بازدید 8199

هلاکت ۱۰۰۰ تروریست در عملیات ارتش چاد

چاد روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که حدود یک هزار تروریست ظرف مدت یک هفته در عملیات نظامی علیه گروه تروریستی بوکوحرام در غرب این کشور کشته شدند.
کد خبر: ۹۷۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲ 10 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ازم برمندوا اگونا» سخنگوی ارتش چاد گفت: عملیات «خشم بوما» ۳۱ مارس در منطقه دریاچه چاد در مرز با نیجر و نیجریه آغاز و چهارشنبه شب به پایان رسید.

وی با تأکید بر اینکه همه اراضی چاد از وجود تروریست ها پاکسازی شد، گفت: حدود یک هزار تروریست و ۵۲ سرباز چادی در این عملیات نظامی کشته شدند.

«عمر یایا حسین» سخنگوی دولت چاد نیز روز سه‌شنبه گذشته از پاکسازی این کشور از وجود عناصر گروه تروریستی بوکوحرام خبر داده بود.

ارتش چاد عملیات «خشم بوما» را اواخر ماه گذشته در پاسخ به کشته شدن ۹۸ نظامی این کشور در حمله عناصر بوکوحرام به شهر بوما در منطقه دریاچه چاد آغاز کرد.

گروه بوکوحرام از سال ۲۰۰۹ فعالیت‌های تروریستی خود را از منطقه‌ای در شمال شرقی نیجریه آغاز کرد و بتدریج دامنه فعالیت خود را به دیگر کشورهای آفریقایی از جمله نیجر، چاد و کامرون گسترش داد.

بوکوحرام پیش‌تر با شبکه "القاعده" ارتباط داشت اما در مارس (اسفند) ۲۰۱۵ با "ابوبکر البغدادی" سرکرده گروهک تروریستی "داعش" بیعت کرد و نام خود را به "ولایت غرب آفریقا" تغییر داد.

بوکوحرام فعالیت خود را در کشورهای حوزه دلتای نیجر از جمله نیجریه، نیجر و کامرون و همچنین چاد گسترش داده و با حملات انتحاری با استفاده از زنان و کودکان، هزاران شهروند این کشورها را به قتل رسانده است.

به گزارش مرکز امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، بر اثر عملیات تروریستی گروه بوکوحرام تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن از مردم نیجریه جان خود را از دست داده و حدود سه میلیون نفر آواره شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل