بخواهند به سراغ قالیباف بروند، زاکانی قطعا مدعی خواهد شد و حاجی‌بابایی هم زیر بار ریاست زاکانی نخواهد رفت.

راه‌حل دائمی مشاور لاریجانی برای بحران یمن

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل برقراری آتش بس در یمن و لغو همه تحریم‌های انسانی را دو محور اصلی مطالبات مردم یمن دانست. حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏برقراری آتش بس در یمن و لغو همه تحریم‌های انسانی دو محور اصلی مطالبات مردم یمن است. توقف حملات علیه یمن اقدام خوبی است، اما برقراری آتش بس‌های ناپایدار چند روزه از سوی سعودی و بازسازی نیرو‌ها برای ادامه جنگ و کشتار، راه‌حل نیست.»

آشنا برای مهار کرونا راه پیشنهاد داد

مشاور رییس جمهوری با انتشار مطلبی توییتری، دو روش مهار ویروس کرونا در کشور را مورد اشاره قرار داد. «حسام الدین آشنا» در حساب توییتری خود نوشت: دو مسیر مکمل مهار بیماری را با جدیت دنبال می‌کنیم:۱. از غربال‌گری کل جمعیت آغاز می‌کنیم تا به افراد مبتلا برسیم و آن‌ها را قرنطینه کنیم.۲. از مبتلایان شروع و با بررسی دقیق افرادی که با آن‌ها تماس نزدیک داشته‌اند، افراد مشکوک و سپس مبتلایان را شناسایی و قرنطینه می‌کنیم.

حمله افراد مسلح به هنگ مرزی مهران

فرمانده مرزبانی استان ایلام از شهادت یک سرباز وظیفه در درگیری با افراد مسلح خبر داد. سرهنگ کیاست سپهری با اعلام خبر شهادت یک سرباز وظیفه، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: بامداد امروز، دو فرد مسلح ناشناس، اقدام به تعرض و تیراندازی به یکی از مقر‌های تابعه هنگ مرزی مهران کرده که با هشیاری مرزداران و آتش پرحجم آنها، یکی از افراد مسلح زخمی شد و حین انتقال به بیمارستان فوت کرد. فرمانده مرزبانی استان ایلام افزود: متأسفانه در این درگیری سرباز وظیفه "محمد علی مرادی" بر اثر اصابت گلوله مجروح شد و هنگام انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وی تصریح کرد: مرزداران در پاکسازی از محل درگیری، مقادیری سلاح و مهمات به همراه یک دستگاه خودرو و گوشی تلفن‌همراه را کشف کردند.

آخرین وضعیت جسمی لاریجانی پس از ابتلا به کرونا

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی آخرین اخبار از وضعیت جسمی علی لاریجانی پس از ابتدایش به بیماری کرونا را تشریح کرد. حسن زمانی مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت جسمی علی لاریجانی که چندی پیش به بیماری کرونا مبتلا شده بود، گفت: در حال حاضر، حال عمومی آقای لاریجانی خوب است و مشکلی نیست. وی افزود: فعلا آقای لاریجانی بنا به توصیه پزشکان در در قرنطینه خانگی است و نیازی به بستری در بیمارستان نبوده است. مشاور رئیس مجلس همچنین درباره حال عمومی لاریجانی، گفت: حال آقای لاریجانی نسبت به روز‌های گذشته بهتر شده و روند بهبودی ادامه دارد. مشاور رئیس مجلس درباره زمان بهبودی کامل لاریجانی پس از اتمام دوره بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: آن طور که پزشکان وی گفته‌اند، دوره پانزده روزه قرنطیه وی باید به اتمام برسد و پس از آن ریاست جلسات علنی و امور را در اختیار می‌گیرند. زمانی در پایان خاطرنشان کرد: انشاء‌الله آقای لاریجانی از پایان هفته آینده در جلسات علنی مجلس حضور خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۴۲
در ایران فقط جان همین 290 نماینده مهم است بقیه مردم آدم نیستن
تازه شورای نگهبان 90 نفرشون رو هم رد صلاحیت کرده
پاسخ ها
بیخبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
مسئولین محترم وعقلاء قوم آقای رو حانی از نیمه اسفند فرمودند از شنبه همه چیز عادیه ! این یعنی ایشون صلاحیت ریاست کمیته مبارزه با کرونا رو ندارن اگر به حرف ایشون گوش داده بودین تا حالا شیرین صد هزار نفری سینه قبرستون خوابیده بودند
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
اگر مغرض نیستید چشمانتان را بگشایید وببینید
که دو ماه است کادر درمانی وطلبه وبسیجی و ارتش وسپاه و....همه در میدانند برای محافظت از همین مردم
شما وامثال شما که سنگ این مردم را به سینه می زنید و دلسوزید چه کمکی کردید
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
هرچند موافق جلسات حضوری مجلسیان نیستم
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
اعضای شورای نگهبان حضور فیزیکی ندارند حضور مجازی چرا غایب هستند . سخنگوی این شورا پیامی در شرایط کرونایی ندارند ؟
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
تابی جون الان خودت این پیامو ابتدا قرار دادی گداشتی که که مثلا هم بگی رسالت خودتو تو خبر انجام دادی هم تیزی خبر دهباشی رو بگیری عجب . الان اگه یه اصول گرا این کار رو انجام داده بود 100 تا نظر اول درباره همین موضوع
بود خودتم 300 ،400 تا مثبت میزدی البته همه نطرهاهم به محوریت خودت لطفا هنگام نگاه به آسمان مواظب خودت و خودتون باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
بزای انتخاب رئیس مجلس یازدهم ،
چون تفاوتی با هم از نظر مردم ندارند
مثل مهد کودک ها یک صندلی کمتر از نامزدهای ریاست بگذارند
و با پخش یک موزیک شاد ، دور آن صندلی بچرخند
و هر لحظه موزیک قطع شد ، سریع بنشینند !!؟؟
هر کسی صندلی نصیبش نشد
حذف میشود
و در اخر ، نفر خوش شانس و زرنگ!؟ رئیس میشود
و صندلی را برای اطمینان شبها به منزل خودشان ببرند !؟
و صبح ها برگردانند !؟
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
نسیم ؟ واقعا این سخنان را خودت هم قبول داری؟ چه کمکی .؟ فکر نمیکنی این کارها همش سیاسی هست . یک جور مانور جهت حصور در خیابانها هست ؟ مگر کشور متولی ندارد . هم در سیل و هم در زلزله هم در کاشت درخت و سد سازی و راه سازی و تونل سازی و پل سازی . جنگ و دعوای سیاسی و هم در تولید و توزیع کالا .....واقعا چنین روندی در اداره کشور را کجای دنیا پیدا میکنی .‌میدونی این کاری موازی با بخش سلامت و درمان و بهداشت و اقتصاد و سیاست . چقدر برای مردم هزینه داشته ؟ واقعا که نمیفهمی ؟
میگن ملانصرالدین رفت نون بگیره دید نونوایی شلوغه گفت مردم چرا اینجا ایستادین برین خونه فلانی دارن نذری میدن مردم که رفتن ملا پیش خودش فکر کرد نکنه واقعا دارن نذری میدن خودش هم راه افتاد رفت دروغ خودشو باور کرد
مسئولین ما برای اینکه زیر کار در برن میگن ما کرونا داریم همشون همین کار رو میکن بعد خودشون هر روز احوال همدیگه رو میپرسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
جالبه که هیچ کدام هم خدا را شکر !؟
قربانی نشدند
و قبراق تر از قبل بر می گردند !؟
دربین کشورهای جهان عجیب ترین واکنش نسبت به کرونا مربوط به کشور بلاروس است.در این کشور صحبت در مورد کرونا ممنوع است و ماسک زدن جرم محسوب می شود.در این کشور مدارس ودانشگاه ها باز وحتی مسابقات فوتبال با حضور تماشگران در حال برگزاری است.هیچ نقطه ای در این کشور قرنطینه نشده و هیچ صنفی تعطیل نشده.رفت وشد عادی جریان دارد.پروازها.قطارهاو حمل ونقل به شکل عادی در جریان است و مقامات بهداشتی این کشور می گویند کرونا بیشتراز کشنده بودن یک موضوع سیاسی و اقتصادی است.حال باید صبر کنیم تا چند روز یا چند ماه آینده و نتیجه این واکنش بلا روس در برابر کرونا را ببینیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
در بلاروس فقط یک نفر تصمیم میگیره. رئیس جمهور مادام العمر بلاروس
همه کشورهای دنیا به مردم شون کمک مالی کردند
ديگه حتی نون خشک هم نداریم برای خوردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
بی زحمت اسم و مشخصاتتون را محرمانه برای تابناک بفرستید حداقل کاری که بنده میتونم بکنم رساندن هر روزه نان تازه خدمت شما است ، بعدش میتونیم کمپینی هم برای کمک به شما راه بیاندازیم !
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
آقای ۲۱:۵۷ لطفا متوجه باشید که خطاب پرویز خان به دولت است، نه یک حاتم طایی همچون شما
شما لطفا پول خود را خرج نکنید، .... شما فقط بر مشکلات مردم بخندید ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
چطور !؟
دولت که وام یک میلیون تومانی با نرخ نزول ۱۲ درصد را دارد
می پردازد !؟
یعنی ۶۰ دلار کمک دولت با نزول ۱۲ درصد !!!؟؟؟
واقعا که حاتم طلایی باید برود گل بچیند !!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
بعد از دو ماه که چرا قرنطینه نشد؟
حالا سناریوی جدید اینه که مردم نون ندارن و بدبخت شدند!
دیگه ما حالیون نیست که کشورهای دیگه که به مردم شون کمک کردند، پول هاشون تو آمریکا و کشورهای دیگه بلوکه نشده و صادارات شون تحریم شده
از نظر عده ای غرض ذهن , چین باید عذر خواهی کند که چرا پاسخ داده به سخنگوی بهداشت ایران!!!!!!!!!
یعنی از جوک های عالم این است که وقتی دستشان خالی است برای اینکه یک کشور قدرتمند دوست را بزنند ولی چیزی در چنته ندارن روی اوردن به کارهای خاله زنکی این یک عده مریض فکر
البته سخنگوی وزارت خارجه نباید وارد می شد به این شکل و دولت به سخنگو بهداشت تذکر میداد که دیگر مجادله نکند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
دوست عزیز سفیر چین حق ندارد و در حدی نیست که به سخنگوی وزارت بهداشت یک کشور دیگر باید و نباید و امر و نهی کند.یک مقام کشور ما یک سخن علمی کرده و شما بجای حمایت نگران ناراحت شدن کشور چین هستید؟اگر قرار به چشم قربان گویی باشد که پس اینهمه سال ادعای استقلال کجا رفت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
اگر همین سفیر چین یا کلا دولت چین دخالت می کرد و حرف نا به جا می زد در مورد همین کشور خودمان همین متنی که نوشتم بر عکس می شد و می زدم تو دهن این چینی ها
فرقش همین یک متن ساده است پرچم فرانسه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
از شما که سینه چاک چین هستید معذرت می خواهیم که به سفیر این کشور قدرتمند بی احترامی شده ولی ایرانیان هرگز حقارت رو نمی پذیرند و اگر حمایت دولت نبود، سفیر هتاک چین رو حسابی ادب می کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
لطفا شعار انقلابی ۵۷ را مرور کنید
استقلال
آزادی
جمهوری اسلامی
حالا افتاد !؟
ناشناس
| Norway |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
با وجود این هم چین و هم روسیه، علی رغم تلاش‌های موردی برای تعدیل لحن قطعنامه‌ها، به تک-تکِ قطعنامه‌های شورای امنیت علیه پرونده هسته‌ای ایران رای مثبت دادند و حتی حاضر نشدند به یکی از آن‌ها رای "ممتنع" بدهند. به طور مشخص، پکن و مسکو به قطعنامه‌های ۱۶۹۶ (مصوب ۹ مرداد ۸۵)، ۱۷۳۷ (مصوب ۲ دی ۸۵)، ۱۷۴۷ (مصوب ۴ فروردین ۸۶)، ۱۸۰۳ (مصوب ۱۳ اسفند ۸۶)، ۱۸۳۵ (مصوب ۶ مهر ۸۷)، ۱۸۸۷ (مصوب ۲ مهر ۸۸)، و ۱۹۲۹ (مصوب ۱۹ خرداد ۸۹) رای مثبت دادند که بیشتر آن‌ها، متضمن تحریم‌های گسترده علیه تهران بودند.
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
عاشقان خفاش خورهای بی دین چینی
ناشناس
| Canada |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
به جرات میتونم بگم که اصل و ریشه ایرانی ندارید شما ...ممکنه که در ایران به دنیا امده باشید ولی ریشه جای دیگه هست
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
پکن، در دوران جنگ هشت ساله به ایران تسلیحات صادر کند ولی به دشمن آن سه برابر اسلحه بفروشد، یا از موضع ایران در پرونده هسته‌ای حمایت کند اما همزمان به تک تک قطعنامه‌های مورد نظر واشنگتن علیه تهران رای مثبت بدهد، یا با خروج یک جانبه دولت ترامپ از برجام مخالفت کند اما درعمل با تحریم‌های واشنگتن علیه تهران همکاری کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
یکی از ادعاهای مسئولین جمهوری اسلامی اینست که مستقل هستند و تشر هیچ مسئول خارجی را قبول نمیکنند.ولی خوب این موضوع مدتهاست نقض شده و نشان داده اند که در مقابل تشر نه بلکه ابراز ناراحتی سفیر دولت کمونیستی چین،بسیار ناراحت شده و شدیدا ابراز ندامت کرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
فکر نمیکردم مسئولین در کشور ایران یه روزی در مقابل چین کمونیست اینطور کرنش کنند.
با این منتخبین واقعا تفاوتی می کند چه کسی ریاست مجلس شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
نه
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
برا خودش بله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
معلومه کی رییس مجلس می شه. یک ریاست طلب.
این دهباشی کیه دیگه؟ واقعا چه کاره ست؟ شغلش چیه؟ برام عجیبه که بهش اجازه میدن مصاحبه هایی کنه که خیلی ها اجازه ندارن.

ضمنا آقای دهباشی ، چیزی بنام "قبل تر" در ادبیات فارسی نداریم، باید بگید "قبل" یا مثلا "بعد" اینکه "تر" آخرش اضافه میکنید اشتباه است.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
یه نون به نرخ روز خوره این جناب دهباشی.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
تورو خدا این دهباشی رو نکشید اینکه دیگه از خودتون بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
اگر غفاری اصلاح طلبه پس وای به حال اصلاح طلبها
حالا که احمدی نژادی ها در یک رقابت بدون رقیب به مجلس راه یافته اند مثلا چه گلی می خوان به سر ملت بزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
مدیریت جهانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
آقای احمدی‌نژاد از لیستی یا کسی حمایت نمی‌کنند اما رویکرد تحریمی ندارند فقط می‌گویند به اسم ما کسی وارد مجلس نشود. این هم که لیستی ارایه نمی‌کنند به این دلیل است که معترضند که چرا این تفکر را رد صلاحیت می‌کنند. ما معتقدیم هر ایرانی حق دارد وارد عرصه انتخابات شود؛ چه اصولگرا باشد، چه پایداری باشد، ‌چه اصلاح‌طلب باشد، چه جبهه ملی باشد، چه نهضت آزادی باشد و ... هر ایرانی با هر تفکری زمانی که در ایران است، باید در قانونگذاری نقش داشته ‌باشد پس باید فضا را برای ورود همه افکار باز کرد اما امسال تنها فضا برای اصولگرایان باز شده است.
تا زمانی شما ها نماینده کارگر ها باشید وضع بیکاری و پایین بودن دستمزد همین است و کارگران هم تحت فشار
راه حل هم منطقه ای کردن دستمزد بر اساس هر شهر و روستا با توجه به تورم ان منطقه است که هم دستمزدها متناسب با تورم اصلاح می شود و هم صاحبان ثروت و صنایع تشویق می شوند در همه جای کشور سرمایه گذاری کنند برای اشتغال و مهاجرت هم کم می شود چون دنبال جای ارزان می روند و شهرهای بزرگ هم فقط صنایع مادر و بزرگ و کارهای دفتری و خدماتی به کار خودشان ادامه میدهند و کارهای کوچک به شهرهای ارزان تر
این کاری است که خیلی از کشورهای پیشرفته کردن تا به وضع با ثبات رسیدن
بنیاد مستضعفان و ستاد فرمان اجرایی امام برای چندمین بار برای قثشرهای مختلف که ضعیف هستند کارت یک میلیونی می دهد ان وقت دولت با این همه امکانات و بودجه و خزانه گدا پروری می فرمایند و برای یک میلیون تومان ناقابل وام تخصیص می دهند!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
این خودش یه دنیا حرف داره تا امثال شماها بفهمین که اقتصاد کشور دست چه نهادهایی هست ولی متاسفانه شما بیدار نمیشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
بجای این کارا مالیات بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
امثالی مثل تو حالیت نیست و خودت را به خواب زدی و فکر می کنی چه خبر است ان هم بعد چند وقتی که دولت و زیر دستانش برای تو تبلیغ کردن که ما هیچ کاره ایم ولی چرخید و چرخید تا به قضیه بنزین و اخریش هم کرونا رسیدیم که برای خیلی ها روشن شد چه خبر است و دولت محترم دارد........!!!!
و اگر می خواهی از خواب ناز بیدار شوی و در همان خواب قبلی نمی مانی بهتر است بروی در منابع علمی و پژوهشی مطالعه کنید که دولت چقدر سهم دارد و این ها چقدر سهم
در ضمن اگر کل کشور هم دست این نهاد ها بود باید شاکر باشی چون بر خلاف دولت شرکت های زیر مجموعه این ها سود ده است واصلا بر فرض هم برای این ها باشد مانند کشورهای پیشرو که دولت ها 20 درصد اقتصاد را در دست دارند ولی با اتخاذ سیاستها کارها را هدایت می کنند بر خلاف اینجا که سهم دولت حداکثری است که هیچ سیاست گذاریش برای اقتصاد هم سیاسی کاری و نادرست است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
بله دوست عزیز. دوباره متنی که نوشتی رو بخوان و بشین تا صبح بهش فکر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
وقتی خودشان و سازمان مالیات می گوید مالیاتشان را کامل می پردازن بهانه شما چی هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
وقتی میگن ۷۰ درصد ثروت کشور دست دولت نیست لخاطر همینه جناب ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
یارو سرمایه دار است یک چک یک یا ده میلیاردی می کشد حتما از نظر شما سهم 70 درصدی دارد در اقتصاد ایران نه؟!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
از جیب چه کسی میدن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
یه موسسه ای که تبلیغ کتابهای کنکور میکنه هر جند سال یک بار میاد یه مدرسه ۲ کلاسه تو ایران میسازه و تبلیغ تلویزنی هم میکنه ، این مثل همون سرمایه داری که سالی ۸۰۰ میلیارد به جیب میزنه و بجای اینکه ۸۰ میلیارد ( ده درصدش) رو مالیات بده چک یک میلیاردی میکشه ؟؟؟ حکایت سخاوتمندی انها این است ؟؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
قطعا از جیب شخصی خودشان نمی دهند !؟
مقدار بسیار کمی از پول خود مردم را
با منت به مردم می دهند
و انتظار تشکر هم دارند !؟
در این سالها این پولها کجا می رفته ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
چرا مراجع محترم تقلید هیچ کمکی به مردم نمیکنن.ا
این دهباشی رو ازش نقد محترمانه کردم، در توئیتر بلاک کرد! مورد داشتیم بهش گفته سلام آقای دهباشی، و فورا بلاک شده! کلا تحمل ذره ای نقد رو نداره، اونی که اینطور بی تحمله بهتره سیاست و تاریخ و رسانه رو فراموش کنه.
اقای اشنا حقیقتا شما با این علم بی کران خود ما را کبهوت ساختی. مرد مومن شما مسوولیت داری تو این دولت. به جای توئیت کردن پاشو کاری بکن .. شد شد ...نشد نشد ولش کن . دنبال دلبر تو برو شد شد.. نشد نشد توئیت کن باز
اقای عباس یک کشور یک ملت یک سرزمین از وسط دو نیم میشود و یکی میشود کره جنوبی پیشرفته و مرفه و دیگری کره شمالی که برق و اتومبیل جز چیزهای نایاب و عجیب در ان بشمار میرود.عقل سلیم کدامیک را انتخاب میکند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
حالا چه رایطی به بحث ایشان داشت؟
همین کره جنوبی از امریکا اجازه می خواهد جنس به ایران بفرستد که چقدر حقیر هست این کشور کره جنوبی
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
۲۱.۵۱
ربطش در انتخاب ولی نعمت و بقول شما کشور دوست قدرتمند است که ایکیو کافی نبود
ناشناس
| France |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
عمو جان بزار جوهر توییت سفیر چین خشک بشه بعد بیا اینجا برای ما از حقارت کره جنوبی! جولو امریکا بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
جناب عباس عبدی
شما و دوستانتان با آن کاری که سال ۵۸ کردید
اصلا ، جایی برای جبران نگذاشتید
هر چه می کشیم درصد بزرگش از عملکرد شماها است
واقعا وقتی حسابش رو میکنم و بیطرفانه از همه نظر به مسائل نگاه میکنم به این نتیجه میرسم که ایران و مردمش در هر حالتی با کرونا یا بدون اون بازندگاه حقیقی هستند بازندگان گذشته حال آینده همون خسر الدنیا و الاخره
رئیس واقعی مجلس آینده جناب جنتی هستند نه.....
تابناک کلام مادر عروس ها رو همه اش مینویسی .این نظرات پرت برخی مسؤلین ایرانی حال ادم رو بد می کنه
مجلس آینده هرگز از دل ملت نبوده و ارزش و اعتبار هم به مانند گذشته ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
ضعیف ترین مجلس تاریخ ایران!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
مجلس کلا از مدار خارج شده
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
این مجلس شما خیلی خیلی خوب بود از دستمان رفت دچار خسران و ضرر بزرگی خواهیم شد و حسرت فقدان آن تا پایان عمر با ما خواهد بود واقعا این مجلسی که تو به آن رای داده بودی گل سر سبد تمام مجالس دنیا از ابتدا تا انتها خواهد بود دریغ و افسوس دیگر کی خواهد آمد که مجلسی بیاید که نفر اول آن یک میلیون چهارصد هزار رای داشته باشد ای دریغ این مجلس ِآینده هم به درد نمی خورد چون نفر اول آن یک میلیون و سیصد هزار بیشتر رای ندارد من که رفتم در افق ناپدید بشوم
مجلس با ۲۰ درصد آرا یعنی نماینده اقلیت جامعه حالا چه فرقی می کند کی ریس باشد میلیونها کارگر یک نماینده در مجلس ندارند
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
محجوب ؛ مثلا نماینده کارگران
است و 40 سابقه وکالت در مجلس دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
محجوب را خوب اومدی. واقعا در تمام دوره های مجلس بوده. چه کاری کرده برای کارگر.
خدایا ؛ عاقبت محمود نگردان !
صندلی ریاست مجلس از آن کیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
چه فرقی بحال مردم دارد
فردوسی فرمود:

هران کس که دارید راه و خرد / بدانید کین نیک و بد بگذرد

همه رفتنی‌ایم و گیتی سپنچ / چرا باید این درد و اندوه و رنج

ز هر دست خوبی فرازآوریم / بدشمن بمانیم و خود بگذریم

کنون گاو آن زیر چرم اندر است / که پاداش و بادافره دیگرست

بترسید یکسر ز یزدان پاک / مباشید ایمن بدین تیره خاک

که این روز بر ما همی بگذرد / زمانه دم هر کسی بشمرد
چین با هدف ضربه به آمریکا و اروپا و شکست آنها در جنگ اقتصادی این ویروس را به جان بشریت انداخته.و احتمالا ناخواسته ایران و برخی از کشورهای که با آنها خصومت ندارد را درگیر این ویروس کرده.البته بهتر بود از ابتدا متحدین خود را در جریان موضوع قرار می دادند.
دهباشی فعلا مشغول کوبیدن دولت شده ؟؟ روحانی با تمام معایبی که داره ، الحق برخی رو خوب شناخت ؟؟!! من حاضرم شرط ببندوم اگه در ۱۴۰۰ دوباره به روحانی اجازه شرکت بدن و رد صلاحیت نشه با اختلاف پیروز انتخابات میشه ، رد صلاحیت های سونامی وار در انتخابات اخیر خیلی حرفها برای گفتن داشت ، یکی از اینها این بود اصولگرایان فقط میتوانند با کمک شواری نکهبان رقابتها رو ببرند ؟؟ ۲۴ سال در شهر ما یه اصلاح طلب واقعی نتونسته از فیلتر شواری نگهبان رد بشه و ۱۶ سال نمایندگی بین پدر و پسر تقسیم شده ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
این اصلاح طلبا عجب آدم هایی هستن یاد بنده خدا نجفی افتادم عجب دفاعی می کردید ازش
مگر ما خودمان پزشک و پرستار نداریم که پاکستانی . عراقی و افغانستانی و لبنانی در سر چهاره راه ها از مردم نمونه گیری میکنند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
اینها که گفتی از جاهای مختلف آوردن،پول گرفتن .مجانی کار نمیکنن.
مجلس اینده شک نکتید همیشه گوشی به دست است تا اوامر رو اجرا کنه ؟؟
اقلیت جامعه با جمعیت ۱۶ میلیون به نمایندگانی رای دادند که باید حرف گوش کنند . . در صورتی مجالس دنیا نگاه میکنند مطالبات مردم چیست
این برادران افاغنه که تب سنجی میکنند از کجا اماده اند ؟؟ یاد یه غنضفرآبادی افتادم که گفت این انقلاب متعلق به حشدالشعبی و زینبیون و فاطمیون و انصار الله و .. هست ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
آقا این همه خرجشون شده،الان که فعلا در منطقه جنگی نیست،باید،یه کاری ازشون کشید،نمیشه که بیکار بگردن و حقوق بگیرن.
اغلب کسانی که در غرب بر اثر کرونا میمیرند یا به فروشگاهها هجوم می آورند فقیر و بی خانمان هستند تمسخر مردم فقیر وحشت زده و بی پناه کار اشتباهی است. همه انسان هستیم و مخلوق خدا . مرزهای جغرافیایی صرفا خطوط فرضی ترسیم شده روی نقشه هستند. به امید روزی که انسانیت ملاک باشد نه نژاد و زبان و قومیت و مرز و.....
این یک سال باقی مانده از دولت روحانی برای ایشان زمان مرده ای به حساب می آید. امروز و فردا می کند تا بگذرد. ولی برای 80 میلیون مردم ایران این یک سال 80 میلیون سال است. ای کاش روحانی استعفا می داد تا شاید وضع مردم کمی بهتر بشود.
اینکه یکی رئیس مجلسی میشه که نقش چندانی در کشور نداده برای ما مهم نیست. همانطور که برگزاری انتخابات کنترل شده مهم نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
مسلما برای ما انتخابات مهم بود به همبن جهت در آن شرکت نکردیم ،و مجلسی که اکنون دستچین شده است ،بداند که تصمیماتش را همه دنبال می کنند و باید زمانی جوابگو بشن!
چرا از ایران خودمان نمی گویید. مردمی که قدرت خرید ندارند و برای تماشا به فروشگاه میروند. من از فروشگاه زنجیره ای خرید می کنم. الان یکی دو سال است میینم چند ردیف عسل در این فروشگاه گذاشته اند و کسی دست نمیزند. مردم قدرت خرید ندارند. شیشه ها گرد و غبار گرفته و نمیبرند. حتی آف زدند عسل تقریبا 200 هزار تومانی شد 45 باز هم نمیبرند. عسل حتی اگر طبیعی نباشد به خاطر شیرینی و طعمی که دارد برای بچه ها خوشمزه است.
در کشورهای غربی برای حمل مواد بهداشتی و دستمال کاغذی با کامیون باید با اسکورت حمل کنند که مبادا مردم هجوم ببرند و دستبرد بزنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
زیاد جوگیر نشو
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
اینجا هجوم نمیارن
چون همش تقلبیه
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
دلیلش اینه که اونا بحران ندیده اند اما ما از بس بحران داریم کرونا هم
برایمان چیزی در حد سایر بحرانهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
سقف را مواظب باشید !؟
احتیاط کنید
بالاخره یک روز دیدید
ریخت و آوار شد !؟
تقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
امام علی (ع):
در سختی هاست که جوهر انسان ها شناخته می شود
ایرانیان تو سختی ها جوهر خود را نشون دادند
و غربی ها نیز هم
مردم در این شرایط سخت گرفتارند. بیکاری. بیماری . فقر. مردم بسختی شکم خانواده را سیر می کنند. اما در مجلس بحث بر سر ریاست است.؟!! ای وای بر ما از کجا به کجا رسیدیم.!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
دعوا سر خدمت است!!!
اولین بار هست که شنیدم که هویدا به جمهوری اسلامی رای مثبت داد و شاه به هویدا خیانت کرد در صورتی هویدا ۱۳ سال به شاه خدمت کرد . و سپس توسط اصلاح طلبان کشته شد ..... اقای ؟ آقا ؟ یعنی از هر دو سر به هویدا خیانت شد . دوم اینکه همین غفاری از فردا میتونه اصولگرا باشه یا میلنه رو یا پایداری یا مشارکت ...... ولی بحث این هست که انقلاب برای رسیدن به دمکراسی بود . دمکراسی از طریق احزاب مستقل مردمی . نه احزاب ساختگی دولتی .... اصلاح طلبان میدانستند که مردم راه سومی دیگر برای عبوز از تفکرات خسته کننده نداشتند لذا اصلاح طلبان بر مطالبات مردمی که جور دیگری فکر میکردند موج سواری کردند . در صورتی در اصل شعارهای شکل سوم از قدرت سیاسی هیچوقت در کشور انجام شدنی نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
مگه اول انقلاب هم اصلاح طلب و اصول گرا داشتیم؟
هویدا چقدر بد بخت بود که از دو طرف طرد شده بود . ولی من دو روز پیش در سایت های خارج و داخل کشور خیلی مطابعه کردم . در دو سایت نوشته شده بود که علت زندانی کردن هویدا توسط شاه این بود که شاه تمام تقصیرها را به گردن هویدا انداخته بود . یعنی در جلسه ای به هویدا گفت اگر گداشته بودی تمام گروهای مخالف را از بین میبردم انقلاب نمیشد و هویدا اینکار مخالفت میکرد . نمیدونم درست هست یا نیست . ایا در ان جلسه چرا هویدا نگفت که چرا زندانی شده بود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
عزیز جان هویدا با هیچکدام از سیاستهای شاه مخالف نبود البته فساد مالی هم نداشت و حتی اجاره اتاقی که درنخست وزیری به کتابخانه شخصی تبدیل کرده بود را می پرداخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
فرصت دفاع به او ندادند
یکی از اتفاقات هفته آینده میتواند این باشد که روحانی دستور بدهد دیگر آمار کرونا اعلام نشود. از روحانی بعید نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
مگه تا حالا اعلام میشد؟
تا آنجاییکه من خواندم ساواک عده ای را به اتهام فساد مالی به زندان انداخت. آن موقع پاکروان شده بود رییس ساواک. شاه هم میخواست به اصطلاح با فساد مبارزه کند. بحث مردی و نامردی نیست. اینها قرار بود محاکمه بشوند که انقلاب شد. فکر کنم همه فرار کردند از جمله داریوش همایون وزیر فرهنگ. به هر حال هویدا روحیات خودش را داشت و تسلیم شد. که البته به دست آقای خلخالی و هادی غفاری افتاد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
امروز روزی هست که وزیر خارجه قبل از انقلاب به جرم خیانت در ساخت نیروگاه بوشهر و قرارداد الجزایر با عراق توسط خلخالی و غفاری اعدام شد
تا عاقل دنبال پل می گشت ؛ دیوانه از آب گذشت!
اگر نهادهای زیر مالیات خودشون رو بدهند سالیانه ۸۰ هزار میلیارد تومان به بیت المال برمیگردد
۱_ بنیاد مستضفان
۲_ استان قدس
۳_ موسسات و فعالین و کنکور
۴_ شرکتهای وابسته به تامین اجتماعی ( شستا)
۵_ ستاد فرمان صد امام ( ره)
۶_ مخابرات
۷_ شرکت های اقتصادی وابسته به نهادهای ...
۸_ پزشکان عزیز
۹_ خریداران خودرو ( بیش از حد مجاز )
۱۰_ بورس بازان و کسانیکه سودهای بالای ۳۰ میلیون در سال دارند
۱۱_ سپردهای میلیاردی ( برای کل اعضای خانواده ملاک باشد )
۱۲_ بساز بفروشها و دلالان مسکن
که در سال بیش از یک معامله دز سال دارند
۱۳ _ رانت خواران ارز جهانگیری
۱۴_ شرکتهای دارویی و داروخانه ها
انوقت مجبور نخواهید بود به کارگر ۲ میلیون در ماه حقوق بدین .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
صد آفرین
من هیچوقت معنی کلمه کارفرما را نفهمیدم. دیدم یک عده جلو رستوران ها می ایستند به مردم بفرما می زنند که بروند غذا بخورند. آیا کارفرما همین کار را می کند. مثلا جلو شرکت و کارخانه می ایستد و به کارگران بفرما می زند که کار کنند. مهندس و مدیر که نیست. زیرا آنها همین اسم ها را دارند. شاید هم منظور همان سرمایه دار است. خوب چرا شرم می کنید بگویید سرمایه دار.
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
شما اگر کارگر بودی ؛ معنای کارفرما را خیلی خوب می فهمیدی
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
منظورت اینکه کارفرما لباس و ماسک خروس و مرغ را بپوشه کنار خیابان قد قد کنه بیاین غذا اماده هست . انوقت فرق بین کارگر و کارفرما چیست . چقدر تفکرات مثل پوپولیست های دهه ۱۹۱۷ فکر میکنید . همین تفکر اقتصاد دنیا را بیچاره کرده بود .
چرا مدتیه از کرونا گرفتن و فوت مسئولان خبری نیست؟!
.نکنه داروش رو از چینی ها برا خودشون گرفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
آن اول هم غافلگیر شدند !؟
و بعدا یاد گرفتند
که چطور پنهان شوند
و یا خود را به بیماری بزنند
و کیش و قسم و لواسانات هم بسیار موثر بود !؟
تقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
جناب ناشناس
شما را ستاد .... مسئول جمع آوری فوت مسئولین کردن؟
ناراحتی که آمار اطلاع رسانی تون به مقامات ...کم شده؟
نظر یه مشت آدم از کار افتاده چه اهمیتی داره که 25 درصدش رو هم سانسور میکنی
اخبار ساعت ۱۱،۳۰ دقیقه شبکه خبر گفته بخاطر کرونا کل کشورهای غربی در حال ورشکستگی هستند و چین کلا از کرونا پاک شده .
از حقوق کارگران کسی در اینجا صحبتی نکرد. مرگ بر ملت بی عرضه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
بازنشستگان تامین اجتماعی
که ۲۵۰ هزار میلیارد تومان صندوق شان را دولت
برداشته و نمی دهد !؟
و پس از ۳۰ سال کار
و دادن ۳۰ درصد دستمزدشان
باید با فقر شدید
و در حالیکه ناله و نفرین میکنند
در رنج و عذاب و تحقیر و فقر بگذرانند
کلیپی امروز دیدم که یک فرد روحانی از حدیث میگوید در چنین سالی کرونا در چین شروع میشود و عرب را نابود میکند . بعد جریان کرونای کذایی چه جوری واقعی شد که حالا میگویند از امریکا به شرق رفته به زبان عربی هم گفته . راست گفته ؟
کارگر به اون معنی وجود نداره که مردم بخوان ازش حرف بزنند کارگر عنصر جامعه صنعتی است مثل آلمان آمریکا یا ژاپن ایران یه کشور جهان سومی است و کارگر صنعتی نداره اینها افراد زحمتکش و بیچاره ای هستن که البته باید به اندازه کافی بهشون حقوق داد ولی کارگر نیستند
در افغانستان و پاکستان و عراق هم سر دستمال کاغذی دعوا نمی‌شود! چون به دردشان نمی‌خورد. حتی مثل ما این سه کشور مشکل ماسک هم ندارند؛ چون کمتر از یک درصد جامعه از ماسک استفاده می‌کنند و توان خرید آن را دارند. قیاس مع الفارق نفرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
سر چی دعوا داشتیم؟ سر الکل؟ سر ژل؟ اگر پیدا نشه ملت گیس و گیس کشی راه میندازن وسط سوپر مارکت؟ انگین رفتار به دور از شخصیت حتی بی شخصیت ترین ایرانی هاست... کاش کمی خودمون رو بیشتر قبول داشته باشیم
زاکانی یک وجبی خود را نمی بیند!!!!!!!!!!!!! قالیباف و سید محمد موحد کاندیدای ریاست مجلس هستند شاید شهرستانی ها به موحد رای بدهند
خودشان با خودشان مسابقه دادند و
خودشان
اول
شدند.
آفرین
درصد مشاركت بيش از حد پايين بوده و اينها نماينده واقعي مردم نيستند
مشارکت زیر ۳۰ درصدی را نمیتوان رقابت نامید
امسال مجلس ، سال بعد نوبت ریاست جمهوری
کلا امید مردم ناامید شد.
اصلاحطلبان با کارنامه فضاحتبارشان همه چیز را به رقیب بدتر از خودشان باختند
مردم قربانی هر دو جناح بوده ، هستند ، خواهند بود
شما اگر خبر میذارید نظر مردم را هم منعکس کنید بنده در خصوص آقای حاجی زاده یک واقعیت را نوشتم ولی
حق خانواده داغدار را نادیده گرفتید و من نمی بخشم شما را ! هیچ توهین و افترایی هم در صحبت های قبلی من نبود.
اصلا آقای لاریجانی مگه تهران هستند که بخوان بیان مجلس؟
سلام..اینکارها‌یعنی‌چه.کجای دنیا اشتغال‌بدین شکل تعریف می‌کنند.به‌کولبران‌هرکدام‌یک‌میلیون پرداخت‌کنیم.من‌متاسف‌هستم‌از‌این تفکر‌ها.وای‌بر‌من‌اقتصاد‌نمی‌خواندم اعصاب من راحت‌تر‌بود.آفای بد فکر و کج‌ اندیش‌.وقتی شعار‌ما جهش تولید باشد آدم اینطور فکر‌می کند .بجای ایحاد تولید دارید تشویق می‌کنید‌به کولبری اولا‌آن‌یک‌میلیون‌تومان‌هزینه ۱۰ روز است.این‌چه‌کاری‌است.چرا از بازارچه های مرز‌ی حمایت‌نمی شود.چرا‌ از کالاهای شهرک صنعتی‌حمابت‌نمی شود‌و بازار‌کالا‌ برایشان‌نیست.ورشکسته‌می‌شده.اند.چرا بازار‌مرزی را‌فعال‌نمی‌کنید‌.کولبران‌استخدام بازارجه شوند.چرا‌‌شهرک های‌تولیدی‌ کوچک در‌کنار‌بازار‌چه‌مرزی‌ احداث نمی‌کنید.چرا نیاز‌سنجی‌اصولی‌نمی‌کنید.چرا‌میزان‌تقاضا‌‌کالای‌چینی‌‌در‌‌بازار‌ما‌فراوان‌می‌کنید.
هنوز وارد مجلس نشده‌اند بر سر تصاحب ریاست آن رقابت شروع شده است .
به قول احمدی نژاد ؟ چه خبرتونه ؟ یه ویروسی آمده ؟ اینهمه هوار و داد نداره به موقع خودش هم میره ؟، حالا چند هزار هم به میرند ، مگر عاقبت همه مرگ‌ نیست ؟ فقط خدا کند که بچه ها ،، و جوانان و آنهایی که بچه های کوچک دارند نمیرند ؟ مرگ حق است ، عاملش هم نامشخص ، اما عزراییل که بیکار نمیشیند ؟،که همهٔ کارها را کرونا انجام دهد ،،،؟،،،
جناب حاجی زاده ، بخدا برای شما اصلا شایسته نیست
تا اینگونه حرفها را بزنید
قالیباف که مجموع لاریجانی و حسن روحانی است. بخواهد رییس مجلس بشه که فرقی با حالا نییت.
یک نفر دستیار ویژه با آرزوهای بسیار برای وزیر خارجه شدن به شیرین ترین قیمت واگذار میشود
در ضمن دو تا بز نجدی هم بعنوان اشانتیون به خریداران اهدا می گردد



این فروش اکازیون در یکی از سایتهای حراجی درج گردیده است
چين دنيا را بدبخت كرد
مردمان دنيا را به كشتن داد
به مردم ايران هارت و پوت ميكند
ز
از سفیر چین در تهران اجازه گرفتن حرف بزنند؟!!!!!!
خیلی زشته که نظرات سانسور میشه آدم ترجیخ میده چیزی ننویسه
در پاسخ به نظر آقای ناشناس(ساعت 22:47) : دوست عزیز اگر میخواهید نظر بدهید لااقل کمی مطالعه داشته باشید. ما در کشورنهادی بنام "ستاد فرمان صد امام(ره)" نداریم. اونکه شما میفرمایید " ستاد اجرایی فرمان امام(ره)" و دیگری حساب 100 امام(ره) مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی" است . ممنون
مجلسی که با 20درصدتشکیل بشه از ابتدا خودش غیر قانونیه چطور میتونه قانون تصویب کنه؟
مجلس فرمايشى رييس فرمايشى
از هواپیمای اوکراین چه خبر ؟
من منتظرم که خبر کمکهای مالی مراجع محترم تقلید و آیات عظام به مردم در قضیه ویروس چینی را اعلام بفرمایید.
آقای فتاح برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 تصمیم کبری گرفته است.
قالیباف مرد بحرانهاست و بهترین گزینه ریاست مجلس در رایط حاضر قالیباف می باشد
امیدوارم سید رضا تقوی بشه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر