بازدید 26159
سردار فتحیان، مدیر هماهنگی ستاد ملی کرونا در نشست خبری آنلاین

۳ میلیون تن از ساکنان مناطق خیلی آلوده سفر کرده‌اند/ ایجاد ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی برای بهبودیافتگان کرونا / احتمال حمله بیولوژیک کرونا علیه ایران در حال بررسی است

از مردم عزیزمان می‌خواهم که سفر را به حداقلِ حداقل کاهش دهند. دستگاه‌های مختلف هم مسئولیت دارند که در این حوزه کنترل و مراقبت کنند. البته تقریبا فضای عمومی در کشورمان، فضای قابل قبولی است. ما مداخلات‌مان مثل چین و بعضی کشور‌های دیگر، مداخلات حداکثری نیست، بلکه مداخلات متوسط و هوشمندانه را در دستور کار قرار داده‌ایم.
کد خبر: ۹۶۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸ 23 March 2020
  تابناک اجتماعیمدیر هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: به رغم این، برخی گزارش ها نشان می‌دهد که متاسفانه بیش از سه میلیون نفر از مناطق خیلی آلوده به جاهای مختلف کشور سفر کرده‌اند که این موضوع قطعا در کند کردن شیوع و مهار این بیماری خلل ایجاد می‌کند.

به گزارش «تابناک»، سردار نصرالله فتحیان، مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در نشستی که به صورت آنلاین و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: در ۱۷ روز قرارگاهی به کمک دستگاه‌ها ایجاد کردیم. این قرارگاه به نام شهید سردار سلیمانی نامگذاری شده است تا از الگوی مدیریت ایشان درس بگیریم و سرباز ملت ایران باشیم. بیش از ۱۱۰ هزار پزشک و پرستار در ۸۷۵ بیمارستان درگیر مقابله با کرونا هستند و بیش از ۱۵۰ هزار کادر بهداشتی در شهر‌ها و روستا‌ها در حال غربالگری خدمات بهداشتی و سربازان خط مقدم مقابله با کرونا هستند. مجموعه نیرو‌های مسلح از چند روز پیش قرارگاه امام رضا را به فرماندهی سرلشکر باقری تشکیل دادند و امور سلامت را با نظر وزیر بهداشت هدایت و راهبری می‌کنند.
 
سردار فتحیان طی حکمی که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شانزدهم اسفندماه سال 98 صادر کرد، «مدیریت هماهنگی بین دستگاهی به خصوص با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، دستگاه‌های اجرایی، نهادها، بنیاد ها، خیریه‌ها و سازمان های مردم نهاد در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» را عهده‌دار است.
وی افزود: بیش از ۵۰ بیمارستان نیرو‌های مسلح برای خدمت رسانی در حوزه کرونا آماده باش هستند. ستاد فرمان اجرایی امام در ایجاد سامانه ۴۰۳۰ کمک بزرگی به وزارت بهداشت کردند. دوستان در هلال احمر در برپایی نقاهتگاه‌ها و غربالگری در مبادی شهر‌ها به کمک وزارت بهداشت آمدند. همچنین گروه‌های جهادی هوشمندانه و هماهنگ با نظام سلامت به ویژه بهداشت پای کار آمدند و این ظرفیت بزرگ ملت ایران است.
 
سردار فتحیان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار «تابناک» در خصوص نتایج رصدهایی که از سفرها در روزهای اخیر داشته‌اند، گفت: گزارش های رسیده حکایت از آن دارد که همکاری ها در بخش های مختلف، خیلی خیلی خوب بوده اما به رغم این، برخی گزارش ها نشان می‌دهد که متاسفانه بیش از سه میلیون تن از مناطق خیلی آلوده به جاهای مختلف کشور سفر کرده‌اند که این موضوع قطعا در کند کردن شیوع و مهار این بیماری خلل ایجاد می‌کند و ممکن است مشکلات بیشتری را برای مردم به وجود آورد.
 
3 میلیون نفر از ساکنان مناطق خیلی آلوده سفر کرده‌اند/ ایجاد ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی برای بهبودیافتگان کرونا/ احتمال حمله بیولوژیک کرونا علیه ایران در حال بررسی است

وی افزود: من همین جا از این تریبون از مردم عزیزمان می‌خواهم که مراعات کرده و سفر را به حداقلِ حداقل و سفر‌های خیلی ضروری کاهش دهند. دستگاه‌های مختلف هم مسئولیت دارند در این حوزه کنترل و مراقبت کنند. البته تقریبا فضای عمومی در کشورمان، فضای قابل قبولی است. ما مداخلات‌مان مثل چین و بعضی کشور‌های دیگر، مداخلات حداکثری نیست، بلکه مداخلات متوسط و هوشمندانه را در دستور کار قرار داده‌ایم و الحمدلله میزان همکاری‌ها بسیار خوب بوده است. البته برای ریشه کن کردن سریع بیماری به همکاری‌های بیشتری نیازمندیم.

فتحیان در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص حمله بیولوژیک گفت: فرضیه حمله بیولوژیک ویروس کرونا علیه ایرانیان در حال بررسی بوده و احتمال آن رد نشده است. این مساله از زوایای مختلف پزشکی و اطلاعاتی در حال بررسی است و اگر به اطلاعات دقیق تری برسیم، اعلام خواهیم کرد؛ البته هنوز شواهد متقنی نداریم و سند محکمه پسندی در این مورد در اختیار نداریم. حتی این شائبه مطرح است که ویروس خاص ژن ملت ایران ساخته شده باشد که تمام این فرضیه‌ها در حال بررسی است.

وی درباره خلوت کردن شهر‌ها نیز گفت: خلوت سازی شهر‌ها و مجمتع‌ها و فروشگاه‌ها بر اساس سیاست دولت و آنچه رئیس جمهوری و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌کنند، با همکاری نیرو‌های مسلح و بسیج اجرا می‌شود و صدا و سیما نیز در این مورد اطلاع رسانی خواهد داشت.

مشاور وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش دیگری درباره مراکز نقاهتگاهی نیز توضیح داد: ده هزار تخت نقاهتگاهی یا پسا بیمارستانی برای بهبود یافتگان ایجاد خواهد شد که در آن‌ها مراکز نقاهتگاهی مراکز پسابیمارستانی هستند که افراد بعد از بستری در بیمارستان و بهبود نسبی برای طی کردن دوران نقاهت در این مراکز نگهداری می‌شوند. این مراکز در بیست نقطه از کشور، در نقاط قرمز که عمدتا در شهر‌های بزرگ و مراکز استان هاست ایجاد شده اند و با مشارکت نیرو‌های مسلح، هلال احمر و نیرو‌های جهادی اداره می‌شوند و در واقع با نگهداری و استراحت بیماران پس از یک دوره بستری در بیمارستان امکان انتقال بیماری کاهش می‌یابد و بیماران نیز زودتر بهبود کامل پیدا می‌کنند.

رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در پاسخ به سوالی درباره رایگان بودن خدمات به بیماران کرونایی در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح اظهار کرد: تعرفه خدماتی که نیرو‌های مسلح به بیماران کرونایی ارائه می‌دهد، مطابق اعلام وزارت بهداشت رایگان است و اگر غیر از این باشد، موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی درباره به کارگیری بیمارستان‌های سیار نیز گفت: بیست بیمارستان سیار برای فعالیت کاملا آماده باش هستند و هر زمان که وزیر بهداشت درخواست کند، در هر جایی که بخواهند بلافاصله این بیمارستان‌ها دایر می‌شوند، کمااینکه با درخواست وزیر بهداشت یک بیمارستان سیار در گرگان و یک بیمارستان سیار در بابل در فاصله چند ساعت بعد از درخواست وزیر بهداشت دایر شد. بیش از پنجاه بیمارستان نیرو‌های مسلح برای درمان بیماران کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و هر یک از این بیمارستان‌ها آماده‌اند تا در صورت تقاضا به سرعت یک بیمارستان سیار دایر کرده و اداره نمایند.

فتحیان در پاسخ به سوالی درباره شیوع کرونا در پادگان‌ها گفت: با تدابیری که از ابتدا اتخاذ شد، در هیچ یک از پادگان‌ها گزارش کرونا نداشته ایم. البته بسیاری از پادگان‌ها، یا تعطیل شده یا خدمات آن‌ها به حداقل رسیده و اقدامات بهداشتی و ضدعفونی نیز در پادگان‌ها انجام شده است.

مدیر هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در پاسخ به این که چرا قرنطینه کامل در ایران اجرا نمی‌شود، گفت: نظر ستاد ملی مقابله با کرونا، قرنطینه مناطق آلوده و قرمز است. با تدبیر ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرستان‌ها و مراکز آلوده کنترل‌ها صورت می‌گیرد و شیوه ما مدل بومی شده قرنطینه با نظر دانشمندان و صاحب نظران ایرانی است. نمی‌توان یک نسخه برای همه کشور‌ها پیچید و هر کشوری نسخه خود را برای مقابله با بیماری دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹۶
خوب چیکار کنم؟ نکنه توقع داری من جلوشونو بگیرم؟ والا به خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
بی چشم و رو. هل جزا اصلاحشان الا الاحسان؟
خدایا همه کسانیکه توی این وضعیت خدمت میکنند سرافراز و عاقبت بخیر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
حضرات مدیریت بلد نیستید چه اصراری دارین که اینقدر چسبیدین به این مقام ها دنیا ارزشش را ندارد اگر که تشنه قدرت هم هستین اقلا برین مدیریت را یاد بگیرین،برین یک دوره فشرده آموزش مدیریت در چین بگذرونین.
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
توانای مدیریت ندارید چرا میندازید گردن این اون کره جنوبی چین هنکگنگ کنترل گردن نداختن گردن هیچ کس هر چی میشه تو این مملکت کار دشمنه خوب شما میدونید دشمن دارید چرا اماده نیستید چرا امکانات ندارید که دشمن شکست بخوره
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
نوشدارو پس از مرگ سهراب و رستم و اسفندیار+ 1900 درگذشته کرونایی+ 23 هزار
آلوده به ویروس کرونا. کم بود که این اعداد نجومی را هم به آن اضافه میکنید. آیا مسولان که حقوق نجومی دریافت میکنند باید برای کنترل این بحران بجنبند یا من بد بخت که قربانی ندانم کاری آنها شده ام.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
ناشناس 0104 احتمالاً آخرش مجبور به این کار خواهی شد. مثل فیلمهای زامبی یا مکس دیوانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
جلوشو نگیر بشین خونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
ببینید و عبرت بگیرین از تجارب دیگر کشورها،کره جنوبی،هنگ کنگ،مالزی،چین،و حتی هند با بیش از یک میلیارد جمعیت با قرنطینه صحیح توانستند جلوی شیوع بیماری را بگیرند،افلا تعقلون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
آقا ما مردیم به آیندگان بگین در این کشور حجاب اجباری بود ولی سفر در ایام کرونا اختیاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
خدا بیامرزد
كرونا اگه حمله بيولوژيك باشه حتما سازنده اين ويروس كشورء چين هست چون تنها كشوري كه از قدرت واقعي ويروس خبر داشت و از روز اول شديدترين عكس العمل ها رو نشون داد چين بود بقيه كشورها همه سردرگم بودن و اصلا نمي دونستن اين ويروس چي هست ولي چين انگار به خوبي ويروس رو مي شناخت
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
عزیز، چین اگه میخواست مثل مملکت و مسئولین ما عمل کنه الان کلاهش پس معرکه بود. بیش از یک میلیارد جمعیته میفهمی؟ یک میلیارد. باااید فعالیتشون سریع باشه. برا خودش ابرقدرتیه.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
از اربابت حمایت نکن با هوشمند جمهوری اسلامی ویروس یقه خود امریکا رو گرفته بعضی اخبار صلاح نیست پخش بشه الان شورش و قتل تمام امریکا رو گرفته خبرهای غیر رسمی از کشته شدن بیست میلیون آمریکایی داده. حتی گفته شده امریکا پنهانی از ما کمک خواسته تا شورش و قتل رو کاهش بدیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
نهدی، مگه ما ابرقدرت نیستیم؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
و در قیامت از شما سال می شود که طرف حق را داشتی یا بر باطل اصرار می ورزیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
شک نکنید کار خود چین است علاوه بر این باید بعد از این جریان یک قانون بگذارند اینها هر چی خواستند بخورند از بقیه کشورها اجازه بگیرند.
نمیشود اینها جک و جونور بخورند بعد بقیه مردم دنیا تاوان انها را بدهند در ضمن این مدیر ماهان هم بگیرید دوباره پرواز نکنه!
علی جعفرپناه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
امیر جان از موتوری خرید نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
خدا وکیلی کمی به این آمارها که تا به امروز رسماً اعلام شده دقت بفرمائید
1- چین: تعداد کل بیمار 81093 تعداد کل فوتی 3270 نفر
2: آمریکا : تعداد کل بیمار 35079 تعداد کل فوتی 458 نفر
3: اسرائیل : تعداد کل بیمار 1238 تعداد کل فوتی 1 نفر
4: روسیه : تعداد کل بیمار 438 تعداد کل فوتی 1 نفر
البته آمار ایتالیا ، اسپانیا و آلمان هم که جزء بلوک غرب هستند به جای خود. حال اگر حمله بیولوژیکی صورت گرفته باشد مسئولین کشور حمله کننده باید بسیار احمق باشند که ملت خود را بدست خودشان به کام مرگ بکشانند و اقتصادشان را به مرحله سقوط برسانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
امیر جون یه جوری میگه ایران با هوشیاری ویروس رو به جون آمریکا انداخت که انگار اینجا اصلا تلفات ندادیم ولی در آنریکا جایی برای بیماران کرونایی ندارند! ما اینجا علاوه بر بیماران کرونایی، بیمار روانی هم داریم که همه سوئ مدیریت داخلی را به گردن آمریکا می اتدازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
نه کار چین نه کار آمریکا، کار اسرائیله و الان نشسته داره به ریش همه دنیا می خنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
در پاسخ به امیر
میشه اطلاعاتتون در اختیار ما بذارید؟ احتمالا اخرین سخنرانی حسن عباسی یا رایفی پور رو گوش کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
یا چین بوده یا روسیه
عمو فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
توو این روزای قرنطینه که توفیق اجباری نصیب من شده تا تلویزیون ایران رو ببینم، اصلا و اصلا خبری از پوتین و روسیه نیست !!!!!!
راستی چرا ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
ملت دارن میمیرن. حالا هر پدر سوخته ای ساخته . فعلا جان مردم را دریابید. پیدا کردن سازند ویروس باشه برا بعد اگه کسی زنده موند
نتبجه نهایی بررسی حمله بیولوژیکی پیشاپیش مشخص است. به ایران حمله شده. نتیجه، ما با مدیربت جهادی بر این حمله دشمن هم پیروز شدیم. به عموم ملت تبربک می گوییم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
تبریک و تسلیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
قبلا حکم صادر شده است !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
فکر کنم تنها کشوری که می گوید جنگ بیولوژی ایران است و ترامپ که تلاش می کند ویروس را چینی معرفی کند.
دست بردارید از شایعه سازی " ویروس شاید برای ژن ایرانی ساخته شده است" فقط ما را بی اعتبارتر می کند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
تو دیگه چقدر بیسوادی. بی اعتباری برای شماست که فکر کنید همه چی آرومه.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
چه نتیجه ای گرفتی!
نهتنها هیچ چیز آرام است بلکه روز بروز هم بد تر مشود بخاطر افرادی مثل شما که این شایعه ها را تقویت می کنند و کشور و کسی هم نمیتواند کاری مثبت انجام دهد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
ایرانی ها بدلیل مهاجرتها، حملات و... فاقد ژن خاصی به نام ژن ایرانی هستند، که بشه براش سلاح ساخت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
قطعا برای ژن ایرانی ساخته شده...اگر یک نگاهی به آمار تلفات در دنیا بیندازیم آمار تلفات در کشورهایی که از لحاظ ژنتیک به ایرانی ها نزدیکترن مثل اسپانیایی ها و ایتالیایی ها از بقیه جاها بیشتر است
خدایا جز تو دستمون ب جایی بند نیست
اینا ک کلا مملکتو ب حال خودش ول کردن
انگار نه انگار اصلا
یا به بچهای بیگناهمون رحم کن

یا اینکه هممون رو باهم ببر
تا بازمونده ای تا اخر عمرش یتیم و در عذاب و ناراحتی نباشه
بخودت قسم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
یک بچه دوست از آمریکا!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
۱۵:۳۰
تو با این سطح سواد و شعور حیف کرونا نگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
مثل اینکه مملکت به حال خود شدن ندیدی که به این اوضاع میگی مللکت رها شده به حال خود ؟ کاری به مسائل سیاسی ندارم اما واقعا کارهایی هم داره صورت میگیره که کافی با یک دید منصف و البته خالی از عصبانیت به آن بنگری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
بچه دوست بودن بهتر از اجنبی پرستی است آنهم اجنبی مثل روسیه و چین
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
منظور شما دولت آمریکا است یا ایران؟
آقا اگه اینجوری پیش بره،باید به این عزیزان که رفتن سفر،جایزه هم داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
اتفاقا جاده ها خیلی هم خلوت هستند و حتی دید و بازدید هم در کار نیست . یعنی مردم خوشون حالیشیونه که باید چه کار کنن ولی حضرات میخوان نتیجه کم کاریشونو بندازن گردن رعایت نکردن مردم .
ایا سفر انفرادی به طبیعت بدون مراجعه به شهر دیگه و صرفا عبور از کنار شهر ستان خطری داره؟؟؟
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
اگر ماشینت خراب شد یا تصادف کردی ؛ میخوای چه کار کنی؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
بنزین نمی زنی؟دستشویی نمی ری؟ نماز خونه نمی ری؟ هیچ غذایی نمی خری؟ کسی رو تا آخر سفر نمی بینی از نزدیک؟واقعا این جوری می ری؟
حسام
| Australia |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
شما پمپ بنزین نمیری؟
از سرویس بهداشتی بین راه استفاده نمیکنی؟
اینا مراکز تبادل ویروس هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
۱-دستشوییت را توی طبیعت انجام میدی؟
۲-همه چیزهای مورد نیازت را دنبالت بردی یا اینکه به سوپری و قصابی و نونوایی طبیعت مراجعه میکنی؟
تورو خدا دست بردارید. الان کلی دفتر ودستک راه می اندازن کلی بودجه میگیرن که بشینند بررسی کنن ببینن این ویروس برای ژن ایرانیها ساخته شده یانه ؟مگه توامریکا واروپا کشته نمیده ؟الان همه دنیا در گیر هستند.به جای این کارا برید جاده هارو ببندید که کرور کرور مردم نرند مسافرت !! دایا ازدست این مدیران به کجا فرار کنیم ؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
داداش حرص نخور ما میدونیم چه خبره
خودشون با هواپیما اوردن برای اینکه جوابگو نباشن دارن نمایش اجرا میکنن مثل بقیه اتفاقا کاری ازشون بر نمیاد تا همه بمیرن الانم حتی برای قرنطینه مردم پول ندارن فقط ول کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
دیواری کوتاهتر از دیوار امریکا پیدا نکردن
مگە خودتان با هواپیمایی ماهان ویروس را وارد نکردید ، حملە بیولوژیک دیگه چه صیغه ایی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
به نظر شما هواپیمایی ماهان ویروس رو از چین آور بعد هم تو کل دنیا پخش کرد اونم وقتی که هواپیمایی ماهان تو اروپا تحریم بوده!بیایید ساده نباشیم
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
نکته بعدی این که اگر این حمله بیولوژیک است و ایران را هدف داشته است ،چرا در ایران شروع نشد ؟ و چرا تمام دنیا باش دست به گریبان هستند ،؟ حتی امریکا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
اگر قرار باشد متهم ردیف اول در ایران و انتشار ویروس به عنوان یک نفوذی و پخش کننده مطرح شود که اقتصاد و سلامت جامعه را به خطر انداخت تنها یک نفر محاکمه شود اون مدیر ماهان است.
با ساطور پاشون رو قطع کنید.
پاسخ ها
فی فی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
اوا ؛ خاک عالم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
بالاخره یه مرد مقاوم (یه مرد عمل ) پیدا شد. کسی اینکارو نمیکنه، باید خودت دست به کار بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
با ماشین میرن پاهاشونو قطع کنی دنده اتومات سوار میشن :((
پس چرا جلو سفر کردنشون را نگرفتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خودتونم میدونید که کسی که ناقل باشه ممکنه هیچ علامتی نداشته باشه، ولی امکان سرایت از این شخص بالاست. پس چرا با جون مردم بیگناه شهرستانها بازی میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
عزیزم برنامه همینه, همه ایران بگیرن هرکی مرد مرد هرکی زنده بود دیگه زنده مونده دیگه , انقدر خودتو اذیت نکن هممون اسیر ایناییم
فقط برنامشونو علنی اعلام نمیکنن کاراشون جزء کشتن مردم معنی دیگه ای نداره
دیگه خسته شدم هرچی بهتون گفتم هرچی میخاد بشه بشه به درک!
شما هم بیشتر از خواهش کاری نکنید ها و بگذارید همه کشور الوده شود و مردم بدست عده ای کشته شوند
در باره حمله بیولوژیک کرونا، اول برسی میکنند بعد درباره ان سخن می گویند ،نه اینکه حرف زده بشه بعد ببینند درست است یا نه،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
منتظر باش ببین چی میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
اول فرضیه ها مطرح میشه و بعد همون فرضیه ها مورد ارزیابی قرار میگیره! میشه تو مسائلی که تخصص ندارید اظهار فضل نفرمایید؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
محسن جان
متاسفانه آدم هایی که دوست دارن تقصیر خودشون را به گردن آمریکا بیاندازن توی این کشور خیلی خیلی زیادند
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
۱۵ ۴۹
ظاهرا خیلی پروفسور تشریف داری؟
مدرکت را کجا چاپ کردی؟
سمیرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
دوستی که میگی اول فرضیه مطرح میشه. بله درسته ولی قرار نیست شخص اول مملکت بیاد اون فرضیه رو تو تلویزیون بیان کنه.
الان در بقیه کشورها کی حمله بیولوژیکی کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
حرف مفت هزينه نداره كه همينطورى ميگن . يكى نيست بگه شما خودتون از امريكا بدترين كه ويروس رو با هواپيما وارد كردين
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
همش کاره چین و روسیه کثیفه
روسیه یکنفرم ویروسی نداره عجیب نیست؟
سه میلیون نفر از مناطق آلوده سفر کرده اند و ستاد ملی مبارزه با کرونا هم تماشا کرده و خبر داده! خسته نباشید
خدای دولت ایران خیلی بد عمل میکند تعداد زیادی از مردم حرف دولت را گوش کردند و یک ماه خانه نشین شده اند بعد تعدادی با قانون شکنی این خانه نشینی مردم را تبدیل به چند ماه میکنند همه کشورها مثل پاکستان و عربستان و ترکیه و یونان هم بهتر از ایران عمل میکنند
150 کشور با این ویروس درگیرن فقط به شما حمله بیواوزیک کردن مردمو ول کردید به امان خدا برن مسافرت نه توانای مدیریت دارید فقط بلدید بهمون حمله شده منتشر کن ما که بلاخره با کرونا میمیریم نترس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
کلمه"ما" که میگی به نظر میاد از ایران باشی ولی پرچمت میگه از امریکا هستی. نگو که فیلتر شکن داری که خنده داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
اگه آمریکا بخواد حمله بیولوژیک انجام بده الان که کرونا امده بهترین موقعیت هست و از اونها بعید نیست که این کارو انجام بدهند. در ضمن این ها مانوره . شما هم که همیشه در حال غر زدن هستید و نظامیان و دانشمندان در حال محافظت از شما.
شروع شد آغاز چندصدایی و چندتریبونی
پاسخ ها
حسن ثانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
تعجب کردم از شما،،،!خیلی وقته شروع شده
لطفا موجبات خنده بیشتر دنیا رو فراهم نکنید همه دنیا درگیره اونوقت اینا میگن حمله علیه ایران بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
جز این چی دارن بگن ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
شما چقدر ساده هستید که فکر میکنید همه چی آرومه
وقتی دوره ماندگاری این ویروس تا تابستون هم کش پیدا کرد، معلوم میشه چقدر مداخلات متوسط و هوشمندانه قرن بیست و یکمی شما تاثیرگذار بوده؟
مطمئن باشید اگر حمله ای شده باشه، هیچ وقت نشون و چیزی نمیذارت که شما متوجه باشید
مگر اینکه مثل ویروس استاکس نت که چون گریبانگیر شون شده، صدای خودشون در بیاد
قبول کنیم ملت بی فرهنگی هستیم وتا زوربالای سرمان نباشد قانون رارعایت نمیکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
بیشتر مردم رعایت کرده اند . برای عده ای که رعایت نکرده اند باید زور باشد . توجه کنید اگر همه قرار بود مسئولیت پذیر باشند به نیرو های انتظامی نیازی نمیشد و هیچکس خلافی نمیکرد
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
من خیلی وقته قبول کردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
با فرهنگ یا بی فرهنگ . وظیفه حکومت قرنطینه و حفظ جان ملت بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
پزشکان وپرستاران بایدجانشان رافدای چندمیلیون ... بکنند که درجاده ها درحال جولان دادن هستند !!!
قبول کنیم ملت بی فرهنگی هستیم وتا زوربالای سرمان نباشد قانون رارعایت نمیکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
نه من قبول نمیکنم...همه مردم دنیا تا زور نباشه قانون رو رعایت نمیکنن!! الکی بین مردم ایران نفاق ننداز!!!
سلام در این مواقع خواهش مثل تف سر بالاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
شما که با زور کار کردن را خوب بلد هستید
داداش اینجور نمیشه با مردم عزیز مردم عزیز جلوی سفر بیخودی اینها رو گرفت. مردم عزیز تو خونه هاشونن اینا آدمای بی شخصیتی هستن که نه مراعات میزبانان رو میکنن نه کادر درمانی خسته
باید با زبان زور با این انسان های نا محترم حرف زد، نمیتونید بگید افراد خونه نشین فکری به حال خودشون کنن!
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
ناشناس عزیز ؛ جون شما که عزیزتر از این عزیزان نیست ؛ عزیز دلم
دنیای پس از کرونا:
با توجه به این که در دهه های گذشته شرکت ها و کارخانجات اکثر کشورهای صاحب تولید و قدرتمند اقتصادی به ویژه آمریکا و غرب ارو پا و کره و ژاپن و حتی کشورهای شرق اروپا حتی تا ترکیه خیلی از حجم وسیعی از سرمایه و تکنولوژی حود را به سبب ارزان بدن نیروی کار و کارگران و ارزپولی پایین چین و به صرفه بودن سرمایه گذاری ها به چین منتقل کرده اند که در اوایل این اتفاق باعث سود قابل توجه ای برای شرکت ها با توجه به ارزان بودن نیروی کار شده که در دراز مدت در کشورهای مبدا با توجه به انتقال شرکت ها و کارخانه ها به چین می تواندباعث بیکاری نیروی کارگر و متخصص خود شوند که در ادامه مشکلاتی را به همراه داشت به سبب از بین رفتن شغل ها در کشورهای خود و همچنین امتیازهای ویژه ای برای چین به همراه داشت که با توجه به جمعیت فراوان آن کشور اشتغال را برای نیروی کار به ارمغان آورده که باعث رشد شتابان چین شده ولی ناخواسته کشورهای دیگربه رشد چین کمک شایانی  گردید که در ادامه رغیبی  برای همان کشورهای سرمایه گذار در چین شد.
حال با به وجود آمدن کرونا و شیوغ آن به صورتی گسترده که اول در چین آغاز شد و به کشورهای دیگر گسترش پیدا کرد و بعداز مدتی چین از ویروس پاک شد و مردم با جمعیتی یک و نیم میلیارد نفری که حدودا صدهزار نفر از آن جمعیت را ویروس درگیر کرده و سه هزار نفر را به کام مرگ کشانده با توجه به جمعیت زیاد چین عددی قابل توجه نسبت به سایر کشورها با جمعیتی کمتراز چین دارند ولی با تعدادمبتلایان بیشتر و مرگ و میر بیشتر به دنیال آن مردم چین به زندگی عادی و روزانه خود باز می گردند .
ولی هنوز سایر کشورهای صنعتی و پیشرفته و سایر کشورهاعادی درگیر این ویروس گردیده که کارخانه های آنها در کشورهای خود و بیشترشان در چین تعطیل یا نیمه تعطیل گردیده اند واز نظر اقتصادی ضربه سختی دچار شده وبازار مالی و بورس آنها سقوطی بی سابقه را تجربه می کند .
و همچنین قیمت نفت به پایین ترین میزان خود رسیده که از این نظر برای اقتصاد پس از کرونا برای چین سودی سرشار را به همراه دارد که نی تواند نفت را با قیمتی بسیار کتر خریداری و ذخیره کندو باتوجه ریزش بازار های مالی بورس های بین المللی اقدام به خرید سهام شرکت های دیگر کشورها با قیمتی پایین
تر می کند که در آینده بابالارفتن مجدد شاخص ها پس از کروناسودی سرشار برای چین به همراه دارد
 با تاسیس کارخانه و شرکت ها بین المللی و دیگر کشورها در چین حالا این چین است که با پاک شدن و به صفر رسیدن مبتلایان به کرونادر کشورخود و درگیر کردن دیگر کشورها به ویروس کرونا عملا کارخانه ها و شرکت های و افتصاد دیگر کشورهاسرمایه گذار در کشور خود را به گروگان گرفته است که در اصل شرکت های سرمایه گذار در چین به صورتی جمعی ضرر مالی و اقتصادی فراوان می کنند. 
در ادامه سوالاتی مطرح می گردد که چرا سایر کشورها کارخانه ها وشرکت ها و عملا اقتصاد خود را در چین آن هم به صورتی متمرکز برده اند؟
مزایای سرمایه گذاری در چین:
 منابع انسانی و نیروی کارگر ارزان 
پرداخت مالیات کمتر نسبت به کشور خود
معایب سرمایه گذاری در چین:
بیکار شدن نیروی کار گر و حتی ماهر خود
صادر کردن فناوری و دانش خود به چین به صورتی خواسته و ناخواسته
بهره برداری چین و مهندسی معکوس فناوری کشورهای دیگر و جاسوسی اقتصادی کردن از شرکت ها و کارخانه های دیگردر کشور خود چون همه در چین تاسیس و فعالیت می کنند.
مشغول به کار شدن نیروی کارگر و متخصص چینی و بیکار شدن نیروی خود
دست پیدا کردن چین به فناوری های نوظهور و فناوری دیگر کشورها و استفاده کردن آن علیه خود آن کشورها
و..
راه حل :
راه های مقابله بابحران اقتصادی در دنیا پس از مهار کرونا 
خارج کردن تمامی شرکت ها و کارخانه ها از چین و خروج سرمایه از چین توسط همه کشورهای صنعتی و ابر قدرت ها
متحد شدن دنیا از لحاظ سیاسی و اقتصادی علیه بحران اقتصادی
بازگرداندن کارخانه و شرکت ها به کشورهای خود یا پراکنده شدن سرمایه گذاری در کشورهای مختلف دیگر به لحاظ نیروی کار ارزان
تمرکز زدایی در سرمایه گذاری و تاسیس کارخانه در کشورهای دیگر به سبب نیروی کار ارزان.
درس گرفتن از گذشته که همه شرکت ها و کارحانه ها متمرکز در یک کشورمانند چین  سرمایه گذاری انجام نگیرد و هرمحصول یا کالایی رادر کشور خود تولیدو یا پراکنده در کشورهای دیگر به سبب نیروی کارارزان انجام دهند و فقط از نیروی کارگر آن کشور استفاده گردد و متخصصین را از کشورهای خود استفاده کنند.
دولت ها کارخانه و شرکت ها را برای بازگرداندن سرمایه تشویق کنند.
بازگشت نیروی کار به کشورهای خود.
پرداخت وام کم بهره.
معاف از مالیات برای چند سال و در ادامه کاهش مالیات و پرداخت مالیات به مراتب کمتراز گذشته.
جریمه در نظر گرفتن دولت ها برای شرکت هایی که در چین سرمایه گذاری کرده اند.
مالیات و عوارض گمرکی گرفتن بیشتر از شرکت هایی که کارخانه های آنها در چین یا تایوان یا هنگ کنگ قرار دارد.
و...
در آخر این نکته را متذکر می شود که راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تمرکز زدایی است  در یک کشور به خصوص همه محصولات و کالاها تولید نشود که مانند الان می تواند تبعات بدی به همراه داشته باشد 

 
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
بابا این کامنت است یا یک مقاله خوب جداگانه چاپش کن. آخه تو قسمت کامنت کی حوصله داره این همه رو بخونه
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
اخه ما ایرانی ها اعای مدیریت جهان را داریم ،همه احمق هستند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
دنیای پس از کرونا: مکس دیوانه جادۀ خشم
من مطمئنم این حمله بیولوژیک توسط هواپیمایی ماهان انجام شده
چی رو بررسی کنیم. معلومه کار آمریکاست برای جلوگیری از پیشرفت دو ملت بزرگ چین و ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
ملت ما با ۸۰ میلیون ۵ درصده جمعیته چینه! چجوری جفتشو بزرگ دیدی؟
یخورده ازین خودبزرگ بینی دست بردار و به مردم بپیوند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
کدوم پیشرفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
فعلا که چین با خرید ارزان نفت ضرر خود را جبران می کند و ویروس هم از این کشور یا به دلایل رعایت نکردن بهداشت مواد غذایی و فردی یا کار ؟آزمایشگاهی در دنیا منتشر شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
خود چین این بلا رو آورده !
همه این 33میلیون نفر که مسافرت رفته اند را دستگیر و پس از اعدام به اشت مزاجرات بیاویزید
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
اول باید تو را اعدام کنند که اشد مجازات تو با این سوادت همینه
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
چارک میرزا یه چارک میخابونم زیر گوشت تا یاد بگیری با آقا نعمت سرورت و اربابت چطور حرف بزنی
من هنوز موندم چرا در چنین شرایطی یه عامل بزرگ خطر ساز به نام سفر تصمیم گیری در موردش به خود مردم واگذار شده واقعا نمی فهمم واقعا نمی فهمم
من برای باجناقم که نیروی مسلح بود و پدر خانمم که هر دو کرونایی بودند در بیمارستان بعثت نیروی هوایی بابت ویزیت و سی تی اسکن پول گرفتند. پیگیری نمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
شما سالمین؟
هفته های قبل یک پشه از کنار بنده رد شد .
نگران شدم.
احتمال حمله ی پشه ای از سوی دشمن در حال بررسی است !!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
با حال بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
برای منم سوال بود چند وقته کفترا چپ چپ به من نگاه میکردن اینا پروژه جدید جاسوسی برای نابودی ژن ایرانی هستش لطفا هرجا دیدین پرنده ها نگاتون میکنن به مسئولین گزارش بدین
مقصر اصلی آمریکا وبعدمردم
اونی که قبول داره قدمش روی چشمهايمان
اونیم که قبول نداره زودازایران بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
اشتباه منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
پیامت نیش دار بود. بپا نری پیش اونکه داشت با کاغذ جهش تولید میکرد
این همه کشور با این ویروس درگیر شدن و به قول خودتون وضعیتشون خیلی خرابه!
ولی فقط مسیولین ما میگن حمله بیولوژیک دارن!!!

اگرم درست بگین تمام کسانی که ویروس و وارد کردن از جمله ماهان با آمریکا شریکن
شما خیلی باحالید!! می‌دونستین؟
ماهان، علیرغم تمام هشدارها، پروازاشو به چین ادامه داد. کرونا را با همت مثال‌زدنی وارد کرد. گفت ما در کنا چین محکم ایستاده‌ایم (بخاط دریافت تجهیزات مخصوص و حمایت‌های سیاسی در آینده). حالا میگید کار، کار دشمنه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
ظريف گفت ما در كنار چين ايستاده ايم
اگر حمله بیولوژیکی هم باشه، کار چین یا روسهاست.
سابقه بدی در این زمینه دارند.
ایتالیا و اروپا متحدان امریکا خودشان بیشترین اسیب را از این ویروس دیده اند.
عجب.
حمله بیولوژیکی کجا بوده؟
طاعون سرخک دیفتیری و .... بیماری های زمان خود که میلیونها نفر را به کام‌مرگ کشاندند هم بیولوژیکی بوده؟؟؟؟؟
زلزله ها و بلایای طبیعی را چگونه تفسیر می کنید؟؟؟؟؟؟؟
علم بشر باید بالاتر برود تا بتوانند با ویروسهای جدید مقابله کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
در آلمان و انگلیس اگر چه عده زیادی کرونا گرفتن اما به شدت آمار تلفات پایین است و این نشون میده ویروس روی نژاد آنگلوساکسون کم اثره و در عوض روی نژاد ایتالیا و اسپانیا و همین طور ایرانی ها مؤثرتره
وزیر سابق بهداشت گفته: از آذر ماه من هشدار داده بودم. پس شما از ورورد کرونا خبر داشتید ولی خودخواسته و آگاهانه پروازها به چین را متوقف نکردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
مشکل سوء مدیریت و فساد مدیران و مسولان است
با این اظهارات خودتون را مضحکه دنیا کردید، ایتالیایی و اسپانیایی ها دارند کرور کرور از کرونا می میرند، خود آمریکا اقتصادش داره از هم می پاشه آلمان تعطیل کامل شده مرسدس بنز که حتی دوره جنگ جهانی دوم تولیدش قطع نشد، تولیدش را متوقف کرده، اون وقت شما بگید کار آمریکایی ها بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
پس حمله بیولوژیکی از طرف ایران علیه همه بوده است!!!!
راستش شما فکر میکنید خیلی باهوشید .
از طرفی قرنطینه نمیکنید که به مردم خسارت ندید و از طرفی میگید مردم خودشون قرنطینه بشن که در این صورت مسئولیت تمام و کمال قرنطینه به گردن مردم خواهد بود تا شما از خسارت معاف شوید .
در واقع انتظار شما از ما یک قرنطینه ی خودجوش با پذیرفتن خسارت های مالی است.
معلوم هم بشه کار کدام کشوره میخاین تحریم شون کنید یا بهش حمله کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
ادعای خسارت می کنیم و پولدار میشیم!
اگه حمله بیولوژیک باشه باید از سمت کشوری باشه که کمترین خسارت رو از این حمله متحمل شده این کشور هم معلومه کدومه چرا جرات ندارید بگید روسیه کمترین خسارت رو از این حمله متحمل شده هرچند من کلا با تئوری توطئه مخالفم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
یا شاید هم اسرائیل
هوشمند کی بودی تو سردار
خيلي جالبه
حتي وزارت امور خارجه چين هم امريكا را به حمله بيولوژيك متهم كرده، ولي يه عده كه اسم خودشان را ايراني گذاشته اند دارند اين موضوع را مسخره ميكنند
ما یه مشکلی که داریم اینه که مسئولین ما بدون سند و مدرک حرف می زنن
مثلا یعنی چه که میگند حمله بیولوژیک علیه ایران
ادم خنده اش میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
جنگ روانیِ کلاسیک برای بدبین کردن بخشی از
مردم نسبت به آمریکا
مداخله حداقلي براي ريشه كن كردن حداكثري مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
خوب آمدی
ازین طرف میگین مردم تو راه ها و مسافرت هستن از اونطرف مردمی که خونه نشستن و خودشونو قرنطینه کردن به اجبار میکشونن بیرون که برن سرکار! یعنی چی که بانک ها و ادارات باز هستن؟؟؟
فعلا کرونا رو بی خیال شید نصف مملکتو سیل داره میبره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
سیل هم نقشه دشمن است که کرونا را انتقال و تقویت کند!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
تقصیره امریکاست ادامه حمله بیولژِیکه
آی کیو اونوقت چرا اینهمه تلفات در ایتالیا هست دارید برای خودتون یه نوندونی پیدا می کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
جالبترش اینجاست که ایتالیا بهترین بیمارستان اروپارو داره و مردمشم کاملا به حرف دولتشون گوش میدن و متحدن ولی با اینکه دیرتر از مابه ویروس مبتلا شدن تعداد ویروسی ها با کشته هاشون خیلی بیشتر از ایرانه
حالا سوال اینه!ما همگی رعایت میکنیم؟سطح بهداشتمون بالاتره؟زیاد با ایرانیا کاری نداره ؟ یا بازم اماره ایران دستکاری شده و یک فاجعه پشت این مخفی کاریه که هنوز گندش در نیومده
خوب اگر حمله بیولوژیکی هم کرده باشند چکار می تونیم بکنیم؟؟!! اگر وقتی سردار عزیزمان را ترور کردند پاسخ قاطع و دندان شکن داده بودیم الان مورد حمله بیولوژیکی قرار نداشتیم. اگر به گفته خدا عمل میکردیم و مدامی که مورد هجوم واقع شده بودیم و عهد نامه شان را عمل نکردند ما هم عمل متقابل به مثل میکردیم و هرکجا دشمنان خدا را می یافتیم نابود میکردیم الان وضعیت بگونه دیگه بود نصرت از آن مجاهدین و حزب الله است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
ایران جواب داد دیگه فقط کسی چیزیش نشد
بازم جواب بده کسی چیزیش نمیشه فقط خودیارو خوب میزنیم ما
شک نکنید این ویروس از آزمایشگاهها چین سر در آورده وانها هم ابتدا در کنترل آن ناتوان بودند.
بهتر بود تیتر می زدی 3 میلیون راس دام
چین گفته با مشکلات اقتصادی سختی روبروهه.
حالا ما چه شویم پناه برخدا
چینی ها که خودشون ویروس درست کردن اینومیگن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
این ویروس تقریبا ۲۰ ساله که نام های متفاوتی از سارس ...تا کوید ۱۹ بخود گرفته و کار طبیعت است ،،از تئوری توطعه دست بر داریم و درست علیه ان مبارزه کنیم عاقلانه تر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
۱۶:۵۳
وقتی اطلاع و مطالعه نداری مجبوری نظر بدی ؟
اسم ویروسو Novel-covid19معرفی کردن
وقتی کلمه Novel میاد
یعنی ویروس ساخته دست بشره و جهش یافتس و هیچ ربطی به طبیعت نداره کاره خود چینه
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
۱۸ ۵۵
تو که باسوادی معنی اش Novel
را هم بگو یا تفسیر کردی ،شیطون!
ناکارامدی مسئولان راهداری وپلیس وبازگذاشتن خروجی خاباعث میشکد تا این ویروس آمار مبتلایان رابالا ببرد ازطرفی بی فرهنگی عده ای از مردم هم بی تاثیر نبوده.
این 3 میلیون نفر همونهائی هستند که با 100 هزار خودرو تردد کرده بودند / این رو یکی از سایتها از زبان یکی مثل این مسئول چند روز پیش در سایتش تیتر زده بود / یعنی هر ماشین بطور متوسط 30 سرنشین داشته خخ پایشها و رصدهای اینا اینجوریه
بادرود،تابناک قرارنبودآن رسانه نیزجملاتی که بانام وایمیل خودکه هیچ بدی درآن نبودسانسورکنیدوقسمتی راچاپ کنیدهرچندنوشته هابسیارکوتاه بود،به نظرنگارنده با استنادبه آیاتی درسوره های انبیا، حج ،ممنون،نور،هرامتی که ازدستورات الهی سرپیچی کردخودباعث عذاب الهی شدوبااستنادبه ایه های ۳۳تا۳۷درسوره عبس میفرماید(به یادآرید)آنگاه که ندای مهیب قیامت (به گوش همه خلق)برسد.ان روزکه هرکس ازبرادرش میگریزدوبلکه ازمادروپدرش واززن وفرزندانش.این بلا تلنگریست تامابندگان بایستی دست ازدروغگویی وتظاهروظلم کردن به یکدیگردراین کره خاکی برداریم ودراعمال خودشاید(گروهی) تجدیدنظرکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
اینها را میتوان از هر کتابی حتی بیرون کشید البته با تفسیر دلخواه!
چقدر توهم. از آمریکا چه ساخته اید؟ فکر می کنید خداست؟ خود آمریکا با بدترین بحران اقتصادی مواجه شده. چرا ناتوانی خود را می اندازید گردن آمریکا. ایران تنها کشوری است که دارد درباره کرونا هم تئوری میساد. .
همه مقامات شدن سردار،مجلس و بهداشت و ورزش و همه چی خوبه نه
دولت دارد برای نا کارآمدی خود و عدم جسارت در اعتراف به تصمیمات غلط وقتی امریکا قبل از خروج از برجام تمایل به مذاکرات بین دو کشور داشت و موجب فرصت سوزی شد زمینه چینی می کند تا پاسخگوی این همه کشته و خسارات اقتصادی به مردم نباشد همانطور که قبلا نبوده است.

بر فرض محال که این ویروس ترور بیولوژیکی باشد انگشت اتهام به طرف چین است که آزمایشگاه بزرگ ویروس شناسی در لوهان دارد و بیشترین سود را از رکود اقتصادی دنیا با پایین آمدن قیمت نفت میبرد.با خرید ارزان نفت بوِیژه نفت مفت ایران تمام خسارت های اقتصادیش جبران می شود.

در مورد عدم جلوگیری از سفر هم حکومت باید جلوی تردد ماشین ها را بگیرد .
این حمله بیولوژیکی نبود. سوء مدیریت دولت روحانی بود. خیلی ها به این دولت اعتماد کردند در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات شرکت کردند و می دانیم بیشتر مذهی ها در اینگونه مراسم شرکت می کنند. الان هم تعداد زیادی از آنها جان خود را از دست داده اند. حالا برای اینکه اعتراض نکنند اینها می گویند حمله بیولوژیک شده. حمله بی تدبیری روحانی و جهانگیری شده.
اگر حمله بیولوژیکی در کر بوده کار خود چین هست و می خواست جلوی جنگ تجاری ترامپ را بگیره
در ضمن با توجه به ضربه سنگین به اقتصاد غرب و خرید سهام شرکت های ورشکسته توسط سرمایه گزاران چینی احتمال این مسله بالاتر میره چین بطور حساب شده و کنترل شده از این ویروس در کشور خودش استفاده کرد تا راههای مهار آن و واکسن احتمالی را هم آزمایش کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
عزیز من چین و روسیه که از این کارا بلد نیستن.گل تر از این دو کشور داریم مگه
فقط باید چشم رو بست و دهان را باز کرد و گفت مرگ بر امریکا
اینها برگردن باز سوغاتی کرونا میبرن شهرشون
اين افراد نياز به سشتن دستهايشان ندارند بايد مغزهايشان را بشورند
3 میلیون تن از ساکنان مناطق خیلی آلوده سفر کرده‌اند:
این خبر و اگر صحت داشته باشد، مسئولیت آن به عدۀ کسانی است که اعلان کردند، "ما امروز قرنطینه دارم، نه ایام نوروز، ... "، باید عواقب را بعهده بگیرند و آن را به حساب ترامپ ننویسند، چون بسیار اگاهانه، با اطمینان و دانسته سخن میگفتند. مسئولین که نباید فقط از خودشان خودستایی کنند و نمره بیست بگیرند، و اگر کسی یا کسانی از مدیریتشان انتقاد کرد (مثل منتقدین برجام)، مورد حمله قرار گیرند و صدا و سیما را از مصاحبه با مردم منع کنند.
بی لیاقتی خودتون را به گردن امریکا نیندازید .
همین که راستش رو به مردم نمیگین تا تشویش اذهان عمومی نشه و آمار و ارقام مبتلایان و کشته شدگان با این اوضاع تحریم و مدیریت فشل کمه خیلی کار خوبیه و این فقط هنر مدیران ماست
فقط این کار یه بدی داره و اونم اینه که مردم هم قضیه کرونا رو جدی نمیگیرن و راحت به سفر و خرید میرن!!!!
کشتن تعداد زیادی از ایرانیان توسط این ویروس از نظر مدیران بسیار هم مفیده!
یک، اکثر سالمندان که اصولا هم بازنشسته اند توسط این ویروس احتمال بالایی داره که بمیرن پس با فوت بیشتر سالمندان دولت کمتر پول بازنشستگان رو میده!
دو، فقیران بیشتر احتمال گرفتن ویروس را دارن بدلایل کمبود امکانات بهداشتی. مثل ماسک، دستکش یکبار مصرف، نوع شغلشون،.... پس هرچی فقیر بمیره باز نون خور جامعه کمتره و تعداد بالایی از افراد زیرز خط فقر از ایران میرن!!!
سه، هرچی مرگ بیشتر تو ایران بیشتر میتونن مانور دهن که با تحریم های آمریکا بهمون امکانات نمیرسه و آمریکای جهانخوار رو میشه محکوم تر کرد!
لطفا خوب فکر کنید رو این استدلال ها.
وگرنه این ویروس همه دنیا رفته، چه آمریکا چه اروپا و چه آسیای دور. اون کشوری که درست مدیریت میکنه سریع ختم میکنه این ویروس رو. هم هم قرنطینه و منع آمد و شد جدی گذاشتن با جریمه های سنگین و کنترلش کردن و یا میکنن.
ایتالیا دومین جمعیت پیر دنیا رو داره، الان هم اگر زیاد میمیرن میانگین سنی فوت اش بالای 70ساله.و البته مردمش ولو بودن تو خیابون و قبل از اینکه منع شدید رفت و آمد شه مردم جدی نگرفتن.
سه
تابناک این تبلیغ چمدون چیه گذاشتی در مورد خرید بلیط ارزان سفر؟ وردار دو رو نباش
خدا این دشمن را از شما نگیره .. که تمام بیعرضگیها و بی کفایتیها ی خود را به گردن او میندازید
از بیخیالی بعضی از دولتمردای تدبیر و امید
درسته که دیره ولی جلوی سفرهارو بگیرید از همین الان!
البته مردم حق دارند سفر کنن و در انتخاب سبک زندگی ازاد باشند اما وقتی دیگران را بخطر میاندازند سایر مردم هم حق دارند استفاده از بیت المال برای قرنطینه و مداوای انان را نپردازند تا افرادیکه با سفر یا پذیرایی انان دچار بیماری میشوند خود موظف به پرداخت هزینه های مربوطه باشند تا در صرف هزینه های بهداشتی رعایت انصاف شده باشد
الان خوزستان شکر اصلا گیر نمیاد
البته استفاده ای هم نداره توی بازار ولی کلا این وضعیتمونه
دولت که میتوانست جلوی اینها را بگیرد خب چرا جلویشان را نگرفت؟؟ بعد میایند خبر میدهند که برگردند بدتر میشود؟ چطور 4 نفر که میایند توی خیابان شعار میدهند فوری 5000 موتور سوار با لباس مشکی میاری توی خیابان تا از ابهت نظام چیزی کم نشود خب بیا جلوی این مسافر ها را بگیر. اونجا که موتور سوارها میایند عواقب ندارد!؟؟؟ اینجا عواقب دارد؟؟
باید با سفرها برخورد جدی می شد . ضعف مدیریت در سفر مردم کوتاهی دستندرکاران است . اگر با خواهش کاری درست می شد که الان نباید در کره زمین جرم و جنایت می بود . قدرت دولت برای این روزها است دیگر
من شبها که میخوابم همه اش خواب دشمن میبینم. همش دشمن دارد به من حمله میکند. یا با ترور یا با جاسوسی و پهبادهای عجیب و غریب یا خیلی بزرگ یا اندازه یک پشه. با سیل و سلاح بیولوژیک و خشکسالی و حتا جلوی ابرها هم میگیرند که منو بکشند از تشنگی و بعضی وقتا توفان میفرسند و بعضی وقتها هوا اصلا حرکت نمیکند و من را از الودگی هوا میکشند. شما چی فکر میکند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
نفوذ يادت رفت
اگر همه آزمایشگاه ها کیت تشخیص داشته باشند خودمون برویم به محض احساس سرماخوردگی آزمایش کورونا بدهیم هم خودمان آسوده بشویم و هم افراد جامعه مث اینکه میرویم آزمایش قندخون یا کلسترول کاش میشد
سلام دولت حاضر به قرنطینه ومنع رفت وآمد نیست وانتظار کنترل دارد غیر ممکن است
چرا جلو کرونا را نگرفتید چرا الان جلو مردم رو نمیگیرید ما به این‌نتیجه رسیدیم که شیوع کرونا تعمدی بود هم اکنون هم نحوه مدیریت نشون میده
وقتی رئیس جمهور میگه قرنطینه نداریم یعنی چی ؟ یعنی ترس داره از هزینه های قرنطینه
یکی نیست بهش بگه ۴۱ سال تمام ثروت مردم ایران را به باد دادید زورت میاد ۲ ماه مردم رو قرنطینه کنی و هزینه هاشون هم بدی
از تهران بدون کنترل می گذارید خارج بشوند تا جمعیتش کم بشه ولی برعکسشو حتما کنترل خواهید کرد. فقط جونه خودتون مهمه نه مردم شهرستان
کاش همه آزمایشگاه ها تست میکردند خودمون شخصا میرفتیم و ازمایش کرونا میدادیم مثل آزمایش معمولی کلسترول یا قند خون ........
چطور وقتی پاچه شلوار خانومی تو خیابان بالا میره فوری بازداشتش میکنن الان از همین مامورین خدوم استفاده کنید و هر کی میره سفر رو بازداشت کنید. شما که بد حجابان رو روانه دادسرا کنید اینها هم جرم علیه سلامت عمومی انجام میدن که با این حجم وصف عمده بهش بار میشه و مصداق افساد فی الارض در قانون مجازات اسلامی مصوب 1394 هست.
کلا مسئله ای که نتونیم حل کنیم (همه مسائل کلان کشور) بدلیل دشمن است نه خودمان. پس یکصدا میگیم مرگ بر دشمن .دشمن میخواد ما که بهترین و پیشرفته ترین کشور زمین که هیچی، کل جهان هستی و ناهستی هستیم رو عقب بندازه تا از ما جلو بیفته. مرگ بر دشمن
کرونا و نابودی و مرگ ایرانیان مبارکباد
امروزجمعيت زيادي درمراسم تشييع جنازه يكي ازسرداران سپاه بودن.
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
البته بصورت خودجوش وهمه خودروهای سنگین جهت مراسم هم بصورت خودجوش خودشان آماده شده اند !!!!!خخخ
فرضاً اصلاً این جنگه؟ این چه وضع مدیریت جنگ تو این خراب شده است؟ چرا ملت تو خیابونا ولو هستند هیچ نوع تدبیری برای کنترل زبون نفهمی که دارند میرن مسافرت نمی شه؟ چرا اطلاع رسانی درست نیست؟ چرا اجازه می دن یک عده تو کار پزشکا دخالت کنن؟ به اسم طب اسلامی بدون تجهیزات به بیمارستان کرونا تو اصفهان برن وقتی داره ویروس رو می بره از بیمارستان به سطح شهر؟!!!!! این چه نوع مدیریتیه؟
برای اینکه مردم درخانه بمانند پول برای تآمین زندگی وزور برای جلوگیری اینکه دولت بجای زور شعار میدهد پولش را ندارد یا ارگانهای پولدار خرج کنند یا راه برداشتن تحریمهارا انتخاب کنند پس راه حل وجود دارد بجای شعار
پس چرا مثل بقیه کشورهای پیشرفته دنیا با قوه قهریه سفر را ممنوع نکردید!؟ چه پاسخی دارید؟
شک نکنید که ویروس کرونا حمله بیولوژیکی آمریکا به دنیاست تا با نابود کردن اقتصاد چین امپراطوری دلار را پاینده نگاه دارند. هدفشان آنقدر عظیم است که حتی آمار انسانهای کشته شده آمریکایی,برایشان بی ارزش و تنها به اندازه عددهای نوشته شده روی کاغذ است. البته مطمعن باشید که اگر دنیا در این باره سکوت کند و یا به مسخره چنین واقعیتی را تئوری توطئه بنامد. آنها در آینده نیز از این دسته ویروسها را باز در چنته دارند که رو کنند.
حمله به ملتو‌کسایی کردندکه دهها پرواز به چین کردن!! کسایی که فکر انتخابات بودن ولی یه ماسک نگرفتن اونیم که داشتن فرستادن چین !!!
امروز مردم خداجوی در یک حرکت خود جوش موفق شدند زنجیرهٔ‌انسانی در مقابل کرونا تشکیل دهند ؟ مردم ایران ، شکست ناپذیرند ؟ آنهم تکی ،و جمعی ؟،،،
حرف رایگان زدن آسان است
خیلی خوشحال نباشید
تاریخ به ما نشان داده که دخالت نظامیان در امور جامعه کمکی به حل بحرانها نمیکتد
کسانیکه مقرارت منع سفر رو نقض میکنن باید اسمشون رو رو در یک سیستم ثبت کنند و چنانچه کرونا گرفتن درمانشون باید بعهده خودشون باشه و دولت نباید براشون هزینه ای بکنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار