بازدید 16352
۵
دانستی‌های کرونایی؛

از « تاثیر گرم شدن هوا روی نابودی کرونا» تا «دشمن ویروس کرونا چیست؟»

در این بسته خبری هر روز چند نکته کرونایی را مرور خواهیم کرد و بعد به چند سوال مهم شما درباره این ویروس و بیماری ناشی از ابتلا به آن پاسخ خواهیم داد؛ نکاتی مانند « تاثیر گرم شدن هوا روی نابودی کرونا» و سوالاتی از قبیل «دشمن ویروس کرونا چیست؟»
کد خبر: ۹۶۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ 01 April 2020
همه‌مان درباره ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ اطلاعات جسته و گریخته زیادی داریم، اما از آنجایی که شیوع این ویروس عالم‌گیر شده و هنوز تلاش‌ها برای یافتن درمان و ساختن واکسن آن به نتیجه قابل اتکایی نرسیده، بهتر است که بیشتر در این باره بیاموزیم و به دیگران هم آموزش دهیم.
از «هجوم افکار منفی کرونایی» تا «ویروس کرونا چه زمانی پایان می‌یابد؟»
 
به گزارش «تابناک»، از جمله نکاتی که این روز‌ها ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده و امیدواری به رفع بحران کرونا با نیرو‌هایی ورای مراقبت‌ها را تقویت کرده، این است که با گرم شدن هوا شاهد از بین رفتن شیوع ویروس کرونا و چه بسا نابودی این ویروس برای همیشه خواهیم بود. اما آیا با گرم شدن هوا، این ویروس نوپدید از بین خواهد رفت و یا دست کم شاهد کاهش شیوع آن خواهیم بود؟
 
پاسخ رئیس انستیتو پاستور ایران به این سوال جالب توجه است. دکتر بیگلری در این باره می‌گوید: به رغم اینکه شواهدی در این خصوص هست، تقریبا از صحت آن مطمئن نیستیم و باید منتظر بمانیم و ببینیم با گرم شدن هوا این اتفاق می‌افتد یا خیر. از این رو که می‌بینیم در کشور‌های گرمسیری مانند استرالیا و یا سنگاپور، مواردی از شیوع دیده شده، اما در عین حال در کشور خودمان شاهد نرخ شیوع کمتر در مناطقی در جنوب کشورمان هستیم که می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه شواهدی وجود ندارد که ثابت کند با گرم شدن هوا زنجیره شیوع کندتر خواهد شد، افزود: برای شکستن زنجیره انتقال باید به محدود کردن تماس‌ها متکی باشیم چراکه این اصل است، نه این که امید داشته باشیم که با گرم شدن هوا زنجیره انتقال بشکند.
از «هجوم افکار منفی کرونایی» تا «ویروس کرونا چه زمانی پایان می‌یابد؟»
 
از «هجوم افکار منفی کرونایی» تا «ویروس کرونا چه زمانی پایان می‌یابد؟»
 
دشمن ویروس کرونا چیست؟
 
برای از بین بردن ویروس کرونا بهتر است بدانید چه موادی دشمن این ویروس هستند. بیشتر بخوانید

سبزی خورشتی می‌تواند به ویروس کرونا آلوده باشد؟
 
یک متخصص تغذیه درباره مصرف سبزیجات با توجه به شیوع کرونا توضیحاتی داد. بیشتر بخوانید

بانوان باردار چگونه در مقابل کرونا از خود مراقبت کنند؟
 
یک متخصص زنان درباره مراقبت بانوان باردار از خود در مقابل ویروس کرونا توضیحاتی داد. بیشتر بخوانید
 
چگونه با ورزش کردن به کرونا مبتلا نشویم؟
 
تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها از چاقی و سایر مشکلاتی که به دلیل بیماری‌های غیرواگیر ... بیشتر بخوانید
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
دمت گرم
عجب حرف های تخصصی... ما هم که تخصصی نداریم بمونیم تا هوا گرم بشه میفهم تاثیر داشته یا نه... واقعاکه....
چقدر جوابی قابل توجه! صبر کنیم گرم بشه ببینیم چطور می شه
ویروسها دوجا بیشتر برای زندگی ندارن.ویروسها چون ساختارهای ملکولی ساده ای دارن با گرما ساختار اونها براحتی از هم میپاشه.پس ویروسها یا باید در محیط سرد باشن تا از بین نرن یا باید در بدن موجود زنده باشن تا اونجا تکثیر پیدا کنن.در بدن موجود زنده زیاد دوام نمیارن چون یا بالاخره توسط سیستم ایمنی بدن از بین میرن یا بدن از پا در میاد که در اینصورت ویروس هم محیط زندگیشا از دست میده.با گرم شدن هوا محیط بیرون جای خوبی برای ویروس نیست و از گرما میمیره پس با کاهش عمرش در محیط انتقالش هم کمتر میشه.با رعایت مراقبتهای بهداشتی و کنترلی انسان هم در فصل گرما از بین میره.اما مشکل جای دیگس.اونم اینکه اگر این ویروس خودش را به جاهای سردسیر برسونه مثلا در مناطقی که تابستانها هم برف داره میتونه زنده بمونه و سال بعد با فصل سرما از خواب تابستونه بیدار بشه و بازم کارش را شروع کنه.که البته در مورد کرونا چون این ویروس با هوا منتقل نمیشه این احتمال کمه.اما یه مشکل دیگه هست و اونم اینه که ممکنه این ویروس همین الان مثلا روی مرغها و گوشتهایی که توی سردخانه ها و فریزرهامون ذخیره میکنیم باشه و براحتی فصل گرما را رد کنه و با سرد شدن هوا با اولین مرغی که از فریز درمیاریم و نوش جان میکنیم شروع کنه و میدونیم که خسارت جانی و مالیش چقدر زیاده.پس باید یه فکری برای این موضوع بشه.هم مردم و هم دولت.که البته دولت بعیده این موضوع را جدی بگیره.
با توجه به اینکه لایه رویی ویروس کرونا چربی هست امید میرود گرما باعث نابودی ان شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر