بازدید 4241

زمان ثبت نام تکمیلی ترم و امتحان جامع آزاد

کد خبر: ۹۶۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 02 April 2020

در بخشنامه رئیس دانشگاه آزاد جزئیات نحوه امور اداری و آموزشی در دوره فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا اعلام شد.

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه آزاد، محمدمهدی طهرانچی بخشنامه «امور اداری و آموزشی دانشگاه در دوره فاصله گذاری اجتماعی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و واحدهای ویژه ابلاغ کرد.

طهرانچی در این بخشنامه تأکید کرده است: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مخاطرات متعاقب آن و اهمیت حفظ سلامتی اعضای هیأت علمی و کارکنان و دانشجویان عزیز و با توجه به لزوم دایر بودن فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اداری در سال جهش تولید و پرهیز از تعطیلی فعالیت‌ها و ضمن تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تابع تصمیمات متخذه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا است، موارد ذیل جهت اجرا به تمامی واحدها ابلاغ می‌شود.

۱- عدم حضور در محیط‌های کاری به معنای تعطیلی فعالیت‌ها نیست. کلیه همکاران به صورت حضور چرخشی، دورکاری، ارائه خدمات بر بستر سامانه‌های مجازی و مواردی که از سوی دانشگاه ابلاغ می‌شود، به انجام خدمت در ساعات اداری خواهند پرداخت. بدیهی است حضور در محل کار تابع ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

۲- تمامی واحدهای دانشگاهی آمادگی لازم دارند برای اینکه ارائه فعالیت‌های آموزشی خود تا پایان نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ ارتقا و تثبیت کنند تا در صورت ادامه روند عدم برگزاری کلاس‌های حضوری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاسهای درسی نظری به صورت مجازی برقرار و نیمسال تحصیلی فعلی بدون هیچ گونه افت کیفی و با موفقیت پایان یابد. برای ارائه دروس عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی با توجه به در پیش بودن تابستان تدابیر لازم در موعد مناسب اتخاذ خواهد شد.

۳- حضور اعضای هیأت علمی غیر اجرایی از تاریخ ۹۹/۱/۲۳ تا زمان اجازه حضور کامل از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، غیرضروری بوده و در مورد اعضای هیأت علمی اجرایی، حضور براساس ضرورت و با مدیریت رؤسای واحدهای دانشگاهی صورت می‌پذیرد.

۴- انجام وظیفه همکاران عضو غیرهیأت علمی واحدهای دانشگاهی از تاریخ ۹۹/۱/۲۳ نیز با حداقل حضور، از طریق انجام دورکاری و بر پایه حداکثر یک سوم حضور و به صورت چرخشی تا زمان عدم تمدید تعطیلی دانشگاه‌ها از سوی ستاد ملی مقابله باکرونا با نظر رؤسای واحدهای دانشگاهی است.

۵- همکاران شاغل در بخش‌ها و قسمت‌های مرتبط با حوزه علوم پزشکی و کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه آزاد اسلامی، از شرایط بند فوق مستثنی بوده و تابع تصمیمات ابلاغی معاونت علوم پزشکی دانشگاه هستند.

۶- همکاران آموزشکده‌ها و مدارس سما، تابع بخشنامه‌های دانشگاه، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و مقررات و تصمیمات وزارت آموزش و پرورش که از طریق معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی ابلاغ می‌شود، خواهند بود.

۷- طبق تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، سازمان مرکزی تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۱/۲۰ تعطیل است و حضور همکاران ستادی از روز شنبه مورخ ۹۹/۱/۲۳ نیز بر پایه یک سوم حضور گردشی و استفاده حداکثری از دورکاری همه همکاران و با مدیریت معاونت‌ها و مراکز ستادی خواهد بود.

۸- به منظور جبران زحمات همکارانی که در طی مدت تعطیلی دانشگاه‌ها، در چارچوب فعال سازی آموزش‌های مجازی و یا پشتیبانی خدمات مقابله با کرونا با دانشگاه همکاری داشته‌اند، پرداخت فوق‌العاده اضافه‌کار به نسبت میزان حضور اعم از فیزیکی و یا دورکاری با نظر رؤسای دانشگاهی استان بلامانع خواهد بود.

۹- عدم حضور همکاران غیر هیأت علمی تا زمان تعطیلی دانشگاه‌ها که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود، موجه تلقی می‌شود.

۱۰- در طی دوره تعطیلی دانشگاه‌ها، ساعات کاری در حالت حضور فیزیکی تا ساعت ۱۳/۳۰ و در حالت دورکاری مطابق روال عادی تعیین می‌شود.

۱۱- با توجه به بخشنامه‌های ابلاغی و به منظور ایجاد وحدت رویه، کلیه کلاس‌ها از روز شنبه مورخ ۹۹/۱/۱۶ باید به صورت برخط برگزار شود.

۱۲- باتوجه به تقویم آموزشی ابلاغی نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸ و با عنایت به زمان شروع بحران ناشی از ویروس کرونا، امور ثبت نام تکمیلی دانشجویان برای نیمسال دوم تا تاریخ ۹۹/۲/۱ نهایی شد و پس از آن مورد قبول نیست.

۱۳- امتحان جامع در نیمه دوم تابستان ۹۹ برگزار خواهد شد که زمان دقیق آن پس از عبور از شرایط بحرانی فعلی، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

۱۴- مرکز فناوری دانشگاه با همکاری معاونت‌های موضوعی، اقدام لازم را درخصوص امور مربوط به کمیسیون موارد خاص از طریق سامانه به عمل می‌آورند.

۱۵- در شرایط کنونی، زمان امتحانات مطابق تقویم آموزشی ابلاغی خواهد بود و در صورت هرگونه تغییر، مراتب از سوی سازمان مرکزی دانشگاه اعلام می‌شود. تمامی امتحانات طبق روال گذشته به صورت حضوری خواهد بود.

۱۶- برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری در شرایط فعلی با توجه به ملاحظات و دستورالعمل‌های فاصله گذاری اجتماعی تا پایان فروردین ابلاغ خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر