بازدید 22274
آخرین تحولات خاورمیانه

درخواست نهاد‌ها و سیاستمداران آلمانی برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران / توافق احزاب شیعه عراق برای برکناری نخست‌وزیر مکلف/ آغاز عقب نشینی آمریکا از یک پایگاه دیگر در عراق / دیدار قریب الوقوع «پمپئو» با مذاکره کنندگان ارشد طالبان در قطر

توافق احزاب شیعه عراق برای برکناری نخست‌وزیر مکلف، آغاز عقب نشینی آمریکا از یک پایگاه دیگر در عراق، دیدار قریب الوقوع «پمپئو» با مذاکره کنندگان ارشد طالبان در قطر و اقدامات امنیتی عراق در اطراف پایگاه‌های نظامی آمریکا، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه بوده اند. در این میان، باید به درخواست نهادها و سیاستمداران آلمانی برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۶۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 24 March 2020

توافق احزاب شیعه عراق برای برکناری نخست‌وزیر مکلف، آغاز عقب نشینی آمریکا از یک پایگاه دیگر در عراق، دیدار قریب الوقوع «پمپئو» با مذاکره کنندگان ارشد طالبان در قطر و اقدامات امنیتی عراق در اطراف پایگاه‌های نظامی آمریکا، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه بوده اند. در این میان، باید به درخواست نهاد‌ها و سیاستمداران آلمانی برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ نشریه "فوکوس" عنوان کرد، برخی کارشناسان و سیاستمداران آلمانی با توجه به بحران کرونا خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شدند.

«عدنان طباطبائی» از کارشناسان مسائل ایران در آلمان هم در گفت‌وگو با دویچه وله آلمان، خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شده و تاکید کرده که آسیب‌های وارده از این تحریم‌ها بسیار بالاست.

این کارشناس مقیم آلمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بخش بهداشت و درمان در ایران سال هاست با این مساله که دارو‌های مهم و تجهیزات پزشکی نمی‌توانند وارد ایران شوند، دست و پنجه نرم می‌کند. همچنین باید این را مد نظر داشت که تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران، عمدتا هیچ پایه قانونی ندارد.

عدنان طباطبائی که کارشناس علوم سیاسی و مدیر اتاق فکر "کارپو" در شهر بن است، همچنین تاکید کرد: این تحریم‌ها صرفا ابزار سیاسی خودسرانه است. چنین تحریم‌هایی در دوران شیوع یک بیماری همه گیر، اقدامی غیر مسئولانه است.

«فولکر پرتز»؛ رئیس موسسه علم و سیاست برلین هم تحریم‌ها علیه ایران را با دید انتقادی نگریسته و گفت: بسیاری افراد، تنها به دلیل بیماری همه گیر فعلی خواستار لغو این تحریم‌ها نیستند.

پرتز همچنین تاکید کرد در اصل هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای این وجود ندارد که تجارت‌های بر اساس قوانین بین المللی قانونی با ایران از طریق تحریم‌های مستقیم و یا تهدید تحریم علیه کشور‌های ثالث متوقف شود.

درخواست نهادها و سیاستمداران آلمانی برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران/توافق احزاب شیعه عراق برای برکناری نخست‌وزیر مکلف/ آغاز عقب نشینی آمریکا از یک پایگاه دیگر در عراق/ دیدار قریب الوقوع «پمپئو» با مذاکره کنندگان ارشد طالبان در قطر

وی همچنین با توجه به بحران کرونا این مساله را بااهمیت‌تر دانسته و گفت: حداقل چیزی که همچنین اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو آن در حال حاضر می‌توانند از آمریکا انتظار داشه باشند، این است که واشنگتن وام احتمالی صندوق بین المللی پول و دیگر اقدامات کمکی از جمله کمک‌های مالی و یا تحویل کالا برای ایران را مسدود نکند.

امید نوری پور، از نمایندگان بلند پایه حزب سبز آلمان هم خواستار اقدامات سریع در این راستا شده و گفت: هر دو طرف باید جدی بودن اوضاع را مد نظر قرار دهند. این بدین مفهوم است که تحریم‌های آمریکا باید لغو شده و شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران آزاد شوند. تا زمانی که هر یک از طرفین منتظر حسن نیت طرف مقابل باشد مردم در معرض خطر قرار می‌گیرند.

عدنان طباطبائی هم گفته: با توجه به شرایط اضطراری فعلی گره زدن مساله لغو تحریم‌ها علیه ایران با برخی شرایط، نامناسب است. وی تاکید کرد که یک مبارزه سخت سیاسی برای پیش شرط‌ها صرفا جان انسان‌ها را می‌گیرد.

"فولکر پرتز"، رئیس موسسه علم و سیاست برلین هم گفته که اقدامات انسانی نباید با خواسته‌های سیاسی ارتباط پیدا کند. به گفته وی ایالات متحده خود باید تصمیم بگیرد تا چه اندازه می‌خواهد همچنان به عنوان یک ابرقدرت اخلاق مدار شناخته شود.

توافق احزاب شیعه عراق برای برکناری نخست‌وزیر مکلف

یک نماینده در پارلمان عراق از توافق احزاب شیعه برای کنار گذاشتن نخست‌وزیر مکلف این کشور خبر داد. در همین حال رئیس فراکسیون صادقون در پارلمان عراق، رئیس جمهوری این کشور را تهدید به برکناری کرد.

به گزارش ایسنا، مختار الموسوی، نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه جزئیات نشست اخیر احزاب شیعه درباره موضوع تشکیل دولت را فاش کرد.

وی در این باره گفت که احزاب شیعه عراق در نشست اخیر درباره کنار گذاشتن عدنان الزرفی، نخست‌وزیر مکلف این کشور توافق کرده‌اند.

الموسوی در ادامه تصریح کرد: رؤسای احزاب شیعه همچنین درباره معرفی رؤسای دانشگاه‌های کوفه، بغداد و کربلا برای تصدی پست نخست‌وزیری عراق و تشکیل کابینه به توافق دست یافتند.

درخواست نهادها و سیاستمداران آلمانی برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران/توافق احزاب شیعه عراق برای برکناری نخست‌وزیر مکلف/ آغاز عقب نشینی آمریکا از یک پایگاه دیگر در عراق/ دیدار قریب الوقوع «پمپئو» با مذاکره کنندگان ارشد طالبان در قطر

وی همچنین افزود: احزاب شیعه با رؤسای ائتلاف القوی العراقیه به ریاست محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق و فراکسیون‌های کُرد درباره ضرورت معرفی نامزد جدید مورد قبول همه گفت‌وگو خواهند کرد و به همین منظور، اعضای یک هیات بلندپایه متشکل از احزاب شیعه برای بررسی برکناری الزرفی و معرفی نامزد جدید طی دو روز آینده با مقامات بلندپایه عراق دیدار می‌کنند.

نشست مذکور عصر جمعه در منزل عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت عراق و با حضور اعضای ائتلاف‌های فتح و دولت قانون، فراکسیون عطا، حزب الفضیله و بدون حضور ائتلاف نصر به ریاست حیدر العبادی برگزار شد.

به گفته منابع آگاه، در این نشست درباره مساله تشکیل دولت موقت عراق گفت‌وگو شد.

عدنان الزرفی سه‌شنبه هفته گذشته توسط برهم صالح، رئیس جمهوری عراق مکلف به تشکیل دولت شد.

بر اساس گزارش المعلومه، عدنان فیحان، رئیس فراکسیون صادقون در پارلمان عراق برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور را تهدید کرد که اگر در معرفی عدنان الزرفی، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه بازنگری نکند، این فراکسیون با اکثریت آرا به برکناری صالح رأی خواهد داد.

وی افزود: رؤسای احزاب شیعه به برهم صالح اطلاع داده‌اند که مکلف شدن نخست‌وزیر در گرو موافقت ائتلاف فتح به ریاست هادی العامری است.

فیحان ادامه داد: عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت عراق رسماً به ساز و کار تعیین الزرفی اعتراض کرده است و اغلب رؤسای احزاب نیز مخالف او هستند.

رهبر فراکسیون صادقون همچنین گفت: برهم صالح جنجالی‌ترین شخصیت در نظام عراق است، به ویژه که وی طبق تمایلات سیاسی خود کار می‌کند و سعی دارد از شکاف فعلی ایجاد شده میان احزاب شیعه استفاده کند.

وی تصریح کرد: علیه رئیس جمهوری به اتهام نقض قانون اساسی اقامه دعوا کرده‌ایم و اگر برهم صالح در تصمیم خود درباره الزرفی بازنگری نکند، با اکثریت آرا به برکناری او رأی می‌دهیم و اجازه اعطای رأی اعتماد به کابینه الزرفی را هم نمی‌دهیم، چون معرفی او به عنوان نخست‌وزیر مکلف حق اکثریت را سلب کرده است.

آغاز عقب نشینی آمریکا از یک پایگاه دیگر در عراق

رسانه‌های عراقی اعلام کردند نیرو‌های آمریکایی شروع به عقب نشینی از یک پایگاه نظامی دیگر در غرب عراق کردند.

پایگاه خبری موازین نیوز به نقل از منابع رسانه‌ای آورده است: «خروج نیرو‌های آمریکایی از پایگاه الحبانیه در استان الانبار آغاز شده است».

شبکه المیادین نیز گفت: «برج‌های دیدبانی که در ورودی پایگاه الحبانیه در اشغال نیرو‌های آمریکایی بود تخلیه شده است».
به گزارش المیادین، نیرو‌های آمریکایی فعلا به داخل پایگاه عقب نشینی کرده و به حضور در بخش‌هایی از آنجا اکتفا کردند.

نیرو‌های آمریکایی پنجشنبه گذشته هم از پایگاه خود در القائم عقب نشینی کردند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق، عقب نشینی نظامیان آمریکایی را در راستای خروج واقعی آن‌ها از عراق به دلیل برخورداری نیرو‌های مسلح عراق از توان کافی برای تامین امنیت دانسته است.

درخواست نهادها و سیاستمداران آلمانی برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران/توافق احزاب شیعه عراق برای برکناری نخست‌وزیر مکلف/ آغاز عقب نشینی آمریکا از یک پایگاه دیگر در عراق/ دیدار قریب الوقوع «پمپئو» با مذاکره کنندگان ارشد طالبان در قطر

در همین حال، برخی گروه‌ها و شخصیت‌های عراق، عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از برخی پایگاه‌هایشان در عراق را یک عقب نشینی صوری و غیر واقعی دانسته و معتقدند این یک عملیات جابجایی و بازاستقرار است.

بر اساس گزارش‌ها، تصمیم آمریکا برای بر خروج از برخی پایگاه‌ها و مراکز نظامی به دلیل این است که آمریکا از حملات مستمر علیه نظامیان خود بیم دارد و این پایگاه‌ها با توجه به حملاتی که طی یک سال اخیر علیه آنجا شده، .شاخص‌های لازم برای تامین امنیت نظامیان آمریکایی را ندارد.

به گفته منابع آگاه احتمال می‌رود، شمار نظامیانی که در آینده از برخی پایگاه‌های عراق جابجا و در دیگر پایگاه‌ها در عراق مستقر شوند به ۸۲۰ نظامی برسد.

به باور برخی کارشناسان و رسانه‌ها، جابجایی نیرو‌های آمریکایی در عراق، می‌تواند به شیوع ویروس کرونا هم مربوط باشد چون عراق امکانات و زیرساخت‌های لازم درمانی و بهداشتی برای مقابله با چنین چالشی را ندارد.

دیدار قریب الوقوع «پمپئو» با مذاکره کنندگان ارشد طالبان در قطر

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا که هم اکنون در دوحه قطر به سر می‌برد، برای گفت‌وگو پیرامون مرحله بعدی از توافق صلحی که ماه میلادی گذشته میان واشنگتن و گروه طالبان افغانستان به امضا رسید، با مذاکره کنندگان ارشد این گروه شبه نظامی به زودی دیدار می‌کند.

سفر پمپئو به دوحه بلافاصله پس از سفر وی به کابل، پایتخت افغانستان و دیدارش با «اشرف غنی» رئیس جمهوری این کشور و «عبدالله عبدالله» رقیب سیاسی او صورت گرفت.

در همین ارتباط، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز دوشنبه در پایگاه نیروی هوایی «العدیده» قطر خطاب به خبرنگاران گفت: «وزیر خارجه پمپئو به زودی در دوحه با مقامات طالبان از جمله ملا برادر، مذاکره کننده ارشد این گروه دیدار می‌کند تا طالبان را برای ادامه دادن به روند پیروی از توافق حاصله در ماه گذشته وادار کند».

درخواست نهادها و سیاستمداران آلمانی برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران/توافق احزاب شیعه عراق برای برکناری نخست‌وزیر مکلف/ آغاز عقب نشینی آمریکا از یک پایگاه دیگر در عراق/ دیدار قریب الوقوع «پمپئو» با مذاکره کنندگان ارشد طالبان در قطر

گفتنی است، در توافق صلح ماه فوریه، گروه طالبان در ازای خروج چندین هزار نیروی نظامی آمریکا از خاک افغانستان با کاهش خشونت ها و آغاز گفت‌وگوها با دولت کابل موافقت کرد؛ اما این توافق به دلایلی از جمله عدم تمایل کابل به پیروی از وعده آمریکا مبنی بر عفو دسته جمعی زندانیان طالبان و همچنین فقدان یک آتش بس سنجش پذیر میان طالبان و دولت کابل به سرعت با بن بست روبه رو شد.

اقدامات امنیتی عراق پیرامون پایگاه‌های نظامی آمریکا

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد، اقدامات امنیتی جدیدی پیرامون پایگاه‌های آمریکا اتخاذ شده است.

وی در این باره گفت: دستورهایی که نیرو‌های امنیتی از مقامات بلندپایه دریافت کرده‌اند، شامل انجام اقدامات فوری برای به دست گرفتن امنیت مناطق محل وقوع پایگاه‌های آمریکا و جلوگیری از انجام هرگونه تحرکاتی در این مناطق است.

این منبع افزود: نیرو‌های امنیتی عراق، اجرای این طرح را آغاز کرده و بار دیگر در مناطق مذکور مستقر شده‌اند.

طبق گفته این منبع، نیرو‌های امنیتی عراق، موانع امنیتی را در چند منطقه قرار داده و تغییراتی را در موانع قدیمی ایجاد کرده‌اند. نیرو‌های امنیتی همچنین عناصر خود در مناطق مذکور جایگزین کرده‌اند.

منبع مذکور در ادامه تصریح کرد: این طرح تا اطلاع ثانوی ادامه می‌یابد و قطعاً در توقف هدف قرار گرفتن این پایگاه‌ها نقش خواهد داشت و منجر به بازداشت مظنونان بر اساس نتایج تحقیقات کنونی می‌شود.

در همین راستا، یک نماینده در پارلمان عراق نیز عنوان کرد که نیرو‌های امنیتی این کشور، چند یگان نظامی و امنیتی خود را در اطراف پایگاه‌های آمریکا و ائتلاف بین‌المللی جایگزین کرده‌اند.

وی تأکید کرد: تحقیقاتی که توسط بغداد در جریان است، برای اعلام نیاز به وقت نیاز دارد و این تحقیقات علاوه بر حمله به پایگاه‌ها شامل حملات موشکی به سفارت آمریکا در بغداد طی هفته‌های گذشته نیز می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۹
در این چند روز در سایت های غربی میخوندم که کرونا فقط یک آزمایش کوچیک در مقابل حوادثی هست که در آینده قراره سر بشریت بیاد.مخصوصا خطرات تغییر دمای زمین.
تا اینجا بشریت موفق نبوده،چون نگاهی فردگرا به مسائل وجود داره درحالی که برای مقابله با کرونا همه باید در یک جهت حرکت کنن.
همین مسافرت رفتن ها در این شرایط نشونه ی نگاهی فردگراست.
چنین واکنش هایی در مقابل حوادث دلایلی سیاسی-اجتماعی دارن که اگر خوب رو اونها کار و پیشگیری نشه سرنوشت خوبی در انتظار بشریت نیست.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
چین باید ابرقدرتی امریکا را قبول کنه و دست از رقابت با امریکا بردارد.
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
کمک‌ ارزشمند سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس به پزشکان و پرستاران انزلی. بعضی ها یاد بگیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا اعتراف کرده که برای برخی از بیماران مبتلا به آنفولانزا تشخیص اشتباه صورت گرفته است. این همان آمریکایی است که مدرن‌ترین فناوری‌های پزشکی را در اختیار دارد؟ چرا این اتفاق افتاده است؟ از آنجا که سی‌تی‌اسکن ریه افراد مبتلا به عفونت کرونا ابتلای آنها به این بیماری را نشان می‌دهد جداسازی این بیماران از مبتلایان به آنفولانزای H1N1 کار دشواری نبوده است. پس چرا برای شمار زیادی از افراد تشخیص‌گذاری اشتباه صورت گرفته است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
خطاب به محمد:
به چین اطلاع دادیم و چین گفت باشه‌.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
منم خوندم بعضی از دانشمندا معتقدن اگر در مذاکرات تغییرات اقلیمی ابرقدرت ها تصمیمی مبنی بر کاهش دمای زمین نگیرن خودشون دست به کاهش جمعیت به صورت
جمعی مثل الان میزنن این افراد معتقدن انسان ها قاتل کره ی زمین هستند و باید کنترل بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
همین که تو ، آقا محمد قبول کردی کافیه
داداش محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
امریکا باید ابرقدرتی چین را قبول کنه و دست از رقابت با چین بردارد.
به نظرم کرونا باعث خروج امریکا از منطقه خواهد شد. از ارتش باید برای برقراری نظم در خود امریا استفاده کنند که فروشگاهها غارت نشه و مردم همدیگر رو نخورند و از این چیزها
پاسخ ها
امیر
| Turkey |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
شما ارتش خودمون فراخوان کن مردم همدیگرو نخورن و غارت نکنن بشینن تو خونه واسه آمریکا نمیخواد تز بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
بهتره توهم رو کنار بذارید.با توهم هیچ مشکلی حل نمیشه.به فرض که هر کی که شما میگین از هر جایی که شما میخواین خارج بشه،مشکل این کشور حل نمیشه،چون مشکل این کشور داخلی هست و خارجی نیست.
یعنی پولدارها و شرکت های امریکایی انقدر مهم است حتی بیشتر از جان نظامیان امریکایی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
الان پادوهای امریکا می ریزند سرت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
همین پولدارها هستند که حقوق نظامیان امریکایی را می دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
اگر این پولدارهای امریکایی نباشند تمامی سربازان تبدیل به آدم های شرور می شوند که سرانجام شان زندان خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
برخی از شرکتهای آمریکایی کمک های قابل ملاحظه ای به مردم در زمینه جبران ضرر مردم از مشاغلشون کردن.شرکتهای چینی هم همینطور (مثل علی بابا)و خیلی جاهای دیگه،ولی تو کشور ایران تا بحال ندیدیم،که ثروتمندان،مثل،سلبریتی ها،نهادهای دولتی و حکومتی پولدار بیان و کمک مالی در مبارزه با کرونا و کمک به مردم متضرر بکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
^ حقوقشون رو می‌دن، مرگ و زندگی‌شون رو تعیین می‌کن. ^
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
همیشه همین طور بوده. کلا نظام سرمایه داری یعنی همین
چرا دولت امریکا به سوالات گلوبال ریسرچر درخصوص نحوه بوجود آمدن بیماری کرونا جواب نمی دهد؟
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
بگه چون چین حاضر نشد تعرفه اش را پایین بیاره منهم...،
علی
| Turkey |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
چونکه ۲ماه پیش مردم همین سوال از هواپیمایی ماهان کردن و جواب دادن تو نمیخواد نگران امریکا باشی به فکر کشور خودت باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
نشریه آتلانتیک: کرونا دست ترامپ را رو کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
جناب سروش خیالت راحت برای دوره بعد جو باید رییس جمهوری امریکا می شود ولی یک روزی افسوس ترامپ را می خوری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
می‌دونی گلوبال ریسرچ چیه؟ پولش رو از کجا تامین می‌کنه؟ اعتبارش در حد ویکی پدیاست داداش
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
گلوبال ریسرچ در محافل علمی به عنوان یک منبع نامعتبر معرفی شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
داداش یه لحظه فکر کن امریکا نیست جای دیگه ای هست
که قفلی بزنی روش؟ چین ساخته بریم از کانادا بپرسیم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
علت اینطور که گفتن این دوستان چینی،جانورهای وحشی زیاد میخورن،مثل خفاش و غیره.دوست دارن.در خوردن حلال و حرام هم سرشون نمیشه.اصولا در دینشون غذای حلال و حرام ندارن.البته عمده جمعیت چین فاقد دین هست.از ویروس هم از خفاش به آدم سرایت کرده و در چین بوده و فرد ویروس صفرش رو هم پیدا کردن(اولین کسی که ویروس رو از حیوان به انسان منتقل کرد).
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
امریکا رو ول کن کار کار اجنه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
ویروس کرونا حاصل کدام مغز مریض و جنایت‌پیشه است؟
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
چون جوابی نداره که بده. خودش به وجود آورده. الآن هم مبتلایان در آمریکا بیشتر آسیایی هستند
حالا قرار است دولت امریکا واکسن کرونا را وارد بازار کند خوشبحال اونایی که حقوق شان به دلار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
تو هم اگر بخواهی می توانی حقوق به دلار بگیری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
من داروسازم. لطفا سایت clinicaltrialsgovرا جستجو کنید فقط 4 کارآزمایی بالینی توسط چینی ها به ثبت رسیده است و هیچ کس دیگری مطالعه ای در مورد واکسن انجام نداده است از جمله خود آمریکایی های صاحب سایت مگر می توانند بدون کارآزمایی بالینی واکسن وارد بازار کنند؟ مگر خم رنگرزی است که در 3 ماه واکسن وارد بازار کنند؟ رسانه ها مطالب خیالی می نویسند و مردم هم باور می کنند در ضمن ترامپ از رژیم دارویی خبر داد که بر پایه آزیترومایسین بود این هم الکی و بدون مستند بالینی است. صرفا برای این بود که سر هیچ به همدیگر نپرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
استرالیا داره زودتر کشفش میکنه اخبارشون میگفت نزدیک شدن به تولیدش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
گفتن که هیچ دارویی از آمریکا قبول نمیکنن،چون ممکنه برای مردم ایران سم توش بریزن .اونوقت اگه واکس آمریکایی اومد،تکلیف ما چیه؟باید بریم تو یه کشور خارجی واکسن بزنیم و برگردیم؟
آمریکایی ها تحریم ها رو لغو نمی کنند عمریه که به گوش و چشم ملت ها خوراندن ایرانی ها از القاعده، طالبان و داعشی بدتر هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
هستيم
فقط همه ملت در مبارزه با فساد جدی تر باشندد و همین طور توجه جدی به مدیران کاردان و لایق داشته باشیم، می توانیم جهان بهتری بوجود آوریم. بدون تروریست بدون جنگ و بدون کودتا یعنی چی که روسیه امریکا و... حق وتو دارند هر تصمیم سازمان ملل را می توانند وتو کنند یعنی با این جور قوانین چه انتظاری می توان داشت.
جمهوری اسلامی ایران به مدت پنج،شش سال در موضوع هسته‌ای با آمریکا و اروپایی‌ها در قالب ۱+۵ مذاکره کرد و به یک نتیجه هم رسید، اما آمریکا زیر این توافق و قرارداد قطعی زد. این امریکایی چیز بیشتری می خواهند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
ایران هم مقصر بود
فرانسه در سال ۲۰۱۲ طرح تحریم فرآورده های نفتی ایران را به اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد که نهایتا با اصرار فاویوس از سوی این اتحادیه پذیرفته و عملیاتی شد، تازه خون های آلوده و نقش پلیس بد در مذاکره برجام حالا دلسوز شده اند برای ما کمک بهداشتی می فرستد ولی یک ماسک هم برای ایتالیا نفرستاده اند چقدر ما را دوست دارند؟
اگر تمام دنيا خواستار لغو تحريم ها از امريكا شوند ترامپ تحريم ها را لغو نخواهد كرد چون به اهداف خودش رسيده واين بيماري در ايران قابل كنترل نيست كشته هاي زيادي خواهد داشت وهدف امريكا هم همين بوده كه با فلج كردن اقتصاد كشور مان وكشتن ادم هاي بي گناه بدون هيچ هزينه اي براي امريكا محقق شده وكاملا به هدف اصلي خودش رسيده است .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
اگر چه آمریکا کشور قلدریه و اگر تمام دنیا هم بخوان، تحریم ها را رفع نمی کنه، اما همین که تمام دنیا به قدری و زورگویی آمریکا آگاه بشن، همین برای ما کافیه
چون تمام هزینه های تبلیغاتی سنگین اونا را بر باد داده و ماله کش ها هم نمی تونن براش گاری بکنن
من متولد دهه ۴۰ هستم
دراین ۵۰ سال عمرم شاهد ۴ رویداد تاریخی وبزرگ بودم :
یک انقلاب بزرگ که کل منطقه وجهان راتحت الشاع خودقرارداد
یک جنگ بزرگ وطولانی (دومین جنگ طولانی بعدازجنگ جهانی دوم)
شدیدترین تحریم های تاریخ که برای یک کشوروضع شده وحالاهم یک اپیدمی جهانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
نصیب هرنسلی نمیشه
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
هنوز ۲۰-۳۰ سال دیگه جا داری (:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
به روز بدتر از این هم می افتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
تنتون سلامت شما باید تاریخو برامون با واقعیت تعریف کنید اصل تاریخ سینه به سینه منتقل میشه بدون تحریف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
عمرپرباری داشتیم !!!
تابناک جان جهت احترام حداقلی به مخاطب در مورد خبرهایی که قراره کامنت چاپ نکنی یا مثبت و منفی رو برداری گزینه کامنت رو بردار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
الان این کامنت شما چاپ نشده. من هم بهش منفی ندادم.
تحریم ها اگر هم به طور موقت برداشته بشه، باز هم صوری خواهد بود، چرا که امریکا به غیر از برخی اقلام دارویی و غذایی به هیچ شرکت خارجی اجازه داد و ستد با ایران را نخواهد داد. همان طور که در برجام مشخص شد، یعنی به ایران و دنیا میگفتن ما تحریمها را برداشتیم. اما به طور شفاهی با خارجی ها هماهنگ کردند که هیچ کسی حق سرمایه گذاری در ایران را ندارد. فعلا بهترین بهترین راهکار برای ایران این است که خواستار آزاد شدن بخشی از پولهای بلوکه شده ایران باشد، در شرایط حاضر این خیلی به ایران کمک میکند
مرگ بر آمریکای جهان خوار...
به دشمنی بیهوده با آمریکا پایان بدین
برداشتن تحريم ها فرقى به حال ملت ايران ندارد . همه چى ميره كشور هاى دوست و برادر
تحريم ها را بر نداريد .
المان خوش از اجرا ككندگان اوامر امريكاست
کارهاتون شده فقط شیعه شیعه شیعه. بس کنید از دنیای اسلام دشمن نسازید.
مسلمان هر مدهبی باشه باشه مسلمانه.
ولسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
تفتیش عقاید و دین رسمی باید مثل اکثر کشورها برداشته شود ! عیسی به دین خویش موسی به دین خویش
چرا ایران خودش مستقیم با امریکا صحبت نمیکنه؟
به کشورهای دیگه چه مربوطه؟
وقتی اقدامات مسئولین جمهوری اسلامی با مسئولین دیگر کشورهای پیشرفته را مقایسه میکنیم،افسوس میخوریم.مسئولین دیگر کشورها،مثل آمریکا و انگلیس و فرانسه ،بودجه زیادی برای مقابله با کرونا و نیز متضررین مشاغل اختصاص داده اند..اما مسئولین ما اولا هیچ کمکی به مشاغل متضرر نکرده ،بودجه قابل ملاحظه ای اختصاص نداده اند، و دهان که باز میکنند،مشکلات را از جمله ویروس را به گردن خارجی ها میاندزند،از خارجی ها همش ،کمک و پول میخوان.میگن تحریم رو بردارید ما پول میخوایم،میگن 5 میلیارد دلار وام میخوایم.چرا اینها مثل مسئولین دیگر کشورها بفکر مردم خودشان نبوده اند چرا سخنگوی دولت میگوید،ما قرنطینه نمیکنیم،چون زیر ساخت لازم را نداریم،این 41 ساله چه میکردید،چرا زیر ساخت برای کشور ایجاد نکردید؟چرا کشور دچار بی پولی است؟پولها را کجا خرج کردید؟
فعلا مشکل اصلی کشور کرونا است بعد از آن هم همچنان اقتصاد اینکه آمریکا در عراق چه می کند مربوط بخود عراقی ها است
این ننه من غریبم بازی ها کافیه!
یکم سعی کنید مدیریت کنید این بحران رو
البته خواسته زیادیه میدونم
مثل سیل که هرسال میاد و ولی هیشکی ازش درس نمیگیره تا دفعه بعدی کشته نداشته باشیم
راستی شنیده بودم تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیست
پزشک هاوپرستارها گروه گروه مبتلا میشن وجانشان رافدامیکنندیک عده ... در ابعاد میلیونی تشریف میبرند سفر وباخودشان ویروس راهم جابجامیکنند!!!
جلو ضرر رار از هر موقع بگیرید منفعت است دیدید دو سال آمریکا از تحریم کوتاه نیامد ولی که ضرر کرد مردم ما پس به هر نحوی که شده استارت مذاکره رابزنید خیلی از بازارهای دنیا را دار از دست داده و خواهیم بود همه دولتها به فکر منافع مردم خود هستند متاسفانه امسال هم بعد از شوهای انتخاباتی بین دموکراتها و جمهوری خواهان ریاست جمهوری ترامپ تمدید خواهد شد چطور بدون تعامل با دنیا تا 5 یا 6 سال دیگر دوام خواهیم آورد والله اعلم پس به فکر باشید که فرصت و وقت می گذرد
ظاهرا قرنطینه نکردن هم به دلیل اینه که منتظند ببینند نتیجه تلاشها برای رفع تحریم چی میشه
این داستان درخواست لغو تحریمها کاملا مشکوک است. البته خیلی هم پیچیده نیست. بلکه یواش یواش دارد سرو کله هدف واقعی غربیها از این داستان کرونا روشن میشود. ما در واقعیت خیلی قویتر از غربیها و حتی خود امریکا با این مشکل برخورد کرده ایم ولی به قول سردار رضایی میخواهند در فضای ایجاد وحشت، جنازه تحریمها را به ما بفروشند. ظاهرا هم کلید ساز و هم طرف مقابل هم با هم هماهنگ هستند ولی ما فریب نمیخوریم. مرگ بر امریکا
تابناک، اینرا منتشر کن. هرکس خیانت کند نامش در تاریخ میماند.
به نظر من کلا داستان کرونا یه جور دیگه است!! کمی تامل کنید . تلفاتی که تاکنون این ویروس گرفته در مقابل مرگ و میر هر روزه یک عدد بسیار بسیار کوچک است. نسبت به چین که اصلا حرفش را نزن. نسبت به کشور خودمان مگر غیر از این است که ما حدود 80 میلیون نفوس هستیم. حالا اگر همه ما 80 سال عمر کنیم پس هر سال بطور طبیعی یک میلیون نفر از ما باید بمیرند. یعنی هر ماه حدود 80 هزار نفر. همیشه همینطور بوده و در اینده هم لابد همینطور است. حالا به تلفات کرونا توجه کنید در عرض دو ماه حدود دو هزار نفر . میبینید که در مقابل تلفات عادی هیچ چیز قابل ذکری نیست یعنی حدود یک در صد مرگ و میر طبیعی روز مره است ولی سرو صدای این ویروس خیلی زیاد است و حالا دارد حرفهای جالب جدیدی هم زده میشود. "به ایران کمک کنید تحریمها را بردارید و الا ایران که خیلی خیلی بدبخت و ناتوان است باعث میشود که همه دنیا گرفتار شوند".
ما بوضوح داریم دور و بر خود میبینیم که همه این حرفها دروغهای بسیار گنده هستند.
حالا چرا این دروغها را میگویند. واقعیت این است که این یک شیادی جدید است . بقول سردار رضایی میخواهند جنازه تحریمها را بما بفروشند انهم با ایجاد یک ترس موهوم و یک سرو صدای بزرگ جهانی که هیچکس به خودش اجازه ندهد در مورد ان شک و شبهه ای داشته باشد.
ولی ما بدلیل بیش از یک قرن تعامل با غربیها و بدلیل هزاران سال تمدن ، باهوش هستیم و خدا هم با ما است. ما تاکنون خیلی خوب ، حتی بهتر از غربیها با این مشکل برخورد کرده ایم و هیچ نیازی نداریم که کسی بخواهد بما مثلا کمک کند و خیلی خوب هم میفهمیم که کمکی در کار نیست. چطور کسانی که در مقابل چشم همه دنیا به صدام سلاح شیمیایی دادند که ملت خودش و بعد ما را بزند و خیلی هم بعد از انکه زد با خوشحالی برخورد کردند با این قضیه و بجز شماتت ما کاری نکردند ممکن است بخواهند بما کمک کنند.
احزاب شیعه عراق بجز کارشکنی در مقابل رییس جمهور، هیچ کار دیگری بلد نیستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار