بازدید 12161

هنوز تعطیلات ادامه دارد، صداوسیما سراغ انبار برود!

این روزها آرشیو رسانه ملی می‌تواند موثرترین تکیه گاه برای تامین برنامه باشد که از قضا طیف متنوعی از برنامه‌ها را برای پخش دارد. در این شرایط، می‌توان بخشی از آرشیو را که تاکنون پخش نشده، از طبقه بندی خارج و پخش کرد و مخاطب را پای شبکه‌های مختلف نگه داشت و این تدبیری جدی را می‌طلبد که زمان توسل به آن اکنون است.
کد خبر: ۹۶۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴ 01 April 2020

هنوز تعطیلات ادامه دارد، صداوسیما سراغ آرشیو برودبا وجود آنکه ظاهراً اکنون تعطیلات نوروزی به پایان رسیده، شرایط فوق العاده باعث شده عملاً بخش وسیعی از مردم از جمله گروه وسیعی از شاغلان، دانشجویان، دانش آموزان، ورزشکاران، هنرمندان و دیگر قشرها در تعطیلات باشند و یکی از معدود گزینه‌هایشان، تلویزیون باشد؛ شرایطی که باعث می‌شود انتظارها از رسانه ملی روزافزون باشد.

به گزارش «تابناک»؛ تعطیلات نوروزی معمولاً با سیزدهم فروردین به پایان می‌رسد و البته برخی پایان این تعطیلات را به نخستین شنبه پس از سیزده به در متصل می‌کردند اما امسال شرایط متفاوتی حاکم است. با توجه به شرایط شیوع کرونا در کشور، بخش وسیعی از کشورها از جمله دست‌کم تا بیستم فروردین دانشگاه‌ها، مدارس، اماکن ورزشی و فرهنگی و طیف متنوع و گسترده‌ای از مشاغل تعطیل هستند یا با محدودیت فعالیت می‌کنند و دور از انتظار نیست این محدودیت برای دوره‌ زمانی قابل توجهی تا کنترل کرونا تمدید شود.

در این شرایط گروهی دورکاری فعالیت‌شان را کامل یا محدود از سر گرفته‌اند یا آغاز می‌کنند اما قشر وسیعی چنین شرایطی ندارند و باید همچنان تعطیل و در انتظار پایان شیوع این برنامه و بازگشتن اوضاع به حالت عادی باشند. گزینه‌های محدود برای سرگرمی و وقت گذرانی در خانه باقی است و بی‌شک در دسترس‌ترین و فراگیرترین گزینه، تلویزیون است. با توجه به آنکه کرونا در فاصله‌ای نه چندان دور از پایان سال عیان شد و ابعاد آن نیز ناپیدا بود، سازمان صداوسیما مجموعه وسیعی برای این ایام آماده نکرده بود و دستش برای پخش مداوم و پرحجم برنامه‌های سرگرم کننده آنچنان پر نیست.

هنوز تعطیلات ادامه دارد، صداوسیما سراغ انبار برود!

احتمالاً یکی از مهم‌ترین دلایل اصرار بر تولید سریال‌های تلویزیونی در واپسین روزهای سال که با واکنش ستاد ملی کرونا و ستاد کرونا در خانه سینما مواجه شد، نیاز تلویزیون به سریال‌هایی برای رساندن به آنتن در این دوره زمانی است؛ هرچند برخی سریال‌هایی که از قضا حاشیه ساز شدند، تولید طولانی دارند و چه بسا طی پنج تا هشت سال آینده نیز به آنتن نرسند. با این حال با توجه به آنکه این سریال‌ها در نهایت تعطیل شدند، بعید است حجم قابل توجهی سریال و برنامه‌های تولیدی در صف پخش باشند که پخش‌شان را تسریع کرد.

موثرترین راهکار در این زمینه می‌تواند رفتن به سراغ آرشیو صداوسیما و بازپخش بسیاری از آثار کمدی و درام پرمخاطب سال‌های دور در شبکه‌های مختلف باشد؛ از سریال‌های پرمخاطب خارجی و داخلی تا مجموعه‌های طنز نود شبی و کوتاه‌تر که بخش وسیعی از نسل جدید تماشایشان نکرده‌اند و برای نسل گذشته نیز جذاب است. سریال‌هایی چون کوچه اقاقیا، همسایه‌ها، خانه سبز و همسران و مجموعه‌های طنزی چون باغ مظفر، نقطه چین، پاورچین و شب‌های برره. دست صداوسیما برای پخش این آثار در شبکه‌های اصلی پر است و آنچه اشاره شد، بخش بسیار کوچکی از این آرشیو و متعلق به دهه هفتاد به بعد است.

این گزینه ناگزیر در دوران گذار از این شرایط ویژه است که هم تماشاگران را به خود جذب می‌کند و هم برنامه‌سازان تلویزیون را بالاجبار در شرایط پرخطر تولید قرار نمی‌دهد. آرشیو رسانه ملی این روزها می‌تواند موثرترین تکیه گاه برای تامین برنامه باشد که از قضا طیف متنوعی از برنامه‌ها را برای پخش دارد. در این شرایط، می‌توان بخشی از آرشیو که تاکنون پخش نشده را نیز از طبقه بندی خارج و پخش کرد و مخاطب را پای شبکه‌های مختلف نگه داشت و این تدبیری جدی را می‌طلبد که زمان توسل به آن اکنون است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
اوشین رو از قلم انداختین!!!!
جدا چقدر احتمال میدید مردم در ایام عید صدا و سیما رو نگاه کنن؟
یه نظر سنجی بزارید داخل سایت ببینید
انبار نمیخواد
صبح تا ظهر دوغ عالیس
ظهر تا عصر ماست عالیس
عصر تا آخر شب آبمیوه عالیس

پنجشنبه ها و جمعه ها سس مایونز و کچاب بیژن با حضور استاد امین حیایی !!!!!!!!!!!

تکرار آن روزهای فرد و زوج هفته ی دوم و سوم
برنامه های نوروزی :1- پایتخت: بدون پایان !2- کامیون:سردرگم و بی محتوا 3- دوپینگ: دارای داستانی خوب در ابتدا و تکرار آن داستان از قسمت دوم به بعد 4- دورهمی: تکراری و حضور مهمانانی حوصله سر بر ( از وقتی تماشاچیان حذف شدند)
اون قشر وسیع کیان؟
فقط کارمندان دولت آدم هستند؟!
کارمندان بخش های خصوصی و کارگران بخش های مختلف و تکنسین های شرکت های خصوصی و ... که اکثرا حتی از 6 فروردین هم رفتن سر کار!! تعطیلات کجا بود ؟؟؟
سطح تابناک به کجا رسیده که پیشنهاد میکنه سریال های دو دهه پیش رو پخش کنید

آخه چنددرصد نسل جدید میشینند سریال های دو دهه پیش رو ببینند ، اصلا چنددرصد نسل جدید تلویزیون میبینند

یکم مغزتون رو از تک بعدی بودن در بیارید
همچین گفته سراغ آرشیو برود که انگار تو این ده سال که بیستا شبکه زده داشته برنامه های جدید و متنوع تولید میکرده، برای بار nام فیلمهای دهه هشتاد و هفتاد رو پخش میکرد، از یوسف پیامبر گرفته تا امپراطور دریا و باد و آتش و خاک تا نوه نتیجه جومونگ . اصلا مگه سریال یا فیلم جدیدی هم تولید کرده صدا و سیما تو این چند سال، کل سال مردم منتظرن عید بشه بلکه پایتخت ی سری جدید بزنه. هر چی بودجه و بیت المال هست رو مدیرای شبکه میزنن تو رگ ..
شب های برره بهترین گزینه برای پخش است که معلوم نیست چرا صدا و سیما آن را پخش نمی کند؟؟؟؟؟؟
صدا وسیما می تواند با رایزنی و کمک معاونت سینمایی و مذاکره با تهیه کنندگان حق پخش ،حتی درصدی از درامد آگهی بین آنها برخی سریالهای قبلی شبکه نمایش خانگی مثل شهرزاد و یا هیولا را که با کمی اغماض قابلیت پخش درارند وبه لحاظ آمکه گستره مخاطبان این دو قابل مقایسه نیست واز طرفی این سریالهای برای بار دوم نیز تماشاگر دارند برای هر دو طرف منفعت دارد
بین این مجموعه هایی که نام بردید شاید فقط برره مردم را پای تلویزیون بنشاند وگرنه باقی آنها را همین سال 98 بارها از تلویزیون پخش کرده اند. چرا فیلم های ما همه اش شده است چیزهایی از قماش ملکاوان و فاصله ها و این فیلم های آبدوغ خیاری بی سر و ته که حتی بار اولشان هم کسی پایشان نمی نشیند؟؟؟
صدا وسیما می تواند با رایزنی و کمک معاونت سینمایی و مذاکره با تهیه کنندگان حق پخش ،حتی درصدی از درامد آگهی بین آنها برخی سریالهای قبلی شبکه نمایش خانگی مثل شهرزاد و یا هیولا را که با کمی اغماض قابلیت پخش درارند وبه لحاظ آمکه گستره مخاطبان این دو قابل مقایسه نیست واز طرفی این سریالهای برای بار دوم نیز تماشاگر دارند برای هر دو طرف منفعت دارد
آرشیو رو همش رو فروختن به منوتو رفت
برنامه های فوق متنوع صدا و سیما در ایام کرونا

شبکه یک

سریال پایتخت
تبلبغ سس کچاپ
مسابقه ایران
تبلیغ سس مایونز
مسابقه دستپخت
تبلیغ روغن مایع ...

بازپخش سریال پایتخت
بازپخش تبلغ سس کچاپ
باز پخش مسابقه ایران
بازپخش تبلیغ سس مایونز
بازپخش مسابقع دستپخت
بازپخش تبلیغ روغن مایع ......
در هر فیلمی دیدن قیمت اجناس و سر و شکل زندگی مردم در هر دوره دو ساله ای انگار مال صد سال قبل بوده !!؟؟
بیشتر باعث افسوس و افسرده گی میشود
فیلم سینمایی فراموش نشود
ناخدا خورشید
آنسوی آینه
مسافران
جاده های سرد
اتوبوس
روسری آبی
شاید وقتی دیگر
و.....
خدایش اینقدر صدا وسیما فیلم وسریال تکراری وپرتکرارگذاشت خستهشدیم میشه یکی بگه این بودجه کجا هزینه میشه
صدا و سیما عملا هیچ چیزی برای پخش نداره حتی پایتخت که میگن خیلی پر مخاطب هست نشون داد کاملا بی محتوا هست و فقط درامد تبلیغاتی داشته همین.
خیلی وقته طنزهایی مثل چارلی چاپلین پخش نمیشه....
یا ارشیو های قدیمی دوران قاجار ک تابحال یک بارم ندیدیم...
چرا پخش نمیکنن؟
چرا مثلا جشنهای دو هزار و پانصد ساله رو بدون نقد و بررسی فایل اصلیشو پخش نمیکنن اصلا؟
واقعا انتقاد ب صدا و سیما وارده
معلوم نیست صدا وسیما از چی هراس داره که حتی تولیدات خودش را هم پخش نمی کنه و بجای اون بعضی تولیدات را مانند آنتی بیوتیک مدام تکرار میکنه
واقعا برنامه های صداسیما تواین روزها خیلی ضعیفه...
باور کنید حتی بعضی روزها فیلم های سینمایی اونقدر حوصله سربره که نیم ساعت هم نمیشه بشینی پای تلویزیون...
تو این اوضاعی که مردم مجبورن بشینن تو خونه باید فیلم های سرگرم کننده و سریال ها اونقدر جذاب ابشن که مردم تو خونه بمونن و بتونن تحمل کنن...
برنامه هاي قديمي بهترند مثل اباد يادتان هست
مگه صداسیما چند درصد بیننده داره که بیننده هاش رو از دست بده؟
امسال وقت بیشتری برای دیدن برنامه های تلویزیون ایران داشتم.
برنامه های مناسبتی تحویل سال ، فاجعه بودن.
سریال ها خیلی ضعیف هستن.
کامیون، دوپینگ و پایتخت ( ظاهرا قسمت آخرش رو هم نساختن)
کانال چهار سریال تکراری « در برابر آینده »
جای تاسف داره.
خانه سبز
اون وقت کی مملکت رو بچرخونه،
مگه تا حالا چیکار می کرد؟
مستندهای عالی تله تئاترهای قدیمی که براستی جذاب بودند سریالهای ایرانی و خارجی قدیمی فیلمهای تلویزیونی. خیلی چیزا وجود داره که میتونه مخاطب رو جذب کنه.فقط یه خرده مدیریت و یه خرده سلیقه.
در عمرم این فدر برنامه های تلویزیون را افتضاح ندیده بودم. امسال فاجعه بود. واقعا به چه امیدی مردم باید در خانه بمانند؟
به یک موضوع مهم اشاره کردید واقعا همین دوسه روز گذشته هم از بیکیفیتی صدا سیما باز هم کاسته شده
آقا صداسیما ستایش رو باز صدم پخش نکنه باقی اینا پیشکش، خسته شدیم والا از بس گریه‌های این رو دیدیم
صدا سیما میتواند بر اساس خواست و میل مردم ، هرشب رقص محلی یک منطقه از ایران را نشان دهد
یه کار دیگه هم میشه کرد.. تلویزیون کلا درشو تخته کنه.
آرشیو صدا و سیما گنجینه عظیم و گرانبهایی از منابع دیداری و شنیداری است که در خاورمیانه مثال زدنی است و تمام رسانه های بزرگ دنیا آرزوی دستیابی به همچنین گنجی رو دارند
واژه انبار توهین به این آرشیو ارزشمند میباشد شما به آرشیو اخبار خود انبار اخبار می گید .لطفا تیتر خبر رو اصلاح فرمایید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر