بازدید 29531

۴ نکته جدید درباره شیوع جهانی ویروس کرونا در ۲۴ ساعت اخیر

از روزی که اعلام شد ویروس جدیدی از خانواده ویروس‌های کرونا شناسایی شده تا زمانی که این ویروس از مرز‌های چین بیرون رفت، به کشور‌های مختلفی سرایت کرد و شمار مبتلایانش به ۱۰۰ هزار نفر رسید، حدود دو ماه و چند روز زمان سپری شد، اما رسیدن شمار مبتلایان به عدد ۲۰۰ هزار تنها ۱۲ روز نیاز داشت و قله بعدی یعنی ۳۰۰ هزار مبتلا، کمتر از ۳ روز بعد فتح شد!
کد خبر: ۹۶۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۳ 23 March 2020
تابناک اجتماعینکته مهم: این گزارش بر مبنای آمار‌های جهانی در ۲۴ ساعت منتهی به بامداد امروز (معادل روز گذشته در تقویم میلادی و بر مبنای ساعت ۰۰:۰۰ گرینویچ) تنظیم شده و شامل به روزرسانی‌های آمار بعد از آن نیست.

به گزارش «تابناک»، حدود دوازده روز پس از اعلام همه‌گیری جهانی ویروس کرونای جدید یا پاندمی کووید ۱۹، اوضاع به مراتب وخیم‌تر شده است؛ آنقدر وخیم که ممکن است از خواندن برخی اعداد و ارقامی که در این گزارش به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، متعجب شوید، هرچند عمر این اعداد بسیار کوتاه شده و ممکن است تا زمان مطالعه شما، بسیاری شان تغییر کرده باشد!

یک- ۶۰، ۱۲ و ۳

از روزی که اعلام شد ویروس جدیدی از خانواده ویروس‌های کرونا شناسایی شده (حوالی نیمه دی ۹۸) و به مرور بر افراد مبتلا به آن در شرق چین افزوده شد تا زمانی که این ویروس از مرز‌های این کشور بیرون رفت، به کشور‌های مختلفی رسید و سرانجام ایران را هم درگیر کرد (۳۰ بهمن ۹۸) و به ۱۰۰ هزار مبتلا در سراسر جهان رسید (۱۷ اسفند ۹۸)، حدود دو ماه و چند روز زمان سپری شد، اما رسیدن شمار مبتلایان به عدد ۲۰۰ هزار (۱ فروردین ۹۹) تنها ۱۲ روز نیاز داشت و قله بعدی یعنی ۳۰۰ هزار مبتلا، کمتر از ۳ روز بعد (۳ فروردین ۹۹) فتح شد!
۴ نکته جدید در آمار شیوع ویروس کرونا در جهان در ۲۴ ساعت گذشته


دو- ۲، ۴، ۵، ۶ و ۸

اما بشنوید از وضعیت کشورمان در میان شمار کشور‌هایی که این ویروس در آن‌ها شناسایی و به سازمان بهداشت جهانی اعلام شده است. کشور‌هایی که بر اساس آمار‌ها تا ساعت ۲۳:۵۹ روز ۲۲ مارس ۲۰۲۰ میلادی (بامداد امروز به وقت ایران) شمارشان به ۱۹۲ رسیده است و ایران رتبه ۲ از نظر شمار بهبودیافتگان، رتبه ۴ از نظر مرگ بر اثر بیماری کووید ۱۹، رتبه ۵ از نظر تعداد پرونده‌های باز (آن‌هایی که زنده‌اند، اما بهبود نیافته و ترخیص نشده‌اند)، رتبه ۶ از نظر آمار تجمیعی مبتلایان از روز نخست تا کنون و رتبه ۸ از نظر نرخ ابتلا به نسبت جمعیت را در میان کشور‌های با جمعیت بالاتر از یک میلیون نفر در اختیار دارد. (جدول زیر)
۴ نکته جدید در آمار شیوع ویروس کرونا در جهان در ۲۴ ساعت گذشته


سه- ۹۳، ۴۴ و ۵

همان گونه که گفتیم، ویروس کرونا تا کنون به ۱۹۲ کشور جهان راه یافته است، اما تقریبا در نیمی از این کشور‌ها جان کسی را نگرفته و تنها در ۹۳ کشور به مرگ برخی نایل آمده است! در ۹۳ کشوری که نام ۴۴ تایشان در آمار مرگ و میر‌های این ویروس و بیماری ناشی از آن یعنی کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت اخیر هم به چشم می‌خورد. چهل و چهار کشوری که ۵ تایشان تا کنون با این ویروس مرگی را تجربه و ثبت نکرده بودند و به اطلاع سازمان بهداشت جهانی نرسانده بودند. آماری که قیاس آن با آمار‌های روز‌های قبل نشان از تداوم تاخت و تاز بی رحمانه ویروس کرونای جدید در جهان و افزایش سریع آمار و ارقام در روز‌های آتی دارد.
۴ نکته جدید در آمار شیوع ویروس کرونا در جهان در ۲۴ ساعت گذشته

چهار- ۳۴ %
نیم نگاهی به جدول میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس در ۲۴ ساعت اخیر در نقاط مختلف جهان کافی است تا یک نکته آمریکایی به وضوح خودنمایی کند. اینکه شمار مبتلایان قطعی ویروس در این کشور از ۲۴۲۰۷ نفر در روز گذشته، به ۳۲۴۶۴ نفر رسیده است. افزایش ۳۴ درصدی شمار مبتلایان در ۲۴ ساعت که می‌تواند نشانه اوج گیری آمار کووید ۱۹ در این کشور با نرخ رشدی چشمگیر در روز‌های آتی باشد و حتی جایگاه این کشور در جداول را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. این را شناسایی ۸۲۵۷ مبتلا در آمریکا در شبانه روز اخیر نشان می‌دهد که فاصله محسوسی با کشف ۵۵۴۰ مبتلای جدید در ایتالیا و دیگر کشور‌ها در رده‌های پایین‌تر دارد.
۴ نکته جدید در آمار شیوع ویروس کرونا در جهان در ۲۴ ساعت گذشته
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۷
ای کاش نویسنده های مطالبتون مطالعه کامل داشته باشن و بدون جهت گیری مطلب بنویسن، دلیل رشد سریع امریکا و کشوری مثل المان نمونه گیری بیشتر از افراد مشکوکه تا هفته اینده کیت های ۴۵ دقیقه ای امریکا استفاده میشه و حتما امار بشدت رشد پیدا میکنه ولی کمک اساسی برای کنترل بیماری انجام میشه ولی تو کشور ما طرف از تنگی نفس در عرض دو روز مرده تازه میگن جواب تستش فرداش میاد ..... !!! سرمون زیر برفه فک کنم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
عجیب است از کسانی که آمریکا را پیشرفته ترین کشور و دارای بیشترین آمار رفاه و بهداشت و مدیریت برتر می دانند و راستگو در حالی که تا همین هفته پیش رییس جمهور آمریکا می گفت کرونا کجا بود چیزی که نیست ولی الان مردمش تمام فروشگاه ها رو غارت کردند و ایران را جهان سوم و بی مدیریت و بی برنامه و دروغگو در حالی که سازمان بهداشت جهانی روند مبارزه ایران با کرونا را کاملا در سطح بالا می داند ولی به این جا ها که می رسه دنبال یه راه فرار برای ادعاهای خود هستند .

از خود بیگانگی و بی هویتی و خودکم بینی تو ذهن بعضیا رسوخ کرده.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
پرفسور اینا اگه اینجوری که شما میگی باشند، نباید میزاشتن بیماری وارد کشورشون بشه. خدا عقل بده بهتون
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
آره سعیدجان سرت زیر برفه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
دو دلیل داره که در نیمی از کشورهای جهان ،این ویروس تلفات نداده ۱. عدم ارائه آمار واقعی از سوی این تعداد کشور ۲. نداشتن تجهیزات لازم مثل کیت تشخیص ویروس کووید ۱۹
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
ناشناس 16:12؛ یک کم فکر کن. هرجا قرنطینه اعلام بشه اول از همه فروشگاههای مواد غذایی خالی میشه. آمریکا و ژاپن هم نداره..
حالا چون خودتون نمی توانید مثررات رفت و آمد را پیاده کنید( به دلایلی که همه مون می دونیم چیه) آمار رو به افزایش بیماران آمریکایی رو می دهی که دارن "رکورد مرگ" رو از ما می گیرن و به مکان بالای جدول می روند؟ حالا واقعا خوشحالی؟!!!!!!!
سلاح بيولوژيك امريكاست . هاهاها
آمار کشفیات جدید آمریکا در 24 ساعت گذشته نشان میدهد که این کشور احتمالا بین 12 تا 20 هزار آزمایش نهایی در هر 24 ساعت انجام میدهد که در مقایسه با آمار 1800 تایی ایران عددی بسیار بزرگ است. محدودیت های ما در آزمایش عملا باعث می شود که آمار ما با سرعتی ثابت یعنی حدود 900 تا 1200 کشف در 24 ساعت جلو رفته و تعدادد کشته های قطعی کرونا هم عددی بین 100 تا 150 را به خود اختصاص دهد. البته تشخیص شرایط حاد تنفسی و اولویت دادن به این افراد قطعا از طریق سیتی اسکن قابل تشخیص است و احتمال فوت افراد به دلیل کمبود امکانات تقریبا منتفیست ولی به هر حال ما در 24 ساعت محدودیت تست داریم و اگر همه تست ها مثبت باشد حداکثر 1800 مورد جدید می توانیم کشف کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
برای همین بهترین کار این است که آن را به گردن خارجی ها بیندازیم!
پس مشخصه که ویروس کار امریکا نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
هیچ اینطور نیست. پاندمی همینه.
نکته ایی که شما به آن اشاره نمیکنید ای است که
آمریکا کیتهایی در اختیار دارد که در زمان خیلی کمی کرونایی ها را تشخیص میدهد و از این وسیله تازه استفاده میشود و همین موضوع آمار را بالا برده
نکته جلب اینه که این ویروس توی امریکا تنها 1.2درصد کشته داشته و توی ایران 7درصد...؟؟
نکته مهمی را که از قلم انداختید این است در 14 روز اخیر آهنگ رشد موارد ابتلا جدید در ایران گاهی صعودی و گاهی نزولی بوده است!!! چرا؟
آمار ایران همیشه دست ورزی شده و کاملاً میلی است از ۶۳ درصد احمدی نژاد تا ۴۳ درصد انتخابات مجلس .
ایران چون آمارش واقعی نیست اونجای جدوله وکرنه از همه بالاتره
آمارهای ما دقیق نیست
هیچ نگران نباشید. ما با توان مدیریتی که در کشورمان سراغ داریم رتبه اول را در همه شاخص ها کسب و به قهرمانی خواهیم رسید.
آقا از همون اول مرگ بر آمریکا قبول!
اما کشف بیشتر از 8000 مورد تو بیست و چهار ساعت یعنی حداقل ده هزار آزمایش یعنی حداقل پذیرش و غربال سی چهل هزار نفر تو بیست و چهار ساعت. اینها را یادتون نره
ما یک ما هر روز بین 1000 تا 1200 مورد جدید داریم فقط به خاطر این که ظرفیت آزمایشمون همینقدره
خدا قوت به همه کادر بهداشت و درمان و ما شرمنده فداکاری هاشون هستیم اما واقعا مدیریتمون تو این ماجرا ضعیف نیست اصلا مدیریتی نداریم همه چیز داره پیش میره فقط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
اون ها تازه دارن اقرار می کنند.
بخدا کار آسونی نیست،ولی چاره داره،دو هفته تو خونه هامون بمونیم و کمک کنیم که این انتقال بیماری قطع بشه،متاسفم برای کسایی که شعور فهمیدن این موضوع را ندارن و راه افتادن رفتن سفر،جون بی ارزش خودشون و خانوادشون به درک،جون افراد بیگناه خصوصا سالمندان،بیماران نقص ایمنی و کودکان را چرا به خطر میندازن؟
خب که چی خوشحال باشیم که اوروپا و امریکا دارن بدتر از ما میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
حتی چین هم بدتر از ما نبود ونیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
بله حق باشماست
علت اینکه آمار اروپائیان در همه جهات بالا هست بخاطر اینه که دعای کوروش که فرمودند خدایا مردم رو از دروغ دور بدار براشون مستجاب شده .
این همه خودت و کشتی که اون آخر بگی آمریکا مبتلاهاش زیاد شدن. باریکلا تو موفق شدی
خوش حال شدی یو اس ای 35 هزار تایی شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
آمریکا بالاتر از 180 هزار نفر است
اقرار ش را چند روز بعد خواهید دید
خدایا خودت به عظمت و رحمتت شر این بلا رو از سر تمام بشریت رفع کن. الهی آمین یا رب العالمین
اين كه امار اونا بشتر اعلام ميشود چند دليل دارد ١-بخاطر تكنولوژي و شناسايي مسئولانه بيماران براي جدا سازي٢-شفافيت در امار٣-نترسيدن از مردم بخاطر امار درست چون مردم و مسولین بايكديگر متحد هستند.ولي متاسفانه در ايران در ده روز گذشته هر روز ١٠٠٠تا١٢٠٠بيمار اعلام ميشد كه بسيار غير واقعي و خنده دار است و كساني كه پشت پرده اين امار هستند اينقدر بيهوش هستند كه نميتوانند تشخيص بدهند اين جور امار دادن خيلي تابلو و غير واقعي است
متاسفانه كسايي كه با افتخار اين مطلب را بيان ميكنند كه امريكا امارش از ايران بيشتر شد متوجه نيستند بخاطر علم و تكنولوژي است كه اين توان كشف بيمار كرونايي دارند و جاي تاسف دارد كه ما اين توان را نداريم و دليلش امنيتي بودن تمام اصناف است كه بجاي اينكه مدير هر بخشي از كشور بجاي اينكه يك فرد استاد با سواد و دانشگاهي و كار بلد باشد يه فرد امنيتي بيسواد و كار نابلد است كه وضعيت كشور به اينجا كشيده شده البته منظورم از دانشگاهي دانشگاهي واقعي نه مدرك تقلبي دكتر تقلبي
هیچکس از مرگ کسی نباید خوشحال بشه خدایا شر این بلا را از سر همه ملتها کوتاه کن آمین یا رب العالمین
یعنی الان خوشحالید که یه گوشه از دنیا،آدم ها بیشتربیمارشدن،یا بیشتار خواهند مرد!!!! زهی تاسف
یکی میگه امریکا این ویروس رودرست کرده برای ایران!خوب اینا خودشون که دارن بیچاره میشن!الان قاعدتا باید امریکا کرونانداشته باشه که خیلی هم داره
اون دوستانی که از هر موضوعی نتیجه میگیرن که اینجا داره پنهانکاری میشه ، خب که چی . مثلا الان بگن ایران آمار اولو داره شما دلتون خنک میشه. خود تحقیری هم حدی داره. تا دیروز فکر می کردید اگه کرونا به آمریکا و اروپا برسه در حداقل زمان کنترلش میکنن و ما بی عرضه ایم که نتونستیم کاری بکنیم ولی حالا دارید می بینید که اونا هم بدجوری درگیرش شدن که البته خوشحالی نداره ولی شاید باعث بشه شما دست از خود تحقیری بردارید شاید
اگه آمریکا کلی کیت فوری داره چیز عجیبی نیست چون سالهاست ادعای پیشرفته بودن تو امور درمانی رو دارن . عزیزانی که هی به این موضوع می پردازن چی می خوان بگن؟ البته می بینید که پنهانکاری ترامپ و مسخره بازی چند روز پیشش چی سر مردمش آورده. حالا هی بگید فقط ما بدبختیم ! لطفا چشاتونو باز کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
ما چشامونو خیلی وقت پیش باز کردیم.
اگر هم زنده مانديم مشكلات اقتصادي بعد از اين بيماري ما را از پاي در مياورد
من خودم بیماران کرونایی میشناسم که تست نگرفتند ازش و طبعا تو امار هم محسوب نمیشه
دوست عزيز بحث خود تحقيري نيست همه ما دوست داريم ملت ايران قوي و سربلند باشند دردنيا.بحث اينكه حكومت بايد همراه مردم باشد پنهان كاري باعث ميشود اعتماد جامعه كم شود و اتحاد مردم كم شود وفساد زياد شود
برخی فکر میکنن در امریکا کیت فراوان است و همه مجانی تست شده و یا میشوند
در امریکا تست فقطدبرای طبقهای خاص ک پول دارند انجام میشه و بقیه را رها کردهاند و به هر حال همین جهش مار مبتلاین نشان میدهد که واگیزی سرعت گرفته و از کنتردول انسانها خارج شده
من نمیدونم دولت چرا اینهمه هزینه مالی و جانی میکنه واسه کنترل کرونا، بابا بخدا این ملت ارزش ندارن، ول کنید
خوبه همه مردم میگم آمار دروغه
کرونا از طرح صهیونیست جهانی با کارگزاری آمریکاست. من شک ندارم!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر