بازدید 5378

درخواست سازمان ملل برای همکاری بین‌المللی

مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای خواستار شد برای مبارزه با همه گیری کووید ۱۹، همکاری بین المللی و چندجانبه‌ صورت گیرد.
کد خبر: ۹۶۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵ 03 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آخرین اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان و پیامد‌های گوناگون آن در کشور‌های مختلف و همچنین راه‌های مقابله با آن به شرح زیر است:

فعالیت بوئینگ در پنسیلوانیا به حالت تعلیق درآمد
به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت بوئینگ روز پنجشنبه اعلام کرد، این شرکت به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور موقت تولیدات خود را در تاسیساتش در شهر ریدلی تانشیپ واقع در پنسیلوانیا به مدت دو هفته متوقف می‌کند.
همچنین به طور جداگانه دیوید کالهون مدیر اجرایی شرکت بوئینگ با تشریح اقدامات برای برنامه اخراج موقت کارکنانش اعلام کرده است، شیوع ویروس کرونا تاثیرات دراز مدتی بر روی صنعت جهانی هوانوردی خواهد داشت.

مجمع عمومی سازمان ملل، همکاری بین المللی را خواستار شد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل در نیویورک، مجمع عمومی سازمان ملل در نشست روز پنجشنبه خود به اتفاق آراء، قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که در آن خواسته شده است برای مبارزه با همه گیری کووید ۱۹، همکاری بین المللی و چندجانبه‌گرایی صورت گیرد.

ترامپ برای ساخت تجهیزات بیمارستانی به منظور مقابله با کرونا به ارتش متوسل شد
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، دونالد ترامپ در نشست خبری در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: دقایقی پیش بنده به مقامات نظامی در دولت دستور دادم تا از همه اختیارات خود براساس قانون "تولید تجهیزات دفاعی" استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود تولیدکنندگان داخلی همه تجهیزات لازم را برای تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی در اختیار داشته باشند.

این دستگاه‌ها برای کسانی ضروری است که به صورت حاد به بیماری مرگبار کووید-۱۹ مبتلا هستند. این اختیارات به فرماندهان ارتش این امکان را می‌دهد تا بر موانعی فائق بیایند که برای تولید سریع تجهیزات لازم برای این منظور وجود دارد. ما تاکنون حدود یکصد هزار دستگاه تنفسی مصنوعی ساخته ایم یا روند ساخت آن‌ها به زودی شروع می‌شود. پیش بینی می‌کنیم که براساس قانون تولید تجهیزات دفاعی، دستور‌های بیشتری را در آینده بسیار نزدیک صادر کنیم. ما دقایقی پیش دستوری را هم برای تولید ماسک‌های صورت امضاء کردیم.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در مکزیک به ۱۵۱۰
به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات پزشکی مکزیک اعلام کردند، مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به ۱۵۱۰ نفر رسیده که از این میان ۵۰ نفر جان باخته اند.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پاناما به ۱۴۷۵
به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات پزشکی پاناما اعلام کردند، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۴۷۵ نفر رسیده که از این میان ۳۷ نفر جان باخته اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل