بازدید 6566

استقبال آمریکا از الحاق آلبانی و مقدونیه به اتحادیه اروپا

آمریکا که حامی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا بود، از تصمیم این اتحادیه برای آغاز مذاکرات الحاق آلبانی و مقدونیه شمالی استقبال کرد.
کد خبر: ۹۶۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 27 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه (به وقت واشنگتن) در بیانیه‌ای از تصمیم اتحادیه اروپا برای آغاز مذاکرات الحاق آلبانی و مقدونیه شمالی به این اتحادیه استقبال کرد و گفت که واشنگتن همزمان با گرایش این کشورها به سمت غرب، در انتظار تقویت شراکت راهبری خود با آن‌ها است.

پمپئو اعلام کرد که آمریکا از این دو کشور برای اعمال اصلاحات لازم در راستای الحاق به اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

مقدونیه شمالی همچنین سوم فروردین‌ماه به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ملحق شد و «استوو پندارووسکی» رییس جمهوری این کشور با امضای سندی به این الحاق رسمیت بخشید.

حمایت پمپئو از الحاق آلبانی و مقدونیه شمالی به اتحادیه اروپا در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا آشکارا از خروج انگلیس از این اتحادیه استقبال کرد.

در بحبوحه بن‌بستی که برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ایجاد شده بود، ترامپ پس از استعفا «ترزا می» نخست‌وزیر پیشین انگلیس بارها از جانسون به عنوان فردی که می‌تواند برگزیت را با موفقیت به پایان ببرد، اعلام حمایت کرد.

اظهارنظرهای ترامپ در موضوع برگزیت اگرچه با انتقادهای وسیع از سوی انگلیسی‌ها مواجه شده بود، اما باعث نشد که او دست از این کار بردارد.

او حتی از بوریس جانسون نامزد نخست‌وزیر انگلیس در آن زمان خواست که با «نایجل فاراژ» رهبر حزب برگزیت متحد شود تا با خروج از اتحادیه اروپا روابط تجاری واشنگتن و لندن گسترش یابد.

جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید نیز در مصاحبه‌ای با روزنامه تلگراف اعلام کرده بود که دولت ترامپ می‌خواهد بریتانیا از نتیجه همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ تبعیت کند و از اتحادیه اروپا خارج شود. او در این مصاحبه برگزیت را یک فرصت دانسته بود که بریتانیا به واسطه آن می‌تواند به یک کشور قدرتمند و مستقل تبدیل شود.

رییس جمهوری آمریکا پس از تایید توافق برگزیت در پارلمان انگلیس نیز به جانسون تبریک گفت و اعلام کرد که دو کشور می‌توانند پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا روابط تجاری خوبی برقرار کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر