بازدید 7791
۲
اقدام شفاف و مهم سازمان سینمایی؛

کمک دو و نیم میلیاردی به اقشار ضعیف سینمای ایران

بیکاری و وضعیت دردناک اقتصادی و علاوه بر همه این‌ها بیماری پیش‌بینی نشده‌ای که دست اندرکاران فعالیت‌های سینمایی را تهدید می‌کند منجر به تعطیلی بسیاری از فعالیت‌ها شده و این فشارها، اهالی سینما را با توجه به اینکه حقوق و مستمری ثابت و عایدات دیگری ندارند و صرفاً از حرفه خود ارتزاق می کنند با وضعیت بسیار اسف باری مواجه کرده است.
کد خبر: ۹۶۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸ 18 March 2020

کمک دو و نیم میلیاردی به اقشار ضعیف سینمای ایرانپس از مطالبات مطرح شده از سوی گروه‌های فعال در سینمای ایران که در «تابناک» انعکاس داشت، سازمان سینمایی همچون سال‌های پیشین کمک‌های پایان سال را برای اقشار ضعیف و نیازمند درون سینما که جزو چندصد سینماگر ثروتمند نیستند، در نظر گرفت و در این چارچوب به 2553 عضو صنوف سینمایی با عاملیت خانه سینما، 500 هزار تومان کمک کرد؛ رقمی که اگرچه در ظاهراً عدد قابل توجهی نیست اما گرفتاری بسیاری از سینماگران را دست‌کم در این مقطع پایان سال کاهش می‌دهد.

به گزارش «تابناک»؛ بیکاری و وضعیت دردناک اقتصادی و علاوه بر همه این‌ها بیماری پیش‌بینی نشده‌ای که دست اندرکاران فعالیت‌های سینمایی را تهدید می‌کند منجر به تعطیلی بسیاری از فعالیت‌ها شده و این فشارها، اهالی سینما را با توجه به اینکه حقوق و مستمری ثابت و عایدات دیگری ندارند و صرفاً از حرفه خود ارتزاق می کنند با وضعیت بسیار اسف باری مواجه کرده است. سینماگران از بدو تاسیس خانه سینما همواره از مساعدت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت (‌سازمان‌) سینمایی آن به صورت متناوب و معمول برای دریافت عیدی نوروزی برخوردار بوده‌اند.

کمک دو و نیم میلیاردی به اقشار ضعیف سینمای ایران

این همراهی حتی در طول بسته بودن خانه سینما و تعلیق هجده ماهه آن توسط دولت محمود احمدی نژاد نیز استمرار داشت و در آن دوران نیز با وجود وضعیت اسف بار اقتصادی در آن مقطع زمانی، سبد کالایی به مبلغی بیش از آنچه معمول بود، در آستانه شب عید به سینماگران اهدا شد اما اکنون علی‌رغم فشارهایی که برای دولتی کردن (کارگری کردن) صنوف سینمایی از سوی دولت اعمال شده و می‌شود، روز به روز و لحظه به لحظه، شاهد کمرنگ شدن نقش حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در حمایت از صنوف سینمایی بودیم؛ موضوعی که با نقد مستقیم «تابناک» در روزهای گذشته همراه شد، چرا که نشانه‌ای از کمک‌ها نبود.

سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واپسین روزهای سال هزار و سیصد و نود و هفت، پنج هزار کارت هدیه دویست هزار تومانی ـ مجموعاً در قالب یک میلیارد تومان ـ را به عنوان «عیدی» در اختیار مدیرعامل خانه سینما قرار داده تا میان اهالی سینما توزیع شود. این واریز در حالی رسانه‌ای شد که برخی سینماگران در گفت‌وگوهای خصوصی تأکید داشتند این عیدی به دست آنها نرسیده و از نحوه توزیع آن ابراز بی‌اطلاعی می‌کردند و در عین حال، نحوه توزیع این مبلغ میان عده‌ای خاص شائبه برانگیز شده بود و منجر به حواشی دامنه‌داری در طول سال جاری شد.

اکنون پس از نقدهای هفته گذشته، سازمان سینمایی پای کار آمد و به 2533 تن از اعضای خانه سینما مبلغ 500 هزار تومان به عنوان عیدی و کمک نوروزی اهدا کرد؛ رقمی که مجموع آن یک میلیارد و دویست و شصت و پنج میلیون تومان است و در حدود 260 میلیون تومان بیش از رقم پرداختی سال پیشین است اما این بار مکانیزم پرداخت متفاوت است و به جای ارائه مستقیم کارت‌های هدیه به هیات مدیره خانه سینما، از خانه سینما خواسته شده اسامی، شماره شبا و شماره ملی اعضای که مشمول این کمک می‌شوند به سازمان سینمایی ارائه شود و سازمان سینمایی راساً اقدام به واریز کمک به حساب این 2533 سینماگر نیازمند خواهد پرداخت.

در این میان نقدهای تازه‌ای مطرح شده، از جمله اینکه بهتر بود سازمان سینمایی چتر بزرگ‌تری روی سر سینماگران در نظر می‌گرفت، چرا که گروهی از سینماگران که نیازمند محسوب می‌شوند و در این شرایط حتی امکان رانندگی تاکسی برای گذران زندگی را نیز ندارند، به مراتب بیش از رقم اعلامی از سوی صنوف به مدیریت خانه سینما و از سوی خانه سینما به سازمان سینمایی است. همچنین انتظار می‌رفت این اقدام زودتر رخ دهد، چرا که عملاً این کمک زودتر از پایان تعطیلات نوروزی به حساب این گروه بزرگ واریز نخواهد شد و در واقع این کمک‌ها در این روزها دست‌شان را نمی‌گیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
پس مردم عادی چی؟کارگرا چی؟؟ بقیه آدم نیستن؟؟
با سلام. برای کمک به این عزیزان بهتر است بازیگرهایی که ده ها میلیارد تومان در این سال ها به جیب زده اند .و دایم عکس ها و فیلم های خود را از اروپا و امریکا و کانادا و هاوایی ودر حال گشت وگذار در لاکچری ترین محل ها اپلود می کنند .کمی به این دوستان کمک مالی نمایند. و فقط با حرف خالی خود را حامی مردم وفقرا نشان داه اند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر