بازدید 19170

واکنش شدید ترکیه به اقدام نخست وزیر یونان

وزارت امور خارجه ترکیه به اقدام نخست وزیر یونان علیه این کشور به شدت واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۷۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 04 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، کریاکاس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان در نامه‌ای به رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان خواستار مشروط شدن حمایت مالی از ترکیه به کاهش موج پناهجویانی شد که تلاش می‌کنند از ترکیه به اروپا بروند.

حامی آکسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای پیشنهاد نخست وزیر یونان به فرانسه و آلمان را بسیار زشت و غیر اخلاقی توصیف کرد.

آکسوی با تاکید بر اینکه افکار عمومی جهان رفتارهای غیر انسانی و شرم آور یونان با پناهجویان را فراموش نمی‌کند، افزود: در چنین اوضاعی پیشنهاد اخیر نخست وزیر یونان نتیجه دیدگاه‌های بسیار زشت و غیر اخلاقی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت: ترکیه تاکنون برای ۴ میلیون پناهجویی که به دلایل انسان دوستانه به عنوان مهمان پذیرفته ۴۰ میلیارد دلار هزینه کرده است.

آکسوی خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا تعهد کرد که برای میزبانی از سوری‌ها ۶ میلیارد یورو کمک مالی در اختیار ترکیه قرار دهد، اما تاکنون فقط ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو از این مبلغ را پرداخت کرده است.

وی افزود: این اتحادیه برای میزبانی از صد هزار پناهجو ۳ میلیارد یورو کمک مالی در اختیار یونان قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت: این پیشنهاد ترکیه همچنان به قوت خود باقیست که اگر یونان پناهجویانی را که در ترکیه بسر می‌برند، بپذیرد اتحادیه اروپا می‌تواند مبالغی را که پرداخت آن را به ترکیه تعهد کرده است به یونان ارسال کند.

آکسوی گفت: اگر یونان این پیشنهاد را بپذیرد ترکیه نیز به عنوان کشور همسایه کمک‌های مالی در اختیار یونان قرار خواهد داد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر