بازدید 18633
۹
دانستی‌های کرونایی؛

از «هجوم افکار منفی کرونایی» تا «ویروس کرونا چه زمانی پایان می‌یابد؟»

در این بسته خبری هر روز چند نکته کرونایی را مرور خواهیم کرد و بعد به چند سوال مهم شما درباره این ویروس و بیماری ناشی از ابتلا به آن پاسخ خواهیم داد؛ نکاتی مانند «هجوم افکار منفی کرونایی» و سوالاتی از قبیل «ویروس کرونا چه زمانی پایان می‌یابد؟»
کد خبر: ۹۶۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 31 March 2020
همه‌مان درباره ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ اطلاعات جسته و گریخته زیادی داریم، اما از آنجایی که شیوع این ویروس عالم‌گیر شده و هنوز تلاش‌ها برای یافتن درمان و ساختن واکسن آن به نتیجه قابل اتکایی نرسیده، بهتر است که بیشتر در این باره بیاموزیم و به دیگران هم آموزش دهیم.
از «مصرف میوه و سبزی» تا «آیا غذای بیرون سالم است؟»
 
به گزارش «تابناک»، یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های مردم در این روزها، هجوم افکار و احساسات منفی به ایشان است. اما چه باید کرد؟

ابوالفضل درودی روانشناس، محقق، نویسنده و مدرس دانشگاه در این باره می‌گوید: توصیه من این است که ابتدا باید بجای مخفی کردن یا فرار از احساسات منفی مان، آن‌ها را قبول کنیم و سپس روی این موضوع تمرکز کنیم که چطور باید این دوران را پشت سر بگذاریم. بجای جنگیدن با احساساتمان، باید انرژی مان را صرف فکر کردن به بهترین کار‌هایی است که می‌توانیم در این شرایط انجام بدهیم.
 
البته طبیعی است که درباره ریسک‌های سلامتی و زندگی نگران شویم. انسان‌ها وقتی احساس آرامش می‌کنند که برنامه‌های روزانه و نرمال زندگی شان قابل پیش بینی باشد؛ و همچنانکه زندگی مان ناگهان متحمل تغییری اساسی می‌شود، خیلی از ما به دنبال راه‌هایی برای مقابله با واقعیت جدید هستیم. خانواده‌هایی که فرزندان خردسال و نوجوان دارند با استرس نگهداری از آن‌ها در خانه مواجهند و خانواده‌هایی که عضوی سالمند یا بیمار دارند هم با انزوای شدیدتری دست و پنچه نرم کنند تا از ابتلای این جمعیت آسیب پذیر به ویروس کرونا جلوگیری کنند. هیچکس نمی‌داند این بیماری همه گیر چه موقع درمان خواهد شد. عدم قطعیت رایج در این شرایط برنامه ریزی را بسیار دشوار کرده و سطح بالایی از اضطراب خلق می‌کند، چرا که روش‌های عادی ما برای مقابله با اضطراب مانند ورزش در باشگاه، تماشای رویداد‌های ورزشی از نزدیک، ملاقات با دوستان قدیمی و طبیعت گردی و ... همه به بن بست خورده اند.
 
سپس باید واقع بینانه به ایجاد برنامه‌های روزانه جدیدی برای زندگی مان بپردازیم. خیلی مهم است که هم بزرگسالان و هم کودکان به عادات معمولشان در مورد زمان‌های از خواب بیدار شدن و غذا خوردن و نظافت پایبند باشند. مفیدترین برنامه‌های روزانه نیاز‌های اساسی انسان‌ها برای شایستگی و معناداری زندگی را برآورده می‌کنند، مثلا می‌توانیم یاد بگیریم چطور با گیتار یا سازی که مدتهاست در گوشه اتاق خاک می‌خورد کار کنیم: با استفاده از منابع آنلاین، یادگیری یک زبان جدید را شروع کنیم؛ به بچه هایمان کار‌های علمی یاد بدهیم، مطالعه کتاب را در برنامه شبانه روزی خود قرار دهیم و در خصوص مطالب کتاب به بحث و بررسی بپردازیم، برنامه نیایش و دعا در خانواده بصورت گروهی و فردی و هزاران کار دیگری که با کمی تامل می‌توانیم کشفشان کنیم.
 
 
از «مصرف میوه و سبزی» تا «آیا غذای بیرون سالم است؟»
 
از «مصرف میوه و سبزی» تا «آیا غذای بیرون سالم است؟»
 
چطور الکل ۹۶ تا ۹۹ درصد را به الکل ۷۰ درصد تبدیل کنیم؟
 
الکل طبی با تغییر دادن پروتئین و حل کردن چربی، میکروب‌ها (باکتری‌ها و ویروس‌ها و قارچ ها) را از بین می‌برد. بیشتر بخوانید

چرا کرونا در سفر خطرناک‌تر می‌شود؟
 
سفر کردن و حضور در تجمعات یکی از راه‌های اصلی انتقال سریع ویروس کرونا است. بیشتر بخوانید

ویروس کرونا چه زمانی پایان می‌یابد؟
 
شاید نقطه شیوع ویروس کرونا حداقل چندین ماه بعد باشد و در این مدت میلیون‌ها نفر را درگیر کند. بیشتر بخوانید

ماسک مهم‌تر است یا شستن دست؟
 
بهترین کار برای مقابله با ویروس کرونا شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه است. بیشتر بخوانید
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
قرنطینه باید قبل از شروع سفرهای نوروزی انجام میشد نه الان!! یعنی قبل از اینکه مردم از شهر خودشون بزنن بیرون ،، الان دیگه رفتن سفر و تو مسیر برگشت هستن و قرنطینه معنی نمیده چون کاری که نباید انجام میشده شده .. سفرهایی که نباید انجام میشد انجام شده..
درواقع قرنطینه کردن الان ، نوش دارو بعد از مرگ سهرابه
قبل از اینکه مردم از شهر خودشون بزنن بیرون ،، الان دیگه رفتن سفر و تو مسیر برگشت هستن و قرنطینه معنی نمیده
درواقع قرنطینه کردن الان ، نوش دارو بعد از مرگ سهرابه
یعنی قبل از اینکه مردم از شهر خودشون بزنن بیرون
قرنطینه باید قبل از شروع سفرهای نوروزی انجام میشد نه الان!
تا یه هفته قبل از روز جهانی قدس ویروس کرونا خودش خشک میشه میفته!!!!
خبرگزاری دیلی میل از بروز ابر کورونوویروس در چین خبر داد که تا ۴۱ درجه سانتی گراد زنده می ماند و قابلیت سرایت دارد و ۸ نفر را در چین مبتلا کرده است.
این آقا از وضعیت مردم ایران بیخبرند
وقتی سرعت انتشار این ویروس اینقدر بالاست که طی سه ماه از یکنفر آدم به 201 کشور سرایت کرده ، حالا فرض کنید دو روز یا دو هفته همه تو خونه موندن ، یعنی آمار صفر میشه ؟ هر جور حساب کنید نمیشه ، واقعیت اینه که باید باهاش زندگی کنیم و کنار بیائیم و به آرامش برسیم تا روزیکه داروی موثری کشف شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر