بازدید 20583
آیت‌الله مجتهد شبستری در گفت‌وگو با «تابناک»

بذر ناامیدی در دل مردم نکاریم/ شرایط در سال ۹۹ سخت نیست / «جهش در تولید» باید هم کیفی باشد و هم کمی

وی تاکید کرد: آنچه رهبر انقلاب در خصوص لزوم جهش تولید در سال پیش روی گفتند، یعنی اینکه همه امکانات کشور را برای ارتقای سطح کیفیت و کمیت تولید در ایران باید بسیج کرد؛ لذا می‌توان این گونه گفت که نقایصی در ارتباط با موضوعات اقتصادی در کشور وجود دارد که بخش مهمی از آن به حوزه تولید بازمی‌گردد برای همین رهبری توجه به این نکته را اولویت اصلی سال ۹۹ عنوان کردند...
کد خبر: ۹۶۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ 31 March 2020

عضو مجلس خبرگان رهبری، از اظهارات برخی مسئولان درباره اینکه سال ۹۹ وضعیت اقتصادی سختی در کشور حاکم خواهد بود، انتقاد کرد و در خصوص نامگذاری سال پیش روی با نام «جهش تولید» توسط رهبر انقلاب گفت: آنچه رهبر انقلاب در خصوص لزوم جهش تولید در سال پیش روی گفتند، یعنی اینکه همه امکانات کشور را برای ارتقای سطح کیفیت و کمیت تولید در ایران باید بسیج کرد.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار سایت «تابناک» درباره اینکه برخی کارشناسان بر این باورند که با وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا در کشور سال ۹۹ سال سختی برای مردم ایران خواهد بود، اظهار کرد: بدون شک در هر کشور مشکلات و معضلات اقتصادی وجود دارد که ایران نیز از این مساله مستثی نیست، اما باید بدانیم که مشکلی چون کرونا حل شدنی است و ما باید به فکر حل دغدغه‌های دیگر مردم باشیم.

بذر ناامیدی در دل مردم نکاریم/ شرایط در سال ۹۹ سخت نیست/ «جهش در تولید» باید هم کیفی باشد و هم کمی

وی افزود: بنده بر این باورم معضلاتی که در سال ۹۸ در کشور وجود داشت بیشتر به دلیل بی‌تدبیری برخی از مسئولان بوده است. از این روی، بدون شک مشکلات اقتصادی که برخی از کارشناسان به آن اشاره کردند، مقطعی است و بدون شک ما اگر برنامه منسجمی داشته باشیم با یک راهکار مشخص از آن رها خواهیم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مشکلات اقتصادی در کشور ما با توجه به وضعیت تولید بدون شک در سال ۹۹ باید رویکرد بهتری داشته باشد.

آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: در حوزه تولید نیز با توجه به فرمایش های مکرر رهبری بر حمایت از تولید داخلی و اجرای سیاست‌های اقتصادی امیدواریم دولتمردان با اجرایی کردن این مولفه‌ها این رویکردها را جدی بگیرند.

وی تاکید کرد: آنچه رهبر انقلاب در خصوص لزوم جهش تولید در سال پیش روی گفتند؛ یعنی اینکه همه امکانات کشور را برای ارتقای سطح کیفیت و کمیت تولید در ایران باید بسیج کرد؛ لذا می توان این گونه گفت که نقایصی در ارتباط با موضوعات اقتصادی در کشور وجود دارد که بخش مهمی از آن به حوزه تولید بازمی گردد. برای همین رهبری توجه به این نکته را اولویت اصلی سال ۹۹ عنوان کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدامات ابتدایی که در مجمع تشخیص و دبیرخانه آن به منظور توجه به جهش تولید صورت گرفته است، عنوان کرد: حتما باید برنامه ریزی مشخصی برای نیل به هدف تعیین شده در شعار سال از سوی رهبر انقلاب ـ که همانا ایجاد یک جهش مناسب در کیفیت و کمیت تولیدات کشور است ـ در همه قوا، بخش ها، نهادها و ارگان ها صورت بگیرد تا بتوانیم در پایان سال جاری رسیدن به مساله جهش تولید را جشن بگیریم.

وی ادامه داد: ملت ایران همیشه امیدوارند؛ از این روی اینکه برخی مدام از رکود و معضلات اقتصادی در کشور سخن می‌گویند سخن و حرفی معقول نیست و ما باید به آینده امیدوار باشیم و در این راستا به بهترین شکل ممکن رویکردهای لازم را اجرایی کنیم.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان خاطرنشان کرد: اگر چناچه دولت و ملت با یکدیگر همکاری مستمری داشته باشند، انشاءالله مشکلات اقتصادی مرتفع می‌شود. از این روی پیش‌بینی بنده این است که در سال ۹۹ وضعیت اقتصادی کشور نسبت به سال ۹۸ بهتر خواهد بود و ما نسبت به امسال وضعیت بهتری خواهیم داشت. از این روی، بدون شک مسئولان باید از شایعه پراکنی و ایجاد ناامیدی در مردم بجد خودداری کنند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۹۷
انتشار یافته: ۵۶
مملکت با شعار اداره نمیشود ؟؟؟؟ خسته نشد ید از این همه شعار ؟ قیمت سکه شده شش و نیم میلیون تومان ؟ هر چیزی را به خارج امریکا ،....... رفع مسئولیت نیست الان قیمت نفت بیست دلار ه یکی نیست از این سیاسیون که دیروز قیمت را با فوب خلیج فارس و اروپا میسنجیدند حالا بیاد جواب بده با دلار جیب مردم را خالی میکنید با ریال حقوق میدهید البته سال سخت برای مسئولان کشور وجود ندارد زندگی انها وصل به بیت المال هر جور بخواهند زندگی میکنند و نه به خدا پاسخگوهستند نه به بنده خدا ؟؟؟ اصلا"درک میکنید مردم چگونه زندگی میکنند؟ معنی بی کاری ،گرانی ، تورم ،۰۰۰۰۰۰۰ را میفهمید سیاستگذاران کشور دارند کشور را به ناکجااباد هدایت میکنند .......
بذرناامیدی؟مسئولین روبفرستین تویه کارخانه ای یاشرکتی کارگری کتن وبعدش ماهی دومیلیون حقوق بدین وبگین زندگیت روبازن ویک بچه بچرخون!!!
بذر نا امبدی را سالهاست کاشتن حاجی! الان داریم درو میکنمیش.با این مسئولان انتظاری بیش از نیست
درگیری مستقیم و جنگ بین ایران وامریکا بزودی اغازخواهدشد این خط اینم نشان
نخوندم... توکلم تبدیل به تفکر شد...
با حلول حلوا گفتن داداش دهن شیرن نمیشه
خیلی خوبه شرایط!!!!!
متاسفانه اقایون کارشان ساده سازی مشکلات فوق العاده بزرگ است.
بایست آقایون آستین بالا بزنند و تغییر موضع بدهند اگر جهش در تولید با حرف و موضع گیری بود الان همه کشورها به حد اعلای تولید می رسیدند
آیا همیشه علیه جریان آب شنا متوان کرد!؟
جهان بعلت کرونا در بحران اقتصادی است ، دولت بودجه اداره کشور را ندارد،زیر ساز های تولیدی ناقص و خیلی از کارخانه ها قبل بحران کرونا هم توانایی پرداخت مزد کارگرانش را هم نداشت،،حال صحبت از کیفیت و کمیت و جهش در اقتصاد دم میزنیم!
یه چوب جادویی نیازه که بزنن به تولید که هم کمیتش خوب بشه هم کیفیتش !
وگرنه من و همه می دونیم که بالا بردن کیفیت و کمیت تولید زیر ساختهایی می خواد که با وجود تحریم و قطع ارتباط با دنیا ممکن نیست
حیف نه قدرت دست ماهاست نه تریبون !
ایشون متخصص چی هستند؟
بذر ناامیدی در دل مردم نکاریم
لطفا به ایشان یک درصدم رای آورده از مردمِ تهران بگو. منظورم میرسلیم است
مسئولان جو کاشته اند انتظار برداشت گندم نداشته باشند

این اقتصاد ورشکسته ی معتاد به واردات و فروش نفت خام، در خواب هم جهش نخواهیم دید.
برای افرادی که هیچوقت از خود مایه نمی گذارند و همیشه تقصیرها را متوجه دشمن و دیگران می کنند هیچ چیز سخت نیست و همیشه پیروزند.
بحران گرونا نشان داد که چه اندازه نیاز به تجدید نظر در سیاستهاو بازنگری در مدیریت های کشور ضرروری است.
واقعا یعنی ملت امیدوارند و افرادی سعی می کنند آنها را نا امید کنند؟ واقعا چه جای امیدواری برای ملتی است که حتی نمی تواند دو مشت آجیل برای سفره عیدش خریداری کند؟؟؟؟؟؟؟
حاجی اقا الان چندین سال است که بذر نا امیدی در دل بیشتر مردم ایران کاشته شده و به این زودی ها هم دلشان از این همه نا امیدی پاک نخواهد شد. واقعاً باور کنید. فقط به حرفهای آن چند اطراف خودتان گوش ندهید.
من مخالف ایشان هستم دنیا در گیر مشکلات اقتصادی شده اند حالا تولید را چند برابر کنیم چگونه همه جا تعطیل است و تعطیل خواهدشد کدام تولید و در صورت تولید خریدار کجا است چه داخل و چه خارج
با حلوا حلوا .........
چرا عملا مارا از ناامیدی درنمی‌آید باشعار که چیزی حل نمیشه، الان تکلیف ماقشرضعیف چیه ساعتی وروزانه اجناس وکالاگرون میشن، مگه چه اتفاقی میفته؟ یه تلوزیون، گوشی، زمین و.. تاچقدربایدگرون بشه؟
میخوان مردم رو ناامید نکنند یه کاری می کنند که کلا فکر می کنند خطری متوجه شون نیست
براي نمونه درسال جديد كاناهاي تلويزيوني را اچ دي كنيد كيفيت ماشينها را بالا ببريد ببينيد چه روياهاي شيريني برايتان تعريف كردم
با باید و نباید جهش تولید صورت نمی گیرد بلکه با تدبیر جهش در تولید بدست می آید! نداشتن تدبیر تزریق نا امیدی نیست بلکه وجود نقص در جهت جهش در تولید است!
ایشون که میگن سخت نیست، تخصص در اقتصاد یا صنعت و بازرگانی دارن؟ اگر حوزه همه اینها را یاد میده اولا چرا پس وضع مملکت اینه، دوما چرا دانشگاه ها رو تعطیل نمیکید
ایشون به اندازه کافی خدمت کرده اند و بهتره بازنشسته شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
چه خدمتی ؟
نتیجه این خدمات کجاست ؟
نیاز به گفتن مسؤلین نیست مگر اکنون مملکت در شرایط خوبی است که بعد بدتر میشود یکسوم مردم را که نون گدایی عادت داده شده اند وقتی گفگیر ته دیگ را هم تراشید چه میشوند
وقتی رانت خواری وزرا و مسئولین و مدیران کشور تمام شد شکی نیست هیچ نیروی دیگر قادر نخواهد بود مردم را از پا در بیاورد
بذر ناامیدی؟؟؟؟
ما در این سازو کار هیچ امیدی به هیچ بهبودی به نفع مردم نداریم ماله الان هم نیست چند دهه است که هر سال برای مردم بدتر شده است و کرونا هم اوج هرج و مرج و بی کفایتی را بار دیگر به نمایش گذاشت.
کاش هرکس در حد تخصص خودش حرف میزد و اینقدر این تریبون در اختیار هر شخص معممی قرار نمیگرفت که در حوزه غیرتخصصی حرف بزنه!!
تولید بدون صادرات درآمدی برای کشور نداره چرا نمی فهمید؟؟؟ مردم اصلا به چه امیدی باید تولید کنند؟ به زور که نمیشه! باید انگیزه باشه...
بذر ناامیدی چیه؟ اینی که ما میبینیم جنگل انبوه ناامیدیه- شما کدوم ورو نگاه میکنید؟
اره بعد از خرداد ماه کشور گل و بلبل میشود و از 1400 به بعد به اوج خود می رسد. خدایا ما را زنده نگهدار تا ببینیم
آهان
حاج آقای عزیز. شما کلا ریاضی تون صفره.
چرا که فقط دوست دارند یک فرد اصول گرا رئیس جمهور کشور باشد و از روز اولی که روحانی رئیس جمهور شد با تمامی اهرم هایتان جلوی کار او و تیمش را گرفتند و حال که تحریمها از یک طرف و کرونا از طرف دیگر بر کشور فشار می آورد دم از امید می زنید و جهش اقتصادی
دیگر این دولت گذاشته دلی هم بماند تا بذری هم کاشته شود.
ایشون مگه تخصص این کارهارو دارن آخه!
سالهاست که قراره مشکلات را پشت سر بگذاریم.... سالهاست که به امید سالی بهتر از سال قبل مانده ایم...از شعار خسته شدیم
برای یه عده خاصی هیچ سالی سخت نبوده. سال ۹۹ هم برای انها سخت نخواهد بود
چی شد که بلاخره یکی از حضرات پیدا شد
آخه ایشان اقتصاد دان هستند که اظهار نظر می کنند یا فقط شعار می دهند
دلمون می خواد خوشبین و امیدوار باشیم ولی روال ثابت شده "هر روز بدتر از دیروز" هستش.
کاش با حرررررررف همه چیز درست میشد. کاش. آنوقت ما بجای چین رقیب آمریکا برای ابرقدرتی اقتصادی دنیا بودیم!
موادغذایی ومیوه راگرانترکردید
بعدمیگیدبذرناامیدی نکارید
آقای مجتهد شبستری میفرمایند:

بنده بر این باورم که معضلاتی که در طی سال ۹۸ در کشور وجود داشت بیشتر به دلیل بی‌تدبیری برخی از مسئولان بوده است از این رو بدون شک مشکلات اقتصادی که برخی از کارشناسان به آن اشاره کردند مقطعی است و بدون شک ما اگر برنامه منسجمی داشته باشیم با یک راهکار مشخص از آن رها خواهیم شد.

من در کمال ادب و احترام از ایشان سوال میکنم: آیا معضلات سال ۹۸ در همان سال ۹۸ بوجود آمد و بی تدبیری مسئولان تنها در همان سال باعث این معضلات شد و در سال‌ها و دهه های قبل مشکل نداشتیم بی تدبیری نداشتیم؟ نظرات اقتصادی که ارائه می‌دهند مستند به چه اسناد و شواهد علمیست؟ تخصص ایشان در عرصه اقتصاد بر چه عقبه و پشتیبانی علمی قبلی مستند است؟ مقالات علمی این عزیز در کدام مجلات علمی اقتصادی معتبر منتشر شده تا ما از آنها بهره مند شویم؟
مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید نام گذاشتند. خیلی هم عالی. اما برای اجرایی شدن این جهش تولید عقل سلیم حکم میکنه کارشناسان و مسئولان مربوطه بنشینند و برنامه ریزی کنند و دیگر مسئولان از آنها پیروی و حمایت کنند. از جمله افراد روحانی مثل حاج آقا از مجریان و برنامه ریزان و تولید کنندگان حمایت معنوی بکنند نه اینکه برعکس بشه و هر فردی بویژه در لباس روحانیت در باب تولید و اقتصاد دستورالعمل صادر کند و برای دست اندرکاران امور تدبیر و بی تدبیری را تعریف کند. چطوره اقتصاددانان را بفرستیم بالای منبر بجای حاج آقا برای ما خطبه بخونن و ذکر مصیبت بگن؟
سراسر صحبتهای این عزیز کلی گویی در مورد تولید و برنامه ریزی در جهش تولید هست ولی یه کلمه نمیگه اون برنامه و جزئیات آن کجاست چه کسی باید برنامه را بریزه و نحوه اجرای آن چیست بویژه در شرایط بحرانی فعلی و ورشکستگی اقتصادی. در سراسر حرف‌هاشون هم از مقام معظم رهبری مایه میذارن. مگر رهبری در جریان گران شدن بنزین نگفتن من تخصص مربوطه را ندارم؟ چطور این آقا هم از مفاهیم اقتصادی و جهش تولید دم میزنه و هم خودش را پیرو رهبری نشون میده؟ کرونای بی تدبیری همینجاست، ایشون آدرس اشتباهی میدن.
من چقدر خوشحالم همه چیز آرام است / کرونا یک کذب است مرگها اوهام است /
شما همچنان به فعالیت خطیر خود در مجمع و بستن دربهای امید بر روی ملت مشغول باشید بحث در باب سلامتی ملت را به متخصصین امر " بهداشت ودرمان " وابگذارید لطفا
سلام، چون واقعا دل من رو شاد کردند با کاشتن بذر امید در دلم بابت اینکه ۹۹ سال سختی نخواهد بود، سهم تخت بیمارستانم رو واگذار میکنم به ایشون یا هر کسی که ایشون صلاح بدونند
هرچند نظریه مرا منتشر نکردید ولی از نظرات دوستان لذت بردم
مثل همیشه گفتار درمانی از جانب کسی که محترم است ولی متخصص نیست. هیچ برنامه ای ندارد همانند همه مسئولین و هیچ اطلاعی از اقتصاد و امور مربوط به آن ندارند. تنها اخلاقشان خوب است و متخصص امور دینی هستند.
درس احکام حاج اقادرماه رمضان درتبریزخیلی عالی بودمن هرروزگوش میدادم چون دران رشته تخصص داشتند... ..ولی بگذاریدبرای اقتصادهم متخصص خودش نظربدهد..هرسخن جایی وهرنقطه مکانی دارداگرکارهارابه کاردان خودش می سپردیم به این روزنمی افتادیم...افتااااااد
ضمن عرض سلام و ادب خدمت اين بزرگوار. ايشان در تمام عمرشان وام گرفته اند؟ قسط داده اند؟ شده آخر ماه نداشته باشن قسطشون را بدن؟ همزمان اجاره خونه شون هم مونده باشه؟ شده تا حالا آخر ماه مجبور بشن از فرزنشون پول قرض بگيرن چون حقوق بازنشستگيشون جوابگوي خرجشون نيست؟ شده سكه ١٢٠٠٠ هزار تومني مهريه عروسشون بكنن حالا كه مهريه اش رو طلب كرده سكه رو شش و نيم ميليون حساب كنند؟ اينها فقط شعاره. ب نظر من دليل اصلي زدن اين حرفها اينه كه اين بزرگواران اصلا متوجه مشكلات نيستند. تصور مي كننند در جريان هستند و برمبناي همين اطلاعات ناقص نظر مي دهند.
تولید با این حقوق قشر کارگر انجام نمیشه چه برسه به جهش...
با حرف کرونا و اقتصاد حل نمیشن
بیچاره کشاورز نه پولی داره کار کشاورزیش ادامه بده نه سلامتی کامل داره سلامتی در برابر نور افتابم اسیب پذیره نه شماها حمایت میکنید یارانه بهش میدید یارانه کشاورزی به کشاورزان بدون حقوق بدهید در فصل تابستان ماهی یک ونیم الی میلیون تا بتونه زمینش شختم بزنه از عهده بذر و سوخت و شخم زنی سمپاشی بر بیاد محصول با کیفیت تولید کنه.
اگر مجلس خفتگان به وظیفه ای خودش عمل کرده بود الان ایران و مردم در این وضعیت اسفناک نبودن
هزینه ها زیاده یه کشاورز نمیتونه بایستی حمایت بشه کود سم یارانه کارگری به کشاورزان سه ماه تابستان بدهید بتونه جیبش خالی باشه تولید کیفی کنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر