بازدید 39455
۵

ترکیب وایتکس و آب کشنده ویروس کروناست؟

کد خبر: ۹۶۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 03 April 2020

یک فوق تخصص بیماری‌های ریه از عواقب جبران ناپذیر ترکیب آب و وایتکس به منظور مهار ویروس کرونا گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سید علی جواد موسوی فوق تخصص بیماری‌های ریه درباره عواقب استفاده از متانول و آسیب به ریه‌ها گفت: متانول به عنوان مایع ضدعفونی کننده شناخته شده است و طبق مطالعات انجام شده میزان اثرپذیری الکل نسبت به صابون بسیار کمتر است.

او افزود: در طی روز شستشوی مکرر دست‌ها و استفاده از الکل برای ضدعفونی اجسام و مهار ویروس کرونا توصیه شده است و به همین علت ممکن است واقعا در اینگونه موارد جذب داشته باشد.

جواد موسوی تصریح کرد: مهم‌ترین معضل پس از استفاده الکل خشکی پوست است که می‌تواند خطرناک باشد و بهترین توصیه این است که در این روز‌های کرونایی مصرف آب و صابون یا مایع را به علت موثرتر بودن، بی ضرر‌تر بودن و کارآمدتر بودن جدی بگیریم.

بیشتر بخوانید: ۸۵ درصد مبتلایان به کرونا متوجه نمی‌شوند و بهبود می‌یابند/ ترس از کرونا، می‌تواند آدم سالم را مبتلا کند

این فوق تخصص بیماری‌های ریه با اشاره به عوارض استفاده از وایتکس اظهار کرد: وایتکس یک ماده ضدعفونی کننده‌ است و همانطور که به میکروب‌ها و ویروس‌ها آسیب می‌رساند به ریه هم به همان میزان آسیب خواهد رساند.

موسوی تصریح کرد: استفاده زیاد از وایتکس با عواقب جبران ناپذیر مانند ایجاد آسم و ایجاد حساسیت همراه است و ممکن است اگر غلظت آن زیاد باشد به ریه‌های انسان آسیب برساند و آن‌ها را با مشکل مانند بساری در بیمارستان مواجه کند.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه ادامه داد: متاسفانه امروزه مردم وایتکس را با آب ترکیب می‌کنند و سپس به صورت اسپری کردن استفاده می‌کنند، اما باید بدانید که اینگونه استفاده کردن به مراتب ضررات بیشتری نسبت به استفاده کردن با حالت مایع یا پودر دارد که ضررات، عوارض و آسیب‌های جدی به ریه خواهد زد.

جوادموسوی افزود: اگر استفاده از وایتکس در مکان‌هایی مانند اتاق بسته یا سرویس‌های بهداشتی استفاده شود که تهویه مناسب نداشته باشد و همچنین فرد از وسایل حمایتی مانند ماسک استفاده نکرده باشد و مدت زمان طولانی این مواد شوینده را با غلظت بالا مصرف کند عواقب جبران ناپذیری روی ریه خواهد گذاشت.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه افزود: استفاده مکرر و طولانی مدت از مواد شوینده باعث ایجاد سرفه، خلط و حتی گاهی اوقات خلط خونی و تنگی نفس می‌شود که در صورت مصرف و تماس مداوم فرد با این مواد شوینده شانس آسم و برونشیت مزمن در آن‌ها افزایش می‌یابد.

جوادموسوی درباره میزان مصرف مواد شوینده مانند وایتکس گفت: برای استفاده از وایتکس میزانی تعیین نشده است و حتی مصرف کم آن هم باعث آسیب به ریه‌ها خواهد شد و توصیه ما این است که افراد تا حد امکان از این مواد شیمیایی استفاده نکنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
راهکاری که سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد داده رو میای می بری زیر سوال انگار همه چیز در شرایط عادیه مردم نمی دونن وایتکس مضرره می رنالکی می زنن... چرا راهکار های ضد و نقیض پخش می کنین ؟ متخصص عفونی الان اولین و آخرین مرجعه ...
اینقدر با تکرار مطالب متن را طولانی میکنید اما اصل مطلب را نمیگویید ... واقعا غیر حرفه ای .... به جای این همه اطاله وقت بگویید درصد های مختلف برای استفاده های مختلف وایتکس چقدر باشد ...مثلا برای اسپری چقدر برای غوطه وری میوه ه و سبزی در لگن چقدر و چند دقیقه؟ و و و
تابی جان یه سری به سایتهای دیگه مانند یورونیوز و اسپوتنیک و دویچه وله بزنید و ببینید چقدر حرفه ای ،کوتاه و مفید مطالب رو می نویسن چرا رمان مینویسی عزیزم در چند جمله کوتاه و مفید مطالب رو بنویس بزار وقت خواننده گرفته نشه کل مطلبت رو میشه در 4 یا 5 جمله گفت نیازی هم به تکرار نیست
گیج شدیم ما
دقیقا اشاره دوستان به پرگویی های بیفایده.
متاسفانه مشکل اکثر سایتهای ماست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار