بازدید 17323

تخلف باورنکردنی در فدراسیون فوتبال!

پاداش حضور ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ بعد از تاخیر طولانی مدت به دست فدراسیون فوتبال رسید و تنها بخش کوچکی از آن پرداخت شد.
کد خبر: ۹۷۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ 05 April 2020

تخلف باورنکردنی در فدراسیون فوتبال!

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، تیم ملی ایران به واسطه حضور در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ پاداش یک میلیون دلاری نزد فیفا داشت که تحریم‌های بانکی مانع از رسیدن آن به دست فدراسیون فوتبال به شکل عادی بود و از همین رو مسئولان وقت چاره‌ای اندیشیدند تا آن را به شکل غیر مستقیم و از طرق AFC دریافت کنند.

سران فدارسیون از AFC درخواست کردند با توجه به تحریم دلاری ایران، مبلغ مورد نظر به صورت یورو به شماره حسابی که اعلام شده در مالزی واریز شود ولی این مبلغ به اشتباه از سوی AFC به همان صورت دلاری واریز شد و این موجب شد که پول ایران بلوکه شده و قابل برداشت نباشد.

مسئولان فدراسیون در آن مقطع باید با شکایت از AFC و پیگیری حقوقی ماجرا این مبلغ را آزاد می‌کردند ولی با درخواست AFC در این مورد سکوت کرده و اجازه دادند سران کنفدراسیون خود به دنبال پیگیری ماجرا و رفع مشکلی باشند که مقصرش بودند.

این موضوع ۳ سال به طول انجامید و در سال ۲۰۱۳ رای بازگشت پول صادر و در سال ۲۰۱۴ به حساب AFC واریز شد. با این وجود سران AFC بازهم در پرداخت این پول به فدراسیون کمکاری کرده و آن را 3 سال به تعویق انداختند و در سال ۲۰۱۷ مبلغ واریز شد.

نکته قابل تامل اینجاست که شرکت حقوقی طرف قرارداد AFC مبلغ 800 هزار دلار حق الوکاله از این پول برداشته و فقط 280 هزار دلار به ایران رسید این در حالی است که اولاً چنین درصد سنگینی برای آزاد کردن یک مبلغ به شدت خارج عرف بوده و مشخص نیست چرا مسئولان فدراسیون زیر بار چنین ماجرایی رفته و از سوی دیگر اگر AFC مقصر بلوکه شدن پول بوده چرا ایران باید حق وکالت آزاد شدن پول را بپردازد؟

این را می‌توان به ارتباط خوب مسئولان وقت فدراسیون فوتبال با شیخ سلمان و کرسی نایب رئیسی AFC مرتبط دانست؟ اینکه بخشی از این پول حق باشگاه‌ها بوده و نکته مهم‌تر لزوم ورود دستگاه‌های نظارتی برای پیگیری چنین تخلف بزرگی است که باید دید با گذشت سه سال اراده‌ای برای رسیدگی به این موضوع وجود دارد یا نه؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۰
ریشه این همه حقارتها در کجاست...
بابا ولش کن سفره ای پهنه همه شون مقداریش رو برداشتن بالاخره برای همین 200 هزار تا تلاش زیادی شده باید 800 هزار تا بینشون به عنوان پاداش مجاهدتها ومرارتها تقسیم شده
پیدا کنید پرتقال فروش را
شرمنده سازمان بازرسی کل کشور خواب بود و دوستان ناظر لالا
اونوقت یک تکواندوکار خانم ایرانی که در کما هستش برای نداشتن پول باید به خیرین پناه ببره.
فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برای این همه بی لیاقتی باید از خودشون خجالت بکشند.
خودتون میگین تحریم ها نعمتن حالا تحویل بگیرین
مسوولین با لجبازی و دشمنی بیهوده میلیاردها دلار به مردم ضرر زدن
تحریم ها که کاغذ پاره بودن!
اسم فدراسیون را بگذارید فدراسیون بووووووووووووووووق ... .... تازه اینها مدعی مدیریت و لیاقت هستن
لطفا از این اتفاقات کمتر بگید بذارید از کرونا بمیریم تا از حماقت مدیران دق کنیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل