بازدید 17874

در مورد قانون جذب چه می‌دانید؟

بر اساس آنچه که کارشناسان بیان کرده اند، قانون جذب یک قانون ثابت در جهان است که همیشه و در همه جا در حال عمل کردن است. معنای قانون جذب  (law of the attraction) آن است که افراد به هر آن چیزی که فکر کنند، چه خوب و چه بد، آن را جذب خواهند کرد.
کد خبر: ۹۷۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ 04 April 2020
در مورد قانون جذب چه می‌دانید؟
به گزارش «تابناک»، با توجه به اینکه زندگی از چیز‌های منفی و چیز‌های مثبت تشکیل شده است، در قانون جذب بیان می‌شود که انسان‌ها به هر چیزی که فکر کنند آن را جذب میکنند، اگر به چیز‌های منفی فکر کنند در حال جذب موارد منفی در زندگی خود هستند و اگر به چیز‌های مثبت و خوب در زندگی تان توجه کنند آن را وارد زندگی شان خواهند کرد.

بخش مثبت زندگی انسان‌ها مثل ثروت، احساس خوب، روابط عالی و… و بخش منفی مثل غم و اندوه، نبودش کار، شکست عشقی و… است.  
 

قانون جذب؛ قانونی نچندان عجیب ولی پنهان

شاید تصور کنید که قانون جذب یک قانون بسیار عجیب است، اما اصلاً اینطور نیست و اگر به گذشته خود نگاه کنید می‌بینید که از این قانون در زندگی خود استفاده کرده اید. آیا تا به حال دقت کرده اید که یک روز که حالتان بد است در همان روز چیز‌های منفی زیادی را جذب کرده اید، یا اینکه یک روز خوشحالی و حس بسیار خوبی دارید چیز‌هایی را جذب کرده اید که بیشتر خوشحال تان کرده است و احساس تان بهتر می‌شود.

پس اگر دقت کرده باشید می‌بینید که قانون جذب همیشه در زندگیتان در حال عمل کردن است و برای اینکه بتوانید از این قانون قدرتمند استفاده کنید و زندگی تان را در اختیار بگیرید باید بدانید که قانون جذب چیست و چطور با استفاده از این قانون می‌توانید زندگی تان را در اختیار بگیرید.

خیلی از افراد قانون جذب را یک خیال می‌دانند فکر می‌کنند که این قانون وجود ندارد. اما این قانون برای تمام افراد در حال عمل کردن است و کوچک و بزرگ نمی‌شناسد. اگر اصول استفاده از قانون جذب را یاد بگیرید می‌توانید زندگیتان را همان طور که میخواهید بسازید، می‌توانید خودتان خالق زندگی خود باشید و به هر هدف و آرزویی که دارید برسید.

برخی پژوهشگران عقیده دارند، اغلب افرادی که زندگی فوق‌العاده‌ای دارند درست نمی‌دانند که چه کاری کردند تا به این زندگی رسیدند. اما غیر ممکن است که بدون هیچ کاری بتوانید یک زندگی رویایی بسازید. این افراد از قانون جذب به صورت ناخودآگاه بدون اینکه بدانند استفاده کردند و زندگیشان را همانطور که می‌خواستند ساخته‌اند.

قدرت‌های عظیمه طبیعت مثل نیروی جاذبه زمین و نیروی مغناطیس و گرانش با چشم و حواس اصلا قابل مشاهده و دیدن نیست، دقیقا این مورد هم برای قانون‌جذب صدق می‌کند. قانون جذب را اصلاً نمی‌توان دید و مشاهده کرد، اما در حقیقت قدرت بسیار زیادی نسبت به بقیه قدرت‌های طبیعی دیگر است.

در واقع قانون جذب پس از انتشار کتاب راز (the secret) توسط خانم راندا برن در اواخر سال ۲۰۰۶ ثابت شده است. کتاب راز یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه قانون جذب است که بسیاری از مطالب اش به دلیل اینکه در بین مردم رواج پیدا نکند حذف شده است. در کل قسمت‌هایی از کتاب راز حذف شده است تا بین مردم پخش نشود.

کارشناسان عقیده دارند برای استفاده از قانون جذب باید اصول کار با قانون جذب را بدانید تا بتوانید از این قانون استفاده کنید.

قانون جذب مجموعه رویکردی است که باعث می‌شود یک انسان بتواند با استفاده از قدرت ذهن و افکارش به تمام آرزوهایش برسد.
 

افکار منفی و مثبت چیست؟

توضیح بیشتر اینکه افکار انسان به دودسته افکار منفی و افکار مثبت دسته بندی می‌شود. افکار منفی به افکاری گفته می‌شود که باعث جذب ناخواسته‌ها درون زندگی تان می‌شود. وقتی به چیز‌های منفی فکر می‌کنید در حال جذب آن‌ها هستید، به عنوان مثال اگر شرایط مالی مناسبی ندارید و به بی پولی، نبود شغل و بیکاری و… فکر کنید در حال جذب بی پولی و بیکاری هستید. اگر رابطه مناسبی ندارید و دارید به رابطه الانتان توجه می‌کنید در حال جذب رابطه نامناسب و خراب هستید.

افکار مثبت به افکار گفته می‌شود که باعث می‌شود خواسته هایتان را جذب کنید و به آن‌ها برسید. وقتی به چیز‌های مثبت زندگیتان توجه می‌کنید در حال فرستادن ارتعاش مثبت به کائنات هستید و چیز‌های مثبت بیشتری وارد زندگیتان میشود. به عنوان مثال اگر به پول و ثروت توجه می‌کنید و حس تان خوب باشد در حال جذب پول و ثروت بیشتری هستید. اگر رابطه عاشقانه دیگران را می‌بینید و تحسین می‌کنید در حال جذب یک رابطه ایده‌آل و عالی هستید.

در واقع شما هر لحظه دارید به چیز‌های منفی و یا مثبت فکر می‌کنید؛ و همین چیز‌های منفی و مثبت را در زندگی تان جذب خواهید کرد. وقتی به چیز مثبتی فکر می‌کنید اتفاقات و شرایط مثبت بیشتری وارد زندگیتان میشود.
 

آغاز جنبش قانون جذب در قرن نوزدهم

ذکر این نکته ضروری است که مفهوم قانون جذب در فلسفه اندیشه نو نیز ریشه در سنت‌های مذهبی و فلسفی مختلفی دارد. به‌طور خاص از هرمسیه، تعالی‌گری نیوانگلندی، آیات خاصی از انجیل، و هندوییسم الهام یافته‌است و در جنبش اندیشه نو از آموزه‌های فینیاس کویمبی در اوایل قرن نوزدهم مشاهده شد.
 
موضوع قانون جذب از گذشته تا به امروز مورد توجه بوده و با عناوین مختلف نه لزوما قانون جذب، در اشعار مولانا، نهج البلاغه، قرآن و... وجود داشته است، اما جنبش آن به صورت مشخص از قرن نوزدهم و توسط آموزه‌های فینیاس کویمبی شروع شد که از بیماری سل رنج می‌برد و درمان دارویی نتوانست مشکل او را حل کند، بلکه تلاش‌های او برای مطالعه ذهن در برابر بدن، راهگشای موضوع شد

به طور مثال کویمبی در جایی گفته است: مشکل در ذهن است، زیرا بدن فقط خانه ذهن می‌باشد و ما بر اساس اهمیتش میزان ارزش آن را تعیین می‌کنیم؛ بنابراین اگر ذهن شما به وسیله یک دشمن پنهان به یک باور تبدیل شده‌است، با دانش یا بدون دانش، مجبورید آن را به عنوان نوعی بیماری در نظر بگیرید. با این نظریه یا شاید حقیقت، من با دشمن شما روبرو شدم و سلامت و شادی خود را بازیافتم. این کار را گاهی به صورت ذهنی و گاهی با صحبت انجام می‌دهم تا زمانی که توصیفات اشتباه را اصلاح کنم و حقیقت را بنیان بگذارم، و حقیقت خود درمان است.
 

منتقدان چه می گویند؟

ناگفته نماند قانون جذب منتقدانی دارد. به طور مثال مجلهٔ محقق شکاک این ادعاها را به خاطر تحریف شدگی و آزمون‌ناپذیری مورد انتقاد قرار داد. منتقدین می‌گویند شواهد ارائه شده اغلب داستان است، زیرا اشخاص صرفاً تمایل دارند گزارش‌های مثبت را ارائه دهند و نتایج ذهنی خویش را بازگو کنند.
 
آنها بر این باورند که این گزارش‌ها مشکوک و احتمالاً گزینشی هستند. برای نمونه، فیزیکدانی به نام علی الوسی انتقاد کرد که تأثیرگذاری افکار بر چیزی خارج از ذهن، نامحتمل و غیرقابل اندازه‌گیری است. 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر