بازدید 12525
۶

احتمال مرگ ۶۰۰ هزار نفر بر اثر کرونا در افغانستان

براساس بررسی‌های بانک جهانی اگر در افغانستان اقدامی برای جلوگیری از شیوع کرونا صورت نگیرد ۶۱۵ هزار نفر از مردم این کشور جان خود را به دلیل ابتلا به این ویروس از دست می‌دهند.
کد خبر: ۹۶۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 25 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد که اگر در افغانستان هیچ اقدامی برای جلوگیری از شیوع کرونا صورت نگیرد در بدترین حالت ممکن شمار مبتلایان به این ویروس در افغانستان به ۲۶.۸ میلیون نفر می‌رسد و شمار تلفات نیز ممکن است به ۶۱۵ هزار نفر برسد.

«وحیدالله مایار» سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان گفت که براساس این بررسی، اگر اقدامات پیشگیرانه در حد متوسط صورت گیرد امکان ابتلای ۱۸.۴ میلیون نفر و جان باختن ۴۲۳ هزار نفر وجود دارد و درصورت انجام اقدامات جدی نیز شمار مبتلایان ممکن است به ۶۳۰ هزار نفر و تلفات نیز ممکن است به ۱۴ هزار نفر برسد.

«فیروزالدین فیروز» وزیر بهداشت افغانستان نیز روز گذشته در یک کنفرانس خبری اظهارداشت که براساس بررسی‌های سازمان بهداشت جهانی، در بدترین حالت ۱۶ میلیون نفر در افغانستان به این ویروس مبتلا می‌شوند، ۷۰۰ هزار نفر به بستری شدن نیاز خواهند داشت، ۲۳۳ هزار نفر دیگر نیازمند مراقبت‌های جدی خواهند بود و احتمال جان باختن حدود ۱۱۰ هزار نفر نیز وجود دارد.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت افغانستان شمار افرادی که تست کرونای آن‌ها تاکنون مثبت اعلام شده ۷۹ مورد است که ۴ نفر از آن‌ها از نظامیان نیرو‌های ناتو می‌باشند.

گفتنی است که از امروز برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در شهر‌های هرات، زرنج و فراه محدودیت تردد اعمال شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
افغانستان و پاکستان برای ایران هم خیلی خطرناکه و همینطور پاکستان بخاطر مرزهای زمینی . شما وقتی آمارهای کرونا افغانستان و عراق نگاه میکنید که پایینه این خیلی خطرناکه یعنی تست و تشخیص داده نشده و تو ماهای آینده شیوع مرگ و میر در این کشورها میتونه به ایران هم منتقل بشه از مرزهای زمینی و خدا رحم کنه
از ایران به همه کشورهای همسایه سرایت کرده باز خوبه که تا حالا تعداد تلفاتش کم بوده
درکشورخودمان پیش بینی مرگ ومیر البته براساس واقعیت چقدرخواهدبود؟!!!
خــــــــــــــوب! بی مسولیتی مقامات ما گریبان افغانستان را هم گرفت! دیگر لازم نیست جهت مهار کووید19 خیلی تلاش کنید!!! مهار کردن ویروس قبل از مهار ویروس در افغانستان هیچ اثری ندارد.
بعدشم ماه رمضون که تموم شد سرازیر میشن سمت ایران ،،،دومرتبه شیوع تو ایران شروع میشه..البته اگه تا اون موقع تموم بشه!!!!!!!
خدا به داد این ملت مظلوم برسه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل