بازدید 32389

مدیرانی که معنای حضور یک سوم کارمندان را نمی‌خواهند متوجه شوند!

عموما در ادارات دولتی در ایران کار اصالت ندارد، دیده شدن توسط مدیر و یا ماندن تا پاسی از شب در کنار دست مدیر است که اصالت دارد. حضور کارمندان در بخشی برای سرگرم کردن مدیر مربوطه است. به همین دلیل، اگر کارمندانی کارشان را در دورکاری بموقع و با کیفیت لازم هم انجام بدهند، نمی‌توانند رضایت مدیر را به دست آورند، چون مدیر از فقدان سرگرمی دچار کلافگی می‌شود. در برخی ادارات هم تصور مدیر این است که کارمندان باید برای او کار انجام دهند و نه برای سازمان یا نهاد مربوطه. برای همین به فرض انجام کار در زمان مقرر و کیفیت مورد نظر در شرایط دورکاری، مدیر احساس می‌کند که چرا کارمندانش (رعایا) حضور به هم نرسانده اند و او از آنان مکدر خاطر می‌شود.
کد خبر: ۹۷۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷ 05 April 2020
تابناک؛سید مسلم بهشتی نژاد؛ هرچند کرونا همه دنیا را به جهانی دیگری پرتاب کرده است، حداقل می‌توان گفت که نظام اداری ایران را به دوران محمود احمدی نژاد پرتاب کرده است؛ همان دورانی که بنا بود کارمندانی که می‌توانند در خانه امور اداری خود را انجام دهند، با عنوان دورکاری در خانه بمانند و مزاحم ادارات نشوند؛ ایده‌ای که قابلیت اجرایی مطلوبی دارد، اما در کشور ما کم‌تر مدیری است که از این قابلیت استفاده کند.

به گزارش «تابناک»؛ برای مدیران ایرانی به ویژه در بخش دولتی، یک روز یا روزکاری است و یا تعطیل. غیر این هر دو کارمند باید مرخصی بگیرد. اصولا مدیر ایرانی دوست دارد کارمند در مقابل چشمش باشد، کارمندی که دور از چشم مدیر کارش را انجام بدهد، دیده نمی‌شود، به همین خاطر است که عموما در ادارات دولتی در ایران کار اصالت ندارد، دیده شدن توسط مدیر و یا ماندن تا پاسی از شب در کنار دست مدیر است که اصالت دارد. تصور کنید بنا بر ضرورتی مثلا یک مدیر ایرانی در بخش دولتی ناگزیر باشد خودش در محل کار باشد و کارمندان و همکارانش دوری کاری داشته باشند، این مدیر یک روز هم چنین وضعیتی را نمی‌تواند تحمل کند، کلافه و بی قرار می‌شود و از فردا همه را فراخوان حضور می‌دهد.

این رفتار دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد؛ یکی از این دلایل ممکن است این باشد که در بخشی حضور کارمندان برای سرگرم کردن مدیر مربوطه است. برای همین اگر کارمندانی کارشان را در دورکاری به موقع و با کیفیت لازم هم انجام بدهند، نمی‌توانند رضایت مدیر را به دست آورند، چون مدیر از فقدان سرگرمی دچار کلافگی می‌شود. در برخی ادارات هم تصور مدیر این است که کارمندان باید برای او کار انجام ندهند و نه برای سازمان یا نهاد مربوطه. به همین دلیل به فرض انجام کار در زمان مقرر و کیفیت مورد نظر در شرایط دورکاری، مدیر احساس می‌کند که چرا کارمندانش (رعایا) حضور به هم نرسانده اند و خاطر او از آنان مکدر می‌شود.

با وجود این بیایید فرض کنیم مدیرانی هم هستند که کار برایشان مهم است؛ کار را نه برای شخص خودشان، بلکه برای نهاد یا سازمان مربوطه می‌دانند و آنقدر هم کار سرشان ریخته که احتیاج ندارند کارمندی حضور داشته باشد که آنان را سرگرم کند، در چنین شرایطی مدیر تازه با این بحران مواجه می‌شود که چه افرادی را دورکار کند و چه افرادی را نکند، چون نمی‌داند چه کاری دقیق در دست چه کسانی است؛ اهمیت کار آن افراد چیست؟ آن کار در ارتباط با چه افرادی دیگری در داخل یا خارج مجموعه انجام می‌شود و اینکه اصلا نمی‌داند، چگونه می‌شود آن کار را به صورت دور کاری انجام داد. در چنین وضعیتی مدیر دچار بی عملی می‌شود.

بنابراین، اگر از او پرسیده شود با دورکاری موافق دارد یا خیر، حتما می‌گوید موافق است؛ اما نمی‌تواند تصمیمی بگیرد؛ لذا همه کارمندانش در محل کار خود حاضر می‌شوند و هر کدام سعی می‌کنند به نحوی در ورود یا خروج تاخیر و تعجیل بنمایند. در چنین صورتی مصوبه آن نهاد بالادستی روی زمین می‌ماند؛ خیابان‌هایی که بنا بود بر اساس آن تصمیم نهاد بالادستی برای حضور حداکثر یک سوم کارمندان، خالی و خلوت شود، یکباره ترافیک روز اول مهر را تجربه می‌کند به این خاطر که مدیر نمی‌تواند تصمیم بگیرد.

تنها شیوه‌ای که ظاهرا در ادارات دولتی ایران برای دورکاری جواب می‌دهد، دور کاری کمی و نه کیفی است. بدین ترتیب که مدیر با شمارش تعداد کارمندان، فارغ از اینکه چه کاری و با چه کیفیتی انجام می‌دهند، گردشی آنان را به دور کاری که در این مدل مرخصی تشویقی، محسوب می‌شود بفرستند. چنین کاری چند فایده دارد؛ اولا مدیر از بحران تصمیم گیری رها می‌شود؛ دوم مصوبه نهاد بالادستی اجرا می‌شود؛ سوم در مورد اخیر خیابان‌ها به منظور فاصله گذاری اجتماعی خلوت می‌شود و در نهایت کارمندان دولت از بلاتکلیفی خارج می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۸۲
اين مديران بايد سرماه حقوق كاركنان خودشان را بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
پنجاه درصد حقمون رو کم کنین اما بزارین بحث کرونا تموم شه
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
کار سختی نیست. دولت پول میده اونام پخش می کنند
سیستم دولتی همینه دیگه
مدیر چیه بابا وقتی حسن میگه از 17 اسفند شرایط عادی است از مدیران چه انتظاری . فقط نمیدونم چرا مجلس و شورای نگهبان . مجمع تشخیص تعطیل نیست \ !!!! هئیت دولت کجا تشکیل میشه و به چه شکل اونوقت از مردم کوچه و بازار انتظار داریم از خونه بیرون نیان مسافرت نرن وبه کسب و کار نپردازند که قراره 45 هزارتومان معادل 3 دلار بگیرن . نه مثل کویت بی کفایت و بی عرضه که روزی 3 وعده غذای گرم درب منزل تحویل میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بی ادب
خجالت بکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
جالبه بعضی ها در مورد رئیس جمهور مملکت یه طوری صحبت میکنن انگار در مورد بچشون صحبت میکنن،تابناک یه سوال ازت دارم،آیا رئیس جمهور قبلی با اون همه سابقه ی درخشان را کسی می تونست محمود صدا کنه،نگو بله که ازت قبول نمیکنم،،صددرصدکسانی که به رئیس جمهور فعلی مملکت بی احترامی میکنن،به ایشان رأی نداده اند،چون ادبیات طرفداران آقای روحانی اینگونه نیست،،اگر رئیس جمهوری آقای روحانی فقط و فقط یک حسن داشته باشه اینه که برخلاف دوره های قبل که ار رئیس جمهور قدیس میساختند و کوچکترین نقدی را در نطفه خاموش می کردند،هر شخصی میتونه انتقاد یا حتی بی احترامی کنه و حتی تابناک که میگه نظرات حاوی توهین و بی احترامی و... را منتشر نمی کنم،اونا را تایید و منتشر کنه.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
فارغ از ادبیات ناپسند شما، قیاس کویت با ایران نه از نظر وسعت، نه جمعیت ، مقایسه صحیحی نیست
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
در جواب ناشناس 13:51
هنوزم 16 ماه وقت هست که از رئیس جمهور منتخبتون لذت ببرین
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
احمدی نژاد میارزید به این گروه مدیریتی جدید.حداقل هوای مردم شو داشت . وقتی میگفت سود بانک ها باید کم بشه حتما کم می کرد . نه مثل رئیس بانک مرکزی که داره التماس می کنه به مدیران بانکها که تروخدا جرایم رو ببخشین و اونا هم توجهی نمی کنن. دیگه صبح بیدار نمی شد بگه من که خبر نداشتم!!
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
ناشناس 13.51 من خودم علاوه بر حسن کیلیدش رو هم میگم... به محمودم مموتی میگفتم...
به هر کس به اندازه ای که بهم احترام میذاره احترام میذارم.
کدام مدیر و کدام کار؟
باید تا آخر شهریفر همه جا تعطیل بشه تا برویم مسافرت حالشو ببریم
بدون جمیع کارمندان، حس قدرت رئیس ارضا نمی شود. باید همه کارمندان و خدمه را در سالن کنفرانس جمع کرد و برای آنها از راس مجلس سخرانی کرد و بهترین آنها نزد رئیس کسانی اند که از سخنان نت برداری می کنند.
پاسخ ها
ناهید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
از روشهای دیگر برای ارضای رئیستون استفاده کنید.لباسهای بهتر هم بپوشید
در برخی ادارات هم تصور مدیر این است که کارمندان باید برای او کار انجام ندهند.
در چنین شرایطی مدیر تازه با این بحران مواجه می‌شود که چه افرادی را دورکار کند و چه افرادی را نکند.
متن پر از غلطهای تایپی و نگارشی است.
انگار کارمند شما دروکاری میکند و چشم مدیرش را دور دیده
لطفا کمی دقت کنید
زدی تو خال سیبل
وقتی پسرخاله ها مدی شوند پدر سیستم و ملت در میاید
اگر بتوان اسم مدیر روی آنها گذاشت
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اینا مدیر نیستن رئیس هستن
فقط در حد یک نوشتار باید بسنده کنیم.بخشنامه دولت ضمانت اجرایی ندارد؟وقتی انقدر فشل به یک بخشنامه عمل میشود انتظار مدیریت بحران کرونا چه جایگاهی دارد؟کارمند بیچاره با هزار استرس پناه به کجا برد؟
بادرود؛ احتراما این یک مطلب کاملا روشنی است که دورکاری ؛ بسیار عالی است ( از کرامات شیخ ما چه عجب دست باز کرد و گفت یک وج و شیره را خورد گفت چه شیرین است ) اما اگر عملی شود نقاط ضعف بسیاری ار عملکرد سه قوه مملکت را به نمایش می گذارد بعنوان مثال در شیراز در یک بلوار بین المللی یعنی بلوار مدرس و یک بلوار که در شیراز مشابه اش یا نیست یا کم است یعنی بلوار رازی که دارای پنج باند در هر دو طرف می باشد مخابرات و مدیران این سازمان را با این مسئله روبرو می کند که بعداز حدود 40 سال چرا زیر ساخت در اینچنین بلوارهایی که برای تلفن ثابت که پای اصلی عدالت ارتباطی می باشد را نساخته اند و دیگر بی عدالتی ها یی از این دست ... و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل ... بدرود
آقاااااااااااااااااا مدیر شرکت ما بعد از اینکه اصرار کردیم که دو قسمت بشیم و زوج و فرد بیایم سر کار عصبانی شد گفت هر کی با هر روز سر کار اومدن مشکل داره همین امروز بیاد باهاش تسویه حساب کنم بره خونش تا هر وقت که دلش خواست خودش رو قرنطینه کنه ایشون پُست دکتری الکترونیک داره و خیلی هم ادعای فهم و شعور داره
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
دو نفر در محل کار بنده همچین در خواستی کردند مدیر عامل طوری برخورد کرد که بقیه ماست هاشون رو کیسه کردند و جرات نکردند دیگر چیزی بگویند
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
فکر کنم بهتر بود همتون میرفتین برا تسویه حساب...3 یا 4 میلیون تومن ارزشه از دست دادنه جان خودمون و خانوادمونو نداره! ده ها سال زحمتمون کشیده شده تا به اینجا رسیدیم! ارزش نداره با یه تشر آدم غریبه که فقط فکر پوله بخوایم جونمون رو الکی الکی از دست بدیم!!!!
الانم که طرح روج و فرد هست ماهمه گفتن باید بیایید هرکی نمیخواد بیادم فقط مرحصی بگیره.این طرح ها همش الکیه.تازع میگن تو اوج این بیماری برید ماموریت تو شهر پرونده هاتون عقب نمونه.
اي گفتي . ما مديري داريم كه ادعا دارد او حقوق كارمندان را پرداخت ميكند!!!
كساني كه به ضرب و زور پارتي بالاي سي سال سابقه ادامه كار ميدهند و متاسفانه بي سوادي در انها موج ميزند . وقتي اسم براي بازنشستگيً مي ايد مي پرند نامه مياورند كه ما بايد بمانيم و اگر بازنشست شويم در اداره تخته ميشود . فكري به حال اين افراد بكنيد چون براي كارمندان و ادارات و دولت مضر هستند. با تشكر
اصلا کسی تو ادارات دولتی کارنمیکنه که بخواد دورکار یا نزدیک کار بشه
ته تهش هفته ای سه ساعت کار میکنن و همیشه هم طلبکارن
این طرح یک سوم برای شرکت های خصوصی هیچ ضمانت اجرایی ندارد و مدیران به هیچ وجه زیر بار نمی روند چون می گویند دولت هیچ پشتیبانی از ما نمی کنه و وعده وعید هایی هم که دولت به بخش خصوصی میده اجرایی نمیشه .خیلی از شرکت ها یا کارمندان رو ملزم می کنند که حتما مثل سابق به صورت تمام و کمال حضور پیدا کنند یا مرخصی اجباری بدون حقوق می فرستند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
مرخصی بدون حقوق برند اجاره خونه رو کی میخواد بده شکم زن و بچه رو کی سیر کنه؟
دقیقا ما همین مشکل در مترو تهران-کرج داریم........
از تعداد اعزام قطار فقط ۲ تا ۳ سرویس کم شده بعد دستور دورکاریم میدن ....چطوری میشه؟؟؟؟؟؟
سلام. شما تشریف ببرید دانشگاه تربیت مدرس برای تهیه یک گزارش میدانی متوجه می شوید که اصلا دورکاری در دانشگاه معنی ندارد. با توجه به اینکه اعلام کردند دانشگاه تعطیل است و هیچ دانشجویی نباید در دانشگاه باشد که هست اما دانشگاه با حدود 700 نفر کادر اداری (حدود 90 درصد) در حال فعالیت بی مورد است. چون مدیر بالا دستی که از قضا عضو هیئت علمی است بدون حضور کارمند جلوی چشمانش هیچ کاری نمی تواند انجام دهد.
اينجانب كارمند يك اداره دولتي هستم در طول سه سال گذشته چندين بار به مسئولينم اطلاع داده ام تنها كار من در اداره خوردن دو ليوان چاي ، و خواندن نماز به جماعت است تصميمي بگيريد حتي در زمان بحران هم كه ساير كارمندان دولتي و حتي بانك ها زوج وفرد بودند من به اداره مي آمدم. به روسا نوشتم حداقل فكر جامعه باشيد پاسخي دريافت نكردم تا روزي كه طرز تفكر مسئولين اين باشد و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
شما که خودتونم اقرار به بیکفایتی میکنی باید اخراج بشی وقتی کاری انجام نمیدی چرا باید بودجه مملکت خرجت بشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اگه این چنین پستی هست و تو مشتاق کاری ، چرا قبول کردی؟؟؟؟
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
حقت بود که اخراج میشدی
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
حیف اون حقوقی که میگیری . حداقل حقوق رو واسه خودت حلال کن. کف اداره رو تی بکش. شیشه ها رو پاک کن یا استکان های چایی رو بشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بنده خدا صداقت بخرج داده تو اداره های دولتی مدیران معمولا کار رو به دو سه نفر عزیزدردانه واگذار می‌کنند وعملا همه بیکارند اکثر دولتی ها همینند
لطفا اي موضوع را به بحث بگذاريد حضور يك سومي يعني چي داستان سه تا كارگر كه يكي مي كند يكي لوله رو كار مي گذاشت سومي پر مي كرد مي شه كه لوله كار گذاره نيومده بود اون دو تا مي كندن و پر مي كردن مگه مي شه يك كاري رو توي اين دنياي تخصص با يك سوم انجام داد
نویسنده باید رئیس یا کارمند یکی از شعب بنیاد مسکن که کلا سه تا 5 نفر نیرو دارن در 5 شهرستان جنوبی استان کرمان باشه تا بدونه کار یعنی چه. فقط ادارات کل و مراکز استانها رو دیده یا تو تهران سروکار ش به یه شرکت دولتی افتاده که دیده یکی دوتا کارمند دور رئیس پروانه وار میچرخن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بگو نیرو استخدام کنن این همه جوون بیکار
مطالب خوبی بود. می توان مطلب را این گونه ادامه داد که چنین افرادی که دور رئیس ها و مدیران ایرانی جمع می شوند بیشتر نقش بادمجان دور قاب چینمی باشند و خوشخدمتی و بله قربانهای فراوان و خبر چینی و زیر اب زنی همکاران. اینگونه افراد در ادارات ایران، جز موفق ترین کارمندان می باشند که هر کدام پست های را اشغال می کنند و به مرور تشکیل حلقه می دهند. این حلقه اجازه ورود افراد کارامد را به پست های مدیریتی را به هر نحو ممکن می گیرند. در نهایت سیستم اداری نوع ایرانی درست می شود. افراد لایق هر کدام به گوشه ای رانده
ببين شركت خصوصي مديرانش ميگن ما داريم حقوق ميديم پس كارمندامون رو خريديم ميتونيم بكشيمشون مثل مسولان كه ميگه مردم خودمونه نميخوايم قرنطينه كنيم منع آمد و شد نميخوايم و اين براي جنگ جهاني اول بوده . اما از اولين روز كرونا مجلس تعطيل كرده حوضه تعطيله .آاي رئيس جمهور ويدو كنفرانسي دستور ميدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
یخش خصوصی باید پول درآره تا بتونه حقوق کارمند، مالیلت، سهم تامین اجتماعی و ... را بده
حالا که از شنبه قراره بشه دو سوم و ساعت کاری هم از 7 تا 14
ظاهرا هماهنگی هایی با ویروس در رابطه ساعت حضور در ادارات به عمل اومده
مثل اینکه قراره از شنبه همه چی عادی بشه!!!
کلا اگه بخش دولتی از اقتصاد و نیز کلیه شئون کشور برداشته بشه قول می دم نه تنها هیچ مشکلی ایجاد نمیشه بلکه بعد از یک وقفه و شوک ناشی از نبود قل و زنجیر ،بخش غیر دولتی چنان با سرعت حرکت می کنه که سابقه نداره.یک ماه در یک شهر کوچک امتحانش کنند تا ببیند.اینو بعنوان کسی میگم که ۳۰ سال در بخش دولتی و ستادی مهم کشور کار کرده متوجه بی اهمیتی و در عین حال سربار بودن بخش دولتی در مملکت دیده.البته نمی خوام صفر و صدی بگم ولی باور کنید هیچ اتفاق بدی نمی افته.
بسیار عالی بیان کردید، در اداره ما، قرار شده هر کس دو روز بیاد اداره، و روزای دیگه فایلها رو از طریق اینترنت کنیم. وقتی به مدیران میگیم همون 2 روز هم میشه از طریق اینترنت فایلها رو ارسال کنیم ، میگن که دولت گفته یک سوم باید بیان سر کار. بحران حماقت مدیران، بحرانی است که همیشه در ایران وجود داشته و دارد و امیدوارم یه روزی تموم بشه. بحران اصلی کشور ما همین بحران حماقت مدیرانه و بقیه بحران ها پیش این عددی حساب نمیشن. اگه مصوبه دورکاری توسط مجلس به قانون تبدیل شده بود و ادارات مکلف به اجرای اون بودن، الان خیلی از مشکلات بوجود نمی اومد. امیدوارم کرونا باعث بشه دورکاری به صورت جدی اجرا بشه نه به صورت شعاری. در ضمن، همیشه میگن که ساعت کاری مفید در ادارات ایران 20 دقیقه هست، حالا اون 20 دقیقه رو هم ببخشید لطفا.
نویسنده کارمند وزارت صمت نیست؟!
دوستان اشتباهی تحلیل می فرمایند
این طرح نامش از دور بیکاری بوده یعنی کارمندان بیکار که موجب اتلاف سرمایه ملی هستند حداقل در خانه بنشینند و برق و اب و تلفن و کاغذ اداره را مصرف نکنند لذا بعدا نام طرح به نام دورکاری تغییر نام داده
مثل مدارس غیرانتفاعی که نام درست و قبلی آن انتفاعی بوده چون با این هزینه های گزاف چه کسی نفعی نمیبره ؟ مدیر یا والدین یا دولت که طبق قانون اساسی بایستی آموزش رایگان بده ولی به لطف .... نام عامه پسند غیر انتفاعی گرفته است.
از این قبیل موارد زیاد است
خیلی خوب بود ولی کم بود و طبقه بندی بیشتری داره.

دقیقا شرکت قبلی من (یکی از شرکتهای برتر ایران و نورچشمی کشور) مدیراش اینطوری بود. ایول
سلام، امروز که جناب روحانی فرمودند دو سوم کارمندان باید از 23 فروردین بروند سرکار!!!! این چه منطقی است که از یک طرف می گویند راه مقابله با کرونا قطع زنجیره انتقال است آنوقت امروز رییس دولت در دستوراتی که صادر فرمودند عملا همه چیز را از هفته آینده به روال عادی بازگرداندند، این چه حکمرانی است؟ ایشان گفتند کسب و کارهای کم خطر باز شوند و اصناف خودشان نظارت کنند؟؟!! ایشان از ابتدا اعتقادی به قرنطینه نداشتند الان هم سر حرفشان هستند. آقای رئیس جمهور برای یک بار هم که شده بیا رک و راست با مردم حرف بزن و بگو باید 70 درصد مردم این ویروس را بگیرند، چرا این همه صغرا، کبرا می کنی.
مدیر ما برای اینکه خودش را پرزنت کنه برای مقام بالاتر تا پاسی از شب در اداره حضور داره و کارمندای بدبخت را نگه می داره اخرشم پست و پاداش و اضافه کار کلان میگیره و باعث مشکلات فراوان برای کارکنان و خانواده شان میشود
کارمندان پله این مدیرانند
آدم شرکتهای خصوصی رو درک میکنه
اما شرکت نفت که کلا نفتی هم تولید نمیکنه و نمیفروشه (به قولی شاید روزی یک میلیون بفروشه که بخش عمده ایش از طریق عراق فروخته میشه و قطعا سودش خالص نیست و بخشی هم به جیب دلال ها میره و بخشی هم مال سیسنوپک و سی ان پی سی هست و ....... با این قیمت نفت چه گلی داره به سر مملکت میزنه که آقای زنگنه ه مخالفت میکنه با 1/3 کار کردن کارمندان .
. میخوای جمعیت رو کم کنی ؟ کارمندا زیادی هستن ؟ مجلس مملکت یک ماهه تعطیله اون وقت تو کارمند شرکتهای نفتی که مگس میپرونند رو میکشونی سر کار
یه جا نوشته بود کارمندان بالای شصت سال میتونن مرخصی بگیرند !!! متوجه نشدم دقیقا یعنی چه ؟؟؟ یعنی بازنشستگان مرخصی بگیرند ؟؟؟
تابناک عزیز . همه این حرفا رو گفتی که که مثل پیر زنهای غر غرو میمونه. یک راه حل عملی هم ارائه ندادی. اقلا یک تلفن معرفی میکردی که کارمندای بیچاره که این مشکل رو از دست مدیران خودشون میکشند بتوند به یک مرجع بالاتر و مسئولی زنگ بزنند. مدیران ما الان همینجوریند که گفتی. حالا ما چیکار کنیم نابغه؟!!! اینقدر سوار تاب نشو!
ای کاش می شد متن شما ر اخبار سراسری می خوند تا همه بدونن چه گند کاری هست این سیستم های ما
منصفانه ترین و درست ترین تحلیل بود. در کنار اشکالات مدیران و سیستم اداری خود دولت در این بحران بسیار بی تدبیر و بی توجه عمل کرده
مدیریت چهل ساله عبارت بود از دفتر حضور وغیاب که استاندار یا معاونش بدست میگرفت و با حضور وغیاب های مستمر وجدی وخشن دمار از روزگار کارمند در میاورد یا جلسه سخنرانی چهار ساعته میگذاشت وروزگار کارمند از شنیدن سخنرانیهای تکراری ودرد باسن از فزط نشستن وتکان نخوردن سیاه میشد ضمنا.نصف کارمندان اجبارا سخن چین بودندیکی از پرستوها خبر داده بود که در ماشین نوار موسیقی هست موضوع اطلاع وبا بستن جاده سه ساعت خودرو را وارسی وچیزی پیدا نکردند ووو...
عزیز من این مختص کارمندان ساده است که میتوانند جای یکدیگر کار کنند و درخصوص کارشناسان حرفه ای صدق نمیکند چرا که هر کارشناس فقط و فقط میتواند متخصص کار خودش باشد و نه دیگری
من در اداره ای دولتی هستم که درب ورودی ارباب رجوع قفل است ولی باید بیاییم.....
آقا من خودم کارمندم. باور کنید کار مفید یک کارمند در ایران در طول روز کمتر از سه ساعت هست. ولی من مجبورم بخاطر اضافه کاری و هزار جور کوفت و زهر مار دیگه، 10 ساعت توی اداره باشم.
حدود ۹۵ درصد کسب و کارهای دولتی و آزاد
کاذب هستند که باید همه آنها الکترونیکی شوند
و فقط ۵ درصد کارهای کشور کاذب نیست
کارهایی که در گذشته کاذب نبودن الان کاذب شدند
حدود ۹۵ درصد کسب و کارهای دولتی و آزاد
کاذب هستند که باید همه آنها الکترونیکی شوند
و فقط ۵ درصد کارهای کشور کاذب نیست
کارهایی که در گذشته کاذب نبودن الان کاذب شدند
به خاطر توهم حمله ساببری سازمان پدافند غیر عامل دستور داده تمام راههای جابجایی فایلها و اسناد مثل سی دی رامها و پورتهای usb رو ببندند و عملا کارمندی که می خواد دورکاری هم بکنه عملا به هیچ چیز دسترسی نداره. وقتی هم بهشون این مشکل رو گوشزد می کنیم میگن اگر مشکل انتقال اطلاعات دارید بگین همه بیان سرکار.
ناتوان ترين مدير در حال حاضر همون ريس دولت هست كه نميتونه يك مصوبه قاطع و قابل اجرا براي زيرمجموعش تصويب كنه و باعث برداشتها و تصميمهاي سليقه ايه زير مجموعش شده ..
سلام
به نظر میرسه ما برقی ها مخصوصا بهره برداری کلا قافیه رو باختیم کل عید سر کار بودیم و انقدر کار سرما ریخته نمیرسم انجام بدیم تازه پیک برق هم تو راهه به نظر میرسه یه جای کار مشکل داره
من در یک شرکت خصوصی کار می کردم که در منطقه شهرک غرب بود
یک آپارتمان 120 متری که بیست نفر پرسنل در پارتیشن های مثل قبر روبروی هم می نشستند و کار می کردند
دوربین مدار بسته با قابلیت زوم هم در تمام نقاط شرکت حتی جلوی درب دستشویی نصب شده بود
مدیر عامل چون منزلش نزدیک دفتر بود یک خانم آبدارچی که آشپزی هم بلد بود استخدام کرده بود که غذای منزل را در همان فضای آبدارخانه بپزد و ساعت یک ظهر منشی وظیفه داشت با خانم مدیر عامل تماس بگیرد که اگر ایشان بیدار شده بود سرایدار غذا را درب منزل تحویل بدهد !
همسر مدیر عامل چون تا ظهر می خوابید و غذای خانگی تازه دوست داشت آشپز را به دفتر منتقل کرده بودند و اول هفته لیست غذاهایی که دوست داشت در طول هفته میل کند را تحویل منشی می داد تا ایشان خرید مواد اولیه را با حسابداری و سرایدار هماهنگ کند و تحویل آشپز بدهد
البته غذا فقط برای منزل مدیر عامل و خود مدیر عامل و همسر دوم غیر رسمی و غیر شرعی ایشان که یک شبه ره صد ساله رفته بود و ییهویی همه کاره ی شرکت شده بود طبخ می شد و مابقی پرسنل حتی آشپز در لیست غذا نبودند
ماهی و قرمه سبزی و ماهیچه و .... خلاصه هر چیز که ایشون میلش می کشید
فضا طوری بود که گویا در آشپزخانه کار می کنی !
البته مدیر عامل به ساعات کاری مصوب اداره کار اعتقادی نداشت و می گفت زمستان تا ساعت 6 عصر و تابستان تا روشن بودن هوا ساعت کاری است و اضافه کاری هم نمی پرداخت و هر کس اعتراض داشت باید تسویه می کرد
همه هم غیر اون خانم نور چشمی حداقل حقوق اداره کار
چیزی که مثل پشگل ریخته نیروی کار !!!!! این تکیه کلام مدیر عامل بود در جواب افراد معترض
چند روز پیش با همکاران قدیمی که صحبت می کردم گفتند تا ساعات آخر پایان سال کار کرده اند و از پنجم هم برگشته اند سر کار
مدیر عامل کلا به تعطیلی اعتقاد ندارد
پرسنل گفته اند که همه جا تعطیل هستند و کاری از پیش نمی رود و او جواب داده است من حقوق پرداخت می کنم که تا غروب پشت میزهایتان تمرگیده باشید!
وقتی بیکاری شایع شود برده داری و بی احترامی به انسانها رایج می شود
کدوم مدیر؟؟؟؟؟
والا ما که دیروز اومدیم سر کار, از شیفت کاری و دورکاری خبری نشنیدیم که هیچ, یه دستور العمل با n تا بند گذاشتن جلومون که امضا کنیم و خلاصه ش هم این بود که خودتون مسئول سلامتیتون هستین و تامام!
با یک بررسی جزئی در ادارات و استانها مشخص میشود که اصلا دور کاری بمنظور انجام کار اداره با رعایت موارد بهداشتی نیست بلکه فرصتی است تا مدیر و کارکنان نزدیک به او به مرخصی تشویقی !! بروند و اصلا مقررات دور کاری و ضوابط و شرایط آن نه تنها رعایت نمی شود بلکه این را هم به مانند اضافه کار و پاداش و ماموریت مخصوص دوستان و نزدیکان میدانند
در واقع بسیاری از ادارات علی الخصوص دولتی با همان یک سوم می چرخد و بقیه دو سوم مازاد هستند و اصطلاک ادارات تشریف دارند
در زیر مجموعه وزارت نفت ، مانند شرکت نفت و گاز پارس، در تهران، مصوبات دولت و ستاد کرونا رعایت نمیشه، نه کاهش ساعت کاری قبل از عید اجرا شد، نه تقلیل کارمندان به یک سوم، الان ما هفت نفر در یک اتاق تا ساعت 16 سرکاریم، صدامون هم به جایی نمی رسه
با سلام
بعضی از کارها تعطیل بردار نیست
مثلا تو جهاد کشاورزی مبارزه با افت سن باید انجام بشه اکیپ های پایش و رد یابی افت هم باید سر کار باشند تقریبا تمام ادارات شهرستانی درگیر این افت هستند و .......
وقتی از مدیر نتیجه کار رو میخوان مدیر هم چاره ای نداره
وقتی ساعت کاری میشه از 7 تا 2، بنظر رییس جمهور ساعت کاری کرونا 8 تا 4 هست تا تداخل نداشته باشن؟
خب وقتی رفتی سر کار چه فرقی داره دیگه تا دوباشی یا تا 4. هفت بری یا 8.
نکته بسیار مهم دیگر اینه که عدم حضور حتی نیمی از کارمندان لطمه ای به روند اداره کشور نخواهد زد چرا که بیش از نیمی از کارمندان دولت متاسفانه سیاه لشگرانی هستند که با بهره وری کمتر از 5 دقیقه کارمفید در طول روز فقط باعث اتلاف سرمایه های ملی و طولانی شدن روند کارهای اجرایی می شوند
نکته بسیار مهم دیگر اینه که عدم حضور حتی نیمی از کارمندان لطمه ای به روند اداره کشور نخواهد زد چرا که بیش از نیمی از کارمندان دولت متاسفانه سیاه لشگرانی هستند که با بهره وری کمتر از 5 دقیقه کارمفید در طول روز فقط باعث اتلاف سرمایه های ملی و طولانی شدن روند کارهای اجرایی می شوند
فقط کارمند
معلم ها
سلام امروز صبح برای پرداخت مالیات فروش ملک به یکی از ادارات مالیات استان آذربایجان شرقی مراجعه کردم. با دیدن ارباب رجوع کارمندها ناراحت میشند. برو چند روز دیگه زنگ میزنیم. الکی سر میدونن. اتفاقا در این شرایط باید کارها زود راه بندازند ولی از قبل هم خیلی بدتر شده. وای از این سیستم اداری.
بهترین کار این بود که سه روز در هفته کارمندان می آمدند مطمئن باشین همه کارها انجام می شد و کاری بر زمین نمی ماند . والسلام
من پریروز رفتم بانک قوامین کار داشتم یعنی کارتم غیر فعال شده بود وقتی به درب شعبه رسیدم دیدم داخل شعبه سه نفر کارمند نشستند ولی درب بانک را بازنمی کنند.وقتی از آنها سوال کردم گفتن بانک تعطیله باید برید شعبه مرکزی متاسفانه با زحمات فروان وقتی به شعبه مرکزی رسیدم دیدم جمعیت پرشده از مشتریان بانک ...واقعا تاسف خوردم به سیستیم اینگونه مدیریت یعنی به یه شعبه ای دستور دهند کارمندان بیایند بشینند ولی کاری انجام ندهند وبه شعبه مرکزی هم دستور داده بودند بیایید کار مردم را راه بیاندازید.آخه این چه نوع مدیریتی است خب وقتی همه مردم به یک شعبه مراجعه کنند بر اثر ازدحام جمعیت هم جان کارکنان درخطر است وهم جان مردم
دوستان عزیز ‌ممکنه این توصیه من به نظر تکراری و خنده دار بیادولی اگه همه بهش عمل کنیم حتی اگه همه جا باز باشه خیلی راحت زنجیره کرونا رو قطع میکنیم.پزشکان اتفاق نظر دارند که تنها راه انتقال کرونا تماس دست آلوده با بینی چشم دهان و تا حد کمتر گوش هست بنابراین حتی اگه تو آلوده ترین جاها هم باشید تا وقتی دستتون با این اعضا تماس نداشته باشه خطری شمارو تهدید نمیکنه. انتقال با هوا هرچند تکذیب شده ولی به فرض هم وجود داشته باشه با استفاده از ماسک به حداقل میرسه خواهشا اینجا دادو فریادنکنید که ماسک نیست با یه تکه پارچه هم میشه چیزی مثل ماسک درست کرد یا حتی با شال پارچه ای
خوب اين اسمش مديريت نيست! يك مدير خوب بايد براي رسيدن به اهداف بلند مدت و كوتاه مدت ارگان تحت نظرش اول با تقسيم صحيح وظائف و مشخص كردن وظيفه هر شخص در چهارچوب قوانين ، تلاش كند، وظيفه مدير نظارت بر انجام وظائف كارمندان است كه فقط زماني حاصل ميشود كه خود مدير با آن وظائف آشنايي داشته باشد، در ضمن نگاه از بالا به كارمند و تبعيض رفتاري و مالي هم از مشكلات جامعه مديريتي كشور ماست
بیاییدپتروشیمیهای ماهشهر روببینید.
همه سرکارن
بزودی نتیجشو همه میبینیم
انگار نه انگار کرونایی بوده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار