بازدید 32034
پیمانه اقتصادی

قیمت دلار صرافی ملی امروز هم اعلام نشد / بانک‌ها مجاز به افزایش ۲۰ درصدی نرخ ارز شدند/ قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۹۹/ احتمال آزاد شدن بخشی از پول‌های مسدود شده توسط آمریکا

این پیمانه تیتر‌هایی همچون اولین سبزپوشی بورس در سال جدید، جهش بزرگ سهام آسیایی با تصویب بسته حمایتی آمریکا، مبالغ اقساط کسر شده باید به حساب‌ها مسترد شود، مصرف بنزین در کشور ۳۰ درصد کاهش یافت، دو نماد کرونایی در بازار سرمایه، امواج کرونا در آینده به بازار مسکن می‌رسد و جهش قیمت نفت با خوش‌بینی به بسته حمایتی آمریکا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ 25 March 2020

قیمت دلار صرافی ملی امروز هم اعلام نشد/ بانک ها مجاز به افزایش ۲۰ درصدی نرخ ارز شدند/ قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۹۹/ احتمال آزاد شدن بخشی از پول‌های مسدود شده توسط آمریکا

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون اولین سبزپوشی بورس در سال جدید، جهش بزرگ سهام آسیایی با تصویب بسته حمایتی آمریکا، مبالغ اقساط کسر شده باید به حساب‌ها مسترد شود، مصرف بنزین در کشور ۳۰ درصد کاهش یافت، دو نماد کرونایی در بازار سرمایه، امواج کرونا در آینده به بازار مسکن می‌رسد و جهش قیمت نفت با خوش‌بینی به بسته حمایتی آمریکا را در بر دارد.

اولین سبزپوشی بورس در سال جدید

در معاملات امروز شاخص کل با ۱۲۶۰۲ واحدی در ارتفاع ۵۲۱ هزار و ۲۶۳ واحدی قرار گرفت و شاخص کل با رشد ۴۸۲۸ واحدی رقم ۱۸۳ هزار و ۴۷۸ واحدی را نمایش داد. به گزارش نبض بورس،  ارزش معاملات دومین روز کاری بازار سرمایه ۳۷۱۸.۲ میلیارد تومان و ناشی از جابجایی چهار میلیارد و ۷۸۱ میلیون سهم طی ۶۸۳ هزار و ۸۵۵ نوبت بود. هلدینگ صنایع پتروشیمی فارس (فارس)، بانک ملت (وبملت)، گروه مپنا (رمپنا)، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی)، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) مخابرات ایران (اخابر)، ارتباطات سیار ایران (همراه) بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را داشت، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید)، گلوکزان (غگل) و سالمین (غسالم) بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

قیمت دلار صرافی ملی امروز هم اعلام نشد/ بانک ها مجاز به افزایش ۲۰ درصدی نرخ ارز شدند/ قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۹۹/ احتمال آزاد شدن بخشی از پول‌های مسدود شده توسط آمریکا

جهش بزرگ سهام آسیایی با تصویب بسته حمایتی آمریکا

چهارشنبه به دنبال تصویب بسته ۲ تریلیون دلاری کرونای آمریکا، سهام آسیا اقیانوسیه جهش کردند. نیکی ژاپن ۸.۰۴ درصد جهش کرد. در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۲.۱۶ درصد بالا آمد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۲.۹۷ درصد به ارزش خود افزود. ای‌اس‌اکس استرالیا با جهش بزرگ ۵.۵۷ درصدی روبرو شد و کوسپی کره‌جنوبی ۵.۸۹ درصد جهش کرد. در بازار ارز، دلار آمریکا ۰.۲۸ درصد در مقابل یوآن چین تقویت شد تا نرخ برابری آنها به ۷.۰۸۰۹ واحد برسد. در مقابل ین ژاپن، دلار ۰.۱۳ درصد دیگر تقویت شد تا نرخ برابری آنها به ۱۱۱.۳۵ واحد برسد. صبح امروز به وقت تهران، سنا و کاخ سفید در مورد بسته عظیم ۲ تریلیون دلاری مبارزه با کرونا به توافق رسیدند. میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا می‌گوید: ما توافق کردیم. این سطح تزریق سرمایه‌گذاری به کشور مخصوص دوره جنگ است.

قیمت دلار صرافی ملی امروز هم اعلام نشد

در اتفاقی نادر، بدون اطلاع‌رسانی قبلی، امروز و دیروز هیچ قیمتی از سوی صرافی ملی برای دلار، یورو و درهم اعلام نشده است، حال آنکه بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۶ ارز از جمله پوند انگلیس افزایش و قیمت ۱۷ واحد پولی دیگر کاهش یافت. نرخ دلار و ۳ ارز دیگر نیز ثابت ماند. هر دلار آمریکا برای امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۷۸۶ ریال افزایش به قیمت ۴۹ هزار و ۶۰۲ ریال و هر یورو نیز با ۵۰ ریال افت به نرخ ۴۵ هزار و ۴۰۴ ریال ارزش‌گذاری شده است.

مبالغ اقساط کسر شده باید به حساب ها مسترد شود

بانک مرکزی اعلام کرد: پیرو بخشنامه شماره ۹۸.۴۳۵۶۵۲ مورخ ۱۵‏‏‏.۱۲‏‏‏.۱۳۹۸ موضوع ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار درخصوص تعویق سه‌ ماهه اقساط تسهیلات به دلیل شیوع ویروس کرونا، بدین‌وسیله در پی برخی گزارش‌های دریافتی مبنی بر برداشت‌های متفاوت و بعضاً ناصحیح از گستره شمول مصوبه فوق به ویژه در خصوص دریافت‌کنندگان تسهیلات قرض‌الحسنه و نیز طرح بعضی شکایات، سؤالات و ابهامات در این رابطه، متذکر می‌شود تمام دریافت‌کنندگان قرض‌الحسنه فارغ از این که امکان پرداخت یا وصول اقساط از آن‌ها وجود داشته باشد و نیز قطع نظر از نوع کسب و کار و فعالیت دریافت‌کننده قرض‌الحسنه، مشمول استفاده از مزایای بخشنامه فوق‌الذکر هستند؛ لذا بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند چنانچه مبالغ اقساط قرض‌الحسنه سررسید شده در بازه زمانی موضوع مصوبه مورد اشاره از حساب تسهیلات‌گیرندگان یا ضامنین آن‌ها برداشت شده است را مسترد کنند.

مصرف بنزین در کشور ۳۰ درصد کاهش یافت

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: میزان مصرف بنزین در کشور نسبت به اسفند ماه بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است. فاطمه کاهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین میزان مصرف بنزین در کشور، اظهار کرد: از ۲۹ اسفند ماه تا پایان روز چهارم فروردین متوسط مصرف بنزین در کشور بیش از ۴۶ میلیون لیتر در روز بوده است. وی با بیان اینکه با توجه به میزان مصرف بنزین در اسفند ماه که حدود ۷۰ میلیون لیتر در روز بوده می توان گفت که اکنون میزان مصرف کاهش محسوسی پیدا کرده است، تصریح کرد: عمده ترین دلیل این مساله شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد خودروها و همچنین اجرای طرح مدیریت مصرف  بنزین بوده است.

دو نماد کرونایی در بازار سرمایه

فرابورس ایران به منظور حمایت از فعالان مبارزه با بیماری کرونا و تامین نقدینگی مراکز بهداشتی، ۲ نماد ویژه کرونا به جمع نمادهای خود اضافه کرد. هیچ کارمزد معاملاتی یا مالیاتی از خریداران سهام کرونا ۱ و کرونا ۲ کسر نخواهد شد. هر کاربر می‌تواند به هر تعدادی که علاقه مند است، از این دو نماد خریداری کند. جزئیات بیشتر

جهش قیمت نفت با خوش‌بینی به بسته حمایتی آمریکا

سی‌ان‌بی‌سی: روز چهارشنبه، در حالی که خوش‌بینی به تصویب بسته حمایتی آمریکا روحیه بازارها را تقویت کرده، قیمت نفت خام برای سومین روز متوالی جهش کرد. تا ساعت ۱۱:۵۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۸۱ سنت یا ۳.۴ درصد جهش کرد و به ۲۴.۸۲ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۷۵ سنت یا ۲.۸ درصد جهش کرد و به ۲۷.۹۰ دلار رسید. این در حالی است که قیمت‌های نفت در ابتدای معاملات امروز بیش جهش بیشتری کرده بودند: دابلیوتی‌آی تا بشکه‌ای ۲۵.۲۴ دلار و نفت برنت تا بشکه‌ای ۲۸.۲۹ دلار بالا رفته بودند. به دنبال اعلام توافق جمهوری‌خواهان آمریکا با دموکرات‌ها بر سر بسته حمایتی عظیم ۲ تریلیون دلاری، احتمالاً امروز سنای آمریکا این بسته را به رأی خواهد گذاشت. خوش‌بینی در مورد این بسته بازارهای مالی را تقویت کرده است.

قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۹۹

با تصویب هیات وزیران در جلسه امروز، قیمت تضمینی خرید گندم به ازای هر کیلوگرم، مبلغ ۲۵ هزار ریال تعیین و با اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال ۹۹ موافقت شد.

امواج کرونا در آینده به بازار مسکن می‌رسد

یک کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه معاملات و ساخت و ساز ها تقریبا متوقف شده است، گفت: بازار مسکن به تحولات و پدیده‌ها دیر واکنش نشان می‌دهد و اثرات ویروس کرونا در آینده مشخص می‌شود. مهدی سلطان محمدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بعضی بازارها مثل بازار سهام بلافاصله نسبت به تغییرات محیطی واکنش نشان می‌دهند. اما برخی دیگر مثل بازار مسکن لخت تر هستند و واکنش آنها دیرتر خواهد بود و نمی‌توان در مقیاس‌های روزانه، هفتگی و حتی ماهیانه آن را مورد ارزیابی قرار داد. تغییرات معنادار بازار مسکن حداقل در بازه‌های زمانی سه ماهه خود را نشان می‌دهد. 

وی با بیان اینکه تحلیل وضعیت بازار مسکن به ابعاد تاثیرگذاری بیماری کرونا بستگی دارد، گفت: وضعیت بازار در اسفند ماه نمی‌تواند به طور کامل منعکس کننده اثرات این بحران در بازار مسکن باشد. این که عنوان می‌شود معاملات مسکن در اسفند ۲۴ درصد نسبت به بهمن کاهش یافته نمی‌تواند به این مفهوم باشد که خرید و فروش‌ها افت چندانی نداشته است؛ زیرا قراردادهایی که طی یک ماه در بازار مسکن منعقد می‌شود معمولاً حاصل جستجوها و توافقات هفته‌ها و ماه‌های گذشته است. این کارشناس بازار مسکن، تحولات قیمتی در یک ماه را نیز گویای وضعیت فعلی بازار مسکن ندانست و گفت: بر این اساس افزایش یا کاهش قیمت مسکن در اسفند ماه نمی‌تواند ملاک ارزیابی یا پیش بینی از وضعیت آینده باشد، چون ابعاد بحران در اواخر اسفند برای عموم مردم آشکار شد.

کرونا بزرگترین اقتصاد اروپا را به زانو درآورد

نتایج یک تحقیقات جدید نشان داد که شاخص کسب و کار در آلمان در ماه مارس (اسفند ۹۸ و  فروردین امسال) به دلیل شیوع ویروس کرونا به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۰۹میلادی تاکنون رسیده است.

به گزارش رویترز از برلین، کاهش شاخص فضای کسب و کار در آلمان نشان می دهد که اقتصاد این کشور به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا به دلیل تاثیر شیوع ویروس کرونا به سمت رکود حرکت می کند. موسسه مطالعات اقتصادی ایفو با استناد بر نتایج نهایی تحقیقات خود در ماه مارس گزارش داد، شاخص فضای کسب و کار  در این ماه در مقایسه با فوریه (بهمن-اسفند ۹۸) از ۹۶ درصد به ۸۶.۱  درصد کاهش یافته است. کلمنس فیوست رئیس موسسه ایفو در بیانیه ای گفت: این شدیدترین سقوطی است که از زمان اتحاد دوباره آلمان است و نشان می دهد، شاخص کسب و کار در آلمان به پایین ترین سطح از ژوئیه سال ۲۰۰۹ تاکنون رسیده است. وی افزود: اقتصاد آلمان در شوک است.

احتمال آزاد شدن بخشی از پول‌های مسدود شده توسط آمریکا

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: با تلاش‌هایی که وزارت امورخارجه و بانک مرکزی انجام داده است، به نتایج خوبی رسیده‌ایم و احتمال آزاد شدن بخشی از منابع مسدود شده ما که به ناحق از سوی آمریکا مسدود شود می‌رود؛ از این روی، امیدواریم با آزاد شدن این منابع آنها را برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی و هر چیز که مورد استفاده مردم است به کار بگیریم.

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

پس از آنکه روز گذشته شاهد صعود بیش از ۱۱۰ دلاری قیمت طلا در بازار بودیم، امروز قیمت این عنصر گرانبها ۲۹.۴ دلار ارزان شد و هر اونس از آن، ۱۶۰۶.۶ دلار داد و ستد شد. قیمت کنونی در مقایسه با قیمت یک ماه گذشته ۵۲.۸ دلار پایین‌تر و در مقایسه با قیمت یک‌ سال گذشته ۲۸۵.۲ دلار بالاتر بوده است. بر خلاف طلا، قیمت دیگر فلزات گرانبها در بازار صعودی بود، به گونه‌ای که نقره ۲ سنت بالا رفت و ۱۴.۳۸ دلار در هر اونس به فروش رسید. پلاتین و پالادیوم به ترتیب ۱۱ و ۶۳ دلار افزایش قیمت را تجربه کرد و ۷۱۹ و ۱۹۳۷ دلار در هر اونس به فروش رسید. همچنین به گزارش رویترز، دلیل کاهش امروز قیمت طلا، انتظار بازار نسبت به اجرایی شدن بسته ۲ هزار میلیارد دلاری محرک اقتصادی در آمریکا و تصویب آن در کنگره این کشور بوده است.

بانک ها مجاز به افزایش ۲۰ درصدی نرخ ارز شدند

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای که آخرین روز سال ۹۸ به بانک‌ها ابلاغ کرد، نرخ تسعیر ارز بانک‌ها در پایان سال ۹۸ را برای یورو که قبلا ۸۵۰۰ تومان بود به ۱۰۲۰۰ تومان و دلار را که قبلا ۷۵۰۰ تومان بود به ۸۵۰۰ تومان افزایش داد. به عبارتی، بر اساس مفاد این بخشنامه، بانک‌های با تراز مثبت با این رشد حدود ۲۰ درصدی نرخ تسعیر ارز، بسته به وضعیت ارزی خود سود شناسایی می‌کنند، ولی این سود فقط به منظور افزایش سرمایه بانک‌ها قابل استفاده بوده و امکان تقسیم ندارد. جزئیات بیشتر

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
سقوط تاریخی قیمت نفت= سقوط بورس نورچشمی موردحمایت همه جانبه = جهش قیمت طلا وارز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
=بدبختی بیشتر ملت ایران= بیکاری بیشتر جوانان ایرانی= رفتن جمع بیشمار دیگری از مردم ایران زیر خط فقر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
به طور محسوسی مشخصه دلار خریدی و داشتی حرص میخوردی که چرا بورس بالا میره ولی دلار نه :دی
یکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
خداروشکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
افزایش بیست درصدی ارز یعنی شب بخوابی
صبح بیست در صد در امد وپس اندازت را دزدیده باشند و داشته هایت را برده باشند
یک اقتصاددان با تجربه به سوال بنده پاسخ بده ؛

چرا در ۳۵ سال اخیر ارزش پول ملی بقیه کشورها به اندازه ی ایران سقوط نداشته ؟؟؟
کشورهایی که حتی درگیر جنگ داخلی هستند و نفت و گاز و ...... ندارند !!!!!!
پاسخ ها
مهدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
نهادهای غیر دولتی از طریق ایجاد تورم با نرخ بالا، هر سال ثروتشان بیشتر و مردم فقیرتر شده‌اند.
یک غیر اقتصاددان
| Germany |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
چون اونها به اندازه ما به مدیریت جهان فکر نمی کنند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
چون دولت هاشون یاد گرفتن قدر درامدشون خرج کنند در این کشورها افزایش دستمزد سالیاته و سود سپرده بانکی کمتر از ۲ درصد در سال است پس رشد نقدینگی و تورم ندارند و همچنین جریانهای مافیایی
یکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
چون کار میکنند . در ایران کارگر و کارمند از زیر کار در میرن
طهماسبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
ارزش پول ملی یک کشور به اندازه تفاوت تورم داخلی با تورم جهانی ویا تفاوت تورم داخلی با تورم مبادله ای (متوسط تورم کشورهایی که تجارت و مبادله کالا و ارز دارند) تغییر پیدا می کند. هر قدر این تفاوت بیشتر شود و تورم داخلی بیشتر باشد، ارزش پول ملی کمتر می شود.
البته تورم داخلی نیز دلایل زیادی دارد که مهمترین آن افزایش بی رویه نقدینگی و عدم توسعه ظرفیت تولیدی
و اضافه نشدن تولیدات کشور است. در ضمن در کشورهای نفتی نیز افزایش نقدینگی وتورم هم به دلیل بیماری هلندی است. البته ساختار اقتصاد سیاسی و مدیریت احرایی نیز دارای اهمیت سرنوشت ساز است
بانک مرکزی عامل تورم و بدبختی ملت ایران است.
اما به دلیل انکه برخی از قبل حساب های دلاری خود را قوی کردن. این موضع گیری بانک مرکزی را به نفع خود دانسته و خوشحالند. وگرنه اکنون زمین و زمان را بهم می دوختند.
کشاورزان بدبخت با دو سه هکتار زمین ممکن است در سال دو میلیون تومنی درامد داشته باشند خاک بر سر فلاکت
هورررررررا پولهای بلوکه شده داره آزاد میشه قراره برای رفاه مردم خرج بشه.....به به به پولدار شدیم....پولها رو هم به هیچ کشوری نخواهیم داد.....همگی بگید انشاا...
خدا کنه آمریکا پولهای ایران رو آزاد نکنه
تو كه داري براي ازادي پولمون تلاش ميكني براي بقيه چيزها همًتلاس كن اونًموافقت كرده پولمون را بدن دارو بخريم خوب اگر ما درست رفتار كنيم پوولامون را ميده هر چي دوست داريم بخريم اخه اين چه خود زني شده اخه
آقای آمریکا پولها را آزاد نکن اونجا جاش امن تره ضمنا این بنده ها ی خدا تبدیل به ریال میکنند تورم ارزشش را میاره پائین بذار همانجا یاشه
این سه ارز مهم جهانی ،( دلار ۴۲۰۰ تومان و ۸۵۰۰ تومان ، و پوند ۴۹۵۰ توان ،و ۱۰۲۰۰ ،و یورو ۴۵۵۰ و ۹۵۰۰ تومان ) به جیب چه کسانی میرود ،در صورتیکه نرخ این ارزها در بازار بالای ۵۰٪ این قیمتها میباشد ؟ این رانتخواری ،و خیانتکاری چه وقتی در ایران پایان می یابد ؟،،
قیمت دلار در اینده نزدیک ۲۰۰۰۰ هزار تومن خواهد شد
تابناک خاک تو سرت
خداییش منتشر کن. نظر منه دیگه. اگه به آزادی بیان معتقدی منتشر کن. دمت گرم.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
تابناک لطفا خط قرمز خود را اعلام کن تا برمبنای آنها کامنت بگذاریم
سرنده پیتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
کاشکی یک هزارم این آزادی بیان رو تو جامعه داشتیم
بانک مرکزی جنایت می کند.
چرا ازش حمایت می کنند؟؟؟؟؟؟؟
عزیزم قیمت اونی هست که میتونی بخری و بفروشی حالا در زمان دلار ۱۶۰۰۰ تومانی صرافی بگه دلار ۱۴۰۰۰ تومان چه ارزشی داره؟
باید بارها تکرار کرد در ۱۵سال گذشته «بیش از ۱۳۰۰میلیارد دلار» درآمد ارزی به ایران سرازیر شده، یعنی ۴برابر رقمی که باعث جهش بزرگ چین از سال ۱۳۵۶ تا ۱۳۷۴ شد.

سیاهچاله‌هایی که چنین ثروتی را بلعیده‌اند مسئله اصلی اقتصاد ایران هستند نه تحریم های اقتصادی.
پاسخ ها
سرنده پیتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
قطعا هردو گزینه با هم موثر بوده
الان که دیگه دلار ندارن تا گندم وارد کنند دست به دامن کشاورزها شده اند تا قیمت گندم را افزایش دهند و این نیز نوش دارویی است بعد مرگ سهراب چون به دلیل عدم افزایش قیمت گندم در موقع کشت اکثر کشاورزان از کشت منصرف شدند چون حتی بنا به اعلام گارشناسان خود دولت و حتی وزارت کشاورزی خود دولت هزینه تولید یک کیلو گندم از سه هزار تومن هم بیشتر است حالا با این قیمتها ان هم عدم اعلام به موقع چه دردی را دوا میکنند معلوم نیست ... من که خود در این معما گیج و مبهوت مانده ام.
قیمت دلار صرافی ملی امروز هم اعلام نشد
بانک ها مجاز به افزایش ۲۰ درصدی نرخ ارز شدند
چرا 20 درصد؟ اگر ارزها را بجای 20درصد مثل بنزین 300 درصد میکردید دولت خیلی ثروتمنتر از قبل میشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل