بازدید 19798
۱
در پی درخواست رئیس‌جمهور صورت گرفت

موافقت رهبری با برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه برای مقابله با کرونا / دولت شفاف بگوید این پول را صرف چه می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور با قدردانی از موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست برداشت مبلغ یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، دستورهای لازم را برای تامین نیازهای ضروری در این عرصه، صادر کرد...
کد خبر: ۹۷۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 06 April 2020

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور با قدردانی از موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست برداشت مبلغ یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، دستور‌های لازم را برای تامین نیاز‌های ضروری در این عرصه، صادر کرد.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور با قدردانی از موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست برداشت مبلغ یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، دستورهای لازم را برای تامین نیاز‌های ضروری در این عرصه، صادر کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای به دکتر محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پی نوشت رئیس جمهور به نامه دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را به وی ابلاغ کرد. دکتر روحانی پی نوشت کرده است که نیاز‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این منبع تامین و حتی الامکان از تولیدات داخلی و با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان اقدام شود. همچنین کمک‌های لازم به صندوق بیمه بیکاری ظرف هفته آینده انجام و جزئیات طرح در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود.

یکی از موضوعاتی که حساسیت‌های فراوانی در مورد آن وجود دارد، چگونگی محاسبه و پس از آن مصرف این بودجه هاست. حتما دولت برای درخواست این مبلغ و گرفتن مجوز از رهبر انقلاب برای برداشت از صندوق توسعه ملی محاسبات لازم را صورت داده و پس از نیازسنجی نسبت به اعلام مبلغ مذکور اقدام کرده است، لذا این امیدواری وجود دارد که کار کارشناسی لازم برای مبالغ مورد نیاز جهت مقابله با کرونا و مدیریت عوارض اقتصادی و اجتماعی پس از آن صورت گرفته است.

همچنین باید در این رابطه که دولت چه برنامه‌ای برای هزینه کرد این مبلغ دارد و در چه بخش‌ها و محل‌هایی قرار است هزینه شود، شفاف سازی لازم صورت بگیرد. دستور رئیس جمهور برای تامین از تولیدات داخلی و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان اقدام بسیار مناسب و پسندیده‌ای است؛ لذا این انتظار هم وجود دارد که گزارش شفافی از چگونگی هزینه کرد برای مدیریت عوارش پس از پایان کرونا ارائه شود تا شاهد کمترین آسیب از این ناحیه باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مگر این مال ارث بعضیهاست که منت می گذارند موافقت کردن با برداشت !این ثروت مال ملت است برای ملت است وباید در اختیار ملت قرار گیرد ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار