بازدید 8482
۱

خطر ابتلا به کرونا در دیابتی ها ۲ برابر دیگران است

محققان عنوان می کنند ابتلا به عفونت COVID-۱۹ در افراد مبتلا به دیابت و سایر بیماری های مزمن نظیر بیماری قلبی عروقی به مراتب وخیم تر خواهد بود.
کد خبر: ۹۶۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 27 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، شواهد نشان می‌دهد دیابت ریسک ابتلاء به بیماری COVID-۱۹ را دو تا سه برابر افزایش می‌دهد.

آمار و ارقام نشان می‌دهد این ویروس در بین آسیب پذیرترین افراد، یعنی افراد مسن و افراد مبتلا به چندین مشکل پزشکی، بخصوص افراد مبتلا به دیابت طولانی مدت، به سختی قابل کنترل است.

«جولیانا چان»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه دیابت و چاقی هنگ کنگ، در این باره می‌گوید: «پیام ما این است که افراد مسن و دیابتی بسیار آسیب پذیر هستند و باید به آنها توجه بیشتری شود.»

محققان تاکید می‌کنند افراد مبتلا به دیابت باید بیش از همه مراقب باشند تا به این بیماری مبتلا نشوند چراکه واکنش بدن آنها به این بیماری بسیار متفاوت است.

در زمان شیوع بیماری‌های قبلی نظیر SARS و آنلوانزا H۱N۱ نیز افراد مبتلا به دیابت در معرض ریسک بالاتر ابتلاء به بیماری شدید و مرگ بودند.

در موارد حاد عفونت، ویروس کرونا به سلول‌های پوشش دهنده مجرای تنفسی و ریه‌ها حمله کرده و وارد ماده مخاطی می‌شود و در نتیجه باعث ایجاد ذات الریه (پنومونیا) می‌شود. آسیب شدید به ریه‌ها به دلیل ذات الریه منجر به سندروم حاد تنفسی و در نهایت شوک سپتیک (شوک عفونی) می‌شود.

سندروم حاد تنفسی و شوک عفونی از علل اصلی مرگ ناشی از COVID-۱۹ است.

اگرچه مکانیسم افزایش این آسیب پذیری در افراد مبتلا به دیابت مشخص نیست، اما محققان معتقدند میزان بالا گلوکز خون منجر به کاهش عملکرد سیستم ایمنی می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
به قضات بگید که به حرف گوش نمیدهند و برای یه مسئله ای که حالا یک ماه دیر هم بشه مهم نیست باز اصرار به حضور فرد در دادگاه دارند و گواهی پزشک مبنی بر دیابتی بودن را هم نمیپذیرند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان