بازدید 18097
معاون «درمان» وزارت بهداشت

ظرفیت تخت‌های «آی‌سی‌یو» پر است/ در جا‌هایی مثل مجلس نیازمند رعایت اصول فاصله گذاری هستیم/ یک چهارم فوتی‌ها در بیمارستان‌های کرونایی، بیمار‌های کرونایی هستند/ همه مطالعات چینی‌ها قابل استفاده بود؟؛ خیر!

وی در پاسخ به سوالی درباره رعایت نشدن نکات بهداشتی توسط نمایندگان مجلس گفت: مهار بیماری به معنای آن نیست که زیرساخت‌های بهداشت و درمان را اضافه کنیم و بر مراقبت ها بیافزاییم؛ ما زیرساخت‌ها را تا جایی که ممکن بوده توسعه داده‌ایم و خواهیم داد اما در جاهایی مانند مجلس شورای اسلامی به توسعه زیرساخت ها و مراقبت نیاز نداریم و نیازمند رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی هستیم.
کد خبر: ۹۷۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ 07 April 2020
تابناک اجتماعیمعاون درمان وزیر بهداشت گفت: روز به روز شرایطی بهتری پیدا می‌کنیم و مراجعات سرپایی بیمارستانی حتی در استان های شمالی کاهش پیدا کرده اما اگر توصیه ها و ضوابط فاصله گذاری رعایت نشود، حتی ممکن است در استان های شمالی پیک ابتلا را بزنیم!

به گزارش «تابناک»، دکتر قاسم جان‌بابایی در نشست آنلاین با اصحاب رسانه با تاکید بر کمبود تخت آی سی یو در کشور گفت: به رغم اینکه شرایط مان بهتر شده و 50 درصد ظرفیت تخت های اختصاص یافته به بیماران کرونایی در کشور خالی است، میزان ماندگاری بیماران بدحال ما بیشتر شده و ظرفیت تخت‌های آی سی‌یو پر است. نزدیک به 4 هزار تخت آی‌سی‌یو در نظر گرفته بودیم که همه پر هستند.

وی افزود: این در حالی است که روند رو به ترخیص ما در حال افزایش است که علامت خوبی است اما ماندگاری بیماران بدحال رو به افزایش است و به همین دلیل توسعه بخش های مراقبت های ویژه را در دستور کار داریم و در همین مدت کوتاه، حدود 300 تخت آی‌سی‌یو اضافه کردیم و تجهیز مراکز درمانی به 1500 تخت دیگر آی سی یو را در دستور کار داریم. البته از ستاد مقابله با کرونا مجوز داریم اگر تخت هایمان کفاف ندهد، می توانیم از بخش خصوصی خرید خدمت کنیم.
 
ظرفیت آی‌سی‌یوها در کشور پر است/ یک چهارم فوتی‌ها در بیمارستان‌های کرونایی، مریض‌های کرونایی هستند
 
معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: مجموعا تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، بازار و ایجاد فاصله گذاری و همراهی مردم کمک کرد که به سمت مهار بیماری حرکت کنیم و در نتیجه آن، شاهد کاهش مراجعات سرپایی هستیم، اما تا مهار کامل، هنوز راه داریم و هر گونه رفتار اجتماعی اشتباه و رعایت نکردن ضوابط فاصله گذاری می‌تواند پیک‌های دیگری از بیماری ایجاد کند. البته نگرانی‌ که کشور‌های اروپایی برای بستری بیماران وجود دارد در کشور ما وجود ندارد.
 
وی افزود: افرادی که به بیمارستان آمده و ترخیص شده‌اند، بعد از ترخیص نیز پیگیری می‌شوند و بیمارستان‌ها موظف به تامین دارو‌های آن‌ها در خانه هستند، اما افرادی که در خانه مانده و مطمئن نیستند که مبتلا شده‌اند یا نه بهترین کار برای آن‌ها این است که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. البته باید یادآوری کرد آنچه موجب بهبود بیماران می‌شود و می‌تواند مرگ و میر را کاهش دهد، مراقبت است نه دارو، چراکه این بیماری داروی خاصی ندارد. درمان با دارو‌های کروتنی، هموگلوبین، تزریق پلاسما، تزریق خون هر کدام برای کمتراز ۲۰ بیمار انجام شده است یا حتی درمان با داروی فاویپیراویر هنوز نتایج قطعی ندارد؛ تاکنون تنها جیزی که ثابت شده مراقبت درست در بیمارستان و منازل به عنوان درمان استاندارد است و هنوز درمان قطعی برای کرونا نداریم.

جان‌بابایی با تاکید بر اینکه نگرانی عمده‌ای برای لوازم حفاظتی برای کادر پزشکی نداریم و تقریبا همه جا تامین است، گفت: حضور خیرین در بیمارستان‌ها باعث افتخار ماست که با اشکال مختلف در بیمارستان‌ها حاضر شده‌اند. حتی برخی گروه‌های جهادی که در بیمارستان‌ها مستقر شدند که جوانانی هستند که در کنار بیماران قرار گرفتند و کار‌های خدماتی برای بیماران انجام می‌دهند که برای ما جای افتخار دارد.
 
تاکید بر کمبود کادر نیروهای بخش های مراقبت های ویژه (آی‌سی‌یو)، ادامه بخش سخنان معاون درمان وزیر بهداشت بود که در ادامه آن در پاسخ به سوالاتی در خصوص اخراج برخی پرسنل بیمارستان های خصوصی گفت: در مورد بخش خصوصی هنوز گزارش مکتوبی از تعدیل نیرو‌ها به ما نرسیده است و ما هم خبر تعدیل را به همین شکل شنیدیم. البته با برخی متولیان این مجموعه ها صحبت کردم اما اینکه برخی تصور کنند ما می‌توانیم افرادی را صرف اینکه در بیمارستان های خصوصی کار می‌کرده‌اند در بخش دولتی جذب کنیم، این گونه نیست.
 
وی افزود: اینکه در بخش دولتی جذب پرستاران و کادر درمان را در دستور کار داریم هم هنوز میزانش مشخص نیست و فعلا ظرفیت استخدامی امسال، همان ۵۰ درصدی است که سال گذشته احصا نشد و اولویت با کسانی است که در بخش‌های کرونا مشغول به فعالیت هستند. در بخش دولتی جذب تابع قوانین و مقررات استخدامی است و بر اساس مصوبه ویژه کرونایی اجازه خرید خدمت برای بازه کوتاه مدت (89 روزه) آن هم مشروط به اینکه حقوق قانونی ایجاد نکند، هستیم.
 
معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: به هر حال در زمانی که غول های اقتصادی بزرگ دنیا دچار بحران اقتصادی جدی شده‌اند و بورس و فروش نفت در دنیا دچار مشکل شده، ما که اقتصاد نیم بندی داریم بعید نیست که دچار مشکلات اقتصادی به خصوص در بخش خصوصی بشویم. در جاهایی که امکان داشتیم از بخش خصوصی خرید خدمت کردیم، مثلا در قم که چهار بیمارستان برای بیماران کرونا اختصاص داده شده بود از سه بیمارستان خیریه برای بیماران غیر کرونایی خرید خدمت کردیم.
 
ظرفیت تخت‌های «آی‌سی‌یو» پر است/ در جاهایی مثل مجلس نیازمند رعایت اصول فاصله گذاری هستیم/ یک چهارم فوتی‌ها در بیمارستان‌های کرونایی، مریض‌های کرونایی هستند
 
جان بابایی در پاسخ به سوالی درباره رعایت نشدن نکات بهداشتی توسط نمایندگان مجلس گفت: مهار بیماری به معنای آن نیست که زیرساخت‌های بهداشت و درمان را اضافه کنیم و بر مراقبت ها بیافزاییم؛ ما زیرساخت‌ها را تا جایی که ممکن بوده توسعه داده‌ایم و خواهیم داد اما در جاهایی مانند مجلس شورای اسلامی به توسعه زیرساخت ها و مراقبت نیاز نداریم و نیازمند رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی هستیم. اینکه بخواهیم به نقطه مهار بیماری بیماری تا پایان اردیبهشت برسیم مشروط به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی است.
 
در این شرایط که به ماندن در خانه توصیه می‌شود و مطب‌ها هم بسته است، برای امور درمانی چه باید کرد؟  معاون درمان وزارت بهداشت راه چاره را در تله مدیسین می‌خواند و تاکید می‌کند که در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد. او می‌گوید: امیدواریم با ایجاد کلینیک‌ مجازی و ویژه ارائه خدمات درمانی از راه دور و همچنین نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی بسیاری از این نیازها مرتفع شود.
آمار مرگ و میر در بیمارستان هایی که به درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته، سوال دیگری بود که از معاون درمان وزارت بهداشت پرسیده شد و او در پاسخ گفت: آمار کلی در این مراکز نشان می‌دهد که تنها یک چهارم فوتی ها بیماران کرونایی هستند و مابقی را بیماران زمینه ای، آنهایی که کهولت سن دارند، افرادی که به دلیل بیماری های تنفسی غیرکرونایی فوت می‌کنند و امثال آنها شکل می‌دهند.
 
در پی حاشیه های به وجود آمده در خصوص اظهار نظر سخنگوی وزارت بهداشت کشورمان در خصوص آمارهای چین از ابتلا و فوت بر اثر بیماری کووید19، از معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص تاثیر این آمارها در روند درمان در کشورمان سوال شد که وی در پاسخ گفت: این گونه نبود که آمارها و مطالعات چین قابل استفاده نباشد اما اگر بپرسید همه آنها قابل استفاده بوده‌اند، باید گفت خیر؛ به عنوان مثال در پروتکل های درمانی آنها برخی داروها بود که دیدیم اصلا کارایی ندارد. در کشورهای دیگر، از جمله اروپایی ها هم به این نتیجه رسیدند.
 
وی افزود: البته این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی از جمله تفاوت های ژنتیکی داشته باشد و اساسا هیچ کشوری از کشور دیگر الگوگیری نمی‌کند، چون شرایط ژنتیک، جغرافییای و شرایط بروز ویروس در کشور‌ها متفاوت است. ما می‌توانیم از مطالعات هم استفاده کنیم، اما قابلیت الگو برداری نداریم. 
 
جان بابایی در خصوص بازگشایی مطب ها گفت: ما مطب‌ها را نبستیم که حالا بخواهیم آن‌ها را باز کنیم و خود مردم در خیلی از جا‌ها تمایلی برای بیرون آمدن از خانه برای خدمات غیر ضروری پزشکی ندارند. دستورالعمل خدمات سرپایی و مطب‌ها نیز امروز تا فردا ابلاغ می‌شود که این مراکز در چه ساعاتی و با چه شرایط فاصله گذاری فعالیت کنند. البته اگر تله مدیسین در ستاد ملی کرونا مصوب شود از این ظرفیت نیز برای گسترش خدمات درمانی استفاده می‌شود.
 
ظرفیت تخت‌های «آی‌سی‌یو» پر است/ در جا‌هایی مثل مجلس نیازمند رعایت اصول فاصله گذاری هستیم/ یک چهارم فوتی‌ها در بیمارستان‌های کرونایی، بیمار‌های کرونایی هستند/ همه مطالعات چینی‌ها قابل استفاده بود؛ خیر!
 
وی در پاسخ به پرسشی درباره اختلاف وزارت بهداشت و دولت درباره مهار کرونا گفت: اختلاف وزارت بهداشت و دولت نیست؛ وزارت بهداشت یک نهاد علمی و تخصصی است. ممکن است در یک استان رئیس دانشگاه بگوید میزان پذیرش سرپایی کم شده است. میزان بستری کم شده یا میزان ترخیص کم شده است. این به معنای مهار بیماری نیست تا زمانی که مردم در خانه هستند و یکسری افراد به عنوان کسبه رفت و آمد می‌کنند و ممکن است افراد ناقل یا علامت دار باشند احتمال پر شدن بیمارستان‌ها هست.
 
معاون وزیر افزود: اینکه می‌گوییم ۵۰ رصد تخت‌های کرونا خالی است به معنای مهار بیماری نیست. ۸۰ درصد بی علامت یا کم علامت هستند که هر کدام می‌توانند چندین نفر را مبتلا کند. نباید مبنای تصمیم گیری بر اساس ترخیص شده‌ها یا مثبت‌های شناسایی شده باشد. بسیاری از علامت دار‌ها تست نمی‌دهند و همه این‌ها می‌تواند مشکل ساز باشد.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص رایگان بودن درمان مبتلایان گفت: مصوبه شورای ملی کرونا این است که کسانی که بیمه ندارند و ایرانی هستند، سازمان بیمه سلامت بر بالین بیمار این افراد را بیمه کند و از دفترچه بیمه استفاده شود و از ظرفیت بیمه تکمیلی هم استفاده شود و برای کسانی که توانانیی مالی ندارند نیز از سامانه مددکاری اجتماعی بیمارستان‌ها به افراد بی بضاعت کمک شود.
 
جان بابایی در خصوص تدابیر اتخاذ شده برای درمان اتباع کشورهای دیگر از جمله اتباع غیرقانونی افغانستان گفت: سالانه بیش از 100 میلیارد تومان هزینه درمان افاغنه را می‌پردازیم که این از جمله هزینه های همیشگی سربار دانشگاه های علوم پزشکی ماست، اما در مورد کرونا، بسیاری از اتباع افغانستان که بضاعت مالی نداشتند به مددکاری بیمارستان ارجاع شدند و تاکنون ۱۲ میلیارد تومان برای این افراد هزینه شده است که از وزارت کشور خواستیم برای تامین این هزینه با کمیساریای امور پناهندگان مکاتبه کند.
 
معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی استقبال نشدن از نقاهتگاه‌ها گفت: در شرایطی اقدام به تأسیس نقاهتگاه کردیم که تعداد مراجعات بسیار بالا بود. در آن زمان تصمیم گرفتیم با کمک سایر دستگاه‌ها اماکنی مشخص شوند که وقتی بیماران دوره بدحالی را در بیمارستان سپری کردند، در این اماکن مورد مراقبت قرار گیرند اما خوش‌بختانه به این نقطه نرسیدیم و وقتی بیمارستان‌ها ظرفیت دارند، بیماران ترجیح می‌دهند در آنجا بستری بمانند. یک هدف دیگر هم این بود که اگر افرادی موانعی برای طی کردن دوره درمان در خانه ندارند، به این مراکز بروند که در این خصوص آمادگی داریم.
 
وی در ادامه گفت: البته هیچ فردی را روانه جایی که امکانات رفاهی در آن دیده نشده نمی‌کنیم و برخی نقاهتگاه ها زیرساخت کافی ندارند. البته همکاران مان در دانشگاه های علوم پزشکی در برخی استان ها مانند گلستان با هتل ها قرارداد بسته‌اند و بیماران را به آنجا می‌فرستند و برخی هم با آموزش و پرورش قرارداد بستند. در کل قرنطینه در این مراکز اجباری نیست و به این مراکز باید به عنوان پشتوانه نگاه کنیم.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
خدا خیرشون بده همه اونایی که خالصانه خدمت میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
افعال معکوس بوددیگه؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
معکوس عقل امثال شماس
با سلام و خسته نباشید.

به هموطن میگویند بیرون نرو و اگر میروی برای اذوقه حتما ماسک بزن و فاصله رو رعایت کن
ولی خودش رعایت نمیکنه و کرونا میگیره بدرک بزار بمیره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
با این شلوغ پلوغی و تصمیمگیری های متفاوت و بعضا ضد ونقیض،مثله این میمونه که هیچ کاری نشود ،خلاصه عده ای میمیرند و بخش اعضم هم سالم و ضد ویروس ،هرچه زودتر ،بهتر!!!!
اصلا حرفهاش به هم نمیاد... هزیون میگه..
پاسخ ها
Sam
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
.درست بخونید،« هذیون» نمیگه
پس چجوریه که همه پزشکان و کادر درمانی که ما میشناسیم یا تو تلگرام و ... میبینیم و حتی الان خود شما! تایید میکنید که مرگ و میر زیاده و کمبود تخت و ... داریم ولی از اون طرف از شنبه قراره همه چی به روال عادی برگرده و همه برن سرکارشون و چیز خاصی هم نیست و آمار هم نشون میده که روزانه فقط 150 نفر فوت میکنن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
دوست عزیز اگر دقت می‌کردید خود معاون وزیر اعتراف کرده فوتی ها ۴ برابر این هستند اما علت مرگشون رو چیزهای دیگه قید میکنند!
همین حالا این مورد پر شدن تختهای آی سی یو را بگوش رئیس جمهور برسان که گفت ما کلی تخت خالی داریم تا فردا نیاد بگه هیچکی به من نگفت و من صبح جمعه فهمیدم.
آقای رئیس جمهور محترم که فرمودند تخت خالی زیاااااااااادددددد داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
اون رو براساس اخبار جمعه قبل گفته بود. تا صبح جمعه این هفته صبر کنید
چرا دولت از قبل از عید حد اقل برای ایام عید راههای استان ها رو نبست؟!
چرا جریمه 500 تومانی را از 13 اجرا کردن!
واقعا گویا دولت خوشش می آید آمار کرونا بالا برود تا بتواند برجام را گدایی کند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
آقا خجالت بکش با این تحلیل آبکیت،کدام انسانی تاکید میکنم انسان،حاظر میشه که هموطناش کشته بشن تا مثلا یه امتیاز یا قرارداد پولی گیرش بیاد،همه چیو سیاسی کردید و گند زدید به حداقل معیارهای اخلاقی و انسانی.
یک چهارم فوتی ها بیماران کرونایی هستند و بقیه هم بیماران حاد تنفسی و ایست قلبی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
چقدر تو میفهمی
ظرفیت های آی سی یو پر است ولی نیازی به کمک و تجهیزات پزشکان بدون مرز نداریم ولی تو رو خدا تحریم ها رو برطرف کنید که به شدت تحت فشار هستیم
روحانی که میگفت توی آی سی یو کلی تخت خالی داریم !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
آی سی یو روحانی با آی سی یو کشور فرق میکنه چون ایشون اصولا در مورد یه کشور دیگه صحبت میکنن
رئیس جمهور گفت هم تخت هست هم همه چی عادیه پس جای نگرانی نیست
پاسخ ها
B
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
توو کشور خودش آره.. نه اینجا
روحانی که همین پریروز گفت تخت های بیمارستانی خالی مونده! بالاخره کدوم رو باور کنیم؟! یا روحانی داره راست نمیگه یا وزارت بهداشت!
درود بر کنترل‌کنندگان
وقتی مینالین تخت آی سی یو نداریم وای برعاملان اخراج پزشکان بدون مرز رو. یعنی نمیتونستن جان یک نفر رو نجات بدن؟ حرف از جان یک انسانه تابناک. میدونم ایمیل میزنی غیر قابل انتشار است.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
سانسورش کردین. خخخ
چی شد پس آقای رییس جمهور که گفتی " ما ۲۰ هزار تخت خالی داریم " . ببینید ما رییس جمهور می خواییم نه یکی که بیاد برای ما چاخان کنه . لطف کنید اگر می تونید به اندازه یه ارزن راست بگید.
نشر نکنید.
کرونا و ضرورت توازن در سلامتی و اقتصاد
هنوز در مجامع علمی دنیا درک و شناخت مشخصی از ماهیت ویروس کرونا جز حدسیات غیرمتضاد نیست البته برخی علایم و شواهد مستند وجود دارد که در بین علمای علم از جمله ضرورت استفاده از ماسک بر سر ان اختلاف است. با وجود این آشفتگی و ناشناس بودن ماهیت ویروس کرونا، هیچ مرجع علمی نیست که بتواند به یقین بگوید که دقیقا چه زمانی ویروس کرنا قابل مهار و غیر قابل واگشت است در نتیجه کشور نیازمند یک استراتژی میان و بلند مدت دارد که هم سلامتی مردم را تضمین کند و هم پیامدهای اقتصادی وبروس کرونا را در شرایط تحریم های اقتصادی کاهش دهد.
طبیعی است با وجود تحریم های کشور، پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا دو چندان شود و گذشته از بی تدبیری های دولت در عدم قرنطینه به موقع شهر قم لاجرم شیوع کرونا در کل استان های کشور، بنظر می رسد بانیان تحریم ها و شرکای انها بر روی پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا در ایران حساب باز کرده اند و در محاسبات شان بر این موضوع بطروق مستقیم و غیر مستقیم متمرکز هستند.
در طرح جدید فاصله گذاری دولت به منظور تضمین سلامتی مردم و براه انداختن چرخ اقتصاد کشور در عمل حفره ها و موانع جدی وجود دارد که چشم انداز ان نتیجه ای جز وخیم تر شدن بحران کرونا و آسیب بیشتر به اقتصاد کشور نخواهد داشت.
تهدید ویروس کرونا تنها سلامتی بشرنیست بلکه اقتصاد جهانی را به چالش کشیده است و این موضوع با توجه به تحریم ها مصداق بیشتری در ایران دارد که نیازمند جدی گرفتن پیامدهای ویروس کرونا در هر دو عرصه سلامت و اقتصاد است و این دو قابل تفکیک از یکدیگر نیستند و مکمل یکدیگر می باشند.
به زعم اختلافات بین علما و مراجع علمی آخرین بررسی ها و شواهد مستند نشان می دهد که ویروس کرونا از طریق هوا قابلیت انتقال دارد. من از توضیحات و استدال ها در این باره پرهیز می کنم چونکه ما را از موضوع اصلی این نوشتار منحرف می کند اما توضیح دو نکته در این باره ضروریست اول اینکه سرعت بالای تکثیر و شیوع و گستردگی ویروس کرونا در ابعاد جهانی هیچ علت دیگری جز از طریق انتقال ویروس کرونا از هوا نمی تواند داشته باشد دوما ویروس کرونا بخشی جدایی ناپذیر از خانواده هفت گانه آنفلونزا و سرماخوردگی های رایج در جهان است که به تناسب وضعیت سیستم ایمنی افراد، مدت زمان و میزان آلودگی و ابتلای آنها علایم متفاوتی از خود بروز می دهد.
در همین رابطه من به مطلبی از یورنیوز در تاریخ ۶/۴/۲۰۲۰ تحت عنوان چرا آمریکا می گوید ماسک بزنیم و اروپا می گوید نزنیم اشاره می کنم. اخیرا دانشمندان ژاپنی هم بنوع دیگری بر این موضوع تاکید کردند که ویروس کرونا از طریق صحبت و گفتگو (هوا) از فرد بیمار و ناقل به دیگران منتقل می شود. تغییر رویه دولت آمریکا بر اساس اطلاعاتی صورت گرفته است که می گوید مبتلان که علایمی نشان نمی دهند ناقلان بالقوه هستند و ارزیابی ها نشان می دهد از هر چهار مبتلا به کرونا یک نفر هیچ علایمی نشان نمی دهد که در توضیح این علت در سطور فوق به آن اشاره کرده ام.
در ادامه این مطلب مقامات بهداشت چین و کره جنوبی ماسک زدن را در اماکن عمومی اجباری کرده اند اما در اروپا با این استدال بسیار نازل و غیر علمی که زدن ماسک سبب کاهش حساسیت مردم به رعایت نکات بهداشتی و مصونیت کاذب آنها می شود و تنها بیماران و کادر پزشکی ضرورت دارد از ماسک استفاده کنند مخالف زدن ماسک در اماکن عمومی هستند.
با این وجود کشور اتریش از مردم خواسته که در اماکن عمومی حتما از ماسک استفاده کنند. دکتر هاروی فاین برگ آکادمی علوم آمریکا به شماری از پژوهش های اخیر به کاخ سفید نوشت شواهدی وجود دارد که ویروس کرونا با تنفس خالی (هوا) و یا هنگام گفتگو از فرد بیمار و ناقل به دیگری منتقل می شود لذا استفاده از ماسک جراحی ان ۹۰ می تواند مانع انتشار ویرس کرنا شود.
راهکارها و طرح جامع عبور از بحران نامعلوم ویروس کرونا، تضمین سلامتی مردم در کنار کاهش پیامدهای اقتصادی: ۱- افزایش ظرفیت تولید انبوه ماسک های باکیفیت ضروریست و حتی برای صادرات ۲- استفاده از ماسک در اماکن عمومی از جمله ایستگاه های مترو و واگن های متروها، اتوبوس ها، تاکسی ها، مراکز خرید خصوصا سوپر مارکت های مواد غذایی، نوانایی ها، قصابی ها، بانک ها، مراکز اداری ، تولیدی اعم از دولتی و خصوصی، بازارها، پاساژها، و مراکز پر تردد در خیابان ها در کنار فاصله گذاری فیزیکی اجباری شود.
اتوبوس ها و واگن های مترو تنها به اندازه تعداد صندلی ها مسافر سوار کنند لذا بودن افرادی از سوی شهرداری ها در هر واگن ضروری است که در هر ایستگاهی بر حسب ظرفیت واگن ها مسافر سوار شوند و افرادی در ایستگاه ها مراقبت کنند اولا همه مسافرها ماکس داشته باشند دوما فاصله فیزیکی را در صف ها برای سوار شدن رعایت کنند. تاکسی ها حق سوار کردن بیش از سه مسافر نداشته باشند و کرایه مسافر چهارم به تساوی بین سه مسافر تقسیم شود. ۳- سه شیفته کردن تمامی مراکز اداری، آموزشی و تولیدی دولتی و خصوصی، از آنجا که استفاده از ماسک اجباری می شود و بیش از شش ساعت بیشتر نمی توان از ماسک استفاده کرد و به منظور رعایت فاصله فیزیکی توام با چرخیدن چرخ اقتصاد کشور ضروریست با تغییر شیوه های کار، ضمن استفاده از تمامی ظرفیت ها، ساعات کاری در ادارات، مراکز آموزشی و تولیدی اعم از دولتی و خصوصی سه شیفته گردند تا از یک طرف در عمل استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی در این مراکز رعایت شود ثانیا چالش ازدحام ترددات در حمل نقل به منظور رعایت فاصله فیزیکی تسهیل گردد ثالثا با طولی شدن ساعات مراکز اداری، آموزشی و تولیدی از ازدحام ارباب رجوع اجتناب گردد. تردد خودروهای شخصی مشروط بر اینکه با راننده ۴ نفر باشند در طرح ترافیک بلا منانع شود.
با سه شیفته کردن و تغییر شیوه های کار در کشور، هم فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک بدرستی در عمل اجرا می گردد و هم مراکز اقتصادی و آموزشی کشور با تمام ظرفیت قادر می باشند در یک پروسه طولانی با زمانی نامعلوم به فعالیت های خود ادامه دهند.۴- استفاده از ظرفیت های انلاین برای دور کاری، آموزش و خرید خصوصا برای افراد کهنسال و بیماران پیش زمینه ای که سلامتی آنها بطور جدی با حضور در مراکز کار و آموزش در خطر است. ۵- شفافیت و نظارت شدید سه قوه و تمامی مراکز نظارتی در تخصیص منابع مالی به نیازمندان واقعی از جمله افراد بیکار، دهک ها، صنوف، واحدهای تولیدی، بهداشتی، آموزشی و خدماتی با توجه به سوء مدیریت ساختاری و قبیله ای در دستگاه های حاکمیتی و خصیصه منافع جویی عموم مردم در شرایط های سخت و بحرانی از موضع حق به جانب و طلب کارانه، که نه تنها حاضر نیستند به عنوان یک وظیفه ملی سهم و مشارکتی در این شرایط داشته باشند و منطق شرایط بحرانی که همه در آن قرار دارند را درک کنند بلکه بدنبال تیغ زدن و سوء استفاده از این شرایط بحرانی هستند. ۶- تجمید تمامی منابع مالی کشور اعم از بخش های دولتی، خصولتی، خصوصی، بنیادها، اوقاف، اماکن مذهبی، کاهش هزینه های غیر ضروری و در صورت لزوم تجدید در بودجه کشور و متوقف کردن پروژه های عمرانی ۷- انتشار اوراق قرضه با سود بالا و تضمینی دو یا سه ساله به منظور تجمید سرمایه های کوچک و خُرد مردم، بخش خصوصی، مدیریت ارز، نقدینگی، تورم، تولید تضمینی و اشتغال. ۸- درخواست وام از کشور چین به منظور تهاتر با نفت در قرادادهای راهبردی. ۸- جمع آوری معتادها ناقلان فیزیکی و محیطی ویروس کرونا.
اگر تخت و تجهیزات آی سی یو کم دارید چرا کمک های خارجی را رد میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
اون هایی که خودشان کم دارند پز کمک میدهند به ما. اگه راست میکن تحریم ها را موقتا لغو کنند
مرگ بر چین و
راستی ازاجنه چه خبر؟من که موقع آب خوردن حتما بسم الله میگم چون توش دوتا هیدروجن ویه دونه اکسیجن داره!!
دروغ
دروغ
دروغ
سفیر چین باید به خاطر توهین به سخنگویی وزرات بهداشت اخراج شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
من از چین خوشم نمیاد ولی واقعیت اینه که حرف بی ربطی زده بود. طبق آمار چین 4 درصد مبتلاها فوت شدن که کشورهای دیگه هم نرخهای مختلفی دارن. آلمان 1.5 درصد، ایران 6 درصد، ایتالیا و اسپانیا حدود 10 تا 15 درصد، امریکا 7 درصد و ... علت این اختلافها دروغگویی نیست بلکه پوشش تستها و شبکه بهداشتی کشورهاست که متفاوته و مشخص میکنه که چقدر از موارد کشف میشن و به حساب میان وگرنه آلمانیها از همه دروغگوتر بودن.
ایرانی
| Germany |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
ازین به بعد از گل نازکتر گفتن به مقامات چین مخصوصا سفیر چین هم در کنار جرایم امنیتی جرمی نابخشودنیه و این حتما نشانهٔ اقتدار و استقلال و مایهٔ غرور و افتخار ماست
ایرانی
| Germany |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
برادر من حالت خوبه؟
از مجلسیها تست اموال وثمرات ودارائی قبلی وفعلی بگیرید راستی اگه درش را ببندند چه اتفاقی می افته بودجه مجلس رو بدید صرف ریشه کنی کرونا بشود سران قوا تصمیم بگیرن بهتره
من طرفدارنظامم وهمه جادفاع میکنم ازنظام اما لطف کنیداینقدرازبی کفایتی اروپاوامریکانگید من وقتی فهمیدم قراره شرایط عادی بشه یاهمون فاصله گذاری به اصطلاح هوشمنداصلاموضوع رودرک نکردم ونخواهم کردوقتی دوهفته بریم سرکارواوج بگیره کرونا وباز بحث قرنطینه پیش بیاد میشه بگین چه باید کرد؟اون موقع تخت هاپرشده ومن وامثال من بایدبمیریم چون روحانی نمیخوادحرف حساب رو گوش بده.ب
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
جواد دلبندم دولت پول ندارد فهمیدی
طبق استراتژی تعریف شده در پشت درب های بسته همه باید این بیماری رو بگیرن.
در دوران کرونا مشاغل غیرضرور باید تعطیل شوند!
یکی میگوید تختها پر است و ان یکی میگوید خالیست کدامش کافیست...
خیلی جالبه
سفیر چین از کوچکترین انتقادی ناراحت شده و با لحن توهین آمیز صحبت میکنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل