بازدید 13193
۱

چهارمحال وبختیاری با پدیده خشکسالی روبه‌رو است

مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود بارش‌ برف و باران در سال آبی جاری، اما منابع آب زیرمینی استان همچنان در وضعیت نامناسبی قرار دارد.
کد خبر: ۹۷۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 07 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، احمدرضا سامانی سدهی افزود: بارش‌های استان در سال آبی ۹۸-۹۹ نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۲ درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش دارد، که همین موضوع حکایت از مشکل کمبود آب در استان دارد.

سدهی سامانی، با بیان اینکه این استان همچنان با پدیده خشکسالی مواجه است، تصریح کرد: با وجود بارش برف و باران در سال آبی جاری همچنان استان با کمبود منابع آب مواجه است و خشکسالی و کمبود آب از مهمترین مشکلات استان به شمار می‎رود.

به گفته وی، سد چغاخور و سد ناغان از وضعیت بهتری برخوردار است و بیش از ۸۰ درصد این سدها آبگیری شده است و این در حالی است که سد سورک، خالی از آب است و بارش‌های سال آبی تنها ۷ درصد این سد را پر کرده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پراکندگی بارش‌ها در استان به شکلی است که عمق خشکسالی در برخی نقاط بیشتر است.

وی تاثیر بارش‌ها بر منابع زیرزمینی را ناچیز دانست و گفت: به دنبال بارش‌ها، وضعیت دشت‌های استان بهبودی پیدا نکرده است و بارش‌ها به شکل روان‌آب از استان خارج می‌شود.

گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
بخشی از این خشک سالی ها بخاطر پمپاژ بسیار زیاد آب به مناطق تپه ای و کاشت درختانی نظیر هلو و بادام است. این در حالی است که در گذشته این مناطق نیمه بیابانی بوده اند. در واقع متاسفانه الویت بندی استفاده از منابع آبی در استان وجود ندارد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر