بازدید 7227

منع رفت و آمد در اردن با شیوع کرونا

دولت اردن اعلام کرد که درچارچوب تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با ویروس کرونا از صبح امروز( شنبه) و تا اطلاع بعدی رفت و آمد در این کشور ممنوع است.
کد خبر: ۹۶۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 21 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «امجد العضایله» وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی دولت اردن روز جمعه در کنفرانس خبری گفت: با توجه به برقراری شرایط اضطراری درمنطقه وجهان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، رفت و آمد مردم و حضور آنها در همه مناطق اردن از ساعت هفت صبح شنبه ۲۱ مارس ۲۰۲۰ و تا اطلاع بعدی ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی به تعطیل شدن همه فروشگاه های تجاری در اردن اشاره کرد و افزود: روز سه‌شنبه آینده زمان مشخصی برای شهروندان به منظور رفع نیازهای خود و در یک ساز و کار مشخص، اعلام خواهد شد.

العضایله که سخنگوی دولت اردن است، برای توجیه این تصمیم تاکید کرد که شهروندان اردنی خواست دولت از آنها برای ماندن در خانه هایشان را اجرا نکردند.

وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی خاطرنشان کرد:متأسفانه در دو روز گذشته ، شاهد بی توجهی برخی از شهروندان اردنی به رعایت دستورالعمل ها و رفت و آمد در خیابان ها و خرید در بازارها بودیم در نتیجه به این باور رسیدیم که این شرایط خطری بزرگ برای سلامتی و ایمنی آنان خواهد بود.

وی هشدار داد که نقض دستورالعمل رفت وآمد به مجازات «بازداشت فوری برای مدتی کمتر از یک سال» منجر می شود.

دولت اردن روز سه شنبه گذشته ازعملیاتی شدن « قانون دفاع» که فقط در شرایط اضطراری اجرا می شود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

دولت اردن همچنین تصمیم گرفت که فعالیت بخش های خصوصی و دولتی بجز خدمات درمانی به مدت دو هفته متوقف شود و در همین حال نیروهای ارتش در ورودی و خروجی های شهرها به عنوان بخشی از اقدامات برای مبارزه با ویروس کرونا مستقر شوند.

تاکنو در اردن ۶۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

دولت اردن پیشتر از شهروندان این کشور خواسته است به جز موارد بسیار ضروری از خانه ها بیرون نیایند ، در تجمعات بیش از ۱۰ نفر حضور نیابند و از رفت و آمد بین استان ها خودداری کنند.

ارتش اردن درهمین چارچوب ورودی ها و خروجی های امان پایتخت ودیگر استان ها را بسته و از صبح پنجشنبه تا اطلاع بعدی مانع از حرکت بین استان ها می شود.

مقامات اردن از دوشنبه گذشته حدود ۶ هزار نفری را که از خارج وارد این کشور شده اند در قرنطینه اجباری قرار داده است.

همه پروازهای ورودی و خروجی با اردن از سه شنبه تا اطلاع بعدی به حالت تعلیق در آمده و فعالیت مدارس، رویدادهای ورزشی ، اقامه نماز در مساجد ، دعا در کلیساها ، شرکت در اجتماعات ومجالس عزا و حضور در سینماها و رستوران ها را برای مقابله با ویروس کرونا تعلیق شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی