بازدید 24653
آخرین تحولات خاورمیانه

ادامه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشور‌های عربی / تصمیم آمریکا برای عملیات علیه چند پایگاه نظامی در عراق/ ارسال کمک‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران/ شروط ائتلاف «سائرون» عراق برای نخست وزیر شدن «الزرفی»

تصمیم آمریکا برای عملیات علیه چند پایگاه نظامی در عراق، ارسال کمک‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، شروط ائتلاف «سائرون» عراق برای نخست وزیر شدن «الزرفی» و گفت‌وگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره سوریه و کروناویروس، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ادامه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشور‌های عربی نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۶۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 03 April 2020

تصمیم آمریکا برای عملیات علیه چند پایگاه نظامی در عراق، ارسال کمک‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، شروط ائتلاف «سائرون» عراق برای نخست وزیر شدن «الزرفی» و گفت‌وگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره سوریه و کروناویروس، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ادامه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشور‌های عربی نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ وزارت بهداشت اردن از ثبت ۲۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

بر اساس این گزارش، تاکنون ۲۹۹ تَن در اردن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۵ تَن از آن‌ها فوت کرده‌اند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت مغرب از ثبت ۴۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و به این ترتیب شمار مبتلایان در مغرب به ۶۹۱ تَن رسید که ۴۴ تَن از آن‌ها فوت کرده‌اند.

ادامه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی/تصمیم آمریکا برای عملیات علیه چند پایگاه نظامی در عراق/ ارسال کمک های آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران/ شروط ائتلاف «سائرون» عراق برای نخست وزیر شدن «الزرفی»

وزارت بهداشت قطر از ثبت ۱۱۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و ثبت سومین مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت قطر، تاکنون ۸۳۵ تَن در قطر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت امارات اعلام کرد با ثبت ۲۱۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، مجموع مبتلایان به ۱۰۲۴ تَن رسیده است.

آمار‌های تجمیعی دولت‌ها در نقاط مختلف جهان حاکی از این است که پنجشنبه شب به ‌وقت تهران، آمار ابتلا به ویروس کرونا در جهان به بیش از یک میلیون مورد رسیده است.

آمریکا با بیش از ۲۲۰ هزار فرد مبتلا به ویروس کرونا، بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در بین کشور‌های جهان به خود اختصاص داده است.

بر اساس آخرین آمار‌هایی که پایگاه اطلاعاتی worldometers با استناد به گزارش‌های رسمی نهاد‌های دولتی در اقصی نقاط جهان منتشر کرده، تاکنون ۵۱۳۵۶ تَن در جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

تصمیم آمریکا برای عملیات علیه چند پایگاه نظامی در عراق

«گابریل صوما»، مشاور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در غرب آسیا، امروز مدعی شد که آمریکا قصد دارد، عملیات هوایی علیه چند پایگاه نظامی در عراق انجام دهد، اما نه در مقطع کنونی.

وی در گفت‌وگو با المعلومه تاکید کرد که سامانه‌های پاتریوت وارد پایگاه‌های آمریکا در عراق شده و هدف از استقرار این سامانه‌ها، حفاظت از نیرو‌های آمریکایی در برابر حملات موشکی است و این سامانه‌ها طی روز‌های آینده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

صوما درباره اطلاع دولت عراق از ورود این سامانه‌ها به این کشور گفت: ارسال سامانه پاتریوت، بخشی از حفاظت از نیرو‌های آمریکایی در عراق است.

ادامه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی/تصمیم آمریکا برای عملیات علیه چند پایگاه نظامی در عراق/ ارسال کمک های آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران/ شروط ائتلاف «سائرون» عراق برای نخست وزیر شدن «الزرفی»

مشاور ترامپ در ادامه گفت، کاخ سفید با فرماندهان نظامی، حمله هوایی علیه چند پایگاه‌های نظامی در عراق را که تهدیدی برای نیرو‌های آمریکایی است، بررسی کرده است.

وی تاکید کرد: هم اکنون این عملیات انجام نخواهد شد، زیرا آمریکا مشغول مقابله با شیوع ویروس کروناست و وضعیت عراق در عرصه بهداشتی و سیاسی در حال حاضر بحرانی است.

محمد کریم، نماینده ائتلاف الفتح پیش از این از اقدام آمریکا برای یافتن بهانه‌ای به منظور ادامه حضور نیروهایش در عراق خبر داد.

ارسال کمک‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین، اعلام کرد: با رایزنی‌های انجام شده، آژانس بین المللی انرژی اتمی به زودی دو دستگاه تشخیص سریع کرونا (RT-PCR) به ایران ارسال می‌کند.

ادامه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی/تصمیم آمریکا برای عملیات علیه چند پایگاه نظامی در عراق/ ارسال کمک های آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران/ شروط ائتلاف «سائرون» عراق برای نخست وزیر شدن «الزرفی» غریب آبادی افزود: به همراه این دو دستگاه، تجهیزات حفاظت شخصی کاربران دستگاه، تجهیزات مربوط به راه اندازی و ارتقا و کالیبره کردن و کیت‌های مخصوص تشخیص که از سه تکنیک استفاده می‌کنند نیز ارسال می‌شود.

شروط ائتلاف «سائرون» عراق برای نخست وزیر شدن «الزرفی»

«ریاض المسعودی» عضو ائتلاف سائرون در عراق، روز پنجشنبه، همزمان با انتقاد از اقدام «عدنان الزرفی» مأمور تشکیل کابینه در جلب رضایت کشور‌های اروپایی گفت، این ائتلاف در صورتی از نخست‌وزیری وی حمایت خواهد کرد که به شروط این ائتلاف پایبند باشد.

به گزارش خبرگزاری «المعلومه»، عضو ائتلاف سائرون در عراق در این خصوص گفت که مأمور کردن عدنان الزرفی در نتیجه پذیرش ائتلاف سائرون نبوده، بلکه برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق وی را مأمور تشکیل کابینه و تاکید کرده که حمایت ائتلاف سائرون از الزرفی، نیازمند رعایت برخی شروط است.

عضو ائتلاف سائرون ادامه داد: «از جمله شروط ما امکان اقناع قدرت‌های سیاسی شیعه مخالف او (الزرفی) است و همچنین انتخاب شخصیت‌هایی کاملا مستقل و بدون طرفداری از فراکسیون‌های غیرشیعه مثل فراکسیون‌های کُرد و سُنی است».

ریاض المسعودی در ادامه گفت، ائتلاف سائرون به شدت متعجب است که چرا الزرفی برای اطمینان‌دهی با سفرای اتحادیه اروپا دیدار کرده است.

وی ادامه داد: «برای او بهتر بود که ابتدا به قدرت‌های داخلی معترض اطمینان دهد».

المسعودی افزود که الزرفی با اتخاذ اصل دیدار با قدرت‌های خارجی به رأی خارجی‌ها امید بسته و اقناع رؤسای فراکسیون‌ها و رهبران داخلی عراق را رها کرده است که این برآورد اشتباه الزرفی و تیم مذاکره‌کننده او را نشان می‌دهد.

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره سوریه و کروناویروس

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی به بررسی حل و فصل بحران سوریه از جمله اجرای توافق‌های میان دو طرف درباره ادلب پرداختند.

دو طرف همچنین بحران لیبی را مورد بحث قرار دادند.

ادامه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی/تصمیم آمریکا برای عملیات علیه چند پایگاه نظامی در عراق/ ارسال کمک های آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران/ شروط ائتلاف «سائرون» عراق برای نخست وزیر شدن «الزرفی»

اردوغان و پوتین درباره شیوع کرونا و اقدامات اتخاذ شده برای مقابله با این ویروس بحث و تبادل نظر و تأکید کردند که برای بازگشت شهروندان روسی در ترکیه به کشورشان همکاری می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۸
آمریکا به زودی دچار فرو‍‍ پاشی ساختاری میشود
وغرب به آخر دوران حیات سیاسی خودش میرسد
این امر به دست خدا و واسطه گری ترامپ کلید خورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
شما ملت چرا یا از این ور بام می افتید یا از اون ورش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
با خوردن و خوابیدن این اتفاق نمی افتاد، با تلاش و کوشش می توانیم درجه یک شویم.
دو دستگاه تشخیص سریع کرونا برای ما فرستادن آژانس بین المللی انرژی اتمی، چرا ما فکر می کردیم اونا بد هستند دو دستگاه برای فرستادن، خدایا ما را بخطر اون همه فکرهای بدی که درباره اونا می کردیم ما را ببخش. دو دستگاه وای خدایا شکرت.
چرا بعضی مقامات دولتی از کمک خارجی که هنوز دست مان نرسیده ذوق زده می شوند.
می گم یک وقتی امریکا به مقر آژانس حمله نکنه بخاطر اون دو دستگاه ارسالی به ایران، برای آژانس بد نشه?
آقای غریب آبادی خسته نباشی قهرمان، بنده به یقین می دانم اکثر مدیران دولتی همچون شما هستند . برای ایران از جان شان مایه می گذارند .
یک میلون نظامی امریکایی هم سر عراق کشته سران امریکا از عراق پا پس نمی کشند.
اینهمه خرج و خسارت هسته بازی شد که اخر آژانس دوتا دستگاه تشخیص کرونا بده ما؟ کو اون داروها و تکنولوژی هسته ای پس؟!
دولت امریکا ترکیه رو به چه روزی انداخته ایالت خودمختار کردها کنار گوشش و تنفر ملت سوریه که ترکیه چند بار بهش حمله کرده است، عایدی ترکها، چند بشکه نفت رایگان، و چند صد نظامی کشته ترک، یعنی ترکیه رو وادارش کردن اون همه جنگیده بخاطر چند بشکه نفت رایگان، حالا ما نصف کشور استعمارگر جهان با ما مخالف هستند عملکرد ما? اگر به سوریه و عراق کمک کردیم بخاطر اینکه وحشی های داعشی را کنترل کنیم، اگر به فلسطین کمک کردیم تا اسراییل غلط اضافه نکند.
کیت های تست سریع که آزانس به ایران میده ساخت امریکاست این نکته روئ هم یادآوری کنید
بیچاره بورس
در مبارزه و درمان کرونا نه مدل غرب را قبول داریم نه شرق را ......مدل خودمان را داریم و کشورهای زیادی با من تماس گرفتند و گعتند تجربه خودتان را بما انتقال دهیید و ما خوب عمل کردیم ....... ایکاش در ظرف یک ماه شهرها و استانها را ظرف یک مدت معین کلا فگقرنطینه میکردید و نیازی به درمان کرونا برای مدت طولانی نمیشدید و در عرض یک ماه کلا ویروس کرونا در ایران نابود میشد اگر همچنان بخواهید در این مورد تحربه جدیدی انجام دهیید شاهد خسارت وحشتناکی خواهیم بود . کلا اقتصاد را تعطیل میکند . چرا بیمارستانها را همه الوده شدند . ادم برای سرما خوردگی وحشت میکند که به بیمارستان برود . مردم خودشان برای درمان به داروخاته مراجعه میکنند . به جای اینکه یک ماه قرنطینه باشیم بهتر از این هیت که چند ماه مجبور به فرنطینه شدن چه ارزش علمی دارد . تجربه جدید در بخش درمان انهم در سطح یک کشور کار خطرناکی هست . بیایید در این حوزه تجربه نکنید چون خسارت بار هست
تصمیم آمریکا برای عملیات علیه چند پایگاه نظامی در عراق
مگر امریکا متجاوز نیست ؛ مگر امریکا چند ماه پیش سردار سلیمانی ابومهدی المهندس و دیگر یارانشان را به شهادت نرساند ، مگر جبهه مقاومت تصمیم به انتقام از متجاوزان نگرفته است ، چرا الان صبر میکند تا آمریکائیهاحمله کنند و بعد جواب دهند ، علت گستاخی آمریکائیها ؛ صرفا تاخیر در اجرای انتقام بوده است ، قانونی در فوتبال حاکم است که میگوید بهترین دفاع حمله است .
متجاوزان از در وپنجره وارد منزل شده اند ، و درگذشته هزارن جنایت انجام داده اند ، تازه ماصبر میکنیم که یک جنایت دیگری انجام دهند بعد مقابله به مثل کنیم . در صورتیکه هر روز باید چندین جنازه تروریستهای متجاوزان را تحویل آمریکائیها دهیم .
لازم است بیانیه ای صادر شود و حتی در آن روز معینی تعیین شود که خانواده های متجاوزان ، نیروهای خود را از عراق به خانه خود برگردانند و در پایان مهلت بصورت همزمان در چندین نقطه به متجاوزان حملات پی در پی انجام دهند ، دشمن غیر از زور زبان دیگری بلد نیست .
برای یک شهروند عراقی ، یک متجاوز کشته شود از اول اشغالگری آمریکای متجاوزگر وحشی
500هزار دلار حقوق یک سال یک کارمند عالی رتبه در آمریکاست.
این رقم اپک به یک کشور کمک کرده.
امریکا با ساخت این باکتری خطرناک و توسعه آم در جهان جنایت کرد مرگ بر همه دشمنان مرگ برامریکا
و همه اعراب گاو شیرده. مرگ بر من که اینقدر بیشعورم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
با قسمت آخر سخنان گوهربار تان موافقم
ای ملت عراق الرزفی صدام حدید است که دارد در عراق ظهور میکند حواستون جمع باشد که در اینده افسوس این روز را نخورید؟؟؟!!! امریکا در نظر دارد یک صدام کوچولوی جدید را در عراق سرکار اورد لذا مبارزان حواسشان جمع باشد که تا کار از کار نگذشته این عامل فتنه را فتنه زدایی کنند.
پادوهای آمریکا و ربات های آلبانی:
۱. مسئله عراق چه ربطی به ایران داره
۲. اونها سالها با ما جنگیدند و بسیاری از ایرانیان را شهید کردند
۳. آمریکا این همه هزینه در عراق کرده باید بهره و استفاده شو ببره
۴. ایران بهتره به مشکل کرونا و بیماری خودش بپردازه
۵. باز شما بدنبال جنگ هستید. وای خدا باز جنگ و کشتار
۶. با دنبال مسئله عراق و جنگ می خواهید بی تدبیری و بی عرضگی خودتون را در ایران پنهان کنید.
۷. این همه دخالت در کشورهای دیگر بس نیست، به مردم خودتون بپردازید
۸. سالی ۲۰۰ ملیارد دلار هزینه به خاطر دشمنی با آمریکا
و......
تابی ترامپ و عراق و سوریه را ولش کن . فکری به حال نردم درگیر کرونا باش . ای دولت ؟ در تعطیلات نوروز بهترین موقعیت برای قرنطینه کردن مردم بود . بعد از تعطیلات پول تمام میشود . کارگر خرجی و تو جیبی او تمام میشود . روحیه خسته میشود . چرا از این موقعیت استفاده نکردید ؟ آیا فکر میکنید وقتی خانواد ای پول ندارد در خانه میماند . ایا در منزل پول وجود دارد که کارگر و بنا و نجار و دستفروش از آنجا برای خرج خانواده خود کند . واقعا کنترل مردم بعدا سخت تر میشود چرا از طریق تجربه دنیا استفاده نمیکنید . امریکا چند ایالت را قرنطینه کرد
بسیاری از سازمانهای جهانی به مردم ایران کمک کرده اند و میخواهند کمک کنند،چرا خبرهایی از کمک مسئولین محترم ،مراجع محترم تقلید در کمک مالی به مقابله با کرونا اشاره نمیفرمایید؟پیگیری فرمایید.حتما با توجه به مردمی بودن این عزیزان،کمک کرده اند ولی رسانه ها منعکس نمیکنند،یا شاید این عزیران،کمک کرده و برای آنکه ریا نشود اعلام نمیکنند.بهر حال شما بعنوان خبر نگار ته و توی قضیه را درآورید.
روزها سپري ميشوند به اميد خبرهاي اميدوار كننده
آمریکا در چه فکریه
ایران پر از پرایده
آقای سفیر این دو دستگاه تشخیص سریع کرونا قطعا در خدمت آقایون و خانواده هاشون هست بقیه ملت چی؟ خسته نباشید
از صاحبان خودرو بالاتر از سیصد میلیون مالیات بگیرید این یک خواست ملی است
سلام. من یک دانش آموز متوسطه دوره اول هستم. نظیر این پیام را مرتب در سایتهای مختلف بارگذاری کرده ام ولی تا به حال نتیجه نگرفته ام. حتی بر ای خود سایتهای شیپور و دیوار هم گذاشته ام
ببینید در سایتهای شیپور و دیوار مردم کالاهایی را دارند عرضه میکنند که مردم را با هم به صورت فیزیکی بر ای دیدن کالا و یا بستن قرارداد و خرید و فروش رو برو میکند و این موضوع باعث افزایش زنجیره کرونا میشود. چرا این سایت‌ها خدمات خود را در این روزها حساس حذف و یا محدود نمیکنند تا زنجیره کرونا قطع شود؟ من با 4030 و اماکن هم تماس گرفتم ولی نتیجه نگرفتم
پوتين خودش ويروسه
کرونا ویروس این موجود بی نهایت کوچک نا مرئی آفریده ی خداوند آزمایشی است الهی از اندازه ی خلوص و عدالت گرایی خدا خواسته ما در روابطی که با خدای خود ، با خویشتن خویش ، با دیگران از هم نوعان و دیگرها از انواع دیگر بتناسب بهره وری متقابل از هر نوع از این انواع بر قرار کرده ایم.
شایسته است پیش از همه گیر شدن کرونای کشنده ی بی نهایت کوچک به اندازه ی خلوص و عدالتی که در روابط مذکور بر قرار کرده ایم با دقت و تأمل فکر کنیم و تا دیر نشده با جدیت به جبران کاستیهای خلوص و عدالت بپردازیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان