بازدید 9103

آیا امکان انتقال ویروس کرونا از طریق بسته های پستی وجود دارد؟

کد خبر: ۹۶۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 23 March 2020

مقدمه:

بیماری کووید 19 یک بیماری جدید است که علم پزشکی و بهداشت هنوز در مورد آن اطلاعات کاملی به دست نیاورده است. سوالات بسیار زیادی در مورد راه های انتقال این بیماری وجود دارد. این سوال مطرح است که آیا امکان انتقال ویروس کرونا از طریق بسته های پستی وجود دارد؟

شواهد موجود در زمینه پاسخ به سوال:

ویروس های كرونا می توانند به مدت چند ساعت تا چند روز روی سطوح باقی بمانند. این حالت ممکن است در شرایط مختلف (به عنوان مثال، نوع سطح، دما یا رطوبت محیط) متفاوت باشد. امکان دارد فرد با لمس کردن یک سطح یا شیء آلوده به ویروس و سپس لمس کردن دهان، بینی یا احتمالاً چشمان خود، این ویروس را دریافت کند. اما به نظر می رسد احتمال آلوده شدن کالاهای تجاری یا بسته های پستی توسط یک فرد آلوده به ویروس کم است. بنابراین می توان گفت احتمال خطر ابتلا به ویروس کرونای جدید از طریق بسته های پستی که در شرایط مختلف با رطوبت و درجه حرارت های متفاوت قرار گرفته اند، بسیار کم است.

نتیجه گیری:

به نظر می رسد خطر ابتلا به ویروس کرونای جدید از طریق بسته های پستی بسیار اندک است. با این حال اگر فکر می کنید که ممکن است بسته ای آلوده باشد، آن را با مواد ضد عفونی کننده ساده تمیز کرده و بلافاصله پس از خارج کردن محتویات بسته و دور انداختن بسته بندی، دست های خود را به مدت حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار