بازدید 45294

جلال روح الله نژاد کیست؟

جلال روح الله نژاد جوانی ایرانی است که سال گذشته و به هنگام ورود به کشور فرانسه به دلیل آنچه که دور زدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه کشورمان عنوان شد، بازداشت و در اختیار نهاد‌های امنیتی فرانسه قرار گرفت. روح الله نژاد در پی تلاش و پیگیری‌های مقامات ایرانی در تاریخ ۱ فروردین سال جاری آزاد شد.
کد خبر: ۹۶۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ 28 March 2020

جلال روح الله نژاد کیست؟

به گزارش «تابناک»، پیشتر دادگاهی در فرانسه درخواست مقامات آمریکا برای استرداد این شهروند ایرانی را تایید کرد و نیز دیوان عالی فرانسه ضمن تأیید حکم این دادگاه مقرر کرده بود تا روح الله نژاد به آمریکا مسترد شود.

با این حال با پیگیری‌های بعمل آمده توسط نهاد‌های امنیتی و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران، سرانجام دولت فرانسه جلال روح الله نژاد را آزاد کرد.

با وجود تایید استرداد روح الله نژاد، تغییر تصمیم فرانسه و رد درخواست دولت آمریکا در نتیجه پیگیری‌های پیچیده نهاد‌های ایرانی دستاوردی قابل توجه برای کشورمان و ناکامی بزرگی برای دولت آمریکا ارزیابی شد.

در همین چارچوب رولاند گابریل مارشال که به جرم اقدام علیه امنیت ملی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران به ۵ سال زندان محکوم شده بود با گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود با استفاده از تخفیف مجازات، از زندان آزاد شد و در اختیار سفارت فرانسه در تهران قرار گرفت.

دوم فروردین سال جاری و در همین رابطه غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در خصوص جزئیات آزادی جلال روح الله نژاد، گفت: لازم می‌دانم در ابتدا توفیق جمهوری اسلامی ایران در آزادسازی آقای مهندس روح الله نژاد که از جوانان نخبه و علمی کشورمان بود را به مردم و خانواده او تبریک عرض کنم.

وی افزود: این هموطن ما با ادعای دور زدن تحریم‌ها از ناحیه دستگاه قضایی آمریکا تحت تعقیب قرار گرفته بود و از کشور‌های مختلف خواسته بودند که نسبت به دستگیری و استراد او به آمریکا اقدام کنند.

سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: این در حالی است که این ادعا یک ادعای واهی و فاقد وصف مجرمانه بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار