بازدید 61370

تایید اثربخشی درمان کرونا توسط پزشکان آبادانی

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: روش ابتکاری متخصصان بیمارستان طالقانی آبادان روی ۳۰ بیمار کرونایی، میزان مرگ و میر بیماران حاد را به صفر رساند.
کد خبر: ۹۶۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴ 25 March 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سارا مبارک معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: روش ابتکاری متخصصان بیمارستان طالقانی آبادان روی ۳۰ بیمار کرونایی، میزان مرگ و میر بیماران حاد را به صفر رساند.

وی گفت: تیم تحقیقاتی دانشکده علوم پزشکی آبادان از ابتدای مشاهده نخستین علائم این بیمار در منطقه تحقیقاتی را در این زمینه آغاز و با تشکیل تیم تخصصی تصمیم گرفت از دارو‌هایی استفاده کند که به بهبود این بیماری کمک شود.

معاون دانشکده علوم پزشکی ابادان بیان کرد: پس از اخذ مجوز از وزارت بهداشت و کد ملی اخلاق در پژوهش و با رضایت بیماران و خانواده آن‌ها این روش دارویی که کاملا جدید می‌باشد بر روی پنج بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه استفاده شد که نتایج آن بسیار امیدوار کننده بود و باعث شد تا این بیماران از بخش مراقبت‌های ویژه مرخص شوند.

وی افزود: در مرحله دوم نیز این دارو‌ها برای ۱۰ بیمار کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه که کاهش هوشیاری داشتند استفاده شد که خوشبختانه نتایج به دست آمده رضایت بخش و سطح هوشیاری بیماران افزایش و نتایج خوب و امیدوار کننده‌ای داشت.

مبارک با بیان اینکه تاکنون این ترکیب دارویی برای ۳۰ بیمار بدحال مورد استفاده قرار گرفته، اظهار کرد: نتایج این دارو کامل مفید و امیدوارکننده بوده است و در روز گذشته ۲ بیمار بدحال که با علاوم سطح هوشیاری بسیار پایین در بیمارستان طالقانی بستری بودند با حال عمومی خوب مرخص شدند.

وی عنوان کرد: بر اساس تحقیق انجام شده این ترکیب دارویی نه در چین و نه در هیچ کشور دیگری برای بیماران کرونایی مورد استفاده قرار نگرفته است و مقاله علمی آن آماده شده و درصدد چاپ نتایج این تحقیق در یکی از نشریات معتبر داخلی و خارجی هستیم.

به گفته وی از ۲۹ اسفند که این داروی ترکیبی برای بیماران کرونایی در آبادان استفاده می‌شود هیچ مورد فوتی به وقوع نپیوسته و روند ترخیص بیماران سرعت یافته و طول مدت درمان آن‌ها نیز کاهش یافته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان