بازدید 43741
قیمت دلار و یورو امروز شنبه 16 فروردین 99

کرکره صرافی های بانکی با افزایش 900 تومانی نرخ دلار بالا رفت

بازار ارز پس از تعطیلی دو هفته ای، امروز با افزایش قیمت دلار و یورو اولین فعالیت رسمی در سال جدید را آغاز کرده است. این در حالی است که سال گذشته، در ایام نوروز شاهد فعالیت صرافی های بانکی بودیم، اما امسال هیچگونه برنامه ای برای خدمت رسانی به مردم در ایام نوروز اعلام نشد.
کد خبر: ۹۷۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 04 April 2020

کرکره صرافی های بانکی با افزایش 900 تومانی نرخ دلار بالا رفت

کرکره صرافی های بانکی با افزایش 900 تومانی نرخ دلار بالا رفتبازار ارز پس از تعطیلی دو هفته ای، امروز با افزایش قیمت دلار و یورو اولین فعالیت رسمی در سال جدید را آغاز کرده است. این در حالی است که سال گذشته، در ایام نوروز شاهد فعالیت صرافی های بانکی بودیم، اما امسال هیچگونه برنامه ای برای خدمت رسانی به مردم در ایام نوروز اعلام نشد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بر این اساس، به رغم رشد نرخ دلار در معاملات حاشیه بازار، عملا بازارساز در ایام نوروز حضوری نداشت و اجازه نوسان گیری به دلالان ارزی را داد. این در شرایطی بود که خبرها حکایت از طرح و برنامه از سوی صرافی های مجاز برای فروش اینترنتی ارز به گوش رسید که به امروز، تصمیمی از سوی سیاست گذار ارزی اتخاذ نشده است. 

حال بر اساس اعلام نرخ از سوی صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به قیمت 15700 تومان از مردم خریداری می شود و با رشد 900 تومانی نسبت به آخرین روز کاری سال قبل، به نرخ 15800 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود.

 

بیشتر بخوانید:

 

همچنین امروز در این صرافی ها هر اسکناس یورو در این صرافی ها به نرخ 17100 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 17200 به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به بیست و هشتم اسفندماه سال گذشته، 300 تومان گران تر شده است.

 

نرخ رسمی 47 ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۳ ارز افزایش و قیمت ۲۳ واحد پولی دیگر افزایش یافت. نرخ دلار و ۱۰ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «شنبه شانزدهم فروردین ۹۹» بدون تغییر نسبت به قبل ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با کاهش ۴۷۳ ریالی به قیمت ۵۱ هزار و ۵۳۵ ریال و هر یورو نیز با افت ۵۵۲ ریالی به قیمت ۴۵ هزار و ۳۸۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۹۸۷ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۱۲۴ ریال، کرون نروژ ۳ هزار و ۹۶۶ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۷۹ ریال، روپیه هند ۵۵۰ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۴ هزار و ۸۳۳ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۲۲۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۷۱۵ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۱۸ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۲۹ هزار و ۵۷۳ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۴ هزار و ۶۱۷ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۲۰۶ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۲۳۸ ریال، روبل روسیه ۵۴۹ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۹ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۵ هزار و ۱۸۷ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۵ ریال، دلار سنگاپور ۲۹ هزار و ۱۸۶ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۳۴۴ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۱۷ ریال، کیات میانمار ۳۰ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۱۹۰ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۳۵۱ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۷۹۵ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۲۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۷ هزار و ۹۰۷ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۶۳۸ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۳ هزار و ۹۷۱ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۳۵۳ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۲۰۳ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۵۵۸ ریال، افغانی افغانستان ۵۵۳ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۲۱۷ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۷۹۹ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۳ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
انشالله افزایش دلار نشان از شروع جهش تولید باشه!
علی برکت الله!
مسخرس کلا بازار تعطیله دلار گرون میشه بازار باز میشه دلار گرون میشه نفت ارزون شده دولت می خواد از این طریق کسری بودجه شو جبران کنه
پاسخ ها
Reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
خوب نخرین،همین مردم ،تو روت میگن نمیخرن،چه دلار،چ سکه چه ماشین،پشت سرت میرن میخرن،مداق منافق همین مردمن،و از سرشون هم این وضعیت زیادیه
اقای همتی پس چی شد دلار ۱۱ و۱۲ هزارتومانی؟؟؟؟ ظاهرا شماهم دیگربادلار ۱۶۵۰۰ تومانی مشکلی ندارید !!!!
نرخ دلار بالا نرفت. ارزش ریال سقوط کرد. تیتر را اصلاح کنید.
پول ایران را کاغذ نکنید بسته دیگه مردم چقدر تحمل کنند، این پوله نه کاغذ!
جدی !!!!!!!!!کرونا یه چیز را به همه ثابت کرد که ارزش پول ناشی از تحریم ها فعالیتهای اقتصادی کم نمی شود بلکه مافیا در ان دست دارد
البته بهتره بفرمایید تومان رو ۹۰۰ ارزون‌کردن و الا تغییرات دلار در جهان ناچیزه
..... گران شد یا گرانش کردند.....؟؟؟!!!
واقعا از اين كلمات نوسان گير بازار ساز نيما سنا حاشيه ي بازار در اقتصاد هاي ديگر دنيا يافت ميشود بابا يك كلام ختم كلام قيمت دلار برا دولت ته ندارد
درسال ۱۳۵۷ دلار ۷ تومان بود الان ۱۵۸۰۰ تومان یعنی ۲۲۵۷ برابر...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
درعوض آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
تنها راه نجات کشور از این آشفتگی دلار ازر تک نرخی است و حذف دلار 4200 رانتی است
دولت با افزایش دلار ؛ اغلب تولید کنندگان را ورشکست میکند ، ما غیر از رهبر معظم انقلاب دیگر کسی را نداریم و از معظم له تقاضا داریم مشکل تولید کنند گان با تولید را حل نمایند
سلام آقای همتی عزیز چرا دلار و ارزهای دیگر دارد بالا میرود مگر شما قول ندادید که دلار بالا نمی رود که انقدر پول ملی کشورمان بی ارزش شود حتی ارزش پول ما درمقابل پول افعانستان و امارات و ترکیه کمتر شده ارزش و همین ه دلار انقدر رفته بالا بی ارزی
سلام آقای همتی مگر شما قول ندادید که دلار بالا نمی رود انقدر بالارفته که پول ملی ما مثل یک کاغذ شده وای برما که پول افعانستان و درهم امارات و لیر ترکیه ارزشش بیشتر از ماست جلوی این دلالها ی از خدا بی خبر بگیرید درضمن امسال کسی درآیا م نوروز ارزی خریداری نکرد و مصمم دستی درکارهست و بالارفتن ارز همچیز گران شده بدبخت شدیم آقای همتی خواهش میکنیم کاری بکنید که دلار و ارزهای دیگر بیاید پایین و خوشحال شویم و بخود به خود افتخار کنیم که پول کشورمان ایران ارزش دارد
دلار باید قیمت واقعی داشته باشد و دیگر از دست بانک مرکزی خارج شود و اقتصاد باز عمل شود تا جنس و تولید و تجارت بتوانند مسیر حقیقی را حرکت کنند لذا دلار با دستور نمی تواند ملاک تولید باشد هرچه سر کوفت بخورد و دوباره بدبختی برای همه هست.وقتی نفت نیست و ارز از طریق فروش دیگر اجناس است بهتر است دلار گرانتر شود تا صادرات بصرفه باشد و تولید افزایش یابد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
داداش داری تو ایران حرف میزنیا. چوب نباشه که نمیشه. ملت آب فروختن جای الکل تو چی فک کردی. میرن 5 تا وام چند میلیاردی از عمو و دایی جان میگیرن قیمت دلارم بالا پایین میکنن.
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
در کشوری که شفافیت داشته باشه و فرصت های اقتصادی و استخدامی و صنعتی رو قبضه نکرده نباشن درست هست.
مگه قرار بود ارزان شه ؟؟!!!!!!
با اين وضعيت امريكا كه دولار در مقابل ارزهاي كشورهاي ديگه ارزشش از دست ميده
بر عكس توي ايران ارزش دولار بيشتر ميشه
اقاي همتي ويا هر كسي عمرا اگر بتونن جلوي بي ارزشي پول ملي بگيرن
فقط و فقط ارزش دولار و يورو ودرهم امارات بالا ميبرن
الان طوري شده ٢ فلس امارتي مقابل ١٠٠ تومان ايران هست
ديگه كلا ميشه گفت سقوط پول ملي
دلار باید کالای قاچاق محسوب شود مثل هروئین تریاک
فقط باید کسانی که با این شغل کاذب و دلالی به ضرر هشتاد ملیون ایرانی کار میکنند جلوگیری شود مگر اینکه این کار با منافع دولت گره خورده باشه قیمت دلار از پفک شروع تا ابزار تولید را بالا میبرد و.....
مردم عادی این روزها دلار برای چه می خواهند. همه فرودگاههای جهان تقریبا تعطیل است و هر کس بتاند جایی برود باید دو هفته و بیشتر در قرنیه بماند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار