بازدید 4191
لوفت‌هانزا :

کمک‌های دولتی نباشد، ایرلاین‌ها دوام نمی‌آورند!

کد خبر: ۹۶۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۴ 20 March 2020

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا در آلمان به تازگی اعلام کرده در صورتی که کمک و مساعده دولت‌ها در کار نباشد، صنعت هوانوردی و ایرلاین‌ها تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و افت شدید تقاضای سفرهای هوایی، نمی توانند دوام بیاورند.  

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان به تازگی از لزوم کمک، مساعده و تسهیلات مالی ویژه دولت‌های مختلف به منظور جلوگیری از ورشکستگی و فروپاشی ایرلاین‌های فعال در سراسر جهان سخن گفته و خاطر نشان کرده است در صورتی که شیوع گسترده و ویروس کرونا برای مدت بیشتری طول بکشد، صنعت هوانوردی و ایرلاین ها قادر به ادامه حیات و فعالیت خود نخواهند بود.

دو روز پیش، این ایرلاین بزرگ آلمانی از کاهش ۹۰ درصدی حجم و ظرفیت پروازهای بین المللی خود خبر داده بود.

خبری که روز سه شنبه در وبسایت timesleader  منتشر شده بود، حاکی از آن بود که خطوط هواپیمایی بزرگ در ایالات متحده آمریکا که تاکنون از گسترش ویروس کرونا و افت شدید سفرهای هوایی ضرر و زیان‌های گسترده‌ای را متحمل شده‌اند، از دولت این کشور به منظور استقامت و دوام آوردن در شرایط بحرانی به وجود آمده در حال حاضر مبلغ ۵۰ میلیارد دلار وام و مساعده در خواست کرده‌ اند تا بدین ترتیب از ورشکستگی و فروپاشی خود جلوگیری به عمل بیاورند.

بر اساس این گزارش، ۲۵ میلیارد دلار از این میزان به صورت وام و ۲۵ میلیارد دیگر به صورت مساعده درخواست شده بود. فرودگاه ها نیز اکنون میزبان خیل عظیمی از هواپیماهای زمین‌گیر شده هستند ۱۰ میلیارد دلار مساعدت فوری از سوی دولت آمریکا را تقاضا کرده بودند که به نظر می رسد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده نیز  باارائه این کمک و تسهیلات مالی حمایت کرده و وعده داده است که برای استقامت و دوام آوردن آنها در این شرایط بحرانی کمک های بسیاری خواهد کرد.

همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان بسیاری از ایرلاین‌ها به منظور جلوگیری از انتشار بیشترین ویروس و همچنین حفظ سلامت و بهداشت جامعه پروازهای خود به مناطق گسترده‌ای از جهان که هم اکنون با کرونا بشدت درگیرند را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و به حالت تعلیق درآورده اند.

همین لغو پروازها موجب شده که شرکت‌های هواپیمایی ضرر و زیان های مالی گسترده‌ای را متحمل شوند و بسیاری از خطوط هوایی پرتردد و درآمدزایی آنها به حالت غیرفعال تغییر حالت دهد. بسیاری از هواپیماها نیز هم اکنون در فرودگاه های بزرگ و پر تردد جهان زمین گیر شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار