بازدید 24969

اقدامات این روحانی که مورد تقدیر رهبری قرار گرفت

رهبر معظم انقلاب روز گذشته در بیاناتشان به حرکت های مردمی و جهادی اشاره کردند، که از جمله آن اقدامات یک چهره روحانی در تبریز بود.
کد خبر: ۹۷۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 10 April 2020

به گزارش «تابناک»، حضرت آیت الله خامنه ای روز گذشته در سخنرانی تلویزیونی، مشارکت های مردمی در سراسر کشور در روزهای شیوع کرونا را انصافاً زیبا و شگفت انگیز خواندند و با اشاره به نمونه‌هایی از این اقدامات فرمودند: همه این حرکت‌های ارزشمند نشان‌دهنده عمق و رسوخ فرهنگ اسلامی در مردم است و برخلاف خواسته برخی که در یکی دو دهه اخیر تلاش کردند فرهنگ اسلامی- ایرانی را تحقیر و مردم را متوجه سبک زندگی غربی کنند، این حرکتها نشان داد خوشبختانه احساس تفکر و فرهنگ اسلامی و زنجیره ارزشهای اسلامی در مردم ایران قوی و راسخ است.

رهبر انقلاب در اظهاراتشان به تلاش های جهادی مدیر یک مدرسه علمیه نیز اشاره داشتند.

بنا به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی صادقیان، مدیر مدرسه علمیه طالبیه تبریز، فردی بود که در اوایل شیوع کرونا، نامه‌ای به رئیس علوم پزشکی تبریز نوشت و از اعلام آمادگی حضور طلاب جهادگر در کفن و دفن شرعی فوت‌شدگان کرونایی خبر داد.

او به همراه چند روحانی دیگر مدت‌هاست که از ساعت ۱۴ هر روز به وادی رحمت می‌روند و بر روند غسل و تدفین فوت‌شدگان در اثر کرونا نظارت و موازین شرعی را اجرا می‌کنند.

آنها در راستای عمل به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با دستور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز برای کمک به اجرای اصول دینی در امر تدفین درگذشتگان ناشی از کرونا، در وادی رحمت تبریز گردهم آمده‌اند؛ وادی رحمتی که بر خلاف یک ماه قبل، اکنون بوی غربت می‌دهد و سر قبرها، برای رعایت اصول بهداشتی، خالی از جمعیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی صادقیان می‌گوید: بعد از شیوع کرونا، طبق فتوای رهبری مبنی بر اینکه متوفیان کرونا باید همانند سایر متوفیان همه مراحل شرعی، غسل و تدفین را انجام دهد، ما نیز با دستور حاج آقا آل‌هاشم، تیم جهادی در حوزه علمیه تشکیل داده و راهی وادی رحمت شدیم.

او با بیان اینکه از زمان دستور نماینده ولی‌فقیه در استان، هر روز با تیم جهادی طلاب به وادی رحمت می‌آییم، می‌افزاید: در همه مراحل غسل، کفن، تدفین این متوفیان حاضر و مباشرت داریم و نمازشان را اقامه می‌کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان