بازدید 7065

هشدار برای افزایش تولید زباله

روزانه حدود ۱۰۰ نیروی کارگری با لباس و تجهیزات مخصوص به بیمارستان ها می روند و پسماندهایی که به احتمال زیاد آلوده به ویروس کرونا هستند را تحویل گرفته و در همان مکان توسط اتوکلاو ضدعفونی کرده و با رعایت کامل موازین بهداشتی و ایمنی آن ها را در سایت جداگانه ای، با عمق و آهک بیشتر از حد معمول دفن می کنند.
کد خبر: ۹۶۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 18 March 2020
 

هشدار برای افزایش تولید زباله

به گزارش تابناک به نقل از تیترشهر: در حالی که این روزها زباله های بسیاری در بیمارستان ها تولید می شود شهروندان باید مراقب تولید فزاینده زباله باشند تا سرمایه های ما در روزهایی که امکان تفکیک وجود ندارد و ارائه خدمات متمرکز شدهاست هدر ندهیم.


افشین حبیب زاده با بیان اینکه از روز گذشته سازمان پسماند شهرداری تهران، گشت های ویژه نظارت بر رفت و روب مناطق، جمع آوری و انتقال پسماندهای خانگی، پزشکی و ساختمانی پایتخت آغاز به کار کرد، گفت: ۲۵خودروی مخصوص این طرح در قالب تیم های گشت در معابر پایتخت مستقر می شوند. این گشت ها علاوه بر نظارت دقیق بر رفت و روب معابر و انتقال زباله ها، از هر نوع زباله گردی در تهران جلوگیری خواهند کرد. از زمان شیوع کرونا با حکم دادستانی زباله گردی در تهران ممنوع شده است که گشت های شهرداری با حضور شبانه در خیابان ها و محلات در صورت مشاهده زباله گردان موضوع را به پلیس اطلاع خواهند داد.


معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه در پی شیوع کرونا حجم پسماند روزانه تهران از ۴۹۰۰تن به ۷۲۰۰ تن رسیده است، گفت: افزایش تناژ زباله سبب شده که شاهد افزایش ۵۰درصدی فعالیت جمع آوری و دفن پسماند باشیم.


از سوی دیگر صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، با اشاره به موضوع پسماندهای بیمارستانی که در شرایط فعلی از اهمیت ویژه ای برخوردارند، گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۸۰ تن پسماند پزشکی از ۱۵۰ بیمارستان و‌ مرکز درمانی سطح شهر تهران جمع‌آوری می شود.

او ادامه داد: روزانه حدود ۱۰۰ نیروی کارگری با لباس و تجهیزات مخصوص به بیمارستان ها می روند و پسماندهایی که به احتمال زیاد آلوده به ویروس کرونا هستند را تحویل گرفته و در همان مکان توسط اتوکلاو ضدعفونی کرده و با رعایت کامل موازین بهداشتی و ایمنی آن ها را در سایت جداگانه ای، با عمق و آهک بیشتر از حد معمول دفن می کنند.


علیپور با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در میان شهروندان و به طور خاص پاکبانان گفت: از نخستین روزهای اعلام رسمی انتشار ویروس کرونا در کشور، از آن جا که امکان داشت پسماندهای خانگی با پسماندهای آلوده به ویروس مخلوط شوند، انجام هرگونه عملیات تفکیک در ایستگاه های تفکیک پسماند و حتی مجتمع آرادکوه را تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل کردیم.

در حالی که این روزها امکان تفکیک زباله وجود ندارد و مدیریت شهری برای مقابله با کرونا زباله های تر و خشک را تفکیک نمی کند همچنین زباله گردی هم ممنوع شده، حجم زیادی به زباله های دفن شده اضافه خواهد شد از سوی دیگر به دلیل قرار گرفتن در شرایط بحران بیمارستان ها مقدار بیشتری زباله تولید می کنند در این میان شهروندان باید حداکثر تلاش را به خرج دهند تا با تولید زباله های کمتر به از بین رفتن سرمایه هایی که می تواند در زمان های عادی به کمک شهر بیاید و برای محیط زیست اثر گذار باشد بیایند و بدین ترتیب با تقکیک زباله ضمن حفظ محیط زیست به چرخه تفکیک کمک می شود و در این روزها شهروندان در مصرف برخی مواد باید اهتمام جدی به خرج دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل