بازدید 9233

پیام تبریک یونسی بمناسبت زادروز زرتشت

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی، تولد زرتشت را تبریک گفت.
کد خبر: ۹۶۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ 25 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از  ایسنا، در پیام حجت الاسلام علی یونسی آمده است:

«به نام خداوند جان و خرد

ششم فروردین مصادف است با تولد آشوزرتشت، پیامبر زرتشتیان. این روز را به همه ایرانیان عزیز زرتشتی و زرتشتیان جهان تبریک و شادباش می‌گویم.

حضرت زرتشت، پیامبر ایرانیان زرتشتی، پیام آور یکتاپرستی در ایران و جهان بود که همگان را به پرستش اهورامزدا؛ پروردگارِ دانایِ بزرگِ هستی‌بخش، دعوت کرد. برای ما ایرانیان مایه مباهات است که ایران مهد یکتاپرستی در جهان است و ایرانیان کهن ترین مردم یکتاپرست دنیا هستند.

بر اساس تعالیم آشوزرتشت، زرتشتیان در طول تاریخ به علم آموزی و خردورزی توجه ویژه داشتند. به همین جهت، قدیمی ترین مدارس و بیمارستان های شهر یزد و کرمان، متعلق به زرتشتیان است. نقش و تاثیر خدمات بهداشتی درمانی زرتشتیان ایران در طول تاریخ، برای ملت ایران واضح و روشن است.

آموزه های زرتشت، به زرتشتیان آموخت که همواره از میراث فرهنگی و آیین‌ها و جشنهای ایرانی حفاظت کنند. جشن هایی چون نوروز، مهرگان و سده که بر اساس ایده شادی همگانی، مهرورزی، نیکی، صلح، مدارا، اشراق و روشنایی، حفظ طبیعت و محیط زیست و همبستگی اقوام ایرانی، بنا شده اند.

دعوت بشر به خداپرستی، راستی جویی، درستکاری، آزاداندیشی و عدالت طلبی، وجه مشترک تمام پیامبران ادیان توحیدی است که رعایت آن، زندگی اجتماعی بشر را به جهانی نو و اخلاقی تبدیل می کند.

یکتاپرستی، خردورزی و شادزیستی و آرزوی شادی برای همگان، عناصر تشکیل دهنده فرهنگ و تمدن ایرانی‌اند. فرهنگی که همگان را به گفتگو، صلح، مدارا، حفظ کرامت انسان و رعایت حقوق شهروندوندان از هر قوم، دین و مذهبی، دعوت می کند.

بسیار بجاست از ریاست محترم جمهور؛ جناب دکتر حسن روحانی، اعضای محترم شورای انقلاب فرهنگی و دکتر اختیاری؛ نماینده محترم ایرانیان زرتشتی، به دلیل پیگیری و ثبت ششم فروردین به عنوان "روز زرتشت" در تقویم رسمی کشور، تقدیر و تشکر شود.

در این برهه زمانی که کشور به ویروس کرونا مبتلا شده است و جمعی از ایرانیان فوت شده اند از خداوند بزرگ برای فوت شدگان آمرزش و آرامش ابدی و برای کادر پزشکی و پرستاری سراسر کشور آرزوی سلامتی و برای وقف کنندگان بیمارستان و مراکز بهداشتی، طول عمر با عزت مسالت می نمایم.

ضمن تبریک تولد آشوزرتشت و عید نوروز به ایرانیان عزیز زرتشتی، آرزو می کنم که سال نو، سالی سرشار از امید، نشاط و سلامتی برای همه ایرانیان باشد.
علی یونسی»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان