بازدید 3942
بزرگترین ایرلاین هنگ‌کنگ:

پروازهای مسافری به صفر رسیده است!

شرکت هواپیمایی کاتای پاسیفیک به عنوان بزرگترین ایرلاین هنگ کنگ اعلام کرده که تعداد پروازهای مسافری آن تقریبا به صفر رسیده است.
کد خبر: ۹۶۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۳ 22 March 2020

شرکت هواپیمایی کاتای پاسیفیک به عنوان بزرگترین ایرلاین هنگ کنگ اعلام کرده که تعداد پروازهای مسافری آن تقریبا به صفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، هم‌زمان با شیوع گسترده به ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان بسیاری از ایرلاین ها به منظور جلوگیری از انتشار بیشترین ویروس و همچنین حفظ سلامت و بهداشت جوامع، پروازهای خود به مناطق گسترده‌ای از جهان که هم اکنون با کرونا به شدت درگیرند را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و به حالت تعلیق در آورده اند. این در حالی است که بسیاری از فرودگاه‌ها در جهان تعطیل شده و مرزهای بسیاری از کشورها نیز روی تمامی مسافران بسته شده است.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، کاتای پاسیفیک (Cathay Pacific)، به عنوان شرکت هواپیمایی حامل پرچم هنگ کنگ که بدون شک یکی از بزرگترین و فعال‌ترین ایرلاین های شرق آسیا به شمار می‌رود، به تازگی اعلام کرده که پروازهای مسافری خود را تحت تأثیر شیوع گسترده و ویروس کرونا و افت شدید تقاضا برای سفرهای هوایی، تا ماه مه سال جاری میلادی تا بیش از ۹۶ درصد کاهش داده است و تقریبا می‌توان گفت که پروازهای مسافری آن به صفر رسیده است.

پیشتر نیز کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه هوانوردی برآورد و اعلام کرده بودند که لغو پروازها و افت شدید تقاضا برای سفرهای هوایی، بدون شک شرکت های هواپیمایی را متحمل ضرر و زیان های مالی گسترده‌ای خواهد کرد و آنها را به مرز ورشکستگی و فروپاشی خواهد رساند.

پیش‌تر کارشناسان سازمان هوانوردی بین المللی غیرنظامی ایکائو (ICAO) با انتشار گزارشی مفصل در خصوص ضرر و زیان های مالی گسترده شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان تحت تاثیر شروع ویروس کرونا به شدت ابراز نگرانی کرده بودند. 

سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا نیز در برآوردهای قبلی خود اعلام کرده بود که کاهش تردد، تعلیق و لغو پروازها موجب خواهد شد که حجم ترافیک هوایی جهان در سال جاری میلادی با یک کاهش ۴.۷ درصدی روبرو شود که این بیشترین میزان از بحران های مالی در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی به شمار می رود. این در حالی است که هنوز تبعات منفی این کاهش حجم ترافیک هوایی در جهان روی میزان سوددهی و درآمدزایی ایرلاین ها هنوز معلوم و مشخص نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار